NESWANGY

سجل عضوية او سجل الدخول للتصفح من دون إعلانات

مكتملة منقول واقعية قلب ليس من حقه الحب (للكاتبة لؤلؤة حيرانة) ـ أربعة وسبعون جزء

الفصل التاسع والثلاثون


" كانت تشعر بالام الشديد اثناء نومها ٣ نقطةايقظت زوجها بفزع ٦ نقطة"
,
, ملك "بالم " :عمرو ٣ نقطةعمرو ٢ نقطةقوم٣ نقطةاااااه
, عمرو "بفزع " :ايه ٣ نقطة فى ايه٤ نقطة خير ٤ نقطة؟؟؟؟
, ملك : وجع٣ نقطةوجع فظيع ٣ نقطةقوم يا عمرو انا بولد ٣ نقطةاااااااااااااااه
, عمرو "بارتباك " :نعم ٤ نقطةبتولدى ؟ اه بتولدى ٣ نقطةطيب وبعدين ٣ نقطةهتولدى ازاى ٣ نقطة؟؟؟؟؟؟١٠ علامة التعجب
, ملك : قوم ودينى للدكتور ٣ نقطةهو ايه اللى ازاى ٥ نقطةقوم بأى
, عمرة "بارتباك وتوتر " : اااه ٢ نقطةدكتور صح ٣ نقطةطيب ٢ نقطةحاضر ٢ نقطة
,
, "حمل عمرو ملك واسرع بها الى المشفى٣ نقطةكان فى حالة من القلق الشديد ٣ نقطةفهى تتالم بشدة وهو لا يقوى على فعل شئ ٣ نقطةحتى وصل الى المشفى ثم هرع احدهم بكرسى متحرك له٣ نقطةكشف عليها الطبيب ثم ادخلها غرة العمليات ليولدها ٤ نقطةارتبك عمرو كثيرا ٢ نقطةثم اتصل بوالدته لتاتى٢ نقطةواخبر خالته التى انتقلت الى القاهرة هى وعائلتها ليباشر زوجها اعماله بيسر ويباشر ايضا علاجه ٧ نقطةكان متوترا يقف على باب الغرفة فى قلق حتى سمع صوت بكاء ثم خرجت عليه احدى الممرضات ٤ نقطة"
,
, عمرو "بقلق " : خير طمنينى ٣ نقطة؟؟؟
, الممرضة : ولد زى القمر **** يباركلكم فيه ٢ نقطة
, عمرو " بفرحة شديدة " :وملك ؟؟
, الممرضة : كويسة الحمد لله ٣ نقطةولدت طبيعى ٤ نقطةهتطلع بعد شوية ٣ نقطةعن اذنك
, عمرو : الحمد لله ٢ نقطةالحمد لله
,
, "اتت اليه والدته واخيه ٣ نقطةمسرعين ٣ نقطة"
,
, سها "بقلق " : خير يا عمرو٣ نقطة ملك عاملة ايه يا حبيبى ؟؟؟
, عمرو "يقبل والدته ويحتضنها " : بأيتى تيتة يا ست الكل ولى العهد شرف جوه ٣ نقطةوملك الحمد لله هتطلع بعد شوية ٣ نقطة
, مصطفى "بسعادة " : الف مبروك يا عمرو ٣ نقطةيعنى انا بأيت عمو
, عمرو "يحتضن اخيه " : **** يبارك فيك يا حبيبى ٣ نقطةايوة بأيت عم يا عم ٣ نقطةعقبالى ههههه
,
, "خرجت ملك على سرير متحرك ككان مفعول البنج مازال يسرى بجسدها ٢ نقطةكانت كالاميرة النائمة ٢ نقطةوجهها يبدو عليه الاجهاد ٤ نقطةتم نقل ملك الى غرفتها ثم تبعوها الى هناك ٤ نقطةجلس عمرو بجوارها بينما ذهبت والدته لتاتى ببعض الثياب لملك ومولودها ٣ نقطةبعد فترة بسيطة من الزمن ٣ نقطةبدأت تستفيق ٤ نقطة"
,
, ملك " بتعب " : عمرو ٣ نقطةعمرو ٣ نقطة
, عرو " يقبل يديها " : حمد لله على السلامة ٤ نقطةدايما تعبانا كده ٣ نقطة
, ملك : البيبى فين ؟؟؟
, عمرو : لسة هيجيبوه دلوقتى ٣ نقطةشوفتى طلع ولد زى مكنتى عايزة هههههه
, ملك " بابتسامة " : الحمد لله ٣ نقطةاتصلت بخالتو وماما ٢ نقطة
, عمرو : ايوة يا حبيبتى ٣ نقطةماما جت هى ومصطفى بس راحوا يجيبوا حاجات من البيت عشانك وعشان البيبى ٣ نقطةوخالتوا زمانها جاية متقلقيش ٣ نقطةطمنينى بس عليكى ٢ نقطةحاسة بحاجة ؟؟؟
, ملك "بتعب " :الم فى ضهرى وعضمى ٢ نقطةعايزة مسكن ٣ نقطة
, عمرو "يقبل راسها " : لسة مديينك ٢ نقطةملوش داعى يزودوا الجرعة استحملي شوية ٢ نقطة
, ملك : لا يا عمرو بجد الم فظيع
, عمرو : هتفضلى طول عمرك كده مبتستحمليش الهوا ههههه اجمدى بأيتى ام يا هانم ٣ نقطة
,
, " طرقت الممرضة عدة طرقات ٢ نقطةثم دخلت تحمل مولودهما٥ نقطة"
,
, الممرضة : اتفضلى ياا مدام ما شاء **** ٢ نقطةربنا يخليه ليكم ٣ نقطة
,
, "رفع عمرو لها السرير حتى تكون فى وضع الجلوس تقريبا حتى تستطيع حمل رضيعها ٣ نقطةثم حملته ملك من الممرضة ٢ نقطةوعيناها قد اغرورقت بالدموع ٤ نقطةفمولودها ٣ نقطةاية فى الجمال ٣ نقطةيشبه امه كثيرا ولكن لم ياخذ شعرها الذهبى ولكن اخذ شعر والده ٣ نقطة"
,
, ملك "بدموع " : بسم **** الرحمن الرحيم ٤ نقطةحبيب ماما شرف ٢ نقطةشوف يا عمرو ٣ نقطةصغنن اوى ٢ نقطة
, الممرضة : هههههه صغنن ايه يا مدام ٣ نقطةماشاء **** وزنه طبيعى جدا ٢ نقطةمتقلقيش ٢ نقطةعن اذنكم
, عمرو " وجلس بجوار ملك ٣ نقطةثم اذن باذن الطفل ٢ نقطةوقبل راسه ٣ نقطةث قبل راس ملك ٢ نقطة"
, عمرو : **** يخليك ليا ٢ نقطةويقدرنى على سعادتكم وراحتكم ٣ نقطة
, ملك : ويخليك لينا يا عمرو ٢ نقطةكفاية انك معانا ٣ نقطةقولى بأى شبه مين ٣ نقطة
, عمرو "بثقة " : شبهى طبعا ٣ نقطة
, ملك : هو عشان شعره بنى يبأى شبهك ؟؟؟
, عمرو : هههههه ٣ نقطة على العموم لسة ميبنش دلوقتى ٣ نقطة
, ملك "بابتسامة " : اتزنقت هههه
, عمرو "بفرح " فتح عينه ٤ نقطةهو هيعيط دلوقتى ٤ نقطة؟؟؟
, ملك : معرفش ٢ نقطةانت عايزه يعيط ليه بس ٣ نقطةخليه ٤ نقطةكده
, عمرو : اطمن اذا كان مجنون زى مامته ولا هادى زى خالته ٣ نقطة
, ملك " بتنهيدة " : وحشتنى اوى يا عمرو ٢ نقطةمعرفش قلقانة ليه عليها ٢ نقطةاخر مرة كلمتها ٢ نقطةكان صوتها مش عاجبنى
, عمرو "بابتسامة " :يمكن عشان بعيدة عنك ٣ نقطةالمهم دعيتلها وانتى بتولدى ٣ نقطةدعائك كان مستجاب ٣ نقطة
, ملك : و**** دعيتلها ٣ نقطةاتبسطت يا سيدى اهه فتح سارينة مش عياط٣ نقطة
, عمرو : هههههه اتصرفى معاه ٢ نقطة
, ملك "بعدم فهم " : اعمل يعنى ٣ نقطةما انا عمالة اهز فيه ٢ نقطة
, عمرو : رضعيه يا هبلة ٤ نقطة
, ملك "باحراج " :نعم ٢ نقطةارضعه ؟؟
, عمرو : ايوة٣ نقطةايه مبتعرفيش٣ نقطةهههههه
, ملك : بطل تريقة ٤ نقطةيا باى عليك٣ نقطةاطلع برة عايزة ارضعه
, عمرو"ممازحا " : نعم يا ختى ٢ نقطةاطلع برة٤ نقطةبت يا ملك ٢ نقطةاتعدلى بدل ما اعدلك بطريقتى ٣ نقطةانتى عارفة ٣ نقطةاتفضلى الباشا عمال يعيط ٤ نقطة
, ملك : اوووف عليك ٤ نقطة
,
, "قامت ملك بارضاع طفلها حتى استكان ونام كانت تشعر بالسعادة البالغة ٢ نقطةنامت ملك ثم خرج عمرو ليجد ان والدته قد اتت بصحبة اخيه ٣ نقطةدخلت اطمانت على ملك وحفيدها .ثم خرجت ٣ نقطةما هى الا دقائق حتى جائت مها بصحبة مالك ٤ نقطة"
,
, مها "بقلق " : ملك فين يا عمرو ٣ نقطة
, عمرو : اهدى يا طنط ٢ نقطةهى جوة الحمد لله نايمة ٣ نقطةوالطفل الحمد لله تمام ٢ نقطةاتفضلى ارتاحى .ازيك يا مالك
, مالك : **** يسلمك مبروك يا عم البابا ٢ نقطةازيك يا خالتو ايك يا مصطفى
, مصطفى : **** يسلمك يا عم ٢ نقطةتعالى ننزل نرغى تحت شوية ٢ نقطة
, مالك : يلا ٣ نقطة
, سها : ٤ نقطةاطمنى يا مها ٣ نقطةالبنت كويسة الحمد لله ٢ نقطةاهدى يا حبيبتى ٣ نقطةالمهم أحمد عامل ايه ٣ نقطة
, مها : الحمد لله ٤ نقطةفكرتينى اتصل بيه اطمنه ٤ نقطة
, عمرو : وانا كمان معلش هروح اعمل تليفون واجى ٣ نقطةعن اذنكم ٢ نقطة
,
, " طمئنت مها زوجها القلق ٣ نقطةثم توجهت نحو اختها ٣ نقطةبينما هو ذهب ليجرى ااتصالا من نوع آخر ٤ نقطة, ما ان سمع صوت الهاتف وشاهدت الرقم ٣ نقطةاسرعت بالاجابة بصوت متلهف ٤ نقطة"
,
, سمية " بلهفة " : السلام عليكم
, عمرو : وعليكم السلام ورحمة **** وبركاته ٤ نقطةازيك يا دكتورة
, سمية : الحمد لله ازيك يا عمرو عامل ايه وملك عاملة ايه وكل اللى عندك ٣ نقطة
, عمرو : حييلك حيلك يابنتى ٣ نقطةالحمد لله كلنا كويسين جدا ٢ نقطةمش ناقصنا غير انك تكونى معانا ٢ نقطة
, سمية " بحزن " : وانا كمان نفسى اكون معاكم .اوى ٣ نقطة
, عمرو " بقلق " : انتى كويسة ٣ نقطةصوتك مش عاجبنى ٣ نقطة
, سمية : لا يا عمرو ٢ نقطةانا كويسة متقلقش يكن عشان وحشتونى ٢ نقطةالمهم طمنى عليكم ٢ نقطة
, عمرو :ملك ولدت النهاردة الحمد لله ٢ نقطةجابت ولد نسخة منها٣ نقطة
, سمية "بسعادة " : بجد يا عمرو ٢ نقطةالف بروك ٢ نقطةوهى صحتها عاملة ايه ٣ نقطةكويسة ٣ نقطةوالبيبى ٢ نقطةعامل ايه ٣ نقطة؟؟
, عمرو : الحمد لله هما الاتنين كويسين الحمد لله صحتهم كويسة وكمان الطفل وزنه طبيعى ٣ نقطةكان نفسى يكون بنت واسميها سمية ٣ نقطةهههه
, سمية "بتنهيدة " : الحمد لله انه جه ولد ومبقاش فى سمية 2 ٣ نقطةالمهم خللى بالك منهم **** يعينك يارب ٢ نقطةواشكر **** على اللى رزقك بيه
, عمرو : الحمد لله و**** يا سمية اهم حاجة ان ملك قامت بالسلامة وجابتلى بيبى شبهها وصحته كويسة ٢ نقطةالحمد لله ٣ نقطةهى نايمة دلوقتى ٤ نقطةعقبالك ٣ نقطة
, سمية "صمتت ثم تكلمت بصوت مختنق " : عمرو ٣ نقطة
, عمرو : نعم ٣ نقطة
, سمية : ادعولى يا عمرو ٣ نقطةعشان خاطرى ٢ نقطة
, عمرو " بقلق " :سمية ٣ نقطةانتى متاكدة انك كويسة ٣ نقطةآسر عملك حاجة ٣ نقطةاجيلك يا سمية ٢ نقطةردى ٢ نقطة
, سمية : لا متقلقش انا كويسة وهو كويس مفيش حاجة ٤ نقطةبس الغربة وحشة ٢ نقطةوكمان الدراسة هنا متعبة شوية ٣ نقطةادعيلى بس ٢ نقطة
, عمرو : سمية ٣ نقطةانتى لسة مجبتيش موبايل؟؟
, سمية : لا مبحتاجوش هنا ٣ نقطةالمهم كفاية كده المكالمة دولية ٣ نقطةسلملى على اللى عندك ٤ نقطةوبارك لملك ٢ نقطةانا هبأى اتصل ان شاء **** بيها مع السلامة ٣ نقطة
, عمرو : فى رعاية **** يا سمية ٣ نقطةخللى بالك من نفسك ٢ نقطة
, سمية : ان شاء **** ٢ نقطةمع السلامة ٤ نقطةلا اله الا ****
, عمرو : محمد رسول **** ٣ نقطة مع السلامة ٣ نقطة
,
, " اغلق عمرو الهاتف وهو قلق عليها٣ نقطةبينما هى دخلت حجرتها تهدت ثم جلست تقرا فى مرجع عن طب ******* ٣ نقطةانقضى اليوم ٣ نقطةثم رجع الى المنزل ٢ نقطةليجده هادئا ٣ نقطةلا حركة فيه ٢ نقطةمظلم لا ينيره سوى بعض الانوار البسيطة٣ نقطةكانت تجلس بغرفتها سمعت الباب يغلق ٢ نقطةقُبض قلبها انه هو٣ نقطةتنهدت ودعت **** ان يجنبها شره ٣ نقطةسمعت صوته القوى ينادى عليها ٤ نقطةارتدت اسدال الصلاة ثم نزلت لتجده يقف ٣ نقطةاسفل السلم ٣ نقطةرمقها بنظرة سخرية ٣ نقطة"
,
, آسر "بسخرية ": حمد لله على السلامة ٢ نقطةلسة فاكرة تنزلى ٣ نقطةمفيش أكل ٢ نقطةولا هطلب ديليفرى ٢ نقطة
, سمية "دون ان تنظر اليه " : ثوانى ٢ نقطةهجهزه ٢ نقطة
, آسر : انا هدخل اتفرج على التلفزيون ٣ نقطةمتتاخريش ٣ نقطة
, سمية : حاضر ٤ نقطة
,
, " حضرت السفرة له ٣ نقطةثم نادت له ٢ نقطةجلس على السفرة ثم نظر الى السفرة بسخرية ٣ نقطة"
,
, آسر : يعنى ده اللى عملتيه من الصبح ٣ نقطةشوربة خضار ٢ نقطةايه اكل العيانين ده ٣ نقطة
, سمية : و**** انا معرفش انك هتيجى النهاردة ٣ نقطةعملت اللى باكله ٢ نقطةمش عاجبك اطلب ٣ نقطةدليفرى ٢ نقطة
, آسر :اااااه اللى انتى بتاكليه ٢ نقطةعاملة ريجيم ٣ نقطةهههه ٣ نقطةطيب لو انتى عايزة تاكلى من الاكل ده اعمليه ٣ نقطةلكن انا اعمليلى اكل زى الناس ٣ نقطة
, سمية : ان شاء الله٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطةلما تخلص اكل ياريت تنادى عشان اشيله ٢ نقطة
,
, " انتهى آسر من طعامه ثم قدمت لترتب المطبخ ٣ نقطةسمعت صوته ينا ديها ٤ نقطةذهبت له ٢ نقطة"
,
, سمية : نعم ٤ نقطةخير ٢ نقطة
, آسر "بعصبية " : عمرو اتصل النهاردة ٣ نقطة
, سمية : ايوة٤ نقطةبيبلغنى ان ملك ولدت ٤ نقطة
, آسر : اه ويقولك آسر عملك حاجة ٣ نقطةاجيلك يا سمية ٣ نقطةايه مش قار يبعد عنك هو كمان ؟؟
, سمية "بصدمة " :انت ازاى بتتكلم معايا كده ٢ نقطةوبعين انت ٣ نقطة انت بتسجللى ؟
, آسر : اكيد ٢ نقطةلحد ما اعرف ايه وراكى ٤ نقطةبصى يا سمية من هنا ورايح مترديش على تليفونات ٣ نقطةعايزة تطمنى على اهلك ٣ نقطةخدى موبايلى واتصلى ٣ نقطةاتفضلى ٢ نقطة
, سمية : انا هقولك كلمة ٢ نقطةالظلم ظلمات ٣ نقطةوربنا مبيرضاش بيه ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر : واعظة حضرتك ٣ نقطةاتفضلى على فوق ٣ نقطة
, سمية : اتصل بمى ٣ نقطةمن زمان متصلتش بيها ٣ نقطةواطمن على والدتك ٢ نقطةمى قالتلى انها تعبانة ٣ نقطةنسيت ٢ نقطةانك اكيد سمعت المكالمة ٤ نقطةمع السلامة ٣ نقطة
,
, "صعدت سمية الى حجرتها باكية ٤ نقطةانقضت مدة الاقمة الجبرية التى حددها لها آسر ٢ نقطةكانت مدة صعبة جدا بالنسبة اليها ٣ نقطةفقد كان يقضى ليالى خارج منزله ثم ياتى ليتحكم ويامر ٤ نقطةكانت تقلق عليه عندما يكون خارجا ٣ نقطةبمجرد دخوله المنزل يهدأ قلبها بوجوده ولكه يرجف خوفا من تصرفه الذى ستواجهه٤ نقطةكانت تسمع صوته فى **** الفجر٢ نقطةودعاء القنوت ٤ نقطةكان لا يترك قرآنه ٣ نقطةكان بارا بوالدته ٢ نقطةواخته ٣ نقطةكم كان حنونا معهما ٣ نقطةكان به خيرا ٢ نقطةولكن يريد الى معين ومذكر ٣ نقطةاما هو فقد كان يقضى ايامه بجوار ميرنا ٣ نقطةويذهب وياتى معها ٤ نقطةولكن يشغل باله تلك الصابرة التى تمكث بالبيت ٣ نقطةكلما اراد استفزازها ٣ نقطةردت عليه بصمت ٣ نقطةكلما راقبها كانت تبدو كالملاك الهادئ ٣ نقطةعندما كان يتجسس عليها فى منتصف الليل كان يستمع صوتها فى الدعاء والقرآن ٣ نقطةياله من صوت عذب ٣ نقطةوخاشع٤ نقطةلماذا لا تخبره بحقيقتها ٣ نقطةلماذا تخفى عنه اشياء كثيرة٤ نقطةلماذا تبقى صامتة ٥ نقطةاتى يوم الافراج ٣ نقطةنزلت سمية لتجد آسر ينتظرها ٢ نقطةبسيارته ٣ نقطةفأمرها بالركوب معه٣ نقطةركبت معه على مضض ٣ نقطة"
,
, آسر: على فكرة انا اللى هوديكى واروحك ٣ نقطة
, سمية : ان شاء **** ٥ نقطة
,
, " انقضى اليوم بالنسبة لسمية علمت من باسل ان آسر قد قام بتحديد موعده ٣ نقطةفرحت كثيرله ودعت له بالتوفيق ٣ نقطةاوصلها آسر ٢ نقطةالمنزل ٣ نقطةكان يبدو عليه المرض الشديد ٣ نقطة"
,
, سمية : احضرلك العشا ٣ نقطة
, آسر "بالم " : لا ٢ نقطةبس هاتيلى مسكن ٣ نقطة
, سمية "بقلق " : مالك ؟؟؟ حاسس بايه ؟؟
, آسر "بالم " : ااه ٣ نقطةجمبى شادد عليا ٣ نقطة
, سمية "بقلق ": طيب معلش نام على الكنبة بس ٢ نقطةورينى فين ؟؟؟
, آسر : هتعملى ايه .؟؟
, سمية : اطمن طبيعة الالم ده ؟؟؟ معلش استحمل ٤ نقطة
,
, "ضغطت بطريقة معينة على جنبه الايمن ٣ نقطة"
,
, آسر "بالم " : ااااااااااااااه ٢ نقطةحسبى ٤ نقطةااه ٣ نقطة
, سمية "بتوتر وقلق " : دى الزايدة ٣ نقطةلازم تروح المستشفى ٤ نقطةااا ٢ نقطةاستنى هنا هروح اتصل بالاسعاف ٣ نقطةهو رقمه كام ؟؟؟
, آسر : اااه معرفش معرفش اااه
, سمية " بارتباك " : طيب ٢ نقطةاهدى ماشى اهدى ٣ نقطةاام٣ نقطةانت تعرف الطريق للمستشفى اللى جمبنا صح ٢ نقطة؟
, آسر :اامممم.بس مش هقدر اسوق ٢ نقطة
, سمية : طيب **** يسترها هنخللى الحارس يسوق يلا ٢ نقطةاسند عليا ٣ نقطة
, ساعدت سمية آسر على النهوض حتى يتكأ عليها ٢ نقطةكان اضخم منها كثيرا ٢ نقطة .بمجرد ان اتكأ عليها سخر من وضعه قائلا ٢ نقطة"
, آسر : ده انا كده مبسندش انا كده هقع ٣ نقطة
, سمية : يا لطيف منك ٣ نقطةياربى حتى وانت تعبان بتتريق ٣ نقطة
,
, "خرج الاثنان ثم نادت سمية الحارس٣ نقطةفلم تجده ٤ نقطة"
,
, سمية : وده كمان راح فين ٢ نقطةلا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةاستغفر **** العظيم ٤ نقطة
, آسر "بالم ": سافر لبلده ٣ نقطةوالده توفى ٣ نقطةنسيت اقولك ٣ نقطة
, سمية :طيب ٣ نقطةتعالى **** يسترها ٣ نقطةهحاول انا اسوق ٢ نقطةلانه مينفعش نستنى اكتر من كده ٦ نقطةممكن لا قدر **** تنفجر الزايدة ٣ نقطةيلا ٣ نقطة
, آسر : ما احنا كده هنموت ٣ نقطة
, سمية : آسر ممكن متتكلمش ٤ نقطةانت تعبان ٥ نقطة
,
, " حاولت سمية ان تقود السيارة ودلها على الطريق آسر ٣ نقطةوايضا ساعدها اثناء القيادة باعطائها بعض التعليمات ٣ نقطةكانوا فى غضون العشر دقائق هناك ٣ نقطةدخلا قسم الطوارئ ثم جائهم اح الاطباء الذى أمر بادخاله غرفة العمليات ٣ نقطةطلبت سمية ان تدخل معه بحكم مهنتها ولكنهم رفضوا حيث انها غير مسجلة ٣ نقطةاستغرقت العملية ساعتين كان هذا وقت كبير بالنسبة لعملية كهذه ٣ نقطةكانت قلقة ٢ نقطةخائفة عليها ٣ نقطةدعت **** ان يحفظه ٢ نقطةويرعاه ٣ نقطةجلست تدعوا ودموعها رفيقتها ٤ نقطةخرجت الممرضة ٢ نقطةكانت متوترة ومرتبكة ٣ نقطة"
,
, سمية "بقلق ": ماذا حث ٢ نقطةاخبرينى ٣ نقطة؟؟
, الممرضة : لا تقلقى يا سيدتى ولكن يبدو ان المريض قد اخذ اسبرين.مما سبب له بعض السيولة ٣ نقطةنحن بحاجة ماسة لننقل له الدم ٣ نقطةلكن على ما يبدو ان فصيلته نادرة ٣ نقطة واتمنى ان توجد منها الكمية الكافية هنا ٣ نقطةاتمنى ذلك حقا ٣ نقطة
, سمية " بخوف وبكاء " : كيف ذلك ٤ نقطةكيف لا يوجد كمية كافية ٣ نقطةانتم ستتحملون المسؤلية اذا حدث لزوجى شيئا ٣ نقطةاقسم اننى ساقاضيكم ٣ نقطة
, الممرضة : سيدتى ٢ نقطةهذا ليس اهمال منا ولكن هذه الايام حدثت حوادث كثيرة بسبب الثثلوج والعواصف مما ادى الى ضعف الكمية ٣ نقطةولكن اطمئنى سنجد حلا قريبا ٣ نقطةاطمئنى
, سمية : اين الطبيب ٣ نقطة
, الممرضة : انه سيخرج الان وسيتم نقل زوجك الى غرفته الخاصة ٣ نقطةاستئذنك ٣ نقطة
,
, "خرج الطبيب ٣ نقطةفتوجهت له مسرعة كان يبدو على محياه القلق ٤ نقطة"
,
, سمية "بقلق باكية ": اخبرنى ارجوك ماذا حدث ٣ نقطةانها عملية بسيطة ٣ نقطة
, الطبيب : انه مهمل يا سيدتى ٢ نقطةانه ياخذ كمية مسكنات كبيرة جدا وخاصة الاسبرين مما سبب له سيولة ٤ نقطةانك ايضا مهملة بحقه ٢ نقطةانها ملتهبة عنده منذ وقت كبير ٢ نقطةكيف لم تلاحظى ذلك ٣ نقطةاننا بحاجة ماسة للتبرع بالدم له ٢ نقطةفالكمية الموجودة ليست كافية له بالمرة ٣ نقطةنحتاج لذلك بسرعة ٢ نقطةوضعه لا يحتمل التاخير
, سميةة " بدون تفكير " : هل من الممكن ان اتبرع انا ٣ نقطة
, الطبيب : ما هى فصيلة دمك ؟؟
, سمية : O + يا سيدى ٣ نقطة
, الطبيب :هذه هى ٤ نقطة حسنا ٢ نقطةتعالى معى الى الغرفة ٥ نقطة
,
, "ذهبت سمية معه ٢ نقطةثم جلست ٣ نقطة"
,
, الطبيب : هل تعانى من اية امراض ٣ نقطة؟
, سمية " بتردد " :اااا ٢ نقطةنعم ٣ نقطةلا ٣ نقطةاقصد ٢ نقطة
, الطبيب : ما بك ٤ نقطةاسالك سؤالا محددا ٤ نقطة
, سمية : لا يا سيدى ٣ نقطة
, الطبيب : هل تاخذى ادوية ٣ نقطة؟؟
, سمية : لا يا سيدى ٣ نقطة
, الطبيب : اذن سيقومون باخذ عينة من الدم منك الان ٣ نقطةلو استطعنا ان نحصل على الدم له٣ نقطةفهو محظوظ جدا ٣ نقطةتفضلى ٤ نقطة
,
, " كانت تعلم ان ما تعانيه لن يؤثر على آسر ان نُقل اليه ٣ نقطةولكنه بالتاكيد سيؤثر عليها ٣ نقطةفهى من الممنوعين من التبرع بالدم ٤ نقطةاخذت الممرض من سمية كمية الدم المطلوبة ٣ نقطةولكن ٢ نقطةفقدت وعيها ٣ نقطةكان لا يشعر بمن حوله فاثر البنج ما زال فى دمه ٣ نقطة فتح عينيه لم يجد احدا ثم اغمضها مرة اخرى ٣ نقطةاما هى ٢ نقطةفتحت عينيها لتجد انها بغرفة ٣ نقطةمعلق لها محلول٣ نقطةكانت تحاول النهوض ٢ نقطةولكن وجدت اعين تنظر لها بها غضب شديد ٤ نقطة"
,
, الطبيب : لماذا لم تخبرينى بما تعانى يا فتاة ٢ نقطة
, سمية " بحرج " : كان تفكيرى متجه اليه ٤ نقطةكنت مرعوبة من ان يحدث له مكروه ٢ نقطةلم افكر فيما سيحدث لى ٣ نقطة
, الطبيب : ان حياتك كادت ان تنتهى ٣ نقطةارجو الا يحدث ذلك مرة اخرى ٤ نقطةوساخبر زوجك ان ٤ نقطة
, سمية " قاطعته مسرعة " : ارجوك لاتخبره شيئا ٣ نقطةارجوك ٣ نقطة
, الطبيب "بتعجب " : ولماذا ٣ نقطةلا تقلقى لن اخبره الان ٣ نقطةساخبره ريثما يتحسن ان يعرضك على طبيب متخصص فحالتك ليست بالجيدة ابدا ٤ نقطة
, سمية : انه ليس زوجى يا سيدى ٣ نقطةانه ٣ نقطةابن عمى ٢ نقطةولا يعرف شيئا ٤ نقطةعن مرضى ٣ نقطةارجو الا تخبره باحد اسرار المرضى الموجودين تحت رعايتك فى هذا المشفى .ارجوك ٣ نقطة
, الطبيب : ولكن الممرضة اخبرتنى ٢ نقطةانك زوجته .
, سمية : ربما صار لديها التباس فى الامر ٤ نقطةهلا وعتدنى بالا تخبره شيئا ٣ نقطة
, الطبيب : اعدك ٣ نقطةانه ليس من حقى ايضا ٣ نقطة
, سمية " بتنهيدة " : اشكرك بشدة ٣ نقطةاذا هل افاق ؟؟؟
, الطبيب : لا انه لم يفق بعد ولكن فى غضون دقائق سيزول البنج من جسده ٣ نقطة
, سمية : هل لى بان اذهب اليه ؟؟؟
, الطبيب : ولكن يجب ان ترتاحى ٢ نقطةهنا ٣ نقطة
, سمية : لن اجهد نفسى ساطمئن عليه فقط ٣ نقطة انه امانة فى عنقى ٣ نقطة
, الطبيب : انك عنيدة جدا٣ نقطةاذا اذهبى له ٣ نقطةولكن ارجو ان تعتنى بنفسك جيدا ٢ نقطةفصحتك حقا ليست على ما يرام ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " :حسنا ٢ نقطةاعدك ٢ نقطةهل لى ان اخرج ٢ نقطة
, الطبيب " بابتسامة " : تفضلى ٣ نقطةولكن ما اسمك ٣ نقطة
, سمية : اسمى سمية
, الطبيب : عربية اليس كذلك ٣ نقطة
, سمية " بابتسامة " : نعم يا سيدى ٣ نقطةمصرية ٢ نقطةالحمد لله ٢ نقطة
, الطبيب : حسنا ٣ نقطةتفضلى ٢ نقطة
,
, "خرجت سمية من غرفتها كانت تشعر الدوار وايضا بالاجهاد ٢ نقطةدخلت غرفته ٣ نقطةوجدته فعلا بدأ البنج ان يزول ٢ نقطةوبدأ ان يهذى باسماء اشخاص ٥ نقطةواحداث ٤ نقطة"
,
, آسر " بصوت نائم " : ٣ نقطةميرنا ٤ نقطةمحمد ٣ نقطةستيفن ٢ نقطةبابا ٣ نقطةجسر٣ نقطةسمية ٤ نقطةسر ٣ نقطة
, سمية " برفق تهز يده " : آسر٢ نقطةانت كويس ٣ نقطةحاسس بحاجة ٤ نقطة
, آسر "والعرق يتصبب من جبينه " : آآآآآآه ٢ نقطةليه ٤ نقطةانا بحب٣ نقطةانا ٣ نقطةظالم ٣ نقطةمظلوم ٤ نقطةليه ٣ نقطةميرنا ٣ نقطةسمية ٢ نقطةليه ٣ نقطة
, سمية " بألم " :مين ميرنا وانا اجيبهالك لو هتريحك ٣ نقطة
,
, "لم يرد عليها آسر ولكنه استسلم للنوم ٣ نقطةاما هى فقد جلست على كرسى بقربه ٣ نقطةاسندت رأسها٤ نقطةعلى طرف سريره ثم نامت٤ نقطةاستيقظ متوجعا من آلامه ٣ نقطةتجول بنظره بغرفته ٤ نقطةولكن وجدها نائمة على طرف سريره٤ نقطة كانت تبدو كالملاك السجين ٣ نقطةنظر اليها مبتسما ٢ نقطةليجد آثار الاجهاد على وجهها ٢ نقطةفقد شحب لونها ٣ نقطةملس بظهر يده على جبهتها ووجهها ٤ نقطةيالها من طفلة ٣ نقطةبرفق هز يدها ليوقظها ٢ نقطة"
,
, آسر " برفق " : سمية ٣ نقطةسمية ٣ نقطةاصحى
, سمية" مخضوضة " : خير ٣ نقطةانت حاسس بوجع ٣ نقطةاناديلك الدكتور ٢ نقطةعايز حاجة ؟؟
, آسر "بابتسامة " : اهدى ٢ نقطةانا كويس ٣ نقطةانا آسف تعبتك معايا
, سمية "بابتسامة " : متقولش كده ٣ نقطةالمهم انك الحمد لله كويس٣ نقطة عن اذنك هنادى الدكتور٣ نقطة
 
الفصل الأربعون


" خرجت سمية من غرفته ٢ نقطةاما هو فقد ظل يتسائل لماذا تفعل ذلك ٣ نقطةلماذا ٢ نقطةاهى ملاك ٣ نقطةام انسان ٣ نقطةما سرها ٣ نقطةلماذا تعذبه بصمتها ٤ نقطةقطع تفكيره دخولها بصحبة الطبيب ٢ نقطةبادرها بابتسامه ٣ نقطةبدأ الدكتور بمعاينته ٣ نقطةكانت تقف عند الباب لا تقوى على قربه ٣ نقطةحتى ٣ نقطة"
,
, الطبيب : عليك ان تشكر**** وتصلى له لقدد كان وضعك غير مطمئن٣ نقطة
, آسر : الحمد لله ٣ نقطةولكن لماذا ٤ نقطةاليست الزائدة الدودية ؟؟
, الطبيب "بابتسامة ": نعم ولكنها كانت ملتهبة منذ فترة وكانت على وشك الانفجار ٣ نقطةلذلك اكنت تستخدم المسكنات والاسبرين بدلا من الاكل مما عرضك للخطر ٣ نقطةلكن نجوت ٣ نقطة
, آسر : شكرا لك دكتور ٣ نقطة
, الطبيب : لا تشكرنى فلم افعل سوى واجبى ٣ نقطةلكن اشكر من انقذت حياتك فعلا ٢ نقطة
,
, "قال جملته الاخيرة ثم نظر الى سمية مما سبب لها الخجل ٣ نقطةواكمل ٣ نقطة"
,
, الطبيب : فلقد تبرعت لك بدمها ٣ نقطة
,
, " نظر آسر لها بابتسامة صافية ٥ نقطةمما سبب لها الخجل فنظرت ارضا ٣ نقطةفقال الى الطبيب ٢ نقطة"
,
, آسر : ساحاول جاهدا ٣ نقطةفهى من اخبرتنى انها الزائدة ٢ نقطةعلى ان اشكرها مرتين اليس كذلك ؟؟
, الطبيب "ينظر الى سمية " : اذن انتى تعرفين امورا كثيرة عن الطب
, آسر : سيدى ٢ نقطةانها طبيبة ٣ نقطةوتكمل دراستها بجامعة يل هنا ٣ نقطة
, الطبيب " متعجبا " : حقا ؟
, آسر "بابتسامة " : اجل ٣ نقطة
, الطبيب : اذنن حمد لله على سلامتك ٤ نقطةمن فضلك دكتورة اهتمى بصحتك انت الاخرى ٣ نقطةاستئذنكما ٤ نقطة
,
, " خرج الطبيب ٣ نقطةفتوجهت سمية الى الحمام لتتوضأ ثم خرجت ثم افترشت شالا لها لتصلى عليه ولكنها تذكرت انها لا تعرف مكان القبلة ٢ نقطةفتوجهت اليه متسائلة ٣ نقطةاما هو فقد كان يراقبها٢ نقطةيراقب حركاتها ٢ نقطةنظراتها ٢ نقطةحتى توجهت اليه ٢ نقطةوجدته مبتسما بطمئنينة ٣ نقطةلم تشاهد مثل هذه الابتسامة على وجهه من قبل ٣ نقطةظلت صامته ثم انزلت بصرها ارضا وسألته ٣ نقطة"
,
, سمية : هو ٣ نقطةانت تعرف مكان القبلة هنا فين ؟؟؟
, آسر " مبتسما " : لا ٣ نقطةبس شوفى فى جيب البالطو٣ نقطةهتلاقى بوصلة
, سمية " باحراج " : بس انا مستخدمتهاش قبل كده ٤ نقطة
, آسر "ممازحا " : هههههه يعنى حتى دى كمان متعرفيش تعمليها لوحدك ٣ نقطة
, سمية "بضيق " :خلاص متشكرة ٢ نقطةمتتعبش نفسك ٣ نقطةاكيد هنا حد يعرف ٣ نقطة
, آسر : تعالى بس هاتيها ٣ نقطةانتى بتقفشى على طول كده ٣ نقطةاسمعى الكلام .
, سمية "بنفاذ صبر " : حاضر ٣ نقطة
, "أحضرت له البوصلة واعطتها له ٣ نقطةاخذها من يدها ٣ نقطةثم ابتعدت عنه ٣ نقطةابتسم لها قائلا ٣ نقطة"
, آسر : تعالى اوريكى استخدامها ازاى ٣ نقطةيمكن تحتاجيها ٢ نقطة
, سمية "وهى تقترب منه قليلا " : حاضر
, "اراها كيفية استخدامها ٣ نقطةثم توجهت لصلاتها ٣ نقطةجلست تقول اذكار انتهاء الصلاة بصوت خفيض ٣ نقطةانتهت ثثم سمعته ٣ نقطةكان يرراقبها ٣ نقطةيراقب سجدتها ٢ نقطةركوعها ٢ نقطةكل شئ ٢ نقطةانتهت من صلاتها ٣ نقطةثم قال لها ٢ نقطة"
, آسر : حرما ٣ نقطةان شاء **** ٣ نقطةدعيتيلى ٣ نقطة
, سمية : اكيد ٢ نقطة
, آسر : طيب الحمد لله ٣ نقطةتعالى ساعدينى بأى ٣ نقطة
, سمية "بارتباك " : اساعدك ؟
, آسر "مبتسما ": ايوة ٣ نقطةعايز اصللى .ولا فكرانى مبصليش .
, سمية :لا طبعا حاشا لله ٣ نقطةبس انت هتقدر تقوم ؟؟؟
, آسر : معرفش هشوف ٣ نقطةتعالى بس سندينى ٢ نقطة
,
, "توجهت نحوه سمية ٣ نقطةحاولت ان تساعده لكنه كان متألما شدة ٢ نقطةولا يقوى على النهوض ٣ نقطةحاولت معه ٢ نقطةحتى نهض ثم ساعدته ليدخل الحمام وساعدته فى وضوئه ٣ نقطةثم خرجا ٣ نقطةجلس على السرير ٣ نقطةثم قال لها ٣ نقطة"
,
, آسر "بابتسامة امتنان " : متشكر ٣ نقطة
, سمية : الشكر لله ٣ نقطة
, آسر : انتى كنتى بتصلى بسور ايه ؟؟؟
, سمية : ليه ؟؟
, آسر : مجرد سؤال ٣ نقطةهقولك اجابته بعدين ؟؟؟
, سمية : سورة البروج والاتشقاق ٣ نقطة
, آسر : تمام ٣ نقطةكده عملتى اللى عليكى ٣ نقطةروحى ارتاحى ٢ نقطةانا هصللى وانام على طول
, سمية : حاضر ٢ نقطةلو عايز حاجة نادينى انا هكون صاحية ان شاء **** ٢ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطةبس روحى كلى حاجة الاول انتى وشك باين عليه الارهاق ٣ نقطةوبعدين تعالى نامى ريحى جسمك شوية
, سمية " بتعجب " : لا مليش نفس ٢ نقطةانا هشرب عصير ٣ نقطة
, آسر : انا هصللى واتكلم معاكى بعدين ٣ نقطة
,
, " بدأ آسر فى صلاته ثم انتهى ٣ نقطةكان يتلو سورتى البروج والانشقاق ٣ نقطةلهذا سالها ٣ نقطةكان يود ان يشاركها ٣ نقطةلا يدرى لماذا ٣ نقطةانتى من صلاته ثم توجه بنظره اليخا ليجدها متكئة على الاريكة شبه نائمة ٣ نقطةنادى باسمها ٤ نقطة"
,
, آسر : سمية ٢ نقطةانتى نمتى ٣ نقطة
, سمية "تتثائب " : لا ٢ نقطةخير٣ نقطةمحتاج حاجة ٢ نقطة
, آسر : ايوة ٢ نقطةروحى كلى عشان خاطرى ٢ نقطةوبعدين تعالى متتاخريش ٣ نقطة
, سمية : كنت عايزة اقولك ٣ نقطةفكرتنى ٣ نقطةلازم اروح البيت اجيب ليك هددوم وشوية حاجات ٢ نقطة
, آسر : لازم ؟؟؟
, سمية : اكيد ٣ نقطة
, آسر : طيب اتصلى بيمن وباسل وخليهم يجيبوهم ٣ نقطة
, سمية : حرام نقلق الناس ٣ نقطةوبعدين يمن حامل وهتولد خلاص حرام اتعبها ٤ نقطة
, آسر : اووف منك يا شيخة ٣ نقطةمينفعش تروحى لوحدك ٣ نقطةهكون قلقان عليكى ٤ نقطةطيب نامى دلوقتى ولما نقوم هنشوف ٣ نقطةريحى جسمك ٣ نقطة
, سمية "بنفاذ صبر " : حاضر ٣ نقطة
,
, "ذهبت سمية الى الفراش ثم اخذت وضعية الجلوس ٣ نقطةجلست تقرأ كتابا او تتظاهر بقرائته ٤ نقطةكانت تشتهى النوم او الراحة ٣ نقطةلكنها استحت ان تنام امامه ٤ نقطةاما هو فقد استغرق فى النوم ٧ نقطةشعرت ببعض التعب ٣ نقطةاتكأت قليلا على السرير ثم نامت ٣ نقطةبينما كن يجرى اتصالا ليتأكد من احكام خطته ٤ نقطة"
,
, سيف : طمنينى ٣ نقطةبعتى الحاجات ولا لا ؟؟؟
, ميريهان : ايوة اطمن فى ظرف ثوانى هتكون عندك ع الميل ٢ نقطةالمهم هى عندك ؟؟
, سيف : ايوة ٣ نقطةوقريبة اوى ٣ نقطة
, ميريهان : انت متأ:د من اللى انت هتعمله ده يا سيف ٤ نقطة؟؟؟
, سيف "بتصميم " : اكيد٣ نقطةدى بسببها مش عارف ارجع اشوف اهلى تانى وكمان بابا اللى اتشال من الوزارة ٣ نقطةده كله بحساب
, ميريهان : ما انت عايش كويس عندك ٢ نقطةيمكن احسن من هنا
, سيف "بعصبية " : انا هربان ٣ نقطةعارفة يعنى ايه هربان ٣ نقطةلولا علاقات بابا ٢ نقطةكان زمانى مرمى فى السجن ٤ نقطةسلام يا ميريهان سلميلى على ماما
, ميريهان : خلاص يا سيف ٣ نقطةمع السلامة
,
, "كانت قد خرجت من المشفى وترقد فى منزل والدتها بينما زوجها ياتى اليها بين الحين والاخر ليطنئن عليها وعلى مولودهما ٤ نقطة"
,
, مها : ها يا ملك استقريتوا على اسم انتى وعمرو ولا لسة ٣ نقطةالواد هيسنن وانتوا لسة مختلفين ٣ نقطة
, ملك : بس يا حبيب مامى بس ٣ نقطةيا ماما انا عايزة اسميه اسم دلع ٤ نقطةوسام ٣ نقطةتامر ٣ نقطةهانى٣ نقطة شادى ٤ نقطةفادى ٣ نقطةوهو عايز يسميه خالد ٣ نقطةهيكون اسم كبير ٢ نقطةيقولولى يا ام خالد ٢ نقطة
, مها : ههههه عمرك ما هتكبرى ٣ نقطةماله سم خالد و**** جميل جدا ٢ نقطةابن اختى ذوقه حلو اهه ٣ نقطةاخلصوا يا حبيتى سموه بسرعة مينفعش كده ٣ نقطة
, ملك : حاضر يا ماما ٤ نقطةهو بابا فين ؟؟لسة مرجعش ؟؟
, مها : لا هو نص ساعة وهتلاقيه جه ٢ نقطةان شاء **** ٣ نقطةملك ٣ نقطةانتى ممعكيش رقم سمية ٣ نقطة؟
, مها : عمرو معاه رقم البيت لما ييجى ان شاء **** نتصل بيها
, مها "بقلق " : قلبى واكلنى عليها اوى ٣ نقطةمكلمتهاش من يوم ولادتك ٢ نقطةربنا يقف جمبها فى غربتها
, ملك : يا ماما متقلقيش عليها هى لوحدها ٢ نقطةمهى معاها جوزها ٢ نقطة
, مها : هو قالقنى غير ابن ميرفت ٣ نقطة
, ملك : ههههههه ابن ميرفت ٤ نقطةههههه ايه يا باشا النظام ؟؟
, مها : يا ملك انا مبهزرش ٤ نقطةانا حاسة انى استعجلت عليها فى جوازتها ٣ نقطةكانت تستاهل واحد احسن منه ٣ نقطة
, ملك : يا حاجة صللى على النبى كده ٤ نقطةاستعجلتى ايه ٢ نقطةانتى مش ملاحظة انها عندها 23سنة ٢ نقطةيعنى كبيرة اللى ادها معاهم اتنين وتلاتة ٤ نقطةانتى مكنتيش بتسمعى كلام الناس اللى ى البلد ٢ نقطةكل واحدة ترمى كلمة شكل ٤ نقطةمتقلقيش ياست الكل ٣ نقطة
, مها : **** يسترها معاكم يا رب ٣ نقطة
,
, " استيقظ بعد وقت ليس بقليل ٤ نقطةوجدها نائمة تحتضن كتابها ٣ نقطةكانت كالاطفال ايضا ٢ نقطةحجابها غير مرتب مما سمح لبعض من خصلات شعرها الاسود ان على جبهتها ٢ نقطةوعينيها ٢ نقطةليزيدها براءة ٣ نقطةظل يتأمل بوجهها المجهد ٣ نقطةثم لاحظ عدم انتظام انفاسها ٣ نقطةفهى تتنفس بصعوبة قليلا ٣ نقطةظن انه بسبب وضع نومها ٢ نقطةحاول ان ينهض ٣ نقطةولكن تألم كثيرا ٢ نقطةسمعت صوت انينه ٣ نقطةاستيقظت ٣ نقطةوجدته يحاول النهوض٢ نقطةفأسرعت اليه ٣ نقطة"
,
, سمية : معلش نمت٢ نقطةمحستش ٤ نقطةمحتاج ايه ؟؟؟
, آسر " بابتسامة " : سمية ٣ نقطةممكن تروحى تنامى ٣ نقطةعشان خاطرى ٣ نقطة
, سمية : طيب انت كنت عايز تقوم ليه ٣ نقطةانت لسة تعبان ٤ نقطة؟
, آسر "بابتسامة جذابة " : انتى مش ملاحظة انك بايتى بتقولىى أنت٢ نقطة كده عادى من غير حضرتك ٣ نقطةانا اكبر منك حوالى ب 9 او 10 سنين ٣ نقطةمش ملاحظة الفرق ٣ نقطة
, سمية " باحراج " : انا آسفة ٢ نقطةكنت قولتلى متقوليش حضرتك ٣ نقطةلكن خلاص ب٣ نقطة
, آسر " بضحك" : ههههه ٢ نقطةكنت بهزر ٣ نقطةمبتهزريش خالص ٣ نقطة
, سمية " بتوتر " : عادى يعنى ٣ نقطةبس ٣ نقطةانا كنت عايزة اروح البيت بجد محتاجين هدوم ٣ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : انتى بتزنى كتير زى ******* بردو ٣ نقطةطيب ٣ نقطةهاتى الموبايل بتاعى ٣ نقطة
, سمية " بنفاذ صبر " : ممكن معنتش تقوللى زى ******* ٢ نقطةدى ٢ نقطةيعنى بلاش سخرية ٣ نقطة
, آسر "ينظر لها " : ايه اللى عرفك انها سخرية ٥ نقطةروحى هاتى الموبايل بس ٣ نقطة
,
, "أحضرت له هاتفه النقال ثم أجرى اتصال بباسل وأخبره بما حدث وطلب أن يمر عليه المشفى ٤ نقطة"
,
, آسر : باسل كلها عشر دقايق وان شاء **** يوصل ٣ نقطةهياخدك ويوديكى تجيبى الحاجات ويجيبك ٣ نقطةارتحتى ٣ نقطة
, سمية : مكنش له لازمة على فكرة انك تتعبه كنت آخد تاكسى ٤ نقطة
, آسر : اولا احنا مش فى مصر ٤ نقطةثانيا .اسمعى الكلام ومتتعبينيش٣ نقطةالمهم ظبطى طرحتك لانه قريب من هنا٢ نقطةز
, سمية " باحراج " : حاضر عن اذنك ٣ نقطة
,
, " مر باسل على صديقه وبصحبته زوجته ٢ نقطةالتى ما ان رأتها حتى نظرت لآسر بنظرة لوم فقال لها ٣ نقطة"
,
, آسر : على فكرة انا مقولتلوش يجيبها ٣ نقطة
, يمن : ليش؟؟؟؟ ما كان بدك اجى .؟؟؟
, سمية : لا و**** بس عشان انتى حامل ٣ نقطة
, يمن : ههههه ٣ نقطةو**** انى مليت من هالوضع ٢ نقطة
, باسل : صبايا يلا نروح مشان مو نتأخر ٣ نقطةهالشاب بحاجة للتياب
, سمية : حاضر ٣ نقطةان شاء **** مش هنتأخر٣ نقطةفى رعاية ****
, آسر "بابتسامة " : فى رعاية **** ٣ نقطةباسل ٢ نقطةخللى بالك ٢ نقطةومتتأخروش
, باسل " متعجبا " : على راسى ان شا **** ٢ نقطة
,
, " ذهبت سمية لاحضار ملابسه ٢ نقطةواحضرت لها ثيابا للصلاة وللنوم ايضا ٢ نقطةايضا احضرت لها دوائها ٣ نقطةثم خرجت ٢ نقطةاثناء غيابها٤ نقطةكان يفكر بها ٢ نقطةاتاه اتصال ٣ نقطةليس هذا وقته ٣ نقطةتململ منه ٣ نقطةلكن عاوده الاتصال مرة أخرى ٢ نقطةفأجاب ٥ نقطة"
,
, آسر : ايوة يا ميرنا ٣ نقطة
, ميرنا : اماذا تاخرت حبيبى لقد انتظرتك
, آسر : معلش انا مشغول ٣ نقطةمش هقدر اجى الايام اللى جاية
, ميرنا : لماذا ٣ نقطة؟؟ اانت معها الان ٣ نقطة
, آسر : اووف لا يا ميرنا ٢ نقطةمعلش انا مضطر اقفل دلوقتى ٢ نقطة
,
, "دخل عليه الطبيب ٢ نقطةمما جعله ينهى مكالمته سريعا ٣ نقطة"
,
, الطبيب : ما اخبارك الآن ؟؟؟
, آسر : بخير٣ نقطة
, الطبيب : اين قريبتك ؟؟
, آسر : ذهبت لتحضر اغراضا من المنزل ٢ نقطة
, الطبيب : حسنا ٢ نقطةعليها ان تنتبه جيدا لصحتها ٤ نقطةاذن دعنى الان افحصك٤ نقطة
, آسر : حسنا ٦ نقطة
,
, "اوشك ان ينتهى الطبيب من فحصه ٤ نقطةوصلوا٣ نقطةثم دخلت اولا ٢ نقطةفوجدت الدكتور يفحصه ٢ نقطةفخجلت وخرجت مسرعة ٢ نقطة تعجب منها باسل ٣ نقطة"
,
, باسل : خير شو فى ؟؟
, سمية "باحراج " : الدكتور ٣ نقطةبيكشف عليه جوه٢ نقطة
, باسل : هههههه٢ نقطةعن جد ٢ نقطةفكرت فى عفريت ٢ نقطة
, يمن "بنظرة ذات معنى له " : باسل مو وقت مزحك ٢ نقطة
, باسل : خلاص خلاص ٣ نقطةانا راح ادخل ٢ نقطة
,
, "قال باسل جملته ثم دخل مباشرة الى غرفة آسر وهو مازال كاتما ضحكته ٣ نقطةب فحصه ثم خرج ٣ نقطةفدخلتت سمية ويمن ٣ نقطةنظر لها ثم قال ٤ نقطة"
,
, آسر : جبتى الحاجات الى انتى عيزاها ؟؟
, سمية : الحمد لله ٢ نقطة
, باسل : آسر امتى راح يخرجوك من هون ؟
, آسر : معرفش و**** ٢ نقطةان كان عليا عايز امشى دلوقتى٣ نقطة
, يمن "لزوجها بصوت منخفض " : باسل يلا ٣ نقطةانا تعبت ٢ نقطة
, باسل : طيب آسر ٣ نقطةنا راح اقوم هلا ٢ نقطةولو بدك شى خبرنى ٤ نقطةوموضوع الجامعة انا بحله ان شا **** ٤ نقطةان شا **** ما فيك الا العافية
, آسر : معلش انا تعبتكم معايا يا جماعة ٣ نقطة
, باسل : لا تحكى هيك ٣ نقطةبزعل منك و**** ٢ نقطةيلا بدكن شى
, آسر "بابتسامة " : لا متشكر جدا يا باسل
, يمن "تسلم على سمية " :يلا حبيبتى ٣ نقطةديرى بالك على حالك ٢ نقطة**** يشفيه يارب ٣ نقطةمع السلامة
, سمية " بابتسامة " : فى رعاية **** ٣ نقطةمتشكرة جدا لوجودك يا يمن ٣ نقطةربنا يقومك بالسلامة
, يمن " بابتسامة " : ان شا **** مع السلامة ٢ نقطة
,
, "خرج باسل وزوجته ٣ نقطةفتوجه آسر لسمية بحديثه ٣ نقطة"
,
, آسر : جبتى هدوم ليا صح ؟؟
, سمية : ايوة
, آسر : طيب تمام ٢ نقطةلاى بجد قرفت من لبس المستشفى ده ٣ نقطةهاتيها عشان أغير .
, سمية : حاضر ٢ نقطة
,
, " أحضرت له ملابسه ٣ نقطةثم قالت له "
,
, سمية :انا هروح للدكتور اساله على شوية حاجات وآجى ان شاء**** ٢ نقطةعن اذنك
, آسر "بابتسامة " : ما هو كان هنا دلوقتى مسالتيهوش ليه ٤ نقطةوبعدين انا بجد مش هقدر البس لوحدى
, سمية "بعدم فهم " : اناديلك الممرضة يعنى ؟؟
, آسر : اخص عليكى ٣ نقطةيعنى مراتى موجودة ٤ نقطةوانادى ممرضة ٣ نقطة؟؟
, سمية " بارتباك " : لا ٢ نقطةما ٣ نقطةهو ٢ نقطةانا ٣ نقطةمليش دعوة ٣ نقطةمش هعرف البسك ٢ نقطةانا مالى ٣ نقطةوبعدين متصدقش نفسك٣ نقطة
, آسر : طيب يا سمية خلاص٣ نقطةانا هحاول البس لوحدى ٢ نقطةبس تعالى سندينى ادخل الحمام ٣ نقطة
, سمية : حاضر ٣ نقطة
,
, " اسندت سمية آسر٢ نقطةحتى ادخلته الى الحمام ٣ نقطةثم انتظرته خارجا٣ نقطةما هى الا ثوانى حتى سمعت صوته يناديها ٣ نقطة"
,
, آسر : سمية ٢ نقطةتعالى ٢ نقطة
, سمية : خير آجى ليه ٣ نقطة
, آسر " بتعب " : آآآه ٢ نقطةبجد تعالى ادخلى .
,
, "دخلت عليه سمية لتجده قد ارتدى بنطاله ولكنه لا يقوى على ارتداء البللوفر ٢ نقطةفنظرت له بخجل ٣ نقطةفقال لها بجرأة ٣ نقطة"
,
, آسر : على فكرة انا لابس البنطلون فاحمدى **** وتعالى ساعدينىى فى البتاع ده ٤ نقطةهو انتى ملقيتيش غيره تجيبه ٣ نقطة
, سمية "تنظر أرضا " : ما هو ده اتقل حاجة ٥ نقطة
, آسر : خلاص تعالى لبسيهولى ٧ نقطة
,
, " كانت فى هذه الاثناء نيران الغيرة تشتعل بها وبقلبها ٣ نقطةقضت يومها هكذا ٤ نقطةلم تحتمل أكثر فتوجهت نحو المنزل ٢ نقطةوجدت حارسا امنيا ٣ نقطةسالته٢ نقطةاخبرها بما حدث له ٤ نقطةفقررتت التوجه اليه ٣ نقطةكان باسل مع زوجته لدى الطبيب الخاص بها فمر عليه بغرفته٣ نقطة"
,
, باسل : فينى فوت ؟؟؟
, آسر : ايه اللى جابك يا ابنى ٤ نقطة
, باسل : بلاش اجى يعنى ٣ نقطةيمن عندها مراجعة مع دكتورها ٣ نقطةقلت بعدى ٣ نقطةالمهم وينا سمية ؟؟؟
, آسر "بتنهيدة " : راحت تسأل الدكتور ٣ نقطةهيكتبولى خروج امتى ٣ نقطة
, باسل : و**** ما فى منها ٣ نقطةعن جد الله٤ نقطة**** يحميها ٣ نقطةبتستاهل واحد احسن منك ٢ نقطة
, آسر "بغيرة " : متلم الدور يا باسل ٤ نقطةلمى جوزك يا يمن ٣ نقطة
,
, "كانت تستغرب من طريقة آسر لها ٣ نقطةلقد تغيرت معاملته ٤ نقطةتغيرت نظرة عينيه ٤ نقطةتغيرت نبرة صوته ٣ نقطةتغير كليا ٣ نقطةايعقل ان يكون أحبها ؟؟؟٥ علامة التعجب ماهذا الجنون ٤ نقطةلا يمككن بالطبع فهناك ح يسيطر على قلبه ٣ نقطةطرقت الباب ثم دخلت فرسمت عل ىوجهها الابتسامة ٢ نقطة"
,
, سمية : السلام عليكم ٣ نقطةايه ده هو حضرتك هنا ٣ نقطةيمن انتى تعبانة ولا ايه ؟؟
, آسر : هههه يا بنتى اهدى ٣ نقطةهى كويسة ٤ نقطة
, سمية :الحمد لله ٢ نقطة ع فكرة الدكتور قال انه ممكن بكرة ان شاء **** او بعده يكتبلك خروج ٤ نقطة
, آسر : الحمد لله ٢ نقطة
, سمية : تشربوا ايه ٣ نقطة؟؟
, يمن : مو مشتهية شى ٣ نقطةتعى بدى اخد رأيك باسم بنتى ٣ نقطة
,
, " هنا دخلت فجأة امرأة شقراء متلهفة ٢ نقطةما ان رأته نائما على السرير حتى ارتمت عليه ٣ نقطةوسط ذهول من الآخرين ٣ نقطة"
,
, ميرنا : حبيبى ٢ نقطةلماذا لم تقل لى انك مريض ٤ نقطة
, آسر "بصدمة " : ميرنا ٣ نقطة
, ميرنا : هل انت بمفردك هنا ٣ نقطة
, باسل "بضيق " : لا ليس بمفرده ٢ نقطةان برفقته سمية ٣ نقطةزوجته ٣ نقطة
, ميرنا " تنظر لها بغضب " : اذن انتى هى ٥ نقطة
, آسر "بعصبية " : ميرنا ملكيش دعوة بسمية ٣ نقطة
, سمية "بصوت مختنق " : عن اذنكم ٣ نقطة
, آسر"يحاول ان ينهض " : سمية استنى ٣ نقطةيمن روحيلها ٣ نقطة
, يمن : طيب طيب ٣ نقطة
,
, "خرجت سمية مسرعة من الغرفة ٢ نقطةبل من المبنى بأكمله٤ نقطةجلست بحديقة المشفى٤ نقطةبكت كثيرا ٣ نقطةلمذا ٣ نقطةلماذا ٢ نقطةلماذا وضعت نفسها بهذا الموقف ٤ نقطةحبيبها وحبيبته سويا٣ نقطةلماذا احبته لم لم تكبح جماح مشاعرها هذه المرة ٤ نقطةكانت دائما مسيرة على مشاعرها محتفظة بها لزوجها فقط ٤ نقطةهو زوجها ٣ نقطةمهلا ٣ نقطةانه ليس كذلك ٣ نقطةاانه ليس حبيب او زوج ٥ نقطةايقظها من بكائها ٢ نقطةيد تربت على كتفها ٣ نقطةجلست بجانبها ٣ نقطة"
,
, يمن : حبيبتى لا تدايقى ٣ نقطةميرنا هيك دايما مندفعة ٣ نقطةعقلها على ادها كتير ٣ نقطةتعى يلا ٢ نقطةانتى عاقلة ما بيصير تتركى آسر ٣ نقطةهو مدايق مشانك كتير٤ نقطةيلا حبيبتى ٤ نقطة
, سمية : بلاش يا يمن ٢ نقطةمش قادرة .
, يمن : انتى مفكرة انه في شئ بينها وبين جوزك ؟؟؟ لا تقلقى آسر بيحبك صدقينى ٣ نقطةما بيحبها ٢ نقطةهى بحكم صداقتنا بتعمل هيك و ٤ نقطة
, سمية "مقاطعة اياها بابتسامة حزينة " : يمن ٣ نقطةأنا عارفة كل حاجة بينهاوبينه ٣ نقطةكل حاجة ٢ نقطةمتطيبيش خاطرى بكلمتين من دول ٣ نقطة
, يمن " متفاجئة " : شو ؟؟؟ انتى بتعرفى ؟؟؟ ليش تزوجتيه لكان ٢ نقطةليش ضليتى معه ٣ نقطة
, سمية " ببكاء " : غصب عنى وعنه ٣ نقطةحاجات كتير اكبر منى ومنه ٤ نقطة
, يمن "تحتضنها " : طيب ليش تيجى على نفسك هيك ٣ نقطةليش ؟؟انتى كيف بتتحملى هالعذاب انتى تحبيه مو هيك
, سمية " تبكى بشدة " : لا ٢ نقطةلا ٣ نقطةمش من حقى ٣ نقطةمش من حقى ٣ نقطة
, يمن :ليش ٢ نقطة؟؟؟.صدقينى آسر مو مرتاح معها من اول يوم تزوجها فيه ومو مرتاح ٤ نقطةصدقينى بيطلقها صدقينى ٢ نقطة
, سمية " بصدمة " : ايه ٤ نقطة؟؟؟؟؟ّ٣ علامة التعجب متجوزها ٢ نقطة؟؟؟ وهيطلقها ؟؟؟؟؟
, يمن : اى بيطلقها ٤ نقطةآسر تغير كتير سمية من يوم جابك لهون ٣ نقطةنظرات عيونه الك ٣ نقطةفيها حب وعشق ٣ نقطةصدقينى ٣ نقطةتغير كتير ٤ نقطة
, سمية "بتنهيدة " : خلصت خلاص يا يمن ٣ نقطةخلصت ٣ نقطة
, يمن : لا مو خلصت٣ نقطةوبعدين تعى لهون آسر بيعرف انك عارفة ٣ نقطةو**** لو كان بيعرف بخللى باسل يدبرله قتله ٢ نقطة
, سمية "بسرعة " : لا لا ميعرفش ٣ نقطةولا عيزاه يعرف ولا عايزة دكتور باسل يعرف حاجة عن كلامنا ده ٤ نقطةارجوكى ٤ نقطةتوعدينى ؟؟
, يمن " بابتسامة " : بوعدك ٣ نقطةيلا لكان نشفى دموعك ويلا ٣ نقطةمابيصير تتركى زوجك ٣ نقطةيلا ٣ نقطة
, سمية : يمن مش هقدر ٣ نقطةروحى انتى ٣ نقطةمش هقدر اشوفها ٢ نقطة
, يمن " تمسك يدها " : لا بتقدرى ٣ نقطةانتى قوية ٤ نقطةيلا ٣ نقطة
, سمية "برجاء " : ارجوك ٣ نقطةبجد تعبانة ٣ نقطةلما تمشى انا هاجى ٤ نقطة
, يمن : تمام ٣ نقطةهيك ماراح تطولى ٣ نقطةانا راح اقعد معك ٢ نقطةلكان ٣ نقطة
, سمية ك ادخلى جوة ٣ نقطةوبعدين عشان البيبى متزعلش منى ٢ نقطةوتقوللى تعبتى ماما ٣ نقطةادخلى يا يمن وانا شوية وهجيلك .انا كويسة اطمنى ٣ نقطة
, يمن " باستسلام" : خلاص ٣ نقطةراح روح ٣ نقطةبس لا تتاخرى الجو كتير برد ٢ نقطة
,
, " كان منزعجا ٣ نقطةغاضبا ٤ نقطةأيعقل ان تكون شكت بشئ ٤ نقطةلا لا ستقوم يمن بحل الموضوع ٤ نقطةلا يجوز ان تتخلى عنه ٣ نقطةلا٢ نقطةلا ٣ نقطةلن يحدث هذا ٣ نقطةاستيقظ من تفكيره على صوتها ٣ نقطةفرمقها بنظرة غاضبة ٤ نقطة"
, باسل : انتى ليش بتيجى لهون ٣ نقطةاولا تعلمى ان زوجته بجواره ٣ نقطة
, ميرنا : وانا ايضا زوجته ٤ نقطةحبيبته ٣ نقطةلكنها ولا شئ ولا شئ٣ نقطةانه حقى انا ان اظل بجواره ٣ نقطةليست هى ٣ نقطة
, باسل : ميرنا اطلعى لبرة نحنا بمشفى ولا تيجى لهون ٤ نقطةمو ناقصين مشاكل ٤ نقطة
, ميرنا : لن أخرج ٣ نقطةسأظل هنا ٣ نقطةهى من عليها الخروج ٣ نقطةهى ليس انا ٣ نقطةمن فضلك آسر ان تتدخل ٢ نقطةلا تصمت هكذا ٢ نقطةآسر
, آسر "بحدة وعصبية " : اطلعى برا يا ميرنا ومتجيش هنا تانى ٤ نقطةانا ليا تصرف معاكى بعدين ٣ نقطةعارفة لو اى مشاكل حصلت ٣ نقطةهيكون حسابك معايا عسير ٤ نقطة
, ميرنا : اتحبها ؟؟؟؟ اتفضلها على ؟؟؟
, آسر : ميرنا ٤ نقطةسمية لو جت ولقتك هنا وحصل اللى حصل تانى ٣ نقطةمش هيحصل خير ٣ نقطةمن فضلك تمشى ٢ نقطة
, ميرنا " بتصميم " : اذن انت من بدأتها آسر ٣ نقطةفتحمل نتيجة عواقبك ٤ نقطة"وخرجت ميرنا شصافعة الباب ورائها "
, آسر " بتعب " : باسل ٣ نقطةيمن اتأخرت ليه ٣ نقطة؟؟
, باسل "بضيق " : مو سهل اللى صار هلا ٢ نقطةآسر ٣ نقطةمو سهل بنوب٢ نقطة
, آسر"بقلق " : عارف ٣ نقطةربنا يسترها ٣ نقطةتعالى اسندنى ٣ نقطة
, باسل : لوين بدك تروح ٣ نقطة
, آسر : عايز اروحلها ٣ نقطةانا ممكن اتكلم معاها ٣ نقطةاكيد هتهدى " دخلت يمن وعلى محياها الضيق ٣ نقطة"
, يمن "تنظر لآسر بغضب " : ما فى داعى تروح ٤ نقطةهى راح تيجى بعد شوى ٣ نقطةواطمن حليت القصة معها ٣ نقطةباسل يلا نروح ٤ نقطةانا تعبت
, باسل : حاضر ٤ نقطةآسر دير بالك ٤ نقطةماراح تعوضها لو راحت منك ٣ نقطةسلام
,
, " كانت تجلس باكيةة ٤ نقطةاذن هو متزوج٤ نقطةكان يقضى لياليه بجوارها ٣ نقطةكان يتركها حبيسة المنزل ليجلس بقربها ٣ نقطةما هى بالنسبة له ٤ نقطةانها خادمة ؟؟؟ ام لعبة ٣ نقطة؟؟؟ ام ممرضة ؟؟؟ ام مجرد زوجة بالاكراه ٤ نقطةمجرد جماد ٣ نقطةمجرد ورقة عليها بعض النقوش ٢ نقطة؟؟؟؟ام ماذا ٤ نقطةماذا هى بالنسبة له ٢ نقطةما هى ٣ نقطةقطع تفكيرها ٣ نقطةكلمات جارحة "
,
, ميرنا : اقسم اننى ساستعيد زوجى ٣ نقطةمن انتى ؟؟؟ لا شئ ٣ نقطةانك لاشئ ٤ نقطةفانا حبيبته ٣ نقطةتزوجنى بكامل ارادته ٣ نقطةتحدى كل شئ حتى ينال قربى ٣ نقطةلكن تزوجك بالاكراه ٤ نقطة انك لا شئ٣ نقطة
, " لم ترد عليها ٣ نقطةانها تعرف الحقيقة ٣ نقطةالهذه الدرجة هانت عليه ٤ نقطة ذهبت له ٣ نقطةطرقت الباب ٣ نقطةثم دخلت ٢ نقطةلتجد٣ نقطةآثار اللهفة والشوق على محياه ٤ نقطةلكنه كاذب مخادع ٣ نقطةلا انه ليس كذلك ٣ نقطةهو لم يعدها بشئ ٢ نقطةبل صرح لها بانه ل يحها ٣ نقطةاذن لاذنب له ٣ نقطةفالقلوب بين اصبعين من اصابع الرحمن يقلبها كيف يشاء٢ نقطةاخفضت بصرها ثم توجهت الى الحمام ٤ نقطةهدأت من روعها ٤ نقطةثم غسلت وجها ٣ نقطةوخرجت له ٣ نقطةجلست على الاريكة وفتحت كتابها لتقرأه ٣ نقطة"
,
, آسر : سمية ٣ نقطةأنا ٦ نقطة
, سمية : ياريت تريح نفسك وتنام ٣ نقطةانت تعرضت لضغط جامد ٢ نقطة ارتاح ٣ نقطة
, آسر "باستعطاف ": صدقينى انا مبحبش ميرنا ٣ نقطةو**** ٣ نقطة
, سمية "مقاطعة اياه " : ممكن منتكلمش فى الموضوع ده ٤ نقطةدى حاجة متخصنيش ٢ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطةبس اعرفى اللى حصل زعلنى يمكن اكتر منك٣ نقطةبجد٢ نقطة
, سمية : انا تعبانة شوية هريح على السرير لو احتجت حاجة صحينى ٣ نقطةبعد اذنك ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة ": انا مصلتش العشا ٣ نقطة
, سمية : ماشى ٣ نقطة
,
, "اقتربت منه سمية حتى تساعده على النهوض ٣ نقطةامسك يدها وضغط عليها بشدة ٢ نقطةثم نظر لعينيها بعمق ٣ نقطة"
,
, آسر : متزعليش
, سمية"بارتباك " : مش زعلانة ٣ نقطةيلا كفاية تاخير على الصلاة لحد دلوقت ٣ نقطة
, " توضأ آسر ٣ نقطةثم خرج من الحمام ساعدته على الجلوس لاداء الصلاة كانت قريبة جدا منه ٣ نقطةفلاحظ شيئا ٤ نقطة"
, آسر "بقلق " : سمية ٢ نقطةانتى كويسة ؟؟
, سمية : الحمد لله ٢ نقطة
, آسر : انتى نفسك مش طبيعى خالص ٣ نقطةولا صوتك كمان ٣ نقطة انتى مالك ؟؟
, سمية : ولا حاجة ٢ نقطةيمكن من الارهاق ٣ نقطة
, آسر : متأكدة ٢ نقطة
, سمية : اممم٣ نقطةانا هروح انام هتحتاج حاجة تانية منى ٢ نقطة
, آسر : سلامتك٣ نقطة
,
, " انهى آسر صلاته ثم تظاهر بالنوم ٣ نقطةاما هى تناولت دوائها خفية ٣ نقطةكانت تتنفس بصعوبة ٣ نقطةكما انها تشعر بالم شديد ٣ نقطةنامت اتخذت وضعية الجلوس التى ربما تساعدها على التنفس ونامت٣ نقطةتأكد انها نامت ثم نظر لها ليجد عينين متورمتين بكاءا٣ نقطةملامح هادئة حزينة كالتى رآها يوم خطبتهما ٣ نقطةلماذا تنام هكذا ٣ نقطةلماا لا تستطيع ان تتنفس بانتظام ٣ نقطةترى الديها ضيق تنفس ٣ نقطةلكنه لم يلحظ عليها من قبل ٣ نقطةربما حدث لها مرات ٣ نقطةلم يكن ابدا قريبا منها ليدرى عنها ٤ نقطةنام آسر ليلته ليرى بمنامه ٢ نقطةانه تائه ٢ نقطة يجرى وراء شئ ما بلهفة ٣ نقطةكانت صحراء ٣ نقطةوجد بطريقه ٣ نقطةفتاة وقفت بوجهه٣ نقطةلم ير جيدا وجهها ٣ نقطةبيدها كوبا من الماء ٣ نقطةاعطته اياه بابتسامة ٣ نقطةزولكنه رفض ٤ نقطة
, آسر : لا انا مش عايز ٣ نقطةابعدى عنى
, الفتاة : انت تعبان من الجرى ٣ نقطةاشرب٤ نقطةالصحرا مفيهاش ماية ٣ نقطة
, آسر "بضيق " : لا مش عايز٣ نقطةاشربيه انتى ٣ نقطة اوعى بأآ ٢ نقطة
, الفتاة : ده رزق من **** ٢ نقطةمتردهوش ٤ نقطةبعدين تندم ٤ نقطةده بتاعك انت ٣ نقطةاتفضل
, "تركت الفتاة اه كوب الماء ٣ نقطةارتوى آسر من الماء احس بشئ غريب٣ نقطةأخذ يبحث عن الفتاة فلم يجدها ٣ نقطةوجد نفسه فى طريق آخربين اناس كثيرين ٣ نقطةأخذ يسال عن الفتاة ٣ نقطةلمم يجبه أحد ٣ نقطةحتى سأل احدهم ٤ نقطةفين سمية ٤ نقطةرد عليه قائلا ٣ نقطةانت من رفضت ٤ نقطةفزع آسر من نومه ٢ نقطةقال الشهادتين ٣ نقطةثم القى عليها نظرة ٣ نقطةليجدها على نفس حالتها ٤ نقطةحدث نفسه ٣ نقطة
, آسر : لا لا لا ٢ نقطةلا يمكن ٢ نقطةمينفعش٣ نقطةلا لا ٣ نقطةاستغفر **** العظيم اللهم اجعله خير ٢ نقطةيارب ٤ نقطةمينفعش ٣ نقطةفى سر عندها سر ٣ نقطةمتنفعش ٣ نقطةلا ٣ نقطة
,
, " نام آسر ثانية ٤ نقطةاما هو فقد كان يخطط وينفذ خطته حتى الصبح ٢ نقطةاستيقظت صديقته ٣ نقطة"
,
, كريس : لماذا لم تنم بعد ؟؟
, سيف : لدى عمل يجب ان انهيه ٥ نقطة
, كريس : لا تجهد نفسك كثيرا ٤ نقطة
, سيف : اطمئنى ٢ نقطة
,
, " استيقظت سمية وهى تشعر بالتعب ٣ نقطةوجدت آسر مستيقظا ويرتدى ملابسه ٣ نقطةما ان رآها ٢ نقطةحتى ابتسم ٢ نقطةثم قال ٢ نقطة"
,
, آسر : صح النوم ٣ نقطة
, سمية"بصوت متعب " : صح **** بدنك ٣ نقطةمصحتنيش ليه اساعدك٣ نقطة
, آسر : كنتى تعبانة طول الليل مهنش عليا اصحيكى ٣ نقطة
, سمية " بارتباك " : طيب ٢ نقطةبس الفجر كان لازم تصحينى ٣ نقطة
, آسر : بس انتى اللى بتصحينى للفجر ٢ نقطةاناراحت عليا نومة ٣ نقطة
, سمية "ببراءة وعفوية " : شوف ذنب ايه عملته ٣ نقطةربنا عاقبك انك مصحتش ٣ نقطة
, آسر : قلبك أسود اوى ٣ نقطةانا قولتلك انا اسف
, سمية " بصدق " : صدقا مكنتش اقصد ٤ نقطةانا اسفة و**** ٣ نقطةبس ٢ نقطة
, آسر: ههههه متتاسفيش ٣ نقطةالمهم ادخلى الحمام يلا وصلى الساعةة 10 مفروض نمشى ٣ نقطة
, سمية : حاضر
,
, " دخلت سمية الحمام اغتسلت وابدلت ثيابها ثم خرجت ٢ نقطةلتجده منتظرا اياها ٣ نقطة"
,
, آسر : نعيما ٣ نقطة
, سمية "بخجل " : **** ينعم عليك ٣ نقطة
, "طرق الطبيب الباب ثم دخل ٢ نقطةفقال لآسر مداعبا ٣ نقطة"
, الطبيب : اذا انت مستعجل لخروجكك من هنا ٤ نقطة
, آسر : بشدة ٢ نقطة
, الطبيب : أذن سيكون هناك تنبيهات ٣ نقطةهل سترافقينه بالمنزل٢ نقطة؟؟
, سمية : اجل
, الطبيب : حسنا ٣ نقطةسيكون عليه الراحة حتى يلتأم جرحه ٣ نقطةعليه ان يمشى قليلا ٣ نقطةويواظب على دوائه ٢ نقطة
, سمية : حسنا سيدى ٢ نقطةهل هناك شئ آخر٢ نقطة
, الطبيب : نعم ٣ نقطةاهتمى بصحتك انت الاخرى ونفذى ما قلته لك ٣ نقطةانهاا آخرر نصيحة لك ٢ نقطةحمد لله على سلامتك ٣ نقطة
, آسر : شكرا دكتور ٢ نقطة
, "خرج الطبيب ٣ نقطةثم التفت آسر لسمية متسائلا ٣ نقطة"
, آسر : ما هو انا لما اقول انك تعبانة يبأى انتى تعبانة ٣ نقطةمالك
, سمية : ولا حاجة ٣ نقطةارهاق واجهاد ٣ نقطةوكمان ضغط نفسى وعصبى ٢ نقطة
, آسر : آسف تقلت عليكى
, سمية "بندم " : ان اسفة و**** مكنتش اقصد ٣ نقطةانامبسوطة انى بخللى بالى من صحتك ٤ نقطةصدقا و****
, آسر"بابتسامة " : طيب ولا يهمك ٤ نقطةيلا٢ نقطة
, سمية : يلا ٣ نقطة
,
, "خرجت سمية بصحبة زوجها متوجهين الى المنزل ٣ نقطةوصلا المنزل ٣ نقطةوجد آسر ان سمية قامت بتحضير غرفة المعيشة له ليقضى يومه هناك ورتبتها٢ نقطةبحيث يمكنه النوم بها
,
, ٣ نقطة"
,
, سمية : لو متدايق مفيش مشكلة ٢ نقطةاطلع فوق ٣ نقطةانا بس عشان راحتك وطلوع السلم ونزوله ٢ نقطةولو جالك حد ٣ نقطةلكن
, آسر "ينظر لها بعمق ": سمية ٣ نقطة
, سمية : نعم
, آسر "بنظرة ساحرة ": متشكر ٣ نقطةمتشكر جدا ٣ نقطة
, سمية "بارتباك " : الشكر لله ٣ نقطةها هتقعد هنا ولا فوق ٣ نقطة
, آسر : لا هنا٣ نقطةالمهم اطلعى غيرى هدومك وانزلى عشان عايز اكلمك فى موضوع ٣ نقطة
, سمية : ان شاء **** ٣ نقطة
,
, "صعدت سمية الى غرفتها ٢ نقطةمرت بغرفة آسر ٣ نقطةضحكت بسخرية والم ٢ نقطةاذن ههذه هى غرفتهما ٣ نقطةيا الهى الهمنى الصبر حتى اعود لمنزلى ٣ نقطةلوطنى ٣ نقطةلامى ٣ نقطةاااه كم اشتاق لهما منذ زمن لم احدثهما ٣ نقطةساطلب منه ذلك قطعا لن يرفض ٣ نقطةابدلت ثيابها ثم هبطت الى الاسفل ٢ نقطةبينما هو كان يستمع لتسجيل التليفون وآلة الرد ٣ نقطةاتصلت بها امها اختها ٢ نقطةوايضا والدته ٣ نقطة شعر بخطواتها على السلم ٣ نقطةنظر لباب حجرته بانتظار دخولها ٣ نقطةلكنها لم تاتى ٣ نقطةتوجه نحو المطبخ٤ نقطةليجدها تعد شيئا ٣ نقطةكانت هادئة ٣ نقطةكان شعرها يتحرك معها٣ نقطةقد طوقته بطوق من اللؤلؤ الاحمر ٢ نقطةترتدى بنطالا من الجينزالرصاصى٣ نقطةيعلوه بلوفر يمتزج به اللون الاحمر والرصاصى٢ نقطةيعلوه مريول المطبخ ٤ نقطةكانت كالمانيكان٣ نقطةوقف ثوان يتأملها ٢ نقطةلم تلحظه ٣ نقطةدخل ٢ نقطةوضع يده على كتفها قائلا ٤ نقطة"
,
, آسر :بتعملى ايه؟؟؟؟
, سمية "بفزع ": بسم **** الرحمن الرحيم ٣ نقطةحرام عليك خضتنى ٣ نقطة
, آسر : انا واقف بقالى ساعة على فكر انتى اللى سرحانة ٢ نقطةيا ترى بتفكرى فى مين ٢ نقطة
, سمية "بتنهيدة وهى تكمل عملها " : ماما٣ نقطةبابا ٢ نقطةرهف٢ نقطةملك ٤ نقطةمالك ٣ نقطةعمو خليل ٣ نقطةعمرو ٢ نقطةكل دول ارتحت٢ نقطة
, آسر : لا زعلت ٣ نقطة
, سمية "بتعجب " : ليه ٣ نقطة؟؟؟؟
, آسر : ولا حاجة ٣ نقطةالمهم انتى بتعملى اكل عيانين بردو ؟؟ظ
, سمية : بأمر من دكتورك ٣ نقطةمليش دعوة
, آسر :هو انتى مش دكتورة ٣ نقطةاعمليلى على ذوقك
, سمية :لا زى ما الدكتور قال٣ نقطةخللى بالك انت لسة محتاج راحة واكل صحى ٣ نقطةولحد لما تطيب ان شاء **** ٣ نقطة
, آسر : يا خبر ٣ نقطةده انا لو فى سجن هاكل اللى انا عايزه ٣ نقطة
, سمية "بجدية " : كلها كام شهر وتاخد براءة ٢ نقطةوتعمل كل اللى انت عايزه ٢ نقطة
, آسر : انتى مستعجلة بأى ؟؟؟؟
, سمية : روح ارتاح متجهدش نفسك الجرح لسة ملمش ٤ نقطة
, آسر : طيب تعالى عشان تكلمى مامتك اعتقد ان الوقت دلوقتى مناسب لسة مناموش
, سمية :حاضر هحط الاكل على النار وآجى ٢ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطةاناامستنيكى فى الليفنج٢ نقطةهعمل كام تليفون ٣ نقطة
, سمية : تمام ٢ نقطة
,
, "كانت تجلس بغرفة المعيشة مع والديها واخوتها وزوجها ٤ نقطة
,
, ملك : شوف اسم تانى ٣ نقطة
, عمرو : الواد هيسنن وانتى مش راضية تسميه ٣ نقطةطب ما انا ممكن اخده واروح اسميه من وراكى ٢ نقطة
, أحمد : ده كله عشان اسم ٣ نقطةطيب متفقتوش ليه من الاول ٣ نقطة
, ملك : يا بابا من الاول واحنا كده
, مالك : طيب ايه رأيكم كل واحد يحط اسم فى العلبة دى تمام ٣ نقطةونعملهم ميكس كويس وبعد كده رهف تختار ورقة والاسم اللى هيطلع هتسموه غصب عنكمم انتواالاتنين ٢ نقطة
, مها : و**** فكرة يا واد يا مالك ٣ نقطةيلا ٢ نقطةرهف قومى هاتى ورقة وقلم يلا
, رهف " تجرى بسرعة " : فورا ٥ نقطة
, عمرو : انا موافق ٢ نقطة
, ملك : انا لا ٢ نقطةهه ٢ نقطة
, أحمد : بطلى دلع ٣ نقطة انتى بأيتى أم ٣ نقطةيلا يا اولاد
, رهف : يلا كل واحد يكتب الاسم ٣ نقطة
, مالك : ٣ نقطةرهف ٥ نقطةيلا تعالى ٣ نقطة
, رهف "بفرحة " : ماشى ٥ نقطةهييييييه اقول طلع اسم ايه ؟؟؟
, ملك "بلهفة " : قولى ٣ نقطة
, رهف : خالد٤ نقطة
, عمرو : ههههههههههههههههههههههه بت يارهف تعالى خدى الحلاوة
, ملك "بتململ " : اوووف بأ٣ نقطة
, عمرو "يقبل راسها " : يا ستى الجايين كلهم ٣ نقطةسميهم على مزاجك
, مها : و**** ٢ نقطةاسم خالد حلو يا ام خالد ههههه
, ملك : طيب هقوم ارضع خالد افندى واجى ٣ نقطة
, رهف : وانا جاية معاكى ٣ نقطة
, ملك : تعالى يا ام وش حلو ٣ نقطة
, مالك :ثوانى ارد على التليفون واجى ٣ نقطة

,
, " توجهت لغرفة المعيشة ٣ نقطةثم اعطى لها هاتفه ٤ نقطة"
,
, آسر : اتصلى بيهم ٣ نقطة
, سمية : ماشى هطلع فوق ٣ نقطةمتشكرة جدا ٣ نقطة
, آسر : لا ٣ نقطةكلميهم هنا ٣ نقطةاتكلمى براحتك ٣ نقطة
, سمية " بضيق " : حاضر
,
, "رد عليها مالك ٣ نقطة"
,
, مالك : السلام عليكم ٣ نقطة
, سمية : وعليكم السلام ورحمة **** وبركاته ٣ نقطة
, مالك " بفرحة " : سمية ٣ نقطةاخص عليكى متكلميناش ده كله ٢ نقطةبجد وحشتينا
, سمية : و**** وانت كمان يا مالك ٣ نقطةايه اخبارك يا حبيبى واخبار كل اللى عندك ٣ نقطة
, مالك : كلنا كويسين الحمد لله ٣ نقطةانتى طمنينى عليكى ٣ نقطةانتى كويسة ٣ نقطةوابى آسر كويس معاكى ٢ نقطة؟؟
, سمية : الحمد لله بخير ٣ نقطةطمنى صحة بابا عاملة ايه ؟؟
, مالك : الحمد لله ٣ نقطةثوانى هديهولك ٢ نقطة
, "اسرع مالك اليهم ٣ نقطةفاعطى الهاتف لابيه ٢ نقطة"
, أحمد " بلهفة " : سمية ٣ نقطةالسلام عليكم يا حبيبتى ٣ نقطةايه اخبارك يابنتى٢ نقطة
, سمية : الحمد لله يا بابا كويسة٢ نقطةاخبار صحة حضرتك ايه ٢ نقطة؟؟؟
, أحمد : الحمد لله ٣ نقطةطمنينى يا بنتى انتى كويسة ٣ نقطةقلقتينا عليكى اليومين اللى فاتوا ٣ نقطة
, سمية : لا يا بابا متقلقش ٣ نقطةو**** احنا الحمد لله فى نعمة وفضل من **** ٢ نقطةطمنى ماما كويسة وملك ٣ نقطة؟
, أحمد : ايوة كلنا كويسين ٣ نقطةمامتك معاكى اهه٣ نقطة
, مها "بلهفة " : سمسمة ٣ نقطةازيك ياسمية ايه اخبارك يا بنتى طمنينى عليكى ٤ نقطة
, سمية : ههههه يا ماما انا كويسة و**** كويسة متقلقوش ٢ نقطة
, مها : الحمد لله ٣ نقطةطمنينى مفيش حاجة جاية فى الطريق ٢ نقطة؟؟
, سمية "وقد احمر وجهها وقالت باارتباك " : ااا ٣ نقطةلا يا مااما ٣ نقطةطمنينى على ملك بس؟؟
, مها :ههههه يالهوى عليكى ٣ نقطةزمانك مدوخاه معاكى ٣ نقطةملكك كويسةة يا حبيبتى انتى عارفة ملك وعمرو هنا كلنا متجمعين مش ناقصنا غيرك ٣ نقطة
, سمية "بتأثر " : وحشتونى اوى ٢ نقطة
, مها : وانتى يا حبيبتى ٢ نقطةاسكتى فى مفاجآة عمرو هيقولهالك اه معاكى اهه
, عمرو : الندالة ليها ناسها بردو ٣ نقطةماشى اتجوزتى ونسيتينا ٣ نقطة
, سمية :هههههه على فكرة انت دايما ظالمنى كده ٢ نقطة
, عمرو : وحشانى و**** ٤ نقطةسيبانى لاختك لوحدى ٣ نقطة
, سمية : معلش معلش ٤ نقطةاستحملها ٣ نقطةهى مراتك بردو
, عمرو : اه يا ختى ما انا الصدر الحنين بتاعكوا ههههه
, سمية : اه و**** ٣ نقطةالمهم ايه المفاجأة٢ نقطة
, عمرو : سمينا البيبى خالد ٣ نقطة
, سمية " بفرحة " : بجد؟؟ قدرت عليها يعنى هههههه
, عمرو : ربك هو اللى عمل كده ههههه
, سمية : **** يباركلكم يارب يا عمرو فيه ويخليه ليكم .
, عمرو : آآآآآآآمين ٣ نقطةعقبالك ٣ نقطةالمهم آسر جمبك ٤ نقطة
, سمية " بتوتر " : ليه عايز تكلمه .؟؟؟
, عمرو : ايوة ٣ نقطةحتى عمو أحمد كمان عايز يكلمه ٢ نقطة
, سمية : طيب ثوانى اشوفه نايم ولا صاحى ٥ نقطة
,
, "كان يراقبها اثناء حديثها مع اهلها ٣ نقطةكانت سعيدة ٢ نقطةلم يلحظ عليها سعادة كهذه من قبل ٤ نقطةكان وجهها كالملاك ٣ نقطةضحكتها الرقيقة ٣ نقطةنظرتها البريئة ٣ نقطةحبها النقى لهم ٣ نقطةياااه ما سرها ٣ نقطةانتبه لصوتها قائلة "
,
, سمية "بهمس " : بابا وعمرو عايزين يكلموك ٣ نقطة
, آسر "بضيق " : طيب ماشى هاتيه ٣ نقطة
, سمية : سلملى على اللى عندك كلهم ٣ نقطةهو معاك اهه ٣ نقطةمع السلامة
, عمرو : **** يسلمك يا سمسمة ٣ نقطة
, آسر : الو ٢ نقطةازيك ياعمرو
, عمرو : **** يسلمك ٣ نقطةاايه اخبارك ؟؟
, آسر : الحمد لله ٣ نقطةمبروك على المولود يتربى فى عزك ٢ نقطة
, عمرو : **** يبارك فيك ٣ نقطةعقبالكم حالا
, آسر : ان شاء **** ٣ نقطةعمو احمد جمبك ؟؟؟
, عمرو : ايوة ثوانى هديهولك٣ نقطةبس ٢ نقطةعايز اقولك حاجة واستحملنى
, آسر "بقلق " : خير ؟؟؟
, عمرو : متقلقش ٣ نقطةخللى بالك منها ٣ نقطةاللى معاك دى مش حمل اى جرج ٣ نقطة
, آسر "بضيق " : اكيد مش هتكون احن عليها منى ٣ نقطة
, عمرو : معرفش بصراحة ٤ نقطةعلى العموم عمو أحمد معاك ٢ نقطة
, أحمد : السلاااااام عليكم
, آسر "بابتسامة " : وعليكم السلام ٢ نقطةازى حضرتك يا عمو ٢ نقطةوازى صحتك ؟
, أحمد : الحمد لله على كل شئ يا بنى ٣ نقطةسمية كويسة معاك ٣ نقطة؟؟
, آسر : الحمد لله يا عمو٣ نقطةربنا يخليهالى يارب
, أحمد : طيب الحمد لله ٣ نقطةواخبار دراستك ؟؟
, آسر : الحمد لله كلها كام يوم وانناقش الرسالة .
, أحمد : طيب الحمد لله يا بنى اطمن على مامتك واختك٢ نقطةمتقلقش عليهم٣ نقطةاحنا جمبهم وهما تحت جناحى
, آسر : عارف يا عمو **** يخليك لينا
, أحمد : طيب يا بنى طولنا عليك٣ نقطةخللوا بالكم من بعض ٢ نقطةوحط سمية فى عينك ٤ نقطةمع السلامة
, آسر : ههههه وفوق راسى كمان مع السلامة يا عمو
,
, " اعطت له الهاتف ثم توجهت الى المطبخ اتت بالحساء له٢ نقطةوجدته ينظر لهاوقد انهى مكالمته ٢ نقطةوضعت له الصينية على الطاولة ٥ نقطة همت بالخروج ٣ نقطةوجدت صوته يوقفها "
,
, آسر : الاكل ده ني ولا ايه ؟؟
, سمية "ببراءة " : لا و**** ٣ نقطةده انا عملاه على البخار بس ٢ نقطة
, آسر : اممم٢ نقطةماشى ٢ نقطةباين عليكى مبتعرفيش تعملى غير مسلوق.انتى رايحة فين ٣ نقطة؟؟
, سمية : رايحة اوضتى ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة ": اقعدى كلى معايا ٢ نقطةافتحى نفسى ٣ نقطة
, سمية : انا متشكرة جدا على فكرة ٣ نقطة
, آسر "وهو يأكل " : ليه ؟؟؟
, سمية "تنظر الى الارض مبتسمة " : لانك خلتنى اكلم بابا وماما ٣ نقطةكانوا وحشنى جدا ٢ نقطة
, آسر : بس ده حقك ٣ نقطةمتشكرنيش عليه٣ نقطة
, سمية : بس فى ناس تانية ليهم حقوق ٢ نقطة
, آسر : تقصدى ايه ؟؟
, سمية : مير٣ نقطةاقصد ٢ نقطةمى وطنط ميرفت ٢ نقطةاتصل بيهم ٣ نقطةملهمش غيرك بعد **** ٣ نقطةلازم تسال عليهم ٢ نقطة
, آسر : ان شاء الله٣ نقطةالحمد لله انا شبعت ٣ نقطةتسلم ايدك
, سمية : بالهنا والشفا ٢ نقطة
,
, "اتصل آسر بوالدته واخته واطمئن عليهماا ٤ نقطةثم خلد الى النوم ٣ نقطةبينما هى صعدت غرفتهاا٣ نقطةاخذت تفكر به ٢ نقطةلمااذا يعاملها هكذا ٣ نقطةلماذا تغيرت معاملته٣ نقطةاصبحت ترى البسمة على محياه كلما التقت اعينهما ٤ نقطةبعينيه كلام٣ نقطةلا تقوى على قرائته ٣ نقطةمهلا ٣ نقطةاهى فيما تفكر هى ٣ نقطةانها ولا شئ سوى ورقة بها حكم واجب النفاذ٤ نقطةبينما له زوجة ٣ نقطةجميلة ٣ نقطةتحبه ويحبها ٤ نقطةان مكانها ليس هنا ٢ نقطةللاسف ٣ نقطةانه يرد لها الجميل فقط٤ نقطةنامت سمية٣ نقطةاتاه اتصال على هاتفه ٣ نقطةايقظه من احلامه ٤ نقطةانها ٣ نقطة"
,
, ميرنا : لماذا لم ترد على بسرعة ؟؟؟
, آسر: اننى نائم الان ٣ نقطةساتصل بك لاحقا ٣ نقطة
, ميرنا : مهلا مهلا ٣ نقطةاتلك القبيحة بجوارك الان ٣ نقطة
, آسر "بعصبية " : لا تاتى بذكرها ابدا ٢ نقطةفهمتى ٣ نقطةوما حدث فى المشفى لم انسه بعد ٤ نقطة
, ميرنا : ولاا انا ٣ نقطةساخبر ابى حين يعود من سفره ٢ نقطةوساخبر الجميع ٣ نقطة
, آسر : اخبرى من شأتى٣ نقطةاذن ٤ نقطة
,
, "اغلق آسر السماعة بوجهها ٣ نقطةمما زاد عصبيتها ٣ نقطةاتصلت بكريستين ٣ نقطةاتفقتا على اللقاء بناد ليلى وكذلك سيف ٣ نقطةذهبت ميرنا وجلست على البار ثم طلبت مشروبا ٣ نقطةوجدت من يأخذهه من يدها ويقول لها ٢ نقطة"
,
, ستيفن : الم تعدينى بالا تعودى اليه ؟؟؟؟
, ميرنا "بصدمة " : انت ؟؟؟
 
الفصل الحادي والأربعون


"اغلق آسر السماعة بوجهها ٣ نقطةمما زاد عصبيتها ٣ نقطةاتصلت بكريستين ٣ نقطةاتفقتا على اللقاء بناد ليلى وكذلك سيف ٣ نقطةذهبت ميرنا وجلست على البار ثم طلبت مشروبا ٣ نقطةوجدت من يأخذهه من يدها ويقول لها ٢ نقطة"
,
, ستيفن : الم تعدينى بالا تعودى اليه ؟؟؟؟
, ميرنا "بصدمة " : انت ؟؟؟
, ستيفن : نعم ميرنا ٣ نقطةانه انا
, ميرنا "بعصبية " : اغرب عن وجهى ٢ نقطةما الذى اتى بك الى هنا ايها الندل ٢ نقطة
, ستيفن : انتى ميرنا ٣ نقطةمن اجلك انت ٣ نقطةلقد اشتقن اليكِ
, ميرنا "بسخرية " : حقا ؟؟؟٤ نقطةللاسف لا ابادلك نفس الشعور ٣ نقطةاغرب عن وجهى
, ستيفن "بجدية " : ميرنا ٤ نقطةدعك من هذه الحماقة ٤ نقطةارجوكِ اريد ان اتحدث معك واشرح لك ما حدث٣ نقطةاننى احبك٢ نقطة
, ميرنا : اسمع ستيفن ٣ نقطةاننى الان متزوجة ٣ نقطةاتفهم ذلك تزوجت ٤ نقطةوانا احب زوجى وهو يحبنى ٣ نقطةافهمت احبه ٢ نقطةاحبه .
, .
, " اثناء هذا الجوار الحاد دخلت كريس بصحبة سيف ٣ نقطةلأفت انتباهها ميرنا و٤ نقطةوستيفن ٣ نقطة؟؟؟؟؟٣ نقطةتقدما نحوهما ٣ نقطةثم ٢ نقطة"
,
, كريس "بصدمة ": ميرنا٣ نقطةستيفن
, ستيفن : مرحبا كريس
, كريس "بضيق " : اغرب عن وجهنا ٣ نقطةميرنا هيا بنا ٢ نقطة
, ستيفن " برجاء " : ارجوك ميرنا ٤ نقطة
, ميرنا "ببكاء " : اغرب عن وجهى ٣ نقطةلنذهب بعيدا ارجوكم٣ نقطة
,
, "كان سيف يراقب دون ان يتدخل ٤ نقطةفقط حيا ستيف برأسه فقط ٣ نقطةثم خرج معهما ٤ نقطة"
,
, سيف : ميرنا ٣ نقطةاهذا صديقك السابق ؟؟؟
, ميرنا : نعم ٢ نقطةانه ستيفن ٢ نقطة
, سيف : لماذا افترقتما ٣ نقطةيبدو انه يحبك بشدة ٣ نقطةاذن لما تخلى عنك ؟؟؟
, كريس : سيف ٣ نقطةمن فضلك انتهى هذاالموضوع منذ زمن ويجب الا نتدث فيه مرة اخرى ٢ نقطةاليس كذلك ميرنا ٣ نقطة
, ميرنا : نعم ٣ نقطةلقد انتهى ٣ نقطةانتهى ٣ نقطة
, سيف : انا آسف حقا ٢ نقطةاين آسر ٣ نقطةلم اره منذ زمن ٣ نقطة
, ميرنا "بضيق " : انه معها ٣ نقطةبالمنزل يمكثان معا ٣ نقطةاخذته منى ٤ نقطةاخذته الحقيرة ٣ نقطة
, سيف "بخبث " : من هى تلك ؟؟
, ميرنا : انها ٢ نقطةسمية ٣ نقطةاقسم اننى سانتقم منها٣ نقطةسامحوها ٤ نقطة
, سيف "بخبث " : لا ميرنا لا تقولى ذلك ٣ نقطةكيف يفضلها عليك وانتى حبيبته وزوجته ٤ نقطةكيف استطاعت ان تاخذه كما تقولين ٤ نقطةلا بد انها ماكرةة جدا ٢ نقطة
, ميرنا "بحنق " : جدا ٣ نقطة
, كريس : اوووه ٢ نقطةحبيبتى ٣ نقطةلا تفكرى هكذا ٣ نقطةربما حدث شئ اضطره للبقاء هناك ٢ نقطة
, ميرنا : لا ٣ نقطةانه كان مريض ٣ نقطةوبدلا من ان يطلبنى جواره ٣ نقطة"لب جوارهها هى .طردنى من المشفى ٣ نقطة
, سيف : اكان مريضا حقا ؟؟
, ميرنا : نعم ٣ نقطةولكنه الان بالمنزل
, سيف : اسمحى لى ان نزوره ميرنا ٣ نقطةعلنا نعرف ما حل به
, ميرنا : افعل ما تشاء ٣ نقطة
, كريس : لكنى ليس الان ٣ نقطة
, سيف : لك ماشئت ٢ نقطةحبيبتى ٥ نقطة
,
, " انقضت ايام على هذا الحال ٢ نقطةسيف يدبر المكيدة ٣ نقطةوميرنا تعانى الم الفراق ٣ نقطةوآسر مشغول برسالته التى سيناقشها خلال ايام وسمية مشغولة بدراستها وتدريبها٣ نقطةيتعلق بها آسر يوما بعد يوم يكتشف بها نقاء ٣ نقطةلكن يخالجه شعور بالقلق٣ نقطةا احد هكذا ٤ نقطةفاما يمن وباسل فقد رزقهم **** ببنت ٢ نقطةاسموها ٣ نقطةلين ٣ نقطةكانت تشبه امها كثيرا ٣ نقطةفقد اخذت منها الجمال الشامى٣ نقطةكانت سمية بصحبته لزيارة صديقه والمباركة لهم ٤ نقطة"
,
, باسل : اهلين وسهلين ٣ نقطةاتفضلوا ٣ نقطة
, آسر : مبروك يا بابا ٣ نقطةو**** وكبرت ٢ نقطة
, سمية : مبروك يا دكتور ٢ نقطةربنا يباركلكم
, باسل : **** يبارك فيكم ٤ نقطةعقبالكم ان شاء **** عن قريب
, آسر : يارب٣ نقطةبس انا عايز توأم مش قنوع زيك ههههههه
, باسل : طماع طول عمرك ٣ نقطةثوانى بنادى يمن ٢ نقطة
,
, " دخل باسل لينادى زوجته ٣ نقطةاما آسر فقد جلس بجوارها فى غرفة المعيشة ٣ نقطةكانت صامتة كالعادة ٣ نقطةتحملق فى الارض ٢ نقطة"
,
, آسر : السجااد عجبك ولا ايه ؟؟
, سمية "بعدم فهم " : سجاد ؟؟
, آسر "مازحا ": بقالك ساعة باصة فى السجاد ٢ نقطةلو عاجبك ناخدها ونمشى عادى يعنى ٢ نقطة
, سمية : ياسلام ؟؟؟
, آسر : ٤ نقطةانتى بتحبى ******* ؟؟
, سمية "بابتسامة حزينة " : اكيد ٢ نقطةهما الحاجة البريئة فى حياتنا ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة " : انا بحبهم جدا ٣ نقطةانتى عارفة ٣ نقطةكنت بقول لماما٣ نقطةانا لما اتجوز هخلف مدرسة٥ نقطةمش اتنين
, سمية "بعفوية " : **** يرزقك الذرية الصالحة عاجلا غير اجلا
, آسر : يارب٣ نقطةبس ادعى باخلاص٢ نقطة
, سمية : متقلقش٣ نقطةكلها كام شهر ٤ نقطةوربنا يرزقك ببنت الحلال اللى تكون ام لاولادك ٢ نقطةان شاء ****
, آسر : يارب . ٢ نقطة
,
, "دخلت يمن تحمل طفلها ٣ نقطةوخلفها زوجها ٣ نقطةيحمل صينية عليها بعض المشروبات ٣ نقطةما ان رأتها سمية حتى تهللت اساريرها ٢ نقطةواتجهت نحوها سلمت عليها ثم حملت الطفلة بكل حنان واعين دامعة قليلا ٣ نقطة"
,
, سمية "بحنان " :بسم **** ماشاء **** ٣ نقطة**** اكبر٣ نقطة
, يمن : عقبالكن ان شا الله٢ نقطة
, آسر : يارب ٣ نقطةبس مش هشيل الصينية زى الاخ
, باسل : ههههه وقتها نشوف ٣ نقطة
, سمية " وهى تحتضن الطفلة " : عسولة اوى ماشاء **** ٣ نقطةبس هى ليه نايمة ٢ نقطةلتكون تعبانة ولا حاجة ؟؟
, يمن :ههههه لا حبيبتى ما فيها الا العافية ٣ نقطة شبعت ونامت ٣ نقطةباينتك قلوقة كتير ٣ نقطة
, آسر : جدا ٣ نقطةفوق ما تتخيلى ٢ نقطة
, سمية "تقبل رأس الطفلة " : معقولة يكون ابن ملك كان كده بردو ٣ نقطةسبحان **** ٣ نقطة
, يمن : انتى مو شفتى ***** بحياتك ولا شو ٣ نقطة
, سمية " مبتسمة " : لا ده انا اللى مربية رهف اختى ٣ نقطةبس كل لما الواحد بيكبر بيحس بحاجات اعمق ٣ نقطةفنشوف الحاجة كاننا اول مرة نشوفها ٣ نقطة
, يمن : **** يطعمك ٣ نقطةانتى كتير حنونة ٣ نقطة
,
, " اكتفت سمية بابتسامة فقط ٢ نقطةبينما كان آسر يراقبها ٣ نقطةكيف تحمل الطفلة ٣ نقطةكيف تحتضنهاا ٤ نقطةكم اشتاق لان يكون ابا٣ نقطةبينما باسل كان يراقب صديقه ٣ نقطة"
,
, باسل : آسر ٢ نقطة
, آسر : خير ٣ نقطة
, باسل : المناقشة الاسبوع الجاى مو هيك ٣ نقطة؟؟
, آسر : ايوة ٣ نقطةربنا يستر ٣ نقطةدعواتك
, سمية " بابتسامة " : ان شاء **** خير ٤ نقطة
, يمن : راح قوم احضر العشا ٣ نقطةتعى معى سمية ٣ نقطة
, سمية : عشا ايه ٤ نقطةلا احنا هنقوم ٣ نقطةبكرة رمضان كل سنة وانتى طيبة ٢ نقطة
, يمن : مو فيها شئ نتعشا ٣ نقطةوبعدين نتسحر٢ نقطة
, آسر : معلش يا يمن ٣ نقطةطبعا للاسف هضيع علياعشا بتمناه ٣ نقطةلكن المرة الجاية ان شاء **** ٢ نقطةيلا يا سمية
, باسل : خلاص راح نرتب يوم بنفطر مع بعض ٣ نقطة
, آسر : ان شاء **** ٣ نقطةوبالمرة تعلم سمية شوية اكل ٢ نقطةبدل مهى مسكالى فى السوتيه ٣ نقطة
, باسل "بعفوية " : حظك هيك معهن ٢ نقطةيا مبترضى تعمل ٣ نقطةيا بتعمل سوتيه ٣ نقطة
, "هنا نظر لباسل نظرة نارية كذلك يمن ٢ نقطةمما اربك باسل ٢ نقطةلاحظت ذلك فقالت باريحية ٢ نقطة"
, سمية : طبعا مكنتش هرضى اعمله اكل غير اللى الدكتور قال عليه ٢ نقطة
, "نظرت يمن لسمية بابتسامة اعجاب ٤ نقطة"
, آسر : طيب نستأذن ٣ نقطةكل سنة وانتو طيبين ٢ نقطة
,
, " كان يعلم سيف طبيعة زواج آسر وحقيقته من خلال ميرنا ٤ نقطةكان علم ان آسر شديد الغيرة ٢ نقطةوالشك ايضا ٣ نقطةوصلا الى منزلهما ٣ نقطة"
,
, آسر : هتعملى ايه دلوقتى ؟؟
, سمية : هطلع اوضتى ٣ نقطةولما ييجى معاد السحور اكيد هعمله ان شاء **** ٣ نقطةخير محتاج حاجة
, آسر : لا ابدا ٤ نقطة
, سمية : كنت عايزة اطلب منك طلب ممكن ؟؟؟
, آسر : خير ؟؟
, سمية : متعرفش مركز اسلامى هنا او جامع يعنى ٢ نقطةاروح اصللى فيه التراويح ٢ نقطة
, آسر : اممممم زى مصر كده ؟؟
, سمية : ايوة
, آسر : للاسف مفيش ٢ نقطة
, سمية " بخيبة امل " : طيب٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
,
, " صعدت سمية الى غرفتها ٣ نقطةما ان ابدلت ثيابها ٢ نقطةزحتى سمعت صوته الغاضب يناديها ٥ نقطةاسرعت الى اسفل٣ نقطةرأته ينظر لها باعين مليئة بالغضب٤ نقطةووجه كان ينم عن مصيبة فعلا ٣ نقطةفقد ظهرت عروق رقبته٤ نقطة"
,
, سمية " بخوف " : فى ايه ؟؟؟
, آسر "بغضب " : مين ده يا هانم ؟؟
, سمية "باستغراب " : ده ٢ نقطة؟؟ ده مين ؟؟؟ مش فاهمة حاجة ٣ نقطة
, آسر : طيب ٣ نقطةاسمعى الريكورد ده ٣ نقطة
, سمية "بتوتر ": حاضر٣ نقطة
, الصوت ٤ نقطتان حمد لله على سلامتك ا حبيبتى ٣ نقطةوحشانى جدا ٣ نقطةانا تعبت جدا لد لما عرفت رقم تليفونك ٣ نقطةياريت نتقابل فى المكان اللى تحدديه ٤ نقطةوحشتنى ايام زمان ٣ نقطةبس خليكى عند وعدك ليا ٣ نقطةهتوحشينى لحد لما اشوفك ٣ نقطة"
, آسر " بعصبية " : هااا٢ نقطةزسمعتى ٤ نقطةمين ده ؟؟
, سمية " ببكاء " : معرفش ٥ نقطةو**** معرفش ٣ نقطةمعرفش٣ نقطة
, آسر " بغضب شديد " : اللهم طولك يا روح ٣ نقطةيعنى ازاى متعرفيش ؟؟
, سمية "ببكاء " ك يمكن رقم غلط ٣ نقطةيمككن يقصد حد تانى ٤ نقطةمعرفش ٣ نقطةهو مقالش اسمى حتى ٣ نقطةهعرفه منين ٢ نقطة
, آسر "بقوة " : اطلعى فوق ومش عايز اشوف وشك ٤ نقطةاطلعى ٢ نقطة
,
, " صعدت سمية الغرفة باكية بشدة ٣ نقطةلماذا يحدث لها ذلك ٣ نقطةلماذا هو دائم الشك بها ٣ نقطةنامت سمية ٣ نقطةثم استيقظت على صوت طرقات على الباب ٣ نقطة"
,
, آسر "بصوت اجش " :قومى يلا عشان تاكلى حاجة الفجر قرب يأدن ٣ نقطة
, سمية : مش عايزة ٤ نقطة
, آسر "وهو يفتح الباب بقوة " : قولت قومى ٣ نقطةمش ناقص دلع "فتح آسر باب غرفتها ليجدها متكورة علة نفسها كعادتها ٣ نقطةسمعت صوته بداخل غرفتها ٣ نقطةاعتدلت على سريرها ٤ نقطةثم جلست ٤ نقطة رأى عينيها متورمتين بكاءا٤ نقطةوشعرها يغطى جبهتها ووجهها٣ نقطةاخذت تعيده الى الوراء بيديها٣ نقطةانها كالاطفال ٣ نقطة"
, آسر "بحدة " :قومى يلا ٣ نقطة
, سمية : قولت مش قايمة ٢ نقطةمليش نفس
, آسر :٢ نقطةانتى غاوية تتعبينى معاكى ٣ نقطةوانا مش ناقص فقومى
, سمية "بتهكم " :معلش ٢ نقطةاصل انا متعبة ٢ نقطة
, آسر : قومى الفجر هيدن خلاص ٣ نقطةمتحملنيش ذنبك
, سمية : وتتحمل ذنبى ليه هو انت غلطت فيا لا سمح الله٢ نقطة
, آسر "بعند " :لا طبعا مغلطتش ٣ نقطةانا جوزك يا دكتورة ٣ نقطةاى حدمكانى كان عمل اكتر من كده ٣ نقطة
, سمية : لو اى حد مكانك عمره مكان اهتم ولا عمل كده٣ نقطةلان احنا كان بيننا اتفاق ٤ نقطةوحتى لو انا اعرف الشخص ده ٣ نقطة الاتفاق كان محدش له دعوة بالتانى ٢ نقطة
, وده كان شرطك
, آسر "باهتمام " :يعنى انتى تعرفيه ؟؟؟؟؟؟
, سمية "بضيق " :قولت لا لا ٢ نقطةمعرفوش ٢ نقطةانا بقول فرضا فرضا ٣ نقطةانت بصفتك ايه تتدخل ٣ نقطةملكش دعوة بيا ٢ نقطةمش انا مفرقش معاك فى حاجة ٣ نقطةليه مهتم اوى كده٣ نقطةليه بتشك فيا كده ٣ نقطةليه٥ نقطةانا مش مراتك افهمها ٢ نقطةاللى يشوفك يقول دى غيرة وشك ٤ نقطةليه ؟؟؟
, آسر "ببرود ":انا مش مهتم ولا حاجة ٣ نقطةتتفلقى ٢ نقطةههتم ليه وهشك ليه ٢ نقطةوهغير ليه ٢ نقطةمن اساسه ٤ نقطةانتى ولا مراتى ٢ نقطةولا حبيبتى ٥ نقطةانا عايز احافظ على صورتى قدام الناس ٣ نقطةمش هسمحلك تهزيها او تشوهيها ٣ نقطةفاهمة ٣ نقطة ؟
, سمية "تبتسم بسخرية " : متقلقش على صورتك ٣ نقطةاتفضل ٥ نقطةالفجر ادن ٢ نقطةكل سنة وانت طيب ٢ نقطة
, آسر : وانتى طيبة ٣ نقطةانا احتمال مرجعش النهاردة عندى شغل عشان المناقشة ٣ نقطة
, سمية : طيب ٣ نقطةبراحتك ٢ نقطة
,
, "ذهب آسر الى غرفته واغلق الباب بقوة ٢ نقطةثم صلى الفجر ونام ٤ نقطةبينما هى تالمت بشدة من وقع حديثه عليها ٤ نقطةانها لديه ولا شئ ٣ نقطةانها مجرد خادمة ٣ نقطةممرضة له ٣ نقطةلا اكثر ٢ نقطةاستيقظ من نومه ٢ نقطةوجدها تنزل الدرج ٢ نقطة"
,
, آسر : على فين العزم
, سمية : على المستشفى ٣ نقطةان شاء ****
, آسر"بسخرية " : وانتى كنتى هتروحى مشى ولا بالطيارة ؟؟؟
, سمية : لا ٣ نقطةبالباص ٢ نقطة
, آسر : وانتى بأى طلبتيه ٣ نقطةيا ترى حبيب القلب فى الباص ؟؟؟
, سمية : اتق **** احنا فى نهار رمضان عن اذنك ٦ نقطة
, آسر "فى نفسه ":مش ممكن ٢ نقطةدى بجد فيها حاجة غلط ٣ نقطة
,
, " انصرفت سمية الى مشفاها وهو الى عمله ٣ نقطةانقضى اليوم ٤ نقطةدخلت سمية منزلها بعد المغرب ٢ نقطة ٣ نقطةاتاها اتصال كان من والديها ٢ نقطةاطمئنوا عليها وقاموا بتهنئتها ٤ نقطةاتصلت بخليل ٢ نقطةوالدها الروحى ٣ نقطةطمئنتته عليها ٣ نقطةواطمئنت عليه ايضا ٣ نقطةانقضت اول ايام رمضان ٢ نقطةلم يات الى البيت ولكنه اعلمها انه سيقضى عدة ايام خارجا ٣ نقطةعلمت من باسل انه موجود فى الجامعة ٢ نقطةليس لديه عمل فى الخارج ٢ نقطةتاكدت انه عندها ٣ نقطةاحست بجرح غائر يدمى قلبها الما ٣ نقطةلماذا احبته ٢ نقطةاعادت ادراجها الى منزلها مرة اخرى ٣ نقطةفتحت باب غرفته٤ نقطةتاملت صورته الى توجد على طاولته ٢ نقطةترقرت دموع عينيها ٤ نقطةلماذا هو ٣ نقطةلماذا ٣ نقطةلماذا احبته بكل جوارحها هكذا ٤ نقطةلماذا اشتاقت الى شكه واتهامه اليها ٣ نقطةوالى اوامره وتحكماته ٤ نقطةابتسامته الساحرة نظراته الجذابة ٣ نقطةصوت الحنون ٣ نقطةتقاسيم وجهه شديدة الجدية والحدة ٣ نقطةنبرته الساخرة ٥ نقطةتريد ان تطمءن عليه فقط٥ نقطةتريد ان تراه فقط ٣ نقطةحتى وان كان بينهماا مسافات٣ نقطةخرجت من الغرفة ٤ نقطةاذن المغرب ٣ نقطةتناولت القليل من الطعام ٣ نقطة اتاها الاتصال من المجهول ذاته وبكلمات بذيئة جدا ٣ نقطةمرت خمس ايام عليها كانها خمس سنواات٢ نقطةبينما هو ٢ نقطةيطمئن عليها من خلال باسل ٣ نقطةدون ان يخبره انه يمكث لدى ميرنا ٥ نقطةاما ميرنا فقد كانت سعيدة جدا بقربه ٣ نقطةوكان ستيفن لا يكل ولا يمل من محاولات التقرب لها ٤ نقطةاتى اليوم السادس ٣ نقطةوهو يوم مناقشة آسر ٣ نقطةكانت تدعو له كثيرا و قلقة عليه٤ نقطةلم تذهب الى المشفى او الجامعة فى هذا اليوم ٣ نقطةفضلت المكوث بالمنزل بذلك نصحها باسل ٣ نقطةكانت متعبة قليلا ٣ نقطةانها التاسعة صباحا ٣ نقطة جالسة بحجرة المعيشة تقرأ القرآن ٤ نقطةكانت ترتدى بيجامة بيتى ٢ نقطةكملابس النوم يوجد عليها رسومات ***** ٢ نقطةوترتدى نظارتها الطبية الحمراء ٤ نقطةانقضت ساعات ٣ نقطةولم يأتها خبر منه ٣ نقطةتليفونه مغلق وكذلك باسل ويمن ٤ نقطةترى ما حدث له ٣ نقطةاذن المغرب ٣ نقطةتناولت افطارها ٣ نقطةثم مكثت على حالتها ٣ نقطةتنظر الى النافذة باعين قلقة ومنتظرة٣ نقطة
, اما هو ٢ نقطةكان قلقا للغاية ٣ نقطةمر على منزله ٣ نقطةقليلا ٣ نقطةتأمله ٣ نقطةثم سال الحارس عنها ٢ نقطةاخبره انها لن تذهب لاى مكان اليوم٤ نقطةوصل قاعة المناقشة ٣ نقطةوجد باسل فى انتظاره ٣ نقطةالذى ما ان رأى ميرنا حتى ٣ نقطة"
,
, باسل : هلا ميرنا ٣ نقطةعن اذنك بدى احكى مع آسر على انفراد ٣ نقطة
, ميرنا : لا يوجدمشكلة ٣ نقطةانا ذاهبة لقاء صديقتى ٣ نقطةدقائق وساعود٤ نقطةلن اتاخر حبيبى ٢ نقطة
, آسر : ماشى روححى ٤ نقطة
, باسل : تعا لهون ٣ نقطةوين مرتك ؟؟؟
, آسر "ببرود " : ماهى راحت اهه ٢ نقطةالمهم كنت عايزنى فى ايه ؟؟
, باسل : بدى اسالك عن سمية يا بنى ادم ٣ نقطةوينها ٤ نقطةليش مو اجيت معك ٣ نقطة؟؟؟
, آسر : اولا هى مش مهتمة ٣ نقطةثانيا كنت بايت عند ميرنا وتاخرت ٣ نقطة
, باسل :امممم مشان هيك يعنى ٣ نقطةع فكرة هى كانت تسالنى عنك يوميا ٣ نقطةوكمان هى ٣ نقطةولا مو هلا ٣ نقطةيلا يا بطل ادخل ٢ نقطة
, آسر : هى مالها ؟؟؟
, باسل : مو وقته ٣ نقطة
, آسر :لما اخلص لينا كلام ٣ نقطةالمهم دعواتك ٢ نقطة
,
, "ناقش آسر رسالته وحصل على درجة الامتياز مع مرتبة الشرف ٣ نقطةوقد اثنى عليه المشرفون والمناقشون ٣ نقطةهنئه اصدقائه و زوجته ٣ نقطة"
,
, ميرنا : يجب علينا ان نحتفل معا ٣ نقطةسنذهب لمكان جميل ٣ نقطة
, آسر : معلش يا ميرنا بلاش النهاردة ٣ نقطةبكرة ان شاء **** ٣ نقطة
, ميرنا "بضيق " : ستذهب لها ٢ نقطة
, آسر : ميرنا ٣ نقطةمش ناقص حد يعكر فرحتى ٣ نقطةقولتلك بكرة ٣ نقطةيلا عشان اوصلك ٢ نقطة
, ميرنا : لا ٣ نقطةساذهب مع كريس
, آسر "يقبل رأسها " : خلاص يا حبيبتى ٢ نقطةمع السلامة ٢ نقطة
, "جاء باسل لآسر ٣ نقطة"
, باسل "بتهكم " : ليش راحت لحالها ٤ نقطةبيصير تتركها لحالها ٢ نقطة؟؟
, آسر : انا مروح ٣ نقطةتعالى نكمل كلامنا فى الطريق ٣ نقطة
, باسل : لا انا ماراح روح ع البيت ٣ نقطةانا رايح بيت عمو بسام بدك شى ؟؟
, آسر : قبل المناقشة كنت قولتلى هتقولى حاجة عن سمية ؟؟؟؟
, باسل : دير بالك عليها٣ نقطةصحتها مو منيحة ٣ نقطةمابعرف شو فيها ٣ نقطةبس انا عم لاحظ هالشئ ٣ نقطةبالايام اللى فاتت .باينتها مو داقت الاكل ٣ نقطة نصحتها انه تبأى بالبيت هاليومين ٤ نقطة
, آسر "بقلق " : يعنى مالها ؟؟
, باسل : ما فيها الا العافية ممكن هالشئ من الصيام ٤ نقطةلكن دير بالك ٣ نقطةومرة تانية الف مبروك ٢ نقطةسلام
, آسر : سلام
,
, " كان قلقا عليها ٣ نقطةتذكر انه هاتفه مغلق ٣ نقطةففتحه ليجد العديد من المكالمات الواردة له من سمية ٣ نقطةشعر بالحنق من نفسه ٦ نقطةركب سيارته متوجها لمنزله ٣ نقطةاما هى نامت على الاريكة على وضعها ٤ نقطةناظرة الى النافذة ٣ نقطةدخل المنزل ٣ نقطةثم وجدها هكذا ٣ نقطةزكانت تنام ونظارتها ما زالت ترتديها ٣ نقطةجلس على طرف الكرسى مقابلها ٣ نقطةظل يتأملها ٣ نقطةمد يده ليملس على شعرها ٣ نقطةولكنها استيقطت فجأة ٤ نقطةشعرت به ٢ نقطةفاستيقطت ٤ نقطةتراجع للوراء٣ نقطةاما هى عدلت جلستها ونظارتها ٣ نقطة"
,
, سمية "بقلق " : عملت ايه فى المناقشة ٣ نقطةطمننى ٢ نقطة
, آسر " مبتسما " : الحمد لله ٣ نقطةربنا وفقنى ٢ نقطة
, سمية "بسعادة " : الف مبروك ٣ نقطةربنا ينفع بيك الاسلام والمسلمين يارب ٣ نقطة
, آسر "مازحا " : انتى ايه اللى عملاه فى شعرك ده ؟؟؟
, سمية "بعدم فهم " : ماله ؟؟
, آسر : عارفة كنت بتريق على مى لما كانت تعمله كده ٣ نقطةكنت بقول عليهم ارنين ٢ نقطةولكى ان تتخيلى توابع الكلمة
, سمية "بضيق " : بس الحمد لله انا مش مى اختك ولا حاجة تخصك عشان تتريق ٣ نقطةانت مبتزهقش من تريقتك عليا ٣ نقطة
, آسر : كنت هزر معاكى ٣ نقطةمتزعليش ٣ نقطة
, سمية "بتعجب " : بجد بتهزر ؟؟ طيب كويس ٣ نقطةبالمناسبة ٣ نقطةكل غيبة بسلامة ٢ نقطة
, آسر : **** يسلمك ٣ نقطة
, سكية "وهى تهم بالنهوض " : الف مبروك مرة تانية ٣ نقطةمتنساش تتصل بيهم تفرحهم ٢ نقطة
, آسر : انتى رايحة فين ؟؟
, سمية : طالعة لاوضتى الجو برد هنا ٥ نقطة
, آسر : طيب ٢ نقطةفطرتى ٣ نقطة
, سمية : الحمد لله ٣ نقطةانت فطرت ٢ نقطةاجهزلك الفطار ؟؟؟
, آسر : ايوة فطرت لانى عامل حسابى ان ٣ نقطة
, سمية " مقاطعة " :الاكل اللى هنا مسلوق واككل عيانين وانت مبتحبوش صح ٣ نقطة
, آسر : ههههههه لا ٣ نقطةلانى كنت عامل حسابى انك مش هترضى تعمليلى فطار ولا تعبرينى ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : ان بعض الظن اثم ٣ نقطةعن اذنك ٢ نقطة
,
, "صعدت سمية الى غرفتها سعيدة بوجوة فرحة بنجاحه ٣ نقطةاما هو فقد جلس يفكر بها انها تذبل مع الايام ٣ نقطةيلاحظ ذلك ٣ نقطةاما ميرنا كانت محطمة ومنهارة ٤ نقطةهى كان حقها ان يحتفل معها هى فقط٣ نقطةذهبت الى الحانة ٣ نقطةظلت تشرب تشرب حتى الثمالة ٦ نقطة"
 
الفصل الثاني والأربعون


" كانت منهارة حقاا٣ نقطةشربت وشربت وشربت ٣ نقطةحتى ثملت ٣ نقطةكان هناك يراقبها بكل شوق ٣ نقطةباعين عاشقة ٤ نقطةمتمنية امتلاك ما تراه ٣ نقطةكانت حالتها مذرية ٣ نقطةتوجه لها ٢ نقطةانها ثملة ٣ نقطة"
, ستيفن : كفى ميرنا ٣ نقطةارجوك ٣ نقطة
, ميرنا : اوووووو٤ نقطةانه انت ايها النذل الحقير ٣ نقطة
, ستيفن : ارجوك كفى عن الشراب ٣ نقطةانك ستعودين لادمانه مرة اخرى ٣ نقطةكفى
, ميرنا "ببكاء " : لماذا ٤ نقطةلماذا ٥ نقطةلماذا تهتم لامرى ٤ نقطةالست انت من تركتنى وحيدة بهذا العالم ٤ نقطةتركتنى دون ان تخبرنى ما السبب ٢ نقطةلقد احببتك بشدة ستيف ٤ نقطةنعم احببتك ٤ نقطةلماذا جئت الان ٤ نقطةاخبرنىى ٤ نقطةلماذا ٢ نقطةلماذا ٢ نقطةلا احد يحبنى٤ نقطةانه قد احبها هى٤ نقطةاقسم انه احبها ٣ نقطةاقسم٣ نقطة
, ستيفن "بتأثر " : اننى احبك ميرنا ٣ نقطةاحبك جدا ٣ نقطةلا تقولى بانه لا احد يحبك ٣ نقطة
, ميرنا : لو احبتنى يوما بقدر حبى لك ٣ نقطةلكنت ظللت بجوارى ٣ نقطةاتدرى كم عانيت ٣ نقطةكم بكيت ٣ نقطةكم كان جرحك غائرا ٣ نقطةلا لا تدرى ٣ نقطة
, ستيفن ك انا تالمت اكثر منك ٣ نقطةصدقينى ٣ نقطةومازلت اتالم حتى الان ٣ نقطة
, ميرنا "تحاول النهوض ولكنها سقطت ": لا فائدة من هذا الهراء ٣ نقطةدعنى اذهب لبيتى ٤ نقطة
, ستيفن " يساعدها " : ليس بهذه الحالة سادعك٤ نقطةساوصلك للبيت
, ميرنا : ان شاهدك زوجى سيقتلك ٥ نقطةانه عربى ٣ نقطة
, ستيفن : لقد شاهدته كثيرا ٤ نقطةفليشاهدنى مرة ليعلم من انا ٣ نقطة
, ميرنا : حقا ٤ نقطةاذن هل رأيت كم هو وسيم ٢ نقطةانه افضل منك ٣ نقطة
, ستيفن : لا ميرنا انه ليس كذلك ٣ نقطةانه يشبهنى قليلا ليس الا ٣ نقطةهيا لاوصلك بيتك ٣ نقطة حبيبتى ٣ نقطةهيا ٣ نقطة
,
, " اوصلها ستيفن بسيارته ٣ نقطةكانت ثملة للغاية ٣ نقطةبكت طوال الطريق٣ نقطةنامت اثناء الطريق ٣ نقطةوصل لمنزلها ٤ نقطةحاول ايقاظها ٣ نقطةلم تستيقظ ٣ نقطةبل همهمت ببعض كلمات لم يفهما ٣ نقطةحملها ٢ نقطةودخل بها المنزل اجلسها على الاريكة واعد لها فنجانا من القهوة ٣ نقطةلقد كانت فى عالم آخر ٣ نقطةلاتدرى اى شئ ٤ نقطة"
,
, ستيفن : هيا حبيبتى ٣ نقطةتفضلى ٣ نقطةعلك تستيقظى قليلا ٣ نقطة
, ميرنا : لا ٣ نقطةلا اريد ان استيقظ ٤ نقطةلماذاتركتنى ستيفن ٣ نقطةلماذا ٣ نقطة
, ستيفن " بتاثر " : ليس الان ميرنا ٣ نقطةاننى ساذهب الان قبل مجئ زوجك ٣ نقطة
, ميرنا : هههههه٤ نقطةزوجى ؟؟؟؟ ههههه لا لن ياتى ٣ نقطة
, ستيفن : حسنا ٣ نقطةسامكث معك الليلة ٣ نقطةهل تمانعين ؟؟؟
, ميرنا : لا حبيبى ٤ نقطةلقد اشتقت اليك ستيفن ٣ نقطةلقد حطمتنى بغيابك عنى ٤ نقطةدمرتنى ٣ نقطةحتى جاء آسر ٢ نقطةحاول ان ينسينى ما اعانى قليلا ٣ نقطة تناسيت ٣ نقطةلكننى لم انسك ٣ نقطةلقد احببت آسر من خلال حبك انت ٣ نقطةانت ستيفن ٣ نقطةيا لغبائى ٤ نقطة
, ستيفن "بصوت حنون هامس " : اوووه حبيبتى ٤ نقطةلو تعلمين ما اعانيه الان من الام فراقك لى ٣ نقطة
, ميرنا : وانا ايضا ٣ نقطة
,
, "حمل ستيفن ميرنا ٣ نقطةوذهب بها الى غرفتها ٣ نقطةوحدث ما كان يجب الا يحدث ٣ نقطةاما هو صعد لغرفته ليهنأ بنومه قليلا ٣ نقطةقام بضبط المنبه ثم نام ٣ نقطةهى صعدت لغرفتها ٣ نقطةتمنت ان تنال قسطا من الراحة قبل وقت السحر ٤ نقطةنامت ٣ نقطةثم استيقظت من اثر السعال ٤ نقطةكان الجو باردا جدا ٢ نقطة ٢ نقطةولم تضبط المدفئة جيدا ٤ نقطةحاولت النهوض ٣ نقطةلقد عاودها الالم مرة اخرى ٣ نقطةقامت بضبط المدفأة ٢ نقطةثم نظرت لوجهها فى المرآة ٣ نقطةانه شاحب قليلا ٢ نقطةوشفاهها تميل الى الزرقة ٤ نقطةانه مؤشر ليس بالجيد اذن٣ نقطةاخذت دوائها ٣ نقطةلكنه لم يجد نفعا هذه المرة ٢ نقطةزال الالم ٢ نقطةوبقى السعال . ٣ نقطةهبطت لتعد لها مشروبا دافئا ٣ نقطةكانت متعبة حقا ٤ نقطةاستيقظ فى الوقت المحدد٣ نقطةثم اغتسل وابدل ملابسه وهبط لاسفل ٢ نقطةكان يسمع صوت سعالها وهو على الدرج٤ نقطةتوجه الى المطبخ ليجدها ٣ نقطةواقفة مستندة على الطاولة بيديها ٣ نقطةوتاخذ نفسها بصعوبة قليلا ٣ نقطةذُعر من مظهرها ٣ نقطةاسرع نحوها ٤ نقطةاقترب منها ٣ نقطةلم تشعر به ٣ نقطة"
,
, آسر " بقلق " : سمية ٤ نقطةمالك ؟؟؟
, سمية " بتعب " : معرفش٣ نقطةالكحة٤ نقطة جاتلى٤ نقطة شديدة٤ نقطةشديدة اوى ٣ نقطةمعرفش
,
, "وجد وجهها الشاحب ٣ نقطةوعينيها الذابلتين ٣ نقطةوشفاهها المائلة للزرقة ٣ نقطةارتعاش يديها ٤ نقطةعدم انتظام انفاسها ٣ نقطةاصابه بالقلق الشديد "
,
, آسر : طيب تعالى قعدى وانا هتصل بباسل ييجى يشوف مالك ٣ نقطةتعالى ٣ نقطة
, سمية "مسرعة ": لا ٢ نقطةلا ٢ نقطةملش لزوم ٣ نقطةتلاقية شوي برد وقلب بنزلة شعبية ٣ نقطةمتقلقش ٢ نقطةوبعدين انا لو فى حاجة هعرف
, آسر : طيب ٢ نقطةتعالى اقعدى بس ٢ نقطةتعالى ٣ نقطة
,
, "جلست سمية على الكرسى اما هو ٢ نقطةقام باحضار بشكير لها ليدثرها قليلا ثم اعد لها بعض الاعشاب ٢ نقطةثم ناولها اياها ٤ نقطةجلس بالكرسى المقابل لها٣ نقطةكان قلقا عليها بشدة٤ نقطة تاملها ٤ نقطةليجد هاتين اليدين الصغيرتين ترتعشان بشدة ٣ نقطةوهى تسعل ٣ نقطةحرك كرسيه ليكون بجوارها اخذ منها الكوب ليشربها اياه ٣ نقطة"
,
, سمية : انت تعمل ايه ؟؟؟ انا هعرف اشربه لوحدى ٢ نقطة
, آسر : هششش انتى م شايفة ايدك بترتعش ازاى ٣ نقطةكده هيتدلق عليكى وتتحرقى ٣ نقطةاشربى وانتى ساكتة٢ نقطة
, سمية "بحرج " : حاضر ٢ نقطة
,
, " اما آسر كان يشربها كطفلته ٣ نقطةاما هى كانت تشعر انها بعالم آخر ٣ نقطةانه بجانبها ويسقيها بيده ٣ نقطةويقوم بمسح فمها بمنديله ٣ نقطةانه هو ٤ نقطةيبدو على محياه القلق عليها ٥ نقطةانها حقيقة ٣ نقطةانتهت من مشروبها الساخن٣ نقطةثم قال لها بخفة ٢ نقطة"
,
, آسر : امرى لله هقوم اعمل السحور٣ نقطةس متاخديش على كده ٢ نقطة
, سمية " وهى تحاول النهوض " : وعلى ايه ٣ نقطةانا هعمله ٢ نقطة
, آسر : انتى قايمة ليه ٢ نقطةقلتلك اقعدى ٣ نقطة
,
, " حاولت سمية النهوض ٢ نقطةثم اتكئت على الطاولة ٤ نقطةشعرت دوخة بسيطة ٣ نقطةجلست فجأة مرة اخرى بيد ممسكة براسها ٢ نقطةواخرى على بطنها وهى ما زالت تسعل٤ نقطةالتفت لها ثم شاهدها كذلك ٣ نقطةتوجه نحوها مسرعا ٣ نقطةامسك بوجهها ٣ نقطةانتابتها قشعريرة بجسدها ٣ نقطةنظر بعينيها بعمق ٣ نقطةوقلق "
,
, آسر : انتى مش كويسة ابدا ٢ نقطةمالك ٤ نقطة؟
, سمية : انا ٢ نقطةانا ٣ نقطةعايزة ادخل الحمام عن اذذنك ٣ نقطة
,
, "نهضت سمية متوجهة للحمام بخطوات متثاقلة ٢ نقطةساعدها آسر ٢ نقطةدخلت بسرعة ٢ نقطةثم اغلقت الباب بوجهه ٢ نقطةسمع صوتها بالداخل ٢ نقطةانها تاتى بكل شئ بمعدتها ٣ نقطةطرق الباب عدة مرات ٢ نقطةلم ترد عليه ٢ نقطة"
,
, آسر "بنفاذ صبر " : هتفتحى ولا ادخل ٣ نقطة
, سمية : لا ٢ نقطةمتدخلش ٣ نقطة
, آسر : اللهم طولك ياروح ٣ نقطةانتى هتجنينى .زانا هروح اتصل بباسل ييجى ٢ نقطة
,
, "خرجت سمية من الحمام ٢ نقطةان وجهها كوجه الموتى ٢ نقطةمسط بيدها ٣ نقطةواسندها حتى جلسا على الاريكة قالت له بصوت متقطع قليلا ٣ نقطة"
,
, سمية : لا ٣ نقطةانا هاخد ٣ نقطةالدوا ٢ نقطةزوهكون ٣ نقطةكويسة ٣ نقطةمتقولش لحد
, آسر : انتى مش شايفة شكلك عامل ازاى ٣ نقطةه انتى فنجان الاعشاب .رجعتيه كله جوه٣ نقطة
, سمية "بصوت منخفض ": بجد ٣ نقطةملوش لازمة ٣ نقطةانا هطلع اوضتى ٢ نقطةهريح شوية٣ نقطةوهكون كويس عن اذنك ٣ نقطة
, آسر : سمية ٣ نقطةانتى مالك ٣ نقطةمتدايقة منى ٣ نقطة؟؟
, سمية : لا ابدا ٢ نقطةوهتدايق ليه ٣ نقطةده انا النهاردة رحانة عشان خاطرك اوى و**** ٣ نقطةوكنت عايزة اعملك مفاجأة٢ نقطةبس للاسف مكنتش اعرف انك هتيجى ٣ نقطة
, آسر " بابتسامة باهتة " : بجد ٤ نقطة؟؟ طيب ايه هى ؟؟
, سمية " بصوت متعب " : هتعرف بس مش دلوقتى ٣ نقطةبكرة ان شاء **** عشان ليها حكاية ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطةانا هطلع٣ نقطة
, آسر : استنى ٢ نقطةهتطلعى من غيرماتاكلى حاجة ؟؟
, سمية "ابتسامة جانبية " : اديك شوفت شربت قعدت ساعة فى الحمام ٣ نقطةامال لو اكلت هخرج فى العيد ان شاء ****
, آسر : ههههه ٣ نقطةزمان الحمام اشتكى هههه انتى بتعرفى تهزرى اهه٢ نقطة
, سمية "تنظر الى الارض بالم ": على فكرة الحمام نضيف ٢ نقطةوريحته كمان كويسة ٣ نقطةفمتقرفش
, آسر "بلوم " : انا هزر على فكرة ٣ نقطةوبعدين اخص عليكى ليه بتقولى كده ٣ نقطة يعنى لو مى مكانك تفتكرى ان انا هقرف منها
, سمية : بس مى اختك ٣ نقطة
, آسر : وانتى ٣ نقطةسمية ٣ نقطةانتى غالية عندى و**** ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة جانبية " : الدم بيحن٣ نقطةولاد عم بأى .
, آسر : طيب يا بنت عمى يلا ٢ نقطةعشان تريحى شوية قبل الفجر ٣ نقطة
, سمية "وهى تنهض " : لما الفجر يدن صحينى ٢ نقطةماشى ٢ نقطة
, آسر : انتى رايحة على فين استنى بس ٢ نقطة
, سمية "بعدم فهم " : خير ؟؟؟
, "حملها بسرعة ٣ نقطةكانت خفيفة جدا ٣ نقطةتفاجئت ثم استحت ٢ نقطة"
, سمية "بتوتر " : نزلنى لو سمحت٣ نقطةمينفعش كده ٢ نقطةانا تعبانة ٣ نقطة
, آسر "متجاهلا حديثها ": ده انتى خفيفة اوى ٣ نقطةايه ده
, .
, " كان يشعر بضعفها وهى بين احضانه ٢ نقطةكان يحملها ويضمها الى صدره كانها ابنته ٢ نقطةحبيبته ٣ نقطةلا يدرى ٣ نقطةساوره شعور .جعله يتمنى ان تستمر هذه اللحظة الى مالانهاية ٢ نقطةنظر بعينيها ليجدها ناظرة الى اسفل ٢ نقطةووجهها برغم شحوبه يبدو عليه حممرة الخجل الشديد ٢ نقطة"

,
, آسر "بصصوت منخفض " : انتى بتتكسفى على طول كده ٣ نقطة
, سمية "بارتباك وترتر " : لا ٣ نقطةبس ٢ نقطةاصل .يعنى ٢ نقطةمش متعودة ان حد يشلنى كده ٢ نقطةوكمان حد غريب ٢ نقطة
, آسر : يعنى انا غريب ٣ نقطةده انا ابن عمك ٢ نقطةوكمان زوجك ٢ نقطة
, سمية : طيب ممكن تنزلنى بأى ٢ نقطةولا هتفضل واقف على باب الاوضة كده
, آسر : لا هنزلك فى حتة تانية ٢ نقطة
, سمية "بقلق " : فين يعنى ؟
,
, "فتح آسر باب غرفتها بقدمه ٢ نقطةثم دخل ٢ نقطةوانزلها برفق على سريرها ٣ نقطةرتب لها وسادتها كما كانت ترتبها ٣ نقطةثم جلس بجوارها على كرسى ٢ نقطة"
,
, آسر : نامى ٢ نقطة
, سمية "بخجل " : مش هعرف انام كده ٣ نقطةاطلع برة وانا هنام ٣ نقطة
, آسر : لامش طالع ٢ نقطةاقولك على حاجة ٣ نقطةانا هقرا قرآن وانا قاعد جمبك ومش هبصلك عشان متتكسفيش انا عارف ٢ نقطةماشى
, سمية " ي\طيب انا اقرا الورد ازاى بتاعى ٢ نقطةحرام عليك كان فاضلى جزء على الختمة ٣ نقطة" : طيب
, آسر "وامسك بمصحفها" : ده مصحفك ؟؟
, سمية : امم
, آسر : طيب ٢ نقطةانا هقرا فيه بعد اذنك ٣ نقطة
, سمية "بضيق " : طيب
, آسر : انتى متدايقة عشان هقرا فيه ؟؟
, سمية : لا و**** ٣ نقطة
, آسر : طيب نامى ٢ نقطة
, سمية : حاضر ٣ نقطةبس عللى صوتك ٣ نقطةماشى ٢ نقطةوكمان متنساش تتسحر انت متسحرتش ٢ نقطة
, آسر "بابتسامة" : حاضر ٢ نقطةنامى وريحى ٣ نقطة
, " كان يتلو القرآن بصوت عذب ٢ نقطةاخطا فى بعض احكام التجويد ٣ نقطةلكنها كانت تنبهه٣ نقطةويبتسم ٣ نقطةنامت سمية ٣ نقطةاذن الفجر ٢ نقطةصلى ثم ايقظها لتصلى ٢ نقطةصلت ٢ نقطةرفض ان ينام بغرفته ٣ نقطةوجلس على الاريكة ٣ نقطةاذعنت لطلبه فتوجهت نحو سريرها ونامت ٤ نقطةسحب كرسى باتجاه سريرها ٣ نقطةوجدها تبكى ٣ نقطةبألم ٣ نقطةعلها تذكرت ابيها وامها واخوتها٣ نقطةعلها تشاهدهم فى رؤياها الان ٢ نقطةاتى بمنديله٣ نقطةثم كفكف لها دموعها دون ان ينطق ببنت شفة ٣ نقطةجلس على الكرسى ٣ نقطةاما هى فقد ذهبت الامها بعيدا ٣ نقطةامسك بيدها ٢ نقطةاخذ يمسح عليها ٣ نقطةوضع عليها رأسه ٣ نقطةثم نام ٤ نقطةاستيقظت صباح لتجد وضعه هكذا ٣ نقطةنظرت له بحب وحنان جارف ٤ نقطةقامت من سريرها ٣ نقطةعاودها السعال مرة اخرى ٤ نقطةذهبت الى الحمام ٣ نقطةثم ابدلت ثيابها ٣ نقطةودخلت غرفتها مرة أخرى ٣ نقطةحاولت ايقاظه ٢ نقطةكان صوتها محشرج للغاية ٣ نقطةما ان سمع صوتها ٢ نقطة؛تى استيقظ بسرعة ٣ نقطة"
,
, سمية : معلش ٢ نقطةصوتى ازعجك ٢ نقطة
, آسر : لا ابدا ٣ نقطةبس معقولة الكحة تعمل كده ؟؟؟
, سمية "بابتسامة " : الحمد لله ٤ نقطةمعلش لو صوتى دايقك ٢ نقطةانا.هنام ٣ نقطةفروح اوضتك ٣ نقطة
, آسر : ياريت كل حاجة تكون زى صوتك يا سمية ٤ نقطةياريت ٢ نقطةبس انتى نفسك لسة بردو ٣ نقطة
, سمية : هيرتاح لوحده ٣ نقطةانا عارفة .
, آسر : طيب تعالى نامى ٢ نقطةوانا هنزل اعمل كام مشوار واجى ٣ نقطة
, سمية : امانة عليك متقولش لباسل ٢ نقطة
, آسر : بشرط ٢ نقطة
, سمية : خير ؟؟
, آسر : خللى بالك من نفسك وارتاحى خالص لحد لما اجى ٣ نقطةماشى ٢ نقطة
, سمية : ماشى ٣ نقطة
, آسر : طيب فى رعاية **** ٣ نقطةانا مش هتأخر ٣ نقطة
,
, " خرج آسر تاركا سمية بمفردها ٤ نقطةاما هى فاستيقظت لتجده بجوارها ٣ نقطةذعرت ٢ نقطةوانتفضت قائلة ٣ نقطة"
,
, ميرنا : ستيف ٤ نقطةستيفن ٢ نقطةماذا فعلت بى ٣ نقطةما جاء بك الى هنا ٣ نقطة
, ستيفن : لم افعل شيئا ٣ نقطةانتى من اخبرتنى انك مازلتى تحبيننى ٣ نقطةوطلبتى منى ان امكث معك ٢ نقطة
, ميرنا "بارتباك " : مستحيل ٢ نقطةانت كذاب ومخادع ٣ نقطة
, ستيفن : ميرنا٣ نقطةلا تخدعى نفسك ٣ نقطةانك ما زلت تحبيننى ٣ نقطةاعترفى بذلك ٣ نقطةلقد لامست ذلك ليلة امس وتاكدت ايضا ٣ نقطةعليك ان تنفصلى عنه ٣ نقطة
, ميرنا : لا لن انفصل عنه لتتركنى مرة اخرى ؟؟؟؟ اخرج ستيفن ٣ نقطةاخرج ٣ نقطة
, "قبلها ستيفن على رأسها ثم خرج وودعها قائلا ٣ نقطة"
, ستيفن : لن تكونى سعيدة معه ٣ نقطة
,
, .
, "خرج ستيفن من منزلها بينما هى ٢ نقطةظلت تبكى ٣ نقطةلماذا ضعفت امامه هكذا ٤ نقطةهل بهذه السهولة تخون زوجها الذى تحدى اهله من اجلها ٤ نقطةلماذا ٣ نقطةههى خائنة ٤ نقطةلكنه ايضا خائن ٣ نقطةظلت فى غرفتها نائمة طوال اليوم ٣ نقطةبينما ٤ نقطة ذهب الى السوبر ماركت واحضر بعض الاشياء الضرورية للمنزل ٣ نقطةثم ذهب لمكان آخر واحضر منه طلبه ثم غادر٣ نقطةوصل لمنزله ٣ نقطةوضع الاغراض بالمطبخ ٣ نقطةثم صعد لغرفتها٣ نقطةوجدها تبكى قليلا ٢ نقطةشعرت بالوحدة الشديدة ٣ نقطةشعرت بالموت يقترب منها وهى فى غربة ٣ نقطةلم ترد ان تموت وحدية ٣ نقطةاشتاقت لاهلها٣ نقطةتريد ان ترقد بسلام فىوطنها ٣ نقطةلم تتحمل وبكت ٣ نقطةقلق عليها ٣ نقطةتوجه نحوها ٤ نقطةما ان شعرت به ٢ نقطةحتى ككفكفت دموعها ٣ نقطةجلس على طرف السرير ٢ نقطةثم رفع رأسها ونظر لعينيها٣ نقطة "
,
, آسر : بتعيطى ليه طيب ٣ نقطة؟؟ انتى تعبانة
, سمية :لا
, آسر : طيب مالك ٤ نقطة؟؟
, سمية : ولا حاجة ٣ نقطة
, آسر : انا زعلتك فى حاجة ٤ نقطة
, سمية :لا و****
, آسر : طيب بتعيطى ليه ؟؟
, سمية : ولا حاجة المهم ٣ نقطةانت عايز تعرف المفاجأة ولا لا ؟؟؟
, آسر : مفاجأة ايه ؟؟؟
, سمية : اممم باين عليك نسيت خلاص مش وقته ٢ نقطة
, آسر : لالا افتكرت خلاص ٣ نقطة
, سمية "تنهض من سريرها " : طيب ماشى هجيبهالك ٢ نقطةاستنى٢ نقطة
,
, "فتحت سمية خزانتها ٣ نقطةاختلس النظر اليها٢ نقطةليجدها مرتبة بعناية شديدة ٤ نقطة كانت تود ان تاتى بشئ ولكنه كان مرتفعا قليلا٣ نقطةلاحظ آسر . ٣ نقطةتوجه اليها مازحا ٣ نقطة
,
, آسر : بيصعب عليا القصيرين ٢ نقطةعايزة ايه ٣ نقطة
, سمية " بحرج " : الشكمجية اللى فوق.
, آسر " مد يده ليحضرها " : وايه اللى وصلها لهنا ٣ نقطةطولتيها ازاى دى ٣ نقطة
, سمية :دى يمن لما كنا بنرتب الدولاب ٢ نقطة
, آسر :ايوة ٣ نقطةخلاص فهمت ٣ نقطةاتفضلى يا ستى ٣ نقطةهى دى المفاجأة؟؟؟
, سمية :لو صبر القاتل ٢ نقطة
,
, "اتجهت سمية نحو الاريكة الصغيرةالتى توجد بغرفتها ٣ نقطةتوجه نحوها هناك ثم جلس بجوارها٤ نقطة فتحت شكمجيتها ٣ نقطةواخرجت منها علبة من القطيفة السوداء٣ نقطةيبدو عليها القدم الشديد ٤ نقطةوكذلك الفخامة ٣ نقطةثم اغلقت شكمجيتها ٣ نقطةطلبت ان يعيدها مكانها٣ نقطةاعادها مكانها ثم توجه نحوها مرة أخرى٣ نقطة"
,
, آسر : هى دى المفاجأة ٣ نقطة
, سمية "مبتسمة " : افتح العلبة وانت تعرف٤ نقطة
,
, " أخذ آسر العلبة من سمية ثم فتحها ليجد بها ساعة عريقة من الفضة الخالصة مرصعة بالالماس والاحجار الكريمة ٣ نقطةوبجوارها خاتم ٣ نقطةمن الفضة ٣ نقطةتعجب آسر من فخامتها ٣ نقطة"
, \
, سمية : اتفضل هى دى المفاجأة
, آسر "بانبهار " : ايه دى ٤ نقطةانتى جبتيها منين ٣ نقطةالحاجات دى بتكون فىى المتاحف ٣ نقطة
, سمية "مبتسمة " : مهى فعلا كده ٤ نقطة
, آسر : ايه حكايتها دى ٣ نقطة
, سمية : دى هدية جدتى الكبيرة ليا٣ نقطة
, آسر "متعجبا " : جدتك ؟؟؟
, سمية "مطرقة رأسها " : ايوة جدتى سمية ٢ نقطةاللىى انا متسمية على اسمها ٣ نقطة بس للاسف مش شبهها هههه ٣ نقطةتكون جدة بابا وعمو محمود **** يرحمه ٣ نقطةوالدة جدى وجدك الهدية دى كانت هديتها لجدى الفيومى ٣ نقطةكانت جيباها معاها من تركيا ٥ نقطةفلما جدو اتوفى ٣ نقطةاخدتهم ٣ نقطةومرضيتش تديهم لحد من اولادها ٢ نقطةمن خوفها وقربها الشديد للحاجات دى خصوصا ان جدو مقلعهمش
, لحد لما توفى ٣ نقطةربنا يرحمه ٣ نقطةبس لما ماما خلفتنى ٢ نقطةكانت قاعدة معاناا ٤ نقطةوكانت كبيرة اوى ٤ نقطةوانتوا كنتوا فى القاهرة ٤ نقطةفترة طفولتى كانت كلها معاها ٣ نقطةتعلمت منها حاجات كتير ٣ نقطةخصوصا القرآن واذكار الصباح والمساء ٣ نقطةفى يوم قبل متموت ٢ نقطةكنت فى تانية ابتدائى ٤ نقطةنادتلى وقالتلىى ٣ نقطةتعالى يا سمية .هديكى امانة ٢ نقطةتخليها معاكى ٣ نقطةدى اعز حاجة عندى ٣ نقطةقولتلها هتدينى سبحتك يا تيتة ٤ نقطةقالتلى لا ٣ نقطةهديكى قلبى ٣ نقطةوادتنى العلبة دى ٣ نقطةوقالتلى حافظى عليها ٣ نقطةانتى الوحيدة اللى تستحقيها ٥ نقطةعشان ده "وراحت مشاورة على قلبى "ده ده اللى يستحقها ٤ نقطةقولتلها ليه يا تيتة ٤ نقطةقالتلى ٣ نقطةلما تكبرى هتعرفى ٣ نقطةالمهم خديها واوعى توريها لحد٤ نقطةوافتكرينى بيها ٣ نقطةوحافظى عليها ٣ نقطةتيتة توفت بعدها بيومين ٣ نقطةفتحت العلبة دى بعد وفاتها ٣ نقطةعرفت فيها ايه ٢ نقطةمكنتش عارفة قيمتهم ٢ نقطةبس حافظت على وعدى ليها ٣ نقطةلكن لما كبرت عرفت ٢ نقطةهتلاقى الساعة مكتوب عليها اسم جدو الفيومى ٢ نقطةوالخاتم عليه سمية والفيومى بالتركى ٤ نقطةعينتهم ٣ نقطةمحدش عرف عنهم حاجة ٣ نقطةحتى بابا ٣ نقطةودلوقتى هى ليك ٣ نقطة
,
, "كاانت سمية تتابع حديثها باستمتاع حتى اتت على ذكر وفاة جدتها ٣ نقطةغلبتها دموعها وترقرقت على وجنتيهاا ٣ نقطةكان يتابع كلامها بصمت٣ نقطةحتى انتهت بنظرة صافية له٣ نقطة"
,
, آسر : بس دى بتاعتك وامانة عندك ٤ نقطةمش من حقى ٢ نقطةاخدهاا ٥ نقطةدى بتاعتك
, سمية : الهديةة مبتتردش٤ نقطةعشان تفتكرنى بيها بعد كده ٣ نقطة
, آسر : بس الهدية دى كتيرة عليا اوى ٣ نقطةاوى ٢ نقطةمش هقدر اردهالك
, سمية : متقولش كده٣ نقطةانت ادتنى حاجات مكنتش من حقى ٤ نقطةودى حاجة بسيطة ٣ نقطةدى اغلى حاجة عندى ٣ نقطةانا عارفة انك مش هتلبس ولا الساعة ولا الخاتم٥ نقطةبس خليهم عندك ٢ نقطةكل متبص ليهم ٣ نقطةادعيلى ٢ نقطة
, آسر : انا مدتكيش حاجة ٣ نقطةيا سمية ٣ نقطةوبعدين مين قالك انى مش هلبسها ٤ نقطةانت عارفة جوايا ايه ؟؟؟
, سمية : يووه ٣ نقطةخدنا الكلام ونسيت الفطار٣ نقطةها تاكل ايه ؟؟
, آسر : نجريسكو ٣ نقطة
, سمية "بتعجب " : نعم ؟؟نجريسكو ٢ نقطةلا ٣ نقطةانا لسة هقطع الفراخ ٢ نقطةواسلقها واعمل البشاميل ٣ نقطةاختار حاجة سهلة الفطار مبقاش عليه وقت ٢ نقطة
, آسر : طيب انتى بتحبيها ٣ نقطةبتاكليها يعنى ؟؟؟
, سمية : عادى ٤ نقطةبس انا مبكلش دسم ٣ نقطة
, آسر : هى هتيجى من اكلة يعنى ٣ نقطةتعالى بس انزلى ٣ نقطة
, سمية : يعنى هتخلينى اعملها بردو ٣ نقطة
, آسر : يووه عليكى ٣ نقطةسيبى بس العلبة دى هنا ويلا ٣ نقطة
, " نزلت سمية ببطء على السلم ٣ نقطةبينما هو اسرع الى المطبخ وارتدى مريلة المطخ ٢ نقطةفدخلت ٣ نقطةثم تفاجئت من منظره ٣ نقطة"
, سمية "مبتسمة " : ايه ده ٣ نقطةانت بتعرف تعمل اكل٤ نقطة؟؟؟
, آسر : اكيد طبعا ٤ نقطةسنين فى الغربة هتعمل الواحد كتير ٥ نقطةانتى عارفة هدوقك احسن نجريسكو ٣ نقطةاقعدى بس ٣ نقطة
, سمسة : طيب هات اعمل حاجة ٢ نقطةاساعدك ٣ نقطة؟
, آسر : لا ٢ نقطة
,
, " جلست سمية على الطاولة تراقبه بابتسامة ٣ نقطةكان يتحرك بخفة شديدة وبمهارة ٣ نقطةيبدو انه ماهر بفن الطبخ ٣ نقطةسرحت بخيالها ٣ نقطةنزل شعره على نظارته الطبية ٤ نقطةاثناء عمله٣ نقطةلم يكن بالطويل ٣ نقطةممااعطااه وسامة وجاذبية ٣ نقطةتخيلت لو انهما فعلا زوجين ٤ نقطةلو انه فعلا يحبها كما يحب زوجته ٣ نقطةلمم تشعر بنظراته التى ياخذها خلسة ليراقبها ٤ نقطةليراقب صفائها ونقائها ٣ نقطةبعد كل اهاناته لها وكلامه الجارح٣ نقطةتبتسم بوجهه بصفاء ٢ نقطةتمرضه ٢ نقطةتخدمه ٢ نقطةوتهاديه ٣ نقطةيالها من ملاك٣ نقطةلم يعد يشعر بالرراحة الا بجوارها ٣ نقطةلا يطمئن الا بدعائها ٤ نقطةكلما ابتعد عنها .احتاج قربها بشدة ٥ نقطةلماذا يغير عليها هكذا ٣ نقطةلماذا لا يفكر بتصرفاته عندها ٢ نقطةيغيب عقله ٣ نقطةلم يعد هادئا بقربها ٢ نقطةسيعترف لها ٣ نقطةنعم سيعترف ٢ نقطةانتهى ووضع الصنية بالفرن ٢ نقطةثم غسل يديه ٢ نقطةوتوجه نحوها ٣ نقطةجلس بجوارها ٣ نقطة"
,
, آسر : هتدوقى نجريسكو عمرك ما دقتى فى حلاوتها ٢ نقطة
, سمية "مبتسمة " : متأكدة ٣ نقطة
, آسرر : يلا نقرا الاذكار او قرآن لحد المغرب ٣ نقطة
, سمية : قول وانا هقول وراك ٣ نقطةماشى ٢ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطة
,
, "تلا آسر اذكار المساء ثم دعاا وامنت عليه سمية ٣ نقطةاذن المغرب ٢ نقطةصلا جماعة٣ نقطة ثم ٣ نقطةاخرج من الفرن الصينية ٢ نقطةكانت رائحتها شهية ٤ نقطةقطعها آسر ٢ نقطةثم وضع لسمية بطبقها ٣ نقطة"
,
, آسر : تاكليه كله ٤ نقطة
, سمية : لا مقدرش ٣ نقطةبجد ٢ نقطة
, آسر : انتى هتاكليها اساسا٣ نقطةمن غير ممقولك ٣ نقطة
, سمية "مبتسمة " : ولو تعبتنى هتعمل ايه ٥ نقطة
, آسر"بنظرة ذات معنى " : هداويكى يا سمية ٤ نقطةميهمكيش ٣ نقطة
, سمية "بخجل " : الشافى هو ربنا٢ نقطة
, .
, "تناولا افطارهما ٢ نقطةكانت تاكل بسعادة ٢ نقطةتستشعر لذة الاكل ٣ نقطةلا تدرى لماذا هذا المذاق الخاص لللاكل ٣ نقطةتُرى لانه من صنع يديه تلك ٣ نقطةالتى تان بلمستها ٤ نقطةانتهت سمية بسرعة من الاكل٣ نقطةاصر عليها آسر لكنها بررت له انها تخاف من تتعبها معدتها مرة أخرى ٢ نقطةتركها ٢ نقطةثم صعدت لغرفتها٣ نقطةصعد هو الاخر ٢ نقطةطرق الباب عدة طرقات ٣ نقطةثم دخل ٣ نقطة"
,
, سميةة : كويس انك جيت ٢ نقطةينفع تنسى الهدية ٣ نقطةكنت هجبهالك ٣ نقطة
, آسر : لا منستهاش
, سمية "متسائلة " : معجبتكش ؟؟
, آسر "وهو يجلس بجوارها على الااريكة": بالعكس ٣ نقطةافتحى العلبة ٣ نقطةوخدى الخاتم .
, سمية : ليه ٢ نقطةمش عاجبك .
, آسر : اعملى اللى بقولك عليه ٣ نقطة
, سمية "وهى تأخذ الخاتم " : حاضر ٣ نقطة
, آسر"مادا لها يده " : لبسيهولى ٢ نقطة
, سمية " بتعجب " : ايه ٢ نقطة؟؟
, آسر : لبسيهولى ٣ نقطة
, سمية "بارتباك " : لا اقصد يعنى ٢ نقطةهو ذوقه قديم ٣ نقطة
, آسر : هههههه عارف ٢ نقطةلبسيهولى ٢ نقطةو**** ازعل منك ٢ نقطة
, سمية : خلاص ماشى ٢ نقطة
, "تناولت الخاتم ٢ نقطةبايد مرتعشة وانامل رقيقة ٣ نقطةوضعته باصبع آسر ٣ نقطة"
, سمية "بخجل " : خلاص كده٢ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : لا ٣ نقطةفى حاجة ٣ نقطةانا ٢ نقطة
, سمية : خير ؟؟؟
, آسر : عايز اسالك سؤال ٣ نقطة
, سمية : خير ؟؟؟
, آسر : عمرك حبيتى قبل كده ؟؟؟.
, سمية " وقد تغيرت ملامح وجهها " :نعم ؟؟؟ ٣ نقطة
, آسر "مبتسما " : ايه ٣ نقطةمتعرفيش يعنى ايه حب ٢ نقطة؟؟
, سمية " بارتتباك " : انا ٣ نقطةيعنى ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر "بتعجب " : رايحة فين ؟؟
, سمية "بارتباك": رايحة الحمام ٤ نقطة
, آسر "بتنهيدة ":طيب٣ نقطة
,
, "توجهت الى الحمام ٣ نقطةثم بكت ٢ نقطةلماذا يسالها مثل هذا السؤال ٤ نقطةايريد تعذيبها باجابتها ٤ نقطةاتقول له انها تحبه هو ٤ نقطةلا يوجد سواه قد ملأ قلبها ومشاعرها ٣ نقطةفقلبها ينبض بحبه ٣ نقطةيتنفس عشقه ٣ نقطةقد ادمن وجوده٣ نقطةاتقول له انها احتفظت بقلبها واغلقته لياتى هو دون سابق انذار ويدخله بكل سهولة بل ويستوطنه ٤ نقطةاتقول له ٢ نقطةانها تعشق صوته٣ نقطة يقشعر بدنها بلمسة من يده ٣ نقطةاحست اشياء بقربه لا تعلم ما هيتها ٣ نقطةقطع تفكيرها ٢ نقطةصوته طارقا الباب ٣ نقطة"
,
, آسر "بقلق " : سمية ٣ نقطةانتى كويسة ؟؟؟
, سمية "وهى تكفكف دموعها " : امممم
,
, "خرجت سمية من الحمام لتجده واقفا ٤ نقطةامسك بيدها ٤ نقطة"
,
, آسر"باهتمام " : انا دايقتك بسؤالى ؟؟؟
, سمية"بارهاق " : لا ٣ نقطةبس النجريسكو خدت حقها معايا٣ نقطة
, آسر : ههههه ٣ نقطةحقك عليا ٣ نقطةتعالى عشان او ريكى حاجة ٣ نقطة
, سمية "باستفهام " : ايه ؟؟؟
,
, "لم يجبها ولكنه اخذها. على غرفته٢ نقطةثم اتى بعلبة مغلفة واعطاها اياها ٤ نقطة"
,
, آسر : اتفضلى
, سمية : ايه ده ؟؟؟
, آسر : افتححيها عشان تعرفى ؟؟؟
,
, فتحت سمية العلبة ٣ نقطةثم وجدت هاتفا نقالا من احدث الموديلات وذى ماركة معروفة ٣ نقطةثمنه يصل لآلاف من الجنيهات ٢ نقطةكما اخبرتها نغم من قبل .تعجبت كثيرا ٢ نقطة"
,
, سمية "باستفهام " : وده لمين بأى ؟؟؟
, آسر : ليكى ٢ نقطة
, سمية : ليا انا ؟؟؟ انا بقالى كام شهر هنا من غيره ٣ نقطةايه اللى جد يعنى ؟؟
, آسر "بنظرة ذات معنى " : هقولك بعدين ايه اللى جد ٤ نقطةوبعدين عمو وطنط اكيد واحشينك ٣ نقطةصح ٢ نقطةكده تكلميهم عادى ٢ نقطة
, سمية "بابتسامة امتنان " : متشكرة جدا بس ده غالى اوى ٣ نقطةكنت جبت اى موبايل كويس وخاص ٢ نقطة
, آسر : مفيش حاجة تغلى عليكى ٣ نقطةوبعدين ده كله من خير معاليكى ههههه ولا انا غلطان
, سمية : كلها كام شهر ويرجعلك خيرك وخير والدك ٣ نقطةوتعيش حياتك زى ما انت رسمتها ٣ نقطةان شاء ****
, آسر : خلينا فى دلوقتى ٣ نقطةانتى بجد لازم تروحى لدكتور يا سمية ٣ نقطةصحتك مش عجبانى ٣ نقطة من ايام العملية وانتى مش مظبوطة ٣ نقطة
, سمية : ان شاء الله٢ نقطةربنا يسهل ٤ نقطةجزاكم **** خيرا على الموبايل على فكرة ٣ نقطة
, آسر : واياكم ٣ نقطة
, سمية : عن اذنك انا هروح اوضتى ٣ نقطة
, آسر"ينهض ليذهب معها " : طيب ٢ نقطةيلا ٣ نقطة
, سمية : خليك ٣ نقطةانا بأيت كويسة الحمد لله ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر : بس ٥ نقطة
,
, سمية "مقاطعة " : مبسش ولا حاجة انا بأيت كويسة ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر : طيب لو احتجتى حاجة انا موجود ٣ نقطة
, سمية : حاضر ٢ نقطةمتشكرة جدا عن اذنك ٢ نقطة
,
, "ذهبت سمية لغرفتها ٣ نقطةصلت العشاء والقيام ونامت ٣ نقطةوهو ايضا ٣ نقطةثم آسر بغرفته غارقا بافكاره وبها ٣ نقطةكيف لانسانة ان تحمل هذا النقاء ٤ نقطةان عينيها بريئة للغاية ٢ نقطةلم ير صدقهما٤ نقطة سمع صوت جرس المنزل ٣ نقطةنزل ٣ نقطةوفتح الباب ليجد ٣ نقطة"
,
, آسر : سيف ؟؟؟
, سيف : ازيك يا آسر مش هتقولى اتفضل ٣ نقطة؟؟
, آسر "بتعجب " : لا ابدا ٣ نقطةاتفضل ٣ نقطةاهلا وسهلا ٣ نقطة
,
, "دخل سيف المنزل ثم اخذ يتامله ويدقق النظر بارجائه ٣ نقطةدخل حجرة المعيشة ٤ نقطةبينما آسر كان مستغربا لهذه الزيارة ٥ نقطة"
,
, آسر : نورت ٢ نقطة
, سيف "يصطنع الهم والحزن " : ده نورك ٤ نقطةانا جيتلك عشان افضفض معاك٢ نقطةانت عارف ان انا فى غربة ٣ نقطةومليش حد هنا ٤ نقطةاسف على ازعاجك ٣ نقطة
, آسر : متقولش كده احنا ولاد بلد واحدة واخوات ٣ نقطةالاول تشرب ايه ؟؟؟
, سيف : اى حاجة ٤ نقطة
, آسر : طيب ثوانى ٣ نقطةخد راحتك انت فى بيتك ٣ نقطة
,
, "دخل آسر المطبخ ٢ نقطةاما هى افاقت على صوت الجرس ٣ نقطةارتدت اسدال الصلاة ثم نزلت ٣ نقطةوجدت آسر فى المطبخ ٢ نقطةفاتجهت له ٣ نقطةسمع صوت سعالها ٣ نقطةالتفت ورائه ليجدها
, ٣ نقطة"
,
, آسر : ايه اللى منزلك ؟؟؟
, سمية : سمعت جرس الباب ٤ نقطةمين ؟؟؟
, آسر : ده واحد صاحبى متعرفيهوش ٣ نقطةاطلعى ٢ نقطة
, سمية : طيب روح اقعد معاه ٢ نقطةوانا هجيبلك الحاجة على هناك ٣ نقطة
, آسر"بحزم " : بقولك اطلعى٣ نقطة
, سمية : طيب براحتك٣ نقطةانا هعملى حاجة دافية واطلع ٣ نقطة
, آسر : الماية لسة ساخنة فى البويلر ٤ نقطةاعمليها واطلعى بسرعة ٣ نقطة
, سمية "بضيق٢ نقطةوهى تعد مشروبها " : طيب ٤ نقطة
, آسر : متدايقيش ٣ نقطةبس انا مش عايزه يشوفك ٣ نقطةممكن بأى تطلعى ٣ نقطة
, سمية : حاضر ٣ نقطة
,
, "اذن فهو ما زال يخجل منها ٣ نقطةربما صديق ذلك ٢ نقطةوالد ميرنا٣ نقطة اخوها ٤ نقطةربما ٣ نقطةصعدت غرفتها ٢ نقطةبينما هو دخل عليه ٣ نقطةثم جلس بجواره٢ نقطة"
,
, آسر : نورت ٣ نقطةخير مالك ؟
, سيف "بسأم " :مخنوق اوى ٢ نقطةتعباااان ٣ نقطة
, آسر "بتعجب " : خير٤ نقطةيا بنى وحد **** ؟؟؟
, سيف : لا اله الا الله٤ نقطةانا بحب ياآسر ٣ نقطة
, آسر: ما انا عاررف ٢ نقطةكريس صح ؟؟
, سيف : لا٣ نقطةبحب واحدة تانية ٣ نقطة
, آسر : مين ؟؟
, سيف : الموضوع كبير٣ نقطةعندك وقت
, آسر : اكيد ٣ نقطة
 
الفصل الثالث والأربعون


سيف : الموضوع بدأ من سنين ٣ نقطةالمهم ٢ نقطةكنت لسة فى الكلية ٣ نقطةكان زمانى متخرج دلوقتى ٢ نقطةالمهم حبيت واحدة اصغر منى ٣ نقطةوهى كمان حبتنى ٣ نقطةقولت لبابا انا عايز اخطبها ٣ نقطةقاللى مش من مستواك ٣ نقطةوسقطت كذا سنة عشانها ٣ نقطةعشان اكون معاها٣ نقطةصارحتها فى يوم وقولتها على ظروفى٤ نقطةقالتلى ٢ نقطةلو بتحبنى اطلبنى من بابا٤ نقطةطلبتها٤ نقطةبس مش من والدها٣ نقطةمن واحد تقدر تقول عليه عمها ٤ نقطةالمهم ٢ نقطةقاللى انت فاشل ٤ نقطةوهى متنفعكش٣ نقطةاتجننت ٣ نقطةكانت بتحبنى اوى ٣ نقطةالمهم ٢ نقطةتعبت ٢ نقطةوهى اتخطبت٢ نقطةوفلكشت الخطوبة ٣ نقطةجيتلها فى يوم قولتلها ٣ نقطةتتجوزينى ؟؟٢ نقطةقالتلى تانى ؟؟قولتلها ملكيش دعوة بحد لو عيزانى ٣ نقطةهنروح نتجوز دلوقتى ٢ نقطةمن هنا لهنا ٣ نقطةوافقت ٣ نقطةضربنا ورقة عرفى ٣ نقطةسلمت نفسها ليه بسهولة٣ نقطة ٢ نقطةحست بالذنب بعدها ٣ نقطةوفضلت تزن عليا عشان اكتب عليها رسمى٣ نقطةبينى وبينك مستامنتهاش على سمعتى ٣ نقطةماطلتها وحاولت اهرب منها وطلقتها٥ نقطةفوضت امرها ٢ نقطةلله٤ نقطةوبعدت عنى ٤ نقطةسمعت انا استشيخت ٣ نقطةوبأت تروح دروس فى الجامع وحاجات من دى ٢ نقطةندمت حاولت ارجعلها ٣ نقطةهى رفضت ٤ نقطةفى يوم كان فى خناقة وضرب نقلو واحد المستشفى اللى هى بتتدرب فيها جابوا اسسمى فى الموضوع ٤ نقطةكانوا اعداء ليا ٣ نقطةهى لما صدقت ومسكت فى الموضوع ٢ نقطةوقررت انها تنتقمم ٣ نقطةوانتقمت ومن يومها وانا هنا٤ نقطةاناا بحبها اوى ٣ نقطةومش عارف ٣ نقطةاعيش من غيرها ٤ نقطةمن كام يوم عرفت انها هنا فى امريكا مع جوزها ٢ نقطةهتقوللى اتجوزت ازاى وهى ٣ علامة التعجب٤ نقطةهقولك معرفش ٢ نقطةالمهم اتجوزت وجت مع جوزها هنا امريكا ٣ نقطةمش عارف اعمل ايه ٤ نقطةبحبها اوى٣ نقطةقوللى اعمل ايه ؟؟؟؟
, "لم يجاوبه آسر بل كان يستمع له بذهن مشوش٣ نقطةلا يستوعب ما يقوله ٤ نقطةكان متفاجئا من حديثه ٣ نقطةكيف لبنت ان تعطى اغلى ما تملك لشخص حقير مثل هذا ٣ نقطةكيف لها اان تغش زوجها الحالى٤ نقطةيا لحقارتها ٣ نقطةانتبه على سيف ٣ نقطة"
, سيف : ايه يا بنى مالك ٤ نقطةانصحنى ٣ نقطةاعمل ايه ؟؟؟
, آسر"بجدية " : اولا الجواز العرفى د حرام ده بيعد زنا وليعاذ ب**** ٤ نقطةثانيا انت غلطان لما تخليت عنها ٣ نقطةهى دلوقتى مش من حقك ٢ نقطةاى نعم هى متستاهلش الشخص ده اكيد٢ نقطةلكن هى تابت لله ٢ نقطةعيش حياتك وانساها ٢ نقطةوحاول تصلح من نفسك ٤ نقطة
, سيف : انا بحبها اوى يا آسر ٣ نقطةانت مش متخيل ٣ نقطة
, آسر "محاولا التخفيف عنه " : يا بنى انت بس اتجه لرنا سبحانه وتعالى وتوب ٢ نقطةوقرب منه يا سيف ٣ نقطةوانت تنساها٣ نقطة
, سيف "محاولا استفزازه " : حاولتكتير ٣ نقطةيمكن انساها ٣ نقطةانا بحبها اوى ٣ نقطة لو تعرف ٣ نقطةاد ايه٣ نقطةمفيش اى حاجة تقدر تنسيهالى ٣ نقطة
, آسر: يا شيخ متبقاش عبيط كده ٣ نقطةدى انسانة رخيصة متضيعش نفسك علشانها ٣ نقطة
, سيف :تفتكر ؟؟؟؟ على العموم **** يسهل معلش تعبتك معايا ٣ نقطةاستئذن انا ٤ نقطة
, آسر : متقولش كده ٣ نقطةخليك نتسحر مع بعض ٣ نقطة
, سيف : لا معلش ٣ نقطةاستئذن ٣ نقطةمع السلامة ٤ نقطة
, "أوصله لباب المنزل ٣ نقطةثم صعد لغرفة سمية٣ نقطةطرق الباب٢ نقطةلم يجد اجابة ٣ نقطةطرقه مرة اخرى٢ نقطةدون اجابة ٣ نقطةدخل عليها وجدها٣ نقطةترتدى اسدال الصلاة ٢ نقطةوتصلى ٤ نقطةتبسم لها ثم خرج لغرفته هو الاخير وصللى ٣ نقطةانقضى الليل جاء وقت السحور٣ نقطةاعد السحور ٢ نقطةثم ذهب ليناديها٣ نقطةوجدها جلسة على السرير تقرأ القرآن ٣ نقطةضحك ثم بادرها ٣ نقطة"
, آسر : انا اعمل السحور وانتى تقرى الورد٣ نقطة
, سمية "مبتسمة ": محسيتش بالوقت معلش٥ نقطة
, آسر : طيب يلا ٣ نقطةعشان نلحق نتسحر ٣ نقطة
, سمية : ده انت شيف على كده٣ نقطة
, آسر : مش اوى٣ نقطةيلا بس ننزل
, " تناولا سحورهما سويا ٣ نقطةثم بدء الكلام ٣ نقطة"
, آسر : مسالتينيش عن اللى جالى النهاردة ٣ نقطة
, سمية : لو عايز تقول براحتك ٣ نقطة
, آسر :ده واحد معرفة من مصر ٣ نقطةبس حكايته حكاية ٣ نقطة
, سمية " احست اننه يريد ان يتحكى " : ايه هى حكايته ؟؟
, آسر : كان بيحب واحدة معاه ٣ نقطةوبعدينن الظروف شائت انم ميتجوزوش ٤ نقطةالمهم اتجوزاز عرفى وهو طبعا٢ نقطةخلع٣ نقطةوهى انتقمت منه بطريقتها ٢ نقطةوبيقول انها تابت خدعت واحد اتجوزته دلوقتى ٣ نقطةوهو بيحبها ومش متخيل انها متجوزة واحد تانى٤ نقطةتفتكرى ان الحب ممكن يوصل الانسان ان يغضب **** ٢ نقطةكده ٣ نقطةوان البنت تفرط فى نفسها للدرجة دى٢ نقطةوتغش واحد تانى ملوش ذنب ٣ نقطة؟؟؟
, سمية "بتعجب " : لا طبعا ٣ نقطةلان اساسا الحب اللى بيكون بين الواحد والواحدة مفروض يكون فى اطار دينى معين واجتماعى كمان يعنى علاقة شرعية ٣ نقطةزواج ٤ نقطةهو د الحب الصح وبيكون وسيلة لهدف اكبر وهو بناء اسرة مسلمة تخدم الدين ٢ نقطةوهو ده الحب نفسه نابع من مصدر اساسى هو حبنا لله عز وجل٣ نقطةوربنا امرنا بالحب د "وجعل بينكم مودة ورحمة "٣ نقطةفاستحالة يكون الحب يوصل لكده٣ نقطةممكن الاعلام الفاسد والافلام الخارجة٢ نقطةوالروايات اللى دلوقتى بتاخد جوايز هى الى بتشجع الشباب على كده ٤ نقطةلكن الحب الحقيقى لا ٣ نقطةاسمى بكتير ٤ نقطةصعب الانسان يوصفه ٢ نقطة
, آسر :يااااه ٣ نقطةده انتى حكاية ٢ نقطةانتى عارفة الكلام ده منين٣ نقطةوبتقوليلى محبتيش ؟؟؟
, سمية "بخجل " : لا مش كده ٣ نقطةبس عادى يعنى ٢ نقطةده اللى بابا وماما ربونا عليه ٢ نقطة
, آسر " ينظر لها بعمق " : سمية ٣ نقطةانتى حبيتى قل كده؟؟؟
, سمية "تبلع ريقها ثم تنظر لطبقها " ": لا٢ نقطة
, آسر : بس انا حبيت ٣ نقطة
, سمية "بوجه تكسوه حمرة الخجل " : **** يباركلك ٣ نقطة
, آسر : طيب ٣ نقطةادعيلى تحبنى وتنطق ٣ نقطة
, سمية : ان شاء **** ٣ نقطةالحمد لله شبعت ٣ نقطة
, "وحملت صحنها ثم اتجهت ناحية الحوض ٢ نقطةفهى لم تعد تحتمل حديثه عن حبيبته وعن حبه ٤ نقطةهمت بغسل الاوانى ٢ نقطةبايد مرتعشة متوترة ٢ نقطةفبادرها٣ نقطة"
, آسر: طيب متسالنيش هى مين ؟؟؟؟ انا بحبها اوى ٣ نقطةمكنتش فاكر انى ممكن احبها للدرجة دى ٣ نقطةلما بشوفها بحس ان الدنيا وقفت ٣ نقطةانا هقولك وامرى لله هى مين ٣ نقطةهى ٤ نقطة
, " لم تحتمل ان يتفوه باسم حبيبته امامها خانتها يداا٢ نقطةاسقطت ما كان بيدها ٤ نقطةوجدها آسر مرتعشة٢ نقطةتوجه نحوها ٣ نقطةتلملم بقايا صحنها بايد مرتبكة ترفع خصلات شعرها المنسدلة على وجهها. ٢ نقطةهبط لمستوها ٤ نقطةامسك يدها ٤ نقطةاحست بكهرباءتسرى بجسدها انتزعت منه يداها ٣ نقطةنظر لها بقلق ٤ نقطة"
, آسر "بقلق " : مالك ٢ نقطةفيكى ايه ٣ نقطة؟؟
, سمية "تهرب من عينيه بنظرها " :ولا ٢ نقطةحاجة٢ نقطةالجو برد ممكن ٣ نقطةالطبق فلت منى عادى ٣ نقطة
, آسر : ايه سرك يا سمية ؟؟؟
, سمية "بوجه مصدوم ": سر ؟؟؟
, آسر : ايوة ٣ نقطةانتى مين ٣ نقطةومن ايه ٢ نقطةواي اللى مخليكى كده
, سمية : معلش ٣ نقطةابعد شوية عايزه المه ليجرح حد فينا ٣ نقطة
, آسر "جذب يدها " : لا ٣ نقطةسيبيه ٢ نقطةلازم نتكلم٣ نقطةعندى كلام لازم تعرفيه ٣ نقطة
, "انتزعت منه يدها بصعوبة بالغة وبقوة ايضا ٣ نقطةلترتطم بقطعة من الزجاج ارضا ٢ نقطةثم تخترق يدها ٣ نقطةلتتثبت بها٤ نقطةاطلقت صرخة مكتومة ٣ نقطةوجدها قد جرحت يدها٣ نقطةوتنزف كثيرا ٢ نقطة"
, سمية"بالم " : ياربى هو انا كنت ناقصة ٣ نقطةأستغفر **** العظيم ٣ نقطةاستغفر **** ٣ نقطة
, آسر "بخوف " :و**** مكنتش اقصد ٣ نقطةقومى قومى ٤ نقطة
, "جلست على الكرسى ممسكة بيدها تقبض عليها بشدة علا توقف النزيف ٣ نقطةاتى بعلبة الاسعافات الاولية ٣ نقطةووضعها ٣ نقطةثم هم ليخلع القطعة الزجاجية ٢ نقطةاوقفته٤ نقطة"
, آسر : وجعتك ؟؟؟؟؟
, سمية " بصوت مكتوم " : ٣ نقطةاستنى ٢ نقطةلو كانت جاية فى شريان مش هينفع نشيلها كده ٣ نقطةاستنى ٣ نقطة
, "فحصت سمية ييدها خلال٢ نقطة ثوان معدودة ٣ نقطةثم قالت له ٣ نقطة"
, سمية : هات البن اللى هنا ٢ نقطة
, آسر : حاضر ٣ نقطة
, "اتى بالبُن ثم وضعه على الطاولة ٣ نقطةكانت تثبت يدها بطريقة معينة "
, آسر : بتعملى ايهه ؟؟؟
, سمية : هشيلها ٤ نقطةبس امسكها ماشى ٣ نقطة
, آسر : ماشى ٤ نقطةهتقدرى تشيليها ٣ نقطة
, سمية : ايوة ٣ نقطةبس اول ما اشيلها حط بن مش كتير على الجرح ماشى ٣ نقطة؟؟
, آسر : تمام تمام٢ نقطة
, " بايد مرتعشة انتزعتها سمية فسببت الما شديدا ونزفا كثيرا لحقه آسر ببن ثم ضغط عليها برفق .وقام بتعقيمها٣ نقطةوتطهيرها ورش عليها المسكن ٣ نقطةثم لفها٣ نقطةنظر لها وجد الالم على وجها ٥ نقطة"
, آسر : اكيد مش هتحتاج خياطة ؟؟؟
, سمية"بالم " : ايوة٤ نقطة
, آسر "بندم ": أنا .آسف سامحينى مكنتش اقصد٣ نقطة
, سمية : مفيش مشكلة ٣ نقطةروح اتوضا الفجر هيادن٢ نقطة ٢ نقطة
, آسر : نصلى مع بعض ٣ نقطة؟؟
, سمية : هتستنى اغير هدومى ٣ نقطة ؟؟
, آسر : ايوة ٣ نقطة
, "صعدت سمية ٢ نقطةالى غرفتها ابدلت ثيابها .ثم هبطت لاسفل وصلت بجواره٣ نقطةما ان انتهيا من الصلاة ٣ نقطةحنى التفت لها آسر ٣ نقطة"
, آسر : هتكملى صيام ؟؟
, سمية : عشان جرح زى ده ٣ نقطةهفطر؟؟؟
, آسر : بس انتى اساسا تعبانة ٢ نقطةوكمان يعنى٢ نقطةالجرح مش بسيط ٣ نقطة
, سمية "بتنهيدة " : ياريت كل الجروح كده ٣ نقطةعن اذنك٣ نقطة
, "صعدت سمية غرفتها٣ نقطةثم اغلقتها بالمفتاح ٣ نقطةكما اغلقت قلبها٣ نقطةهى لا تريده ان يتوغل فى عالمها مرة اخرى ٢ نقطةلا تريد ان تفكر بحبه مرة اخرى ٣ نقطةمن هى ليحبها ٣ نقطةانها فتاة بسيطة ,,,,مازال يخجل منها الى الان ٤ نقطةماذا سيفعل ان علم بمرضها ٣ نقطةحبها له مجرد حلم صعب التحقيق ٥ نقطةسيكون هناك معاملة اخرى ٣ نقطةووجه اخر ٣ نقطة استسلمت للنوم ٣ نقطةاتى صباح جديد ٢ نقطةطرق الباب٢ نقطةثم هم ليدخل وجده مغلق تفاجأ كثيرا ٣ نقطةفتحت له ٣ نقطةكانت ترتدى ثياب الخروج ٣ نقطةنظر لها متعجبا٣ نقطة"
, آسر : انتى رايحة فين ؟؟؟
, سمية : رايحة شغلى ٣ نقطة
, آسر : بس انا اخدت اجازة ٣ نقطةعشانك
, سمية : وانا كويسة ٣ نقطةعن اذنك٣ نقطة
, آسر "متعجبا " : انتى مالك ٣ نقطةكده ٣ نقطة
, سمية "ببرود " : ولا حاجة ٣ نقطةعن اذنك الباص تحت ٣ نقطة
, آسر "بتعجب " : مع السلامة ٤ نقطة
, " تعجب آسر من معاملتها له ٣ نقطةانقضى اليوم واتت سمية لتعامله بكل برود ٣ نقطةوهو يحاول ان يذيب هذا الثلج دون فائدة ٣ نقطةظلا هكذا عدة ايام ٥ نقطةبينما فى مصر الوضع مختلف ٣ نقطةكانت مى تمكث لدى والدتها فيوسف يسافر لمدة اسبوعين بعمله ٢ نقطةوياتى اسبوعين ٣ نقطةاصبحت ميرفت اكثر حدة من ذى قبل ٣ نقطةباتت تحقد على سمية ٣ نقطةاكثر ٤ نقطةحاولت مى ان تخفف الوضع مرات ٣ نقطةدون جدوى ٣ نقطةكانت سمية تطلب محادثتها فى كل اتصال تليفونى ٣ نقطةتقابل ذلك رافضة متعنتة ٤ نقطةاما بالنسبة لخليل٣ نقطةفكان يتصل بها للاطمئنان عليها٤ نقطةكان يطلب منها فى كل مرة ان ترسل له اخر التقارير والاشعات والتحاليل ٣ نقطةولكنها كانت تتهرب ٣ نقطةقلق عليها كثيرا٣ نقطةكان يحادث آسر ويحاول ان يستشف منه احوالها واخبارها ٣ نقطةفيظمئن نوعا ما٤ نقطةهكذ
, مرت ايام عديدة ٣ نقطةحتى جاء يوم ٤ نقطةكان آسر بغرفة المعيشة وسمية ٢ نقطةكانا يتابعان برنامج ٣ نقطةدينى ٢ نقطةللدكتور محمد العوضى ٣ نقطةفقد كانت سمية تستمتع ببرامجه كثيرا ٣ نقطةرن جرس الهاتف٣ نقطةاجاب آسر ٣ نقطة"
, آسر : السلام عليكم
, ميرنا : الو آسر ٣ نقطةارجوك ٢ نقطةتعال٣ نقطة فورا٣ نقطة
, آسر " مخضوضا " : ليه ٣ نقطة؟؟
, ميرنا : اانى مريضة بشدة ٢ نقطةحاولت ان اتصل بابى ٢ نقطةولكنه لم يجب ٣ نقطةارجوك آسر ٣ نقطة
, آسر"بارتباك " : اممم ٣ نقطةماشى ماشى ٢ نقطةمع السلامة ٤ نقطة
, "انتبهت سمية لتعابير وجهه ٣ نقطةفضلت الا تساله فهى تتحاشا الحديث معه٣ نقطةبينما ٣ نقطة"
, آسر : انا مضطر اخرج ٣ نقطة
, سميةة : ماشى٣ نقطة
, آسر : مش هتاخر ٣ نقطةعايزة حاجة من برة٣ نقطة
, سمية : سلامتك٤ نقطة
, "خرج آسر ٢ نقطةمسرعا ٢ نقطةقاصدا منزله الاخر ٣ نقطةميرنا ٢ نقطةيالها من مسكينة طال هذه الفترة لم يتصل بها وكان يتهرب منها دوما ٣ نقطةحاول ان يلمح لها بالانفصال كثيرا ولكنها كانت متمسكة به٣ نقطةانه ظلمها٤ نقطةوصل المنزل ٣ نقطة دخل مسرعا توجه الى غرف النوم ٣ نقطةوجدها ترقد على السرير ٣ نقطة"
, آسر "بقلق " : خيرمالك ٣ نقطة
, ميرنا "ببكاء " : ان بطنى تؤلمنى كثيرا ٣ نقطةواشعر بدوار شديد ٣ نقطة
, آسر : الم تاخذى مسكنا٣ نقطة
, ميرنا : بلى لكن دون جدوى ٤ نقطة
, آسر : حسنا بدلى ثيابك لنذهب للمشفى ٣ نقطة
, ميرنا : حسنا ٣ نقطةولكن من فضلك ناولها لى ٢ نقطة
, "ابدلت ميرنا ثيابها ٢ نقطةكان يبدو عليها الاغياء الشديد ٢ نقطةفجسدها اصبح انحف من ذى قبل ٤ نقطةاوصلها للمشفى ثم توجهوا لغرفة الطبيب ٣ نقطةفحصها ثم٤ نقطةبينما سمية كان عقلها ياتى ويذهب ٤ نقطةهل هو معها ٣ نقطةهل تتصل به ٣ نقطةوجدت على الطاولة ٣ نقطةجواز سفره واقامته ٣ نقطةالان هى مجبرة تتصل به ٣ نقطةاتصلت به لتجد ٣ نقطةكان يقف قلقا ٣ نقطةانتهى الطبيب من فحص ميرنا ٣ نقطةثم جلس على مكتبه ٣ نقطةيخبرهما ٣ نقطةرن هاتفه فى ذلك الوقت ثم ضغط زر الاغلاق .ولكن رد دون قصد لتسمع سمية٤ نقطة"
, الطبيب : لماذا انت قلقا هكذا ٣ نقطةفهو امر طبيعى بالنسبة لها ٢ نقطة
, آسر : كيف ذلك ؟؟؟
, الطبيب "مبتسما " : زوجتك٢ نقطةحامل٣ نقطةمبارك لكما ٣ نقطة
, آسر "مصدوما " : ماذا قلت ٤ نقطةمن فضلك تاكد٣ نقطةهذا مستحيل٤ نقطة
, ميرنا "بقلق " : كيف ذلك ٥ نقطة؟؟
, الطبيب : انكما متزوجان ٣ نقطةوهذا امر بديهى ٤ نقطةلا ارى فيه مفاجأة ٣ نقطةوجنينكما فى شهره اللاول ٣ نقطةساكتب لك بعض الادوية ٣ نقطةيجب عليك الراحة التامة والبعد عن اى شئ يضياقك ٤ نقطة
, ميرنا : حسنا دكتور٤ نقطة
, "ككانت تستمع لكل كلمة وتبكى ٣ نقطةاغلقت الهاتف ٤ نقطةلقد رأت الصورة واضحة ٣ نقطةعائلة كاملة ٤ نقطةوجوده بجوارها يحعله مقصرا فى حق ابنه وزوجته ٣ نقطةيجب عليها ان تغادر حياته ٤ نقطةاما هو كان بعالم آخر ٢ نقطةسيكون لديه *** ٣ نقطةستكون امه ميرنا ٣ نقطةليست سمية ٣ نقطةظل صامتا طوال الطرييق ٣ نقطةاما هى كانت فرحة ولكن قلقة ٤ نقطةترى هل هذا ابن آسر ام ستيفن٦ نقطةذهب بها الى المنزل ثم مكث بجوارها ٤ نقطةبعث برسالة لسمية ٣ نقطةثم اغلق هاتفه ٤ نقطةكانت الليلة الاولى التى يتسحر بها منفردا دون سمية ٤ نقطةانقضى الليل واتى الصباح ٣ نقطةوانقضى واتى الليل ٣ نقطة سيف ٢ نقطةطلب ان يقاابله فى امر ضرورى ٢ نقطةقابله آسر ٣ نقطةوجد على ملامحه الحزن ٤ نقطة"
,
, آسر : خير يا بنى مالك ٣ نقطةاوع تقول الموضوع اياه تانى ؟؟؟
, سيف : للاسف ٣ نقطةبص يا آسر ٢ نقطةانا عرفت حاجة مهمة ٣ نقطةلازم اقولهالك ٣ نقطةمهنش عليا متعرفش٣ نقطة
, آسر "بقلق " : خير ؟؟؟
, سيف : عارف البنت اللى انا كنت متجوزها اسمها ايه ؟؟؟
, آسر "بتململ " : ايه ؟؟
, سيف : سمية ٣ نقطة
, آسر "بتوتر " : وفيها ايه ؟؟؟٢ نقطةعادى ٣ نقطة
, سيف : اسمها سمية الفيومى٣ نقطة
, آسر " بعصبية شديدة " :يا واطى يا قليل الادب٤ نقطة يا حيوان ٢ نقطةانت انسان سافل ٣ نقطةغور من وشى ٣ نقطةانا استاهل اللى جيت اتكلم معاك ٤ نقطة
, سيف "يمسك يده " : اهدى يا آسر انا عارف انها صعبة بس انت عشان صاحبى قولتلك٣ نقطةامبارح انا عرفت انها متجوزاك ٣ نقطةوكمان يعنى انتوا لسة كل ده يعنى ٣ نقطةعايشين زى الاخوات٢ نقطةتفتكر رضيت بكده ليه ٣ نقطةتفتكر كل ما تقربلها تبعد عنك ليه ٥ نقطةتفتكر سمية رضيت بوضع الزوجة التانية ٣ نقطةليه ٤ نقطةتفتكر وش الملاك اللى هى لبساه ٢ نقطةزده حقيقى ٢ نقطةممكن يكون حقيقى٣ نقطةبس وراه ازمة ٣ نقطةهى جوازنا٣ نقطةحاولت اكلمها ٣ نقطةبس كنت بسيبلها رسالة على الانسرماشين٦ نقطةولو مش مصدقنى ٢ نقطةدى ورقة الجواز بتاعتنا٢ نقطةودى صورنا٣ نقطةقبل ما سمية ٣ نقطةتتغير كده ٣ نقطةودى كمان تسجيلات لينا ٥ نقطةكنت بسجلها عشان اسمع صوتها من وقت للتانى عشان تصدق ٣ نقطةانا قولت اقولك واخلص ضميرى من ناحيتك لانى بعزك ٣ نقطةوبعتبرك زى اخويا ٤ نقطةمع السلامة
 
الفصل الرابع والأربعون


"تركه سيف فى حيرة من امره بل وقد جن عقله ٣ نقطةهل هذا هو سرها ٣ نقطةانه بالفعل٣ نقطةهذا هو خطها ؟؟؟ هذه صورها٣ نقطةانها ليست فوتوشوب فهو على علم بفن الفوتوشوب ويعلم من فنونه مايجعله يكتشفها ٤ نقطةهذا العقد انه ليس بصورة ,,,انه الاصل٤ نقطةان تاريخه قديم ٣ نقطةوكذلك الخط والحبر ٤ نقطة بالفعل وهذا هو صوتها ٣ نقطةضحكاتها ٣ نقطةهمساتها .زز.كيف يمكن ان تخدعه ٣ نقطةكي يحب خائنة كتلك ٣ نقطةهل هذا ما يجعلها تبتعد عنه ٢ نقطةهل هذا هو سبب انفصالها عن خطيبها الاول ٣ نقطةايضا سبب رضاءها بوضعها معه ٤ نقطةما مصلحة سيف ٢ نقطةكي يكذب عليه ٣ نقطةربما يكون صادقا ٤ نقطةاستغل سيف نقطة ضعف آسر وهى الشك والغيرة ٣ نقطةاتجه آسر لمنزله مسرعا ٣ نقطةثم دخله واخذ يصيح ٤ نقطة"
,
, آسر"بعصبية" : سمية ٣ نقطةسمية ٣ نقطةانتى فين ٣ نقطةسمية ٣ نقطة
,
, "كانت فى حجرتها سمعت صياحه٢ نقطةهبطت لاسفل بسرعة نه يبدو القلق على محياها ٥ نقطةوالخوف ٣ نقطة"
,
, سمية : خير؟؟؟
, آسر"بغضب ": تعالى ٣ نقطةالمكتب عندى ٣ نقطة
, سمية : خير٣ نقطةفى ايه ٣ نقطة
, آسر "بصوت عالى " :قولتلك تعالى وخلاص ٣ نقطة
, سمية :حاضر٢ نقطة
,
, "دخل آسر مكتبه كان متوترا وغاضبا لغاية ٣ نقطةجلست على المكتب ٣ نقطةثم ٣ نقطة"
,
, سمية "بخوف " : انت عايز منى ايه ؟؟؟؟؟
, آسر "بغضب شديد " : انا تلطخينى على قفايا ٣ نقطةانا ؟؟؟؟؟ ٣ نقطةامسكى ٣ نقطةالورقة دى٣ نقطةاكتبى فيها اسمك ٣ نقطة
, سمية " ترتعش " :حاضر ٣ نقطة
,
, "كتبت سمية اسمها ٢ نقطةقارنه بما لديه ٣ نقطةانه نفس الخط ٤ نقطةنظر لها بغضب وباعين تطلق شرارا ٣ نقطة"
,
, آسر"اقترب منها بغضب هادر " : بأى ٣ نقطةسيف حبيب القلب٤ نقطةعملالى فيها رابعة العدوية ٣ نقطةانتى رابعة العدوية بس فى بداياتها يا هانم ٢ نقطةفعلا مفيش بنت محترمة ٢ نقطةليه يا سمية ليه تعملى كده٤ نقطة
, سمية "تنهض بعصبية " : انا مش فاهمة حاجة ٣ نقطةانت ليه بتعمل معايا كده ٣ نقطة
, آسر "وامسكها من وجهها ": فرطتى فى نفسك ليه ٤ نقطةعشان متعة ٢ نقطةعشان شهوة يا ستنا الشيخة ٣ نقطةخلاص يبأى اخد حقى بأى ولا حلال ع الغريب حرام عليا٣ نقطةوحب حلال وبناء اسرة مسلمة ٤ نقطةضحك ع الدقون يا دكتورة ٤ نقطةاتعلمتيه فين يا ترى فى حضن مين ٤ نقطة
, سمية "تبكى بشدة " :اتق **** حرام عليك انا مش فاهمة انت بتتكلم عن ايه ٣ نقطة
, آسر "وقد ابتعد عنها " :انتى عارفة انتى اقذر واحدة شفتها فى حياتى ٣ نقطةبجد ٤ نقطةانا ماشى ٦ نقطةيا ٣ نقطةيامدام٤ نقطةياريتنى مكنت لوثت عينى بشوفتك يا شيخة ٣ نقطة
, سمية "بانهيار " : اتق **** حرام عليك ٤ نقطةانا عملت ايه ٣ نقطةفهمنى ٣ نقطةمعنى اللىى بتقوله ده ٣ نقطة
, آسر "بسخرية " : قطة مغمضة حضرتك٤ نقطةانا همشى واسيب البيت ملعون ابو ده ورث ودى وصية ٣ نقطةبجد ٣ نقطةانتى انسانة مقرفة ٤ نقطة
,
, "خرج آسر صافعا الباب ورائه ظلت تبكى ٣ نقطةامسكت الظرف الذى كان بحوزته ٣ نقطةفتحته ٣ نقطةرات ما يحتويه ٢ نقطةانه هو ٣ نقطةسيف ٤ نقطةيا الهى ماهذه الصور٤ نقطةما هذا العقد انه ٣ نقطةعقد زواج عرفى ٥ نقطةانتفضت سمية من مكانها ٢ نقطةثم اسرعت لغرفة آسر ٣ نقطةحيث كان يلملم اغراضه ٢ نقطة"
,
, سمية " ببكاء " : آسر الكلام ده غلط و**** افترا ٣ نقطة
,
, "التفت اليها توجه اليها ببطء واعين غاضبة ٢ نقطةتراجعت قليلا ٣ نقطةليقابل تراجعها ٣ نقطةبصفعة شديدة على وجهها٢ نقطةاسقطتها ارضا ٤ نقطة"
,
, آسر "بعصبية " :اسمى مش تنطقيه على لسانك ٤ نقطةمعنتش عايز اشوف خلقتك تانى ٤ نقطةانا لما ارجع ليا كلام مع ابوكى المسكين اللى استغفلتيه ٣ نقطةزى ما استغفلتينا كلنا٥ نقطةاطلعى برررره ٣ نقطة
,
, "نهضت سمية ويدها على وجهها ٤ نقطةهذه اول مرة ان يلامس هذا الوجه مثل هذه الصفعة ٤ نقطة"
,
, سمية "بصوت متهدج " :"يا ايها الذين آمنوا ان جائكم فاسق بنبأ فتبينوا ان تصيبوا قوما بجهالة فتصحبوا على ما فعلتم من النادمين " ٣ نقطةمش هقولك غيرها ٣ نقطةربنا عالم ان انا مظلومة ٢ نقطةاسمعنى ارجوك٢ نقطةهحكيلك حكاية سيف كلها ٥ نقطة
, آسر "مقاطعا " :انا ماشى ٣ نقطةوياريت لما اجى ٤ نقطة مشفش وشك تانى ٣ نقطةاحمدى **** ان انا مقتلتكيش .عن اذنك ٢ نقطة
, سمية "ببكاء " : يعنى حتى مش من حقى ادافع عن نفسى ٣ نقطة
, آسر "بسخرية " : هههه٤ نقطةده انتى ممسوكة تلبس هههه٣ نقطةولا تحبى اعرضك على طبيب شرعى٣ نقطة
, سمية " بالم " : طيب اسمعنى ٤ نقطةالحكاية مش زى ما انت فاكر ٤ نقطةطيب ودى العقد ده يفحصوه ويثبتوا تزويره ارجوك
,
, "لم يجبها آسر ٢ نقطةولكن توجه الى باب منزله ٢ نقطةحاملا حقيبة يده ٣ نقطةوذهب ٤ نقطةاما هى فظلت تبكى مكانها٣ نقطةلأا تدرى ما تفعل٤ نقطةجلست على نافذة المنزل تبكى ٣ نقطةوتبكى ٣ نقطةاما هو فذهب لزوجته ٣ نقطةكان غاضبا لا يطيق كلمة من احد ٣ نقطةدخل غرفة مكتبه واغلقها عليه جيدا ٣ نقطةجلس على الكرسى ٣ نقطةاخرج من جيبه صورتها ٣ نقطةتحسر ٣ نقطةلقد احبها ملاكا٣ نقطةكيف تكون شيطانا هكذا ٣ نقطةلماذا كلهن كذلك ٣ نقطةميرنا ثم هى ٢ نقطةولكن ميرنا واجهته ٢ نقطةوهذا امر عادى بالنسبة لها ٣ نقطةاما سمية ٣ نقطةكيف لها ان تفعل ذلك ٤ نقطةاتصلت به كثيرا ٣ نقطةواغلق الهاتف لم يرد عليها ٣ نقطةظلا هكذا يومين ٣ نقطةثم قررت شيئا ٣ نقطةلا رجعة فيه ٤ نقطةحجزت تذكرة باسمها لمصر٤ نقطةدخلت غرفته ٤ نقطةتركت له شيكا بالمبلغ الذى كتبه محمود ٣ نقطةنقوده التى كان يعطيها اياها .فهى لم تنفق منهن بل كانت تنفق من حسابها الذى فتحه لها احمد وكانت تدخر به ٤ نقطةوورقة تنازلت بها له عن كل شئ تملكه ٣ نقطةثم آخرشئ ٣ نقطةهو خاتم زواجها٤ نقطةكتبت له رسالة ٤ نقطةثم غادرت ٥ نقطةتاركة قلبها ورائها ٤ نقطةولكن تركت شيئا آخرا او نسيته ٣ نقطةانه دفتر مذكراتها ٤ نقطةاستقلت سيارة متوجهة الى المطار ٣ نقطةوصلت المطار ٤ نقطةهمت بالدخول ٣ نقطةولكن توقفت ٤ نقطةالدنيا كلها سودااااااااااااااااء لا ترى لا تسمع لا تشعر ٣ نقطةوجدت نفسها مكبلة الايدى ٢ نقطةبغرفة ٣ نقطةصُعِقت لرؤيته ٥ نقطةانه سيف ٤ نقطة"
,
, سيف :هههههه ايه يا امورة لسة مخضوضة ولا ايه ٣ نقطةده احنا معرفة قديمة اوى ٥ نقطة
, سمية "بدهشة " : انت ؟؟
, سيف "بانتصار " : ايوة انا ٤ نقطةسيف قدرى عليان ٣ نقطةقولنالك هتندمى ٢ نقطةبس مسمعتيش الكلام اشربى يا حلوة ٣ نقطة
, سمية "بمرارة" : حسبى **** ونعم الوكيل فيك ٣ نقطةحسبى **** ٣ نقطةخليته يشك فيا
, سيف : هههههه بتتحسبنى على ايه بس٣ نقطةجوزك ده لو كان راجل كان حافظ عليكى ٣ نقطةكان دافع عنك حتى قدامى ٣ نقطةهههههه ده زى ميكون كنتى غمة وانزاحت من على كتافة ٤ نقطة
, سمية"ببكاء " :انت اللى غمة ٣ نقطةحسبى **** ٣ نقطةربنا ينتقم منك ٣ نقطة
, سيف "وقد اقترب منها ." : طول ما انتى هنا مش عايز اسمع لك صوت ٣ نقطةوكمان حاجة ٣ نقطةالطرحة دى٣ نقطةدى طرح ولا ملاية ٣ نقطةمش وقتها خالص ٢ نقطةولا مكانها ٣ نقطة
,
, "اقترب سيف اكثر واكثر ٣ نقطةكانت تحاول ان تفك قيدها ٣ نقطةدون جدوى ٣ نقطةاقترب اكثر ليخلع حجابها ٣ نقطةوهى تبكى وتقاوم ٣ نقطةواخذ يملس على شعرها ٣ نقطة"
,
, سيف : يااااااااااااه ٣ نقطةده انتى شعرك حلو اهه٣ نقطةامال حارمنا منها ليه بس يا جميل ٣ نقطة
, سمية "ببكاء " : ابعد عنى يا حيوان ٤ نقطةابعد عنى ٤ نقطةحرام عليك اتق **** ٤ نقطة
, سيف : هو انتى لسة شوفتى حاجة ٤ نقطةانا هوريكى هعمل فيكى ايه خطوة خطوة ٣ نقطةعشان متكونيش مخضوضة بس ٥ نقطةماكس ٤ نقطةماكس
,
, "دخل عليه شاب قوى البنية من زنوج امريكا ٤ نقطة"
,
, ماكس : نعم سيدى ٣ نقطة
, سيف :راقب هذه ٣ نقطةساعود بعد دقائق٤ نقطةصحيح ٣ نقطةادخلها الغرفة ٤ نقطة
, ماكس : امرك سيدى ٤ نقطة
,
, "حمل ماكس سمية ثم ادخلها الغرفة وقيدها واغلق عليها ٤ نقطةاما سيف ٣ نقطةفعاد بعد دقائق ٢ نقطةبصحبته فتاة ٤ نقطةدخل الغرفة وجدها مازالت تبكى ٣ نقطةابتسم لها بمكر ثم ٣ نقطة"
,
, سيف : اعرفك على جوليا ٤ نقطةهتديكى درس دلوقتى فى اللى انتى هتعممليه ٣ نقطةبس الاول ٢ نقطةاستنى ٣ نقطة
,
, "ثبتها على الكرسى ٢ نقطةحتى لا تستطيع ان تتحرك ٣ نقطةثم توجه لجوليا ٣ نقطةليقضى معها ليلة من لياليه ٣ نقطةولكن مختلفة ٣ نقطةفكانت تصرخ من منظرهما ٢ نقطةصوتهما٣ نقطةتغلق عينيها٣ نقطةفيخترق صوتهما مسامعها ٤ نقطةانتهى سيف من فتاته ٣ نقطةثم توجه اليها ٤ نقطةكانت قد انتهت من صراخها ٣ نقطةجسدها يرتعد ٣ نقطةعيناها خائفتان ٣ نقطةقلبها يدمى الما ٣ نقطة"
,
, سيف"امسك بشعرها " : ايه يا قطة شكلك ماله كدا ليه ٣ نقطةانتى لسة شوفتى حاجة ٤ نقطةاستنى ٤ نقطةبكرة وبعده ٣ نقطةلازم اوريكى العذاب الصح لازم اموتك بالبطئ زى ما دفنتينى هنا ٣ نقطةانا بأى هموتك بالبطيييييييييييييييئ
,
, " خرج سيف من الغرفة ٣ نقطةبينما هى ظلت تبكى ٣ نقطةوتدعو ربها ٣ نقطةوتناجيه باصوات مرتفعة ٣ نقطةبعد وقت ٣ نقطةنادت ماكس ٤ نقطةلم يلبها ٣ نقطةظلت تنادى وتنادى٣ نقطةحتى اتاها ٤ نقطةنظرت له بخوف ٣ نقطة"
,
, سمية : من فضلك اريد غطاء رأسى ارجوك ٣ نقطة
, ماكس : لا ٤ نقطة
, سمية : ارجوك ٣ نقطةاريد ان اصللى ٣ نقطةارجوك ٤ نقطة
,
, "خرج ماكس من الغرفة٣ نقطةبينما هى ظلت تناجى ربها ٣ نقطةاللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى وقلة حيلتى وهوانى على الناس ٢ نقطةالى من تكلنى الى بعيد يتجهمنى ام الى قوى ملكته امرى ٤ نقطةان لم يكن بك علي غضب فلا ابالى ٢ نقطةاعوذ بنور وجهك الذى اشرقت به الظلمات ٢ نقطةيا حى يا قيوم برحمتك استغيث ٣ نقطةيارب ٤ نقطةلا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين ٣ نقطةربنا انى مغلوبة ٣ نقطةفانتصر يارب ٣ نقطةيارب ٣ نقطةظلت هكذا ٢ نقطةحتى غفلت ٢ نقطةونامت ٣ نقطةاستيقظت على صفع وجهها ٣ نقطة"
 
الفصل الخامس والأربعون


"خرج ماكس من الغرفة٣ نقطةبينما هى ظلت تناجى ربها ٣ نقطةاللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى وقلة حيلتى وهوانى على الناس ٢ نقطةالى من تكلنى الى بعيد يتجهمنى ام الى قوى ملكته امرى ٤ نقطةان لم يكن بك علي غضب فلا ابالى ٢ نقطةاعوذ بنور وجهك الذى اشرقت به الظلمات ٢ نقطةيا حى يا قيوم برحمتك استغيث ٣ نقطةيارب ٤ نقطةلا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين ٣ نقطةربنا انى مغلوبة ٣ نقطةفانتصر يارب ٣ نقطةيارب ٣ نقطةظلت هكذا ٢ نقطةحتى غفلت ٢ نقطةونامت ٣ نقطةاستيقظت على صفعة اخرى على وجهها٥ نقطة"
,
, سيف : انتى نمتى ٣ نقطة؟؟امممم يعنى مش خايفة ومطمنة ٢ نقطةطيب هوريكى حاجة النهاردة ٣ نقطةجديدة لانج ٤ نقطةماكس
, ماكس : نعم سيدى ٣ نقطة
, سيف : احضر لى الفتيات ٣ نقطة
, ماكس ٢ نقطة:امرك سيدى ٣ نقطة
,
, "احضر ماكس بمجموعة من الفتيات يبدو عليهن انهن من الهيبز او عبدة الشيطان ٤ نقطةاششكالهم غريبة ونظراتهم مقززة ٣ نقطة"
,
, سيف : االبنات دول بأى هيعملوا احلى شغل ٣ نقطةالنهاردة بس مش دلوقتى ٢ نقطةهما بس هيقعدو هنا معاكى عشان ياخدواا على المكان ويظبطوا دماغهم ٢ نقطة
,
, "خرج سيف وتارك مجموعة الفتيات ٢ نقطةجلسن بينما هى كانت جسدها يرتعد خوفا منهم ٤ نقطةبدأن بتعاطى المخدرات وغيرها بكافة الوسائل من حيث الحقن او الاستنشاق&الشم & او التدخين ٣ نقطةظت تدعو **** وتستغفره ٣ نقطةمر وقت كثير ٣ نقطةحتى دخل سيف٣ نقطة"
,
, سيف : افتكر دلوقتى ظبطوا دماغهم تمام ٣ نقطةصح ٣ نقطةهيا قوموا بعملكن ٣ نقطة
,
, "وخرج سيف٥ نقطةمارس الفتيات امامها شتى انواع الشذوذ ٣ نقطةكانت عينيها باكية تتمتم بذكر **** ٤ نقطةبعد مدة من الوقت .اقتربت منها فتاة ٣ نقطةحاولت تمزيق ملابسها ٤ نقطةاخذت تصرخ وتصرخ ٣ نقطة تصرخ ٣ نقطةحتى سكتت عن الصراخ ٥ نقطةابتعدت عنها الفتاةة خشية موتها ٤ نقطةثم دخل عليهن ماكس فى هذه اللحظة ٣ نقطةامرهن بالخروج٣ نقطةثم توجه الى سمية ٣ نقطة ستر جسدها٣ نقطة حاول افاقتها٣ نقطةثم افاقت وهى تصرخ ٣ نقطة"
,
, ماكس : اهدأى ٣ نقطةلن اؤذيك ٣ نقطةصدقينى ٣ نقطةكنتى تريدين الصلاة اليس كذلك ٣ نقطةانه غطائك ٣ نقطةخذيه٣ نقطةصللى بسرعة قبل ان ياتى سيف ٣ نقطة
, سمية "بتعب ":اشكرك بشدة ولكن احتاج ماء ٣ نقطة
, ماكس "بتردد" : حسنا ٣ نقطةولكن بسرعة ٣ نقطة
,
, "كانت فى حالة من التعجب ٣ نقطةفربما قد بعث **** لها ها الزنجى ٢ نقطةلمساعدتها ٢ نقطةتوضأت سمية حيث كانت تخاف ان تغتسل ٢ نقطةثم صلت ٢ نقطةاحست بالتعب الشديد ٣ نقطةبعد انتهائها من الصلاة ٢ نقطةقال لها ماكس ٣ نقطة"
,
, ماكس : هاتى هذا الغطاء٣ نقطة
, سمية "بتوسل " : ارجوك اتركه لى ٣ نقطةارجوك ٢ نقطةاريد ان استر به رأسى
, ماكس: اسف سيدتى ٣ نقطةلا استطيع مساعدتك اكثر من ذلك ٣ نقطة
,
, " اخذه من على رأسها وهى متمسكة به وتبكى ٣ نقطةثم خرج ٣ نقطةاتاه سيف بعد دقائق ٣ نقطةواعينه تطلق شرارا٤ نقطة"
,
, سيف : لماذا اخرجتهن من الغرفة ٣ نقطة
, ماكس : انها كانت على وشك الموت ٣ نقطةوانت لم تؤمر بعد بقتلها سيدى
, سيف : حسنا ٣ نقطةهل هى نائمة ؟؟؟
, ماكس : لا ٤ نقطة
, سيف : حسنا على ان اذهب لانهى عملا الان ٣ نقطةراقبها جيدا ٣ نقطة
, ماكس :امرك سيدى ٢ نقطة
,
, "خرج سيف ٤ نقطةبينما كا آسر فى جامعته بحالة مذاجية سيئة للغاية ٣ نقطةوجد احدا يطرق باب مكتبه ٣ نقطةامره بالدخول ٣ نقطة"
,
, باسل : السلام عليكم
, آسر : وعليكم ٣ نقطةخير ؟؟
, باسل : خير ؟؟؟؟ بدى اشوفك ٢ نقطةواطمن عليك بس ٣ نقطةالى زمان ما شفتك٢ نقطةوكمان سمية بقالها كام يوم ما ايجت٣ نقطةوما حدا عم يرد ع البيت ٣ نقطةقلقت وايجيت لما عرفت انكك هون ٣ نقطةشو فيك ؟؟؟
, آسر"بضيق" : ولا حاجة ٤ نقطةمعلش يا باسل عندى شغل
, باسل "بتعجب ": خلاص راح ايجيك بوقت تانى ٢ نقطةمع السلامة ٤ نقطة
,
, "خرج باسل ٣ نقطةثم اتصل بزوجته ٤ نقطة"
,
, يمن : هلا باسل ٣ نقطة
, باسل : هلا حبيبتى ٤ نقطةيمن حكيتى مع سمية شى.؟؟
, يمن : لا ٣ نقطةحتى عم دقلها بس ما عم ترد٢ نقطةشو فى ؟؟؟
, باسل : ما بعرف ٣ نقطةشو اخبار صغنونتى ؟؟؟
, يمن : ههههه مجننتنى على الاخير ٣ نقطةبدك تاكل شى معين ع الغدا ٣ نقطة؟؟
, باسل : لا حبيبتى ٣ نقطةاللى بتعمليه ٤ نقطةيمن ٢ نقطةحاولى تتصلى بسمية ٣ نقطةوخبرينى اذا لقيتى شى ؟؟؟
, يمن : حاضر حبيبى مع السلامة
, باسل : مع السلامة ٤ نقطة
,
, "بينما آسر كان غارقا فى افكاره ٣ نقطةكان يتخيلها وهى بين احضان هذا اللعين ٢ نقطةكان يتخيل كذبها عليه ٢ نقطةعلى اهلها٣ نقطةيتخيل موقف أحمدد عند علمه بهذا الامر ٣ نقطةحتما سيصير له ابشع مما عليه الان٢ نقطةاتصل بالحارس ليسأل عن سمية ٤ نقطةاخبره باها غادرت منذ يومين ٣ نقطةاحس بغصة فى قلبه ٤ نقطةانهى عمله باكرا ٣ نقطةثم توجه لمنزله ٢ نقطةحيث كانت سمية ٣ نقطةلم يدخل المنزل ٣ نقطةبل اعطى الحارس بقية حسابه ٤ نقطةوامره بالمغادرة ٣ نقطةظل واقفا امام المنزل لبضع دقائق ٢ نقطةيفكر بها ٣ نقطةثم غادر ٣ نقطةوصل منزله لم يجد ميرنا ٣ نقطةاتصل بها لم تجبه ٢ نقطةبينما هى كا.نت تجلس مع ستيفن وكريس بالبار٣ نقطة"
,
, كريس : الن تجيبى عليه ؟؟؟
, ميرنا : لا ٤ نقطةستيفن ٢ نقطةارجوك ساعدنى ماذا سافعل ان كان هذا طفلك ٣ نقطة
, ستيفن : حبيبتى ٢ نقطةلا تقلقى سنتزوج اذا طلبتى منه الانفصال ٣ نقطةصدقينى ميرنا ٣ نقطة
, ميرنا : انا خائفة منك ٣ نقطة
, ستيفن : لا تخافى ٣ نقطةلن انزع حياتك مرة اخرى اعدك٣ نقطة
, ميرنا : سافكر بالامر ٣ نقطةخاصة انه لم يطيقنى ٣ نقطةفلن يكلفنى هذا مجهودا
, ستيفن : كريس ٢ نقطةاين صديقك
, كريس : لا اعلم قال ان عليه ان يسافر لانهاء بعض اعماله ٢ نقطةوسيعود ٤ نقطة
, ميرنا : اووه٣ نقطةحسنا ٣ نقطةعلى ان اغادر٢ نقطةالى اللقاء
, ستيفن : الى اللقاء حبيبتى ٣ نقطة
,
, " وصلت ميرنا الى المنزل ٢ نقطةلتجد ان آسر فى غرفة المعيشة على حاله منذ ايام ٣ نقطةيجلس يحملق فى التلفاز فقط لا يتكلم معها او مع غيرها ٣ نقطةلا ياكل الا القليل ٤ نقطةكان يبدو عليه الحزن ٤ نقطةدخلت ميرنا وجلست بجواره ٢ نقطة"
,
, ميرنا: علينا ان نتحدث بامر مهم ٣ نقطة
, آسر "بسأم " : خير ٣ نقطة
, ميرنا : يجب ان ننفصلل آسر ٤ نقطةانك لا تحبنى ٣ نقطة
, آسر"بتعجب " : ليه بتقولى كده ٣ نقطة
, ميرنا : هذه هى الحقيقة ٢ نقطةاريد ان انفصل عنك ٤ نقطة
, آسر : هذا مستحيل فلن اقبل لطفلى ان يعيش مثل هذه الحياة لن اقبل
,
, "انصرف آسر ثم توجه لغرفته ٣ نقطةقرأ بعض ايات من القرآن ثم نام ٤ نقطةرأى اعين معاتبة ٣ نقطةحزينة ٢ نقطةمتالمة ٢ نقطةتبكى ٣ نقطةلم يستطع تمييزها ٢ نقطةلكنه احس بالمها ٣ نقطةقام مفزوعا من نومه ٣ نقطةتذكر سمية ٤ نقطةثم قام وصللى ٣ نقطةواخذ يتلو القرآن حتى اذان الفجر صللى ونام ٤ نقطةاما هى كانت فى حالة لا يرثى لها ٣ نقطةلاتدرى ما يخبئ لها القدر ٣ نقطة دخل عليها سيف مترنحا من اثر الشراب ٤ نقطةثم اقبل عليها ٣ نقطةوامسك بوجها ٣ نقطة"
,
, سيف : شوفتى ايه اللى حصل كمان ٤ نقطةامى ماتت ٢ نقطةهههههه ٥ نقطةايه رأيك ٤ نقطةماتت واستريحت صراحة ٣ نقطةبس مكنش حد جمبها هناك ٣ نقطةابويا غرقان فى البيزنس ٤ نقطةوهى غرقانة فى الخمرا ههههههه ٤ نقطةوانت يا قمر هتغرق فى ايه ٢ نقطةاكيد فى بحر العسل بتاعى ٣ نقطةههههه ٤ نقطة
, سمية "ببكاء " : حرام عليك ٢ نقطةهيفيدك بايه لما تعمل فيا كده ٣ نقطة
, سيف "باعين حمراء غاضبة " : ايه ؟؟؟ انى اذلك واكسر نفسك ٣ نقطةانتى عارفة اللى هنعمله مع بعض هيتسجل صوت وصورةوينزل فى القنوات ٣ نقطةعشان يعرفوا حقيقتك ٤ نقطةوانك عملتى اللى عملتيه عشان تنتقمى منى لما فضحتك ومرضتش اكتب عليكى مش عشان الضعيف والمظالمي ٤ نقطةيا ست الدكتورةههههههههههه ٢ نقطة
, سمية "بذهول " : حرام عليك ٣ نقطةيا حيواااااااااان ٣ نقطةحسبى **** ونعم الوكيل ٣ نقطة
,
, "اقترب سيف اكثر واكثر ٢ نقطةمزق ما تستر به جسدها ٤ نقطةاخذت تصرخ وتصرخ ٣ نقطةمازاده صوتها الا اصرارا منه على ما عزم فعله ٤ نقطةقام بزجها ارضا٥ نقطةوخلع ملابسه بعنف٢ نقطةمما سبب لها جروحا من اثر الحبل ويديه٢ نقطةثم سقط ارضا ٣ نقطةفرات سمية صورة رجل تهتز ٣ نقطةانه ماكس٤ نقطة"
,
, ماكس : انهضى بسرعة ٢ نقطةهيا ٥ نقطة
,
, "حاولت النهوض ولكنها استحت ٢ نقطةكانت شبه عارية ٣ نقطةاحس ماكس بها ٢ نقطةثم اتى لها بغطاء السرير لتلفه عليها ٣ نقطةلفته عليها٣ نقطةثم حملها ٣ نقطةووضعها بسيارته ٢ نقطةهم لينطلق٣ نقطةاستوقفته٤ نقطة"
,
, ماكس : ماذا٣ نقطة
, سمية : اريد حقيبة يدى ٢ نقطةفيها دوائى ٣ نقطةفانا مريضة ٢ نقطة
, ماكس "بتردد " : حسنا ٣ نقطة
,
, "دخل ماكس بسرعة واتى بحقيبة يدها وحقيبة ملابسها بسرعة ٣ نقطةثم انطلق بها ٣ نقطةكانت تشعر بالم شديد ٣ نقطةوتصلب جميع اعضائها ٢ نقطة"
,
, سمية "ببكاء " : اشكرك بشدة فقد انقذتنى ٢ نقطة
, ماكس : لا تشكرينى ٣ نقطةاشكرى دينك ٣ نقطة
, سمية "بتعجب " : ماذا ؟؟
, ماكس : اننى **** ٣ نقطةولكن لم اخبر احدا حتى اعمل هنا٣ نقطةعلمت انك مسلمة ٣ نقطةشعرت بالغيرة لا ادرى لماذا ٣ نقطةاحسست انك ابنتى او اختى٤ نقطة
, سمية : لكن سيف سوف يقتلك ٣ نقطة
, ماكس : لا يستطيع ٣ نقطةفانا قمت بتسجيل افعاله كلها صوتا وصورة ٣ نقطةوساقدمها للعدالة ٢ نقطةانها تشمل اغتصاب اطفال٣ نقطةوحيازة المخدرات ٤ نقطةلا تقلقى٣ نقطة
, سمية "بامتنان" : اشكرك بشدة٣ نقطةاريد ان اطلب منك طلبا٣ نقطة
, ماكس : ماذا ٣ نقطة
, سمية"بالم " : اوصلنى لاقرب مشفى ٣ نقطةفانا مريضة بالقلب وقد اوشك عمرى على الانتهاء٣ نقطةهذا ما يبدو ٣ نقطةارجوك٢ نقطة
, ماكس : حسنا ٣ نقطةولكن عليك ان ترتدى ملابسك ٣ نقطةساخذك الى استراحة عامة ٣ نقطةوبعدها الى المشفى ٢ نقطةلكن بشرط
, سمية : ماذا٢ نقطة
, ماكس : لا تخبرين احدا عنى وعن ديانتى ارجوك
, سمية : حسنا لا تقلق٢ نقطة
, .
, " وصلا الى الاستراحة العامة كان هذا فى الصباح الباكر٣ نقطةوارتدت ثيابها ٣ نقطةثم خرجت ٢ نقطةلم تحملها قدماها فى طريقها للسيارة ٣ نقطةفسقطت ارضا٣ نقطةحملها ماكس الى السيارة ٣ نقطةفقد كان وجهها شاحب وشفاهها زرقاء ٣ نقطةانها كالموتى ٣ نقطةاقلها مسرعا الى المشفى ٣ نقطةبمجرد دخولها الطوارئ٣ نقطةغادر ولم يدر عنه احد٤ نقطةبينما آسر ٣ نقطةذهب لعمله شعر باختناق اتصل باحمد٣ نقطةليتاكد من وجودها لكن ٣ نقطة"
,
, أحمد : وسمية عاملة ايه يا آسر ٣ نقطةيارب تكون بخير ٣ نقطةهى جمبك اكلمها ٣ نقطة؟؟؟
, آسر " بارتباك " :لا هى ٣ نقطةهى ٣ نقطةفى البيت وانا فى الشغل يا عمو ٣ نقطةالمهم سلملى على اللى عندك مع السلامة
,
, "اغلق آسر هاتفه ٣ نقطةثم بدأ القلق يساوره ٢ نقطةترى اذهبت له ٣ نقطةاترى انها برفقته الان ٤ نقطةاجرى اتصالا بسيف ٣ نقطةولكن الاخير هاتفه مغلق ٤ نقطةانهى عمله ثم توجه الى المنزل ٤ نقطةعل ان يجد ما يريح به تفكيره ٤ نقطةدخل المنزل٣ نقطةوجد لا شئ٣ نقطةالمكان مظلم وكئيب ٣ نقطةصعد الى غرفتها٤ نقطةلا يوجد لها اثر ٣ نقطةبالفعل اخذت اغراضها ٣ نقطةلكنه وجد على طاولتها ٢ نقطة>فتر يبدو انه دفتر ملاحظات او مذكرات ٣ نقطةاخذه ثم توجه الى غرفته ٣ نقطةجلس على سريره٤ نقطةوجد٣ نقطةملف ٣ نقطةفتحه٣ نقطةوجد به ظرفا ٢ نقطةبه بضع ورقات من مئات الدولارات٤ نقطةثم شيكا ٣ نقطةثم رقة تنازل مكتوبة بخط اليد ٤ نقطةانها تنازل من سمية عن كل شئ كل شئ٣ نقطةثم وجد ظرفا بع خاتم زواجها ويوجد مكتوب له ٥ نقطةكان ينص على ٤ نقطة
, آسر٣ نقطةانا مش عارفة انا بكتبلك ازاى . ٤ نقطةربنا عالم انك ظلمتنى ٣ نقطةواللى انت عملته ده رمى محصنة ٤ نقطةواكيد عارف معناها ايه الكلمة دى٣ نقطةكان نفسى تثق فيا ٣ نقطةتسمعنى ٣ نقطةلكن انت بخلت عليا بكده ٤ نقطةعلى الاقل كنت ودى الدليل اللى انت جايبه وتاكد من صحته ٣ نقطةلكن انت ٤ نقطةحسبى **** ونعم الوكيل ٤ نقطةربنا هيبرئنى انا عارفة كده ٣ نقطةاطمن فلوسك وكل حاجة عندك ٣ نقطةدى الفلوس اللى انت كنت بتديهالى ٣ نقطةعندك ٣ نقطةكل حاجة عندك ٤ نقطةكل حاجة ٣ نقطةعمرى مكنت فى حاجة ليهم ولا هكون ٥ نقطةانت اثبتلى حاجة واحدة بس ٣ نقطةبعد كل المدة دى ٣ نقطةان انا قلب مش من حقه يحب ولا يتحب ٤ نقطةان انا مفروض معيش فى الدنيا دى ٣ نقطةكنت مفروض افضل فى القفص بتاعى مخرجش منه ٤ نقطة بس للاسف٤ نقطةانا معرفش انا هكون فين وانت بتقراالرسالة ٢ نقطةيمكن اكون تحت التراب او فوقه٣ نقطةلكن النتيجة واحدة بالنسبة ليا ٤ نقطةربنا يسامحك٣ نقطةيوم ما **** يبرئنى يا آسر ٤ نقطةتأكد انى مش هسامحك ٢ نقطةمش مسمحاك على رميك ليا٤ نقطةهييجى يوم تعرف حكايتى ٣ نقطةلكن يوم ما تعرف ٣ نقطةتاكد ان الوقت فات ٢ نقطةفات من زمان اوى ٣ نقطةربنا يرزقك ببنت الحلال٣ نقطةولا اقول **** يباركلك فى مراتك ٣ نقطةانت تستاهل كل خير ٤ نقطةهفضل ادعيلك من قلبى يا آسر تعيش السعادة والحب مع اللى احسن منى هى فعلا احسن منى ٥ نقطةبس متظلمهاش ٣ نقطةاوعى تظلمها٣ نقطةزى مظلمتنى ٤ نقطةفى رعاية **** ٤ نقطةسمية ٣ نقطة
, كان يقرأ الخطاب وعينيه يملؤها الدمع ٣ نقطةاذن انها تعرف انه متزوج من أخرى٣ نقطةامسك خاتمها ٣ نقطةثم بكى ٢ نقطةبكى كثيرا ٣ نقطةما ذا يحدث ٤ نقطةفتح دفترها٣ نقطةكان به شعرا وخواطر٣ نقطةانه دفتر حديث ٣ نقطةبدأت الكتابة به من قدومها معه٣ نقطةاخذ يقلب فيه حتى جذبه عنوان٣ نقطةالحب وانا ٥ نقطةوجدها تكتب ٤ نقطة
, " ان قلبى ينبض بحبه ٣ نقطةاعشق همساته ٢ نقطةنظراته٣ نقطةاعشق صوته ٣ نقطةلا ادرى لماذا هو٣ نقطةلماذا٣ نقطةاعلم انه لا يحبنى ولكنى اعشقه٣ نقطةاغلقت قلبى كثيرا حتى جاء وهدم سده المنيع ودخل \ون استئذان ليستوطنه٣ نقطةانه ٣ نقطةلا اجرؤ حتى على مناداته باسمه ٣ نقطةلا اقوى على نطقه ٣ نقطةانه آسر ٣ نقطةأسر قلبى وعيناى ٤ نقطةفكرى وخاطرى ٣ نقطةغضبى ورضاى٤ نقطةانه هو ٢ نقطةآسر ٢ نقطةكم كنت اتمنى لو ان باستطاعتى قولها له ٣ نقطةانى احبه ٢ نقطةلكن اعلم جيدا انه من رابع المستحيلات ان يبادلنى مشاعره ٢ نقطةوان يحيا هذا الحب ٣ نقطةساظل ممتنة له طوال عمرى بانه منحنى حق٣ نقطةكان مبتورا عنى ٣ نقطةوهو الحب ٣ نقطةلا يهم ان كان من طرف واحد ٣ نقطةلكنه على الاقل موجود ٣ نقطةسأظل ممتنة له طوال حياتى ٣ نقطةلا اريد شيئا الا ان يحيا بسعادة ٣ نقطةحتى لو كنت سادفع حياتى ثمنا لهذا ٣ نقطةساقوم بدفعه ٣ نقطةبسعادة ٣ نقطةفانه حب قلبى الوحيد٤ نقطةادعو له بصلاتى ٣ نقطةان يحفظه **** ويرعاه٤ نقطةيكفينى فقط ان يكون لى اخا ٣ نقطةيكفينى قربه ٣ نقطةارضى بالقليل منه ٣ نقطةلككن سياتى يوما ٢ نقطةسيكون محرما على هذا الحب ٣ نقطةاتمنى ان ياتى اجلى قبل هذا ٤ نقطةواعلم ان هذه الامنية ليست صعبة التحقيق ٥ نقطةوعدتك ان اكون اختاا لك وانك ستكون فى حل من عهد زواجنا بمرور عام٣ نقطةولكن كما يقول نزار قبانى ٤ نقطة
,
, وعدتك أن لا احبك
, ثم أمام القرار الكبير جبنت
,
, وعدتك أن لا أعود ٥ نقطة وعدت
, وان لا أموت اشتياقا ٤ نقطة ومت
,
, وعدت مرارا
, وقررت أن استقيل مرارا
, ولا أتذكر أني ٤ نقطة استقلت
,
, وعدت بأشياء اكبر مني
, فماذا غدا ستقول عني
,
, أكيدا ستقو ل أني
, جننت
,
, وعدتك أن لا أكون ضعيفه
, وكنت
,
, وان لا أقول بعينيك شعراً
, وقلت
,
, وعدت بالا وألا وألا
, وحين اكتشفت غبائي
, ضحكت
,
, وعدتك أن لا أبالي بشعرك
, حين يمر أمامي
,
, وحين تدفق كالليل فوق الرصيف
, صرخت
,
, وعدتك أن أتجاهل عيناك
, مهما دعاني الحنين
,
, وحين رائيتهما تمطراني نجوماً
, شهقت
,
, وعدتك أن لا اوجه
, أي رسالة حب اليك
,
, ولكنني رغم انفي
, كتبت
,
, وعدتك أن لا أكون في أي مكاناً
, تكون فيه
,
, وحين عرفت انك ستأتي
, ذهبت
,
, وعدتك ألا احبك
, كيف ٢ نقطة وأين ٢ نقطة وفي أي يوم
, وعدت
,
, لقد كنت اكذب من شدة الصدق
, والحمد **** أني
,
, كذبت
, وعدت بكل برود وبكل غبائي
, بإحراق كل الجسور ورائي
,
, وقررت بالسر قتل جميع الشباب
, وأعلنت حربي عليك
,
, وحين رأيت يديك المسالمتين
, اختجلت
,
, وعدت بالا وألا وألا
, وكانت جميع وعودي
,
, دخانا وبعثرته في الهوائي
,
, وعدتك أن لا أتلفن ليلاً
, وان لا أفكر فيك حين
, تمرض
,
, وان لا أخاف عليك
, وان لا اقدم وردا
,
, وتلفنت ليلا على الرغم مني
, وأرسلت وردا على الرغم مني
,
, وعدت بالا وألا وألا
, وحين اكتشفت غبائي
, ضحكت
,
, وعدت بذبح حبي لك خمسين مرة
, وحين رأيت الدماء تغطي ثيابي
,
, تأكدت أني التي قد
, ذبحت
,
, فلا تأخذ ني على محمل الجدي
, مهما غضبت ومهما فعلت
,
, ومهما اشتعلت ومهما انطفأت
, لقد كنت اكذب في الوعود من شدة الصدق
,
, والحمد **** أني
, كذبت
,
, وعدتك أن احسم الأمر فورا
, وحين رأيت الدموع
,
, تهر هر من عيناي
, ارتبكت
,
, وحين رأيت الحقائب في الأرض
, أدركت انك لا ترحل عني
, بهذه السهولة
,
, فأنت البلاد وأنت القبيلة
,
, وأنت القصيدة قبل التكون
,
, أنت الدفاتر أنت المشاوير
,
, أنت الطفولة
,
, وعدت بإلغاء عينيك
, من دفتر الذكريات
,
, ولم اكن اعلم أني سألغي
, حياتي
,
, ولم اكن اعلم انك
, رغم الخلاف الصغير انا
, وأني أنت
,
, وعدتك أن لا احبك
,
, ياللحماقه ماذا بنفسي
, فعلت
,
, لقد كنت اكذب من شدة الصدق
,
, والحمد **** أني
, كذبت
,
, وعدت بان لا أكون هنا بعد
, خمسه دقائق
,
, ولكن إلى أين اذهب
,
, إن الشوارع مغسولة بالمطر
, إلى أين ادخل
,
, إن مقاهي المدينة مسكونه بالضجر
,
, إلى أين أبحر وحدي
, وأنت البحار وأنت السفر
,
, فهل ممكن أن أظل
, لعشر دقائق أخرى
, لحين انقطاع المطر
,
, أكيد أني سأرحل
, بعد رحيل الغيوم
, وبعد هدوء الرياح
,
, والا سأنزل ضيفه عليك
, إلى أن يجيء الصباح
,
, وعدتك أن لا احبك مثل المجانين
, في المرة الثانية
,
, وان لا أهاجم مثل العصافير
, أشجار تفاحك العالية
,
, وان لا أمشط شعرك حين تنام
, يا عمري الغالي
,
, وعدتك أن لا أضيع بقيه عقلي
, إذا ما سقطت على جسدي
, نجم حافي
,
, وعدت بكبح جماح جنوني
,
, ويسعدني باني لا أزل
, شديدة التطرف حين احب
,
, تمام كما كنت في
, السنة الماضية
,
, وعدتك أن لا أخبئ وجهي
, بحضنك طيلة عام
,
, وان لا أصيد المحار
, على رمل عينيك طيلة عام
,
, فكيف أقول كلاماً سخيفاً
, كهذا الكلام
, وعيناك داري
, ودار السلام
,
, وكيف سمحت لنفسي
, بجرح شعور الرخام
,
, وبيني وبينك خبزا وملكاً
, وسكب حنان
, وشدو حمام
,
, وأنت البداية في كل شيء
, ومسك الختام
,
, وعدتك أن لا أعود ٥ نقطة وعدت
, وان لا أموت اشتياقا ٤ نقطة ومت
,
, وعدت بأشياء اكبر مني
, فماذا بنفسي فعلت
,
, لقد كنت اكذب من شدة الصدق
, والحمد **** أني
, كذبت
,
, "
, انها تحبه٣ نقطةنعم تحبه٣ نقطةلماذا فعلت هكذذا ٣ نقطةايكون كلام سيف خاطئا٤ نقطةربما ٣ نقطةحاول ان يتصل بها على هاتفها النقال ٣ نقطةلكن وجد الهاتف بصحبة الاشياء التى تركتها٣ نقطةاتاه ااتصال من يوسف ٣ نقطةصديقه ٣ نقطةلم يجبه٤ نقطةخرج آسر من المنزل ٢ نقطةثم اتصل بشركة الطيران ليجدد فعلا ان سمية قامت بحجز تذكرة الى مصر٣ نقطةتوجه الى المطار ٣ نقطة لكن لم يجد اسمها ضمن قوائم المسافرين٣ نقطةترى اين ذهبت ٤ نقطةبينما هى كانت بغرفة العناية المشددة ٣ نقطةحولها الاطباء٣ نقطة"
,
, الطبيب 1 : ان حالتها خطيرة جدا ٣ نقطةولا نعلم عنها شيئا ٢ نقطة
, الطبيب 2 : وجدوا باغراضها جواز سفرها ٣ نقطةانها مصرية ٣ نقطة
, الطبيب 1 : علينا ان نجد احدا لها هنا ٣ نقطةانها من المحتمل ان تفارق الحياة باى لحظة ٣ نقطةقلبها لا يعمل بشكل جيد على الاطلاق٤ نقطةحتى لو قمنا باجراء عملية لها ٣ نقطةفنسبة نجاحهها ضعية وتحتاج من يوقع اقرارا بتحمل المسؤلية ٥ نقطة
, الطبيب 2 : نتمنى من **** ان يقف بجانبها فيبدوا ان تعرضت لحادث اعتداءوحشى ٣ نقطةفاثناء فحصها وجدنا جروحا وخدوش بفترق جسدها ٣ نقطة
, الطبيب 1 : نتمنى كذلك ٥ نقطة
,
, " بينما فى القاهرة كانت نائمة بجوار زوجها ٣ نقطةقامت مفزوعة من نومها ٣ نقطةتبكى ٤ نقطة"
,
, أحمد "بقلق" : خير يا مها خير ٣ نقطةبسم **** ٢ نقطة
, مها : اتصل بسمية يا احمد ٣ نقطةبنتى تعبانة ٣ نقطةبنتى هتروح منى ٢ نقطةانا عارفة قلبى مقبووض يا احمد ٣ نقطة
, أحمد : يا حبيبتى وحدى **** كده ٢ نقطةقومى ٢ نقطةقومى نتسحر ٣ نقطةيلا وندعيلها ٤ نقطةمينفعش نتصل دلوقتى هيقلقوا علينا لا حول ولا قوة الا ب**** ٤ نقطة
, قومى يا حبيبتى قومى ٢ نقطة
, مها "ببكاء " : انا بقالى كام يوم عمالة احلم لها احلام مش تمام عشان خاطرى اول ما الوقت يكون مناسب نتصل ٣ نقطةعشان خاطرى
, أحمد "يقبل رأسها " : حاضر يا ستى ٣ نقطةقومى ٣ نقطةيلا ٣ نقطة
,
, "نهضت من جوار زوجها ٢ نقطةثم توضأت وصلت اخذت تدعو **** ان يحفظ لها ابنتها ٤ نقطةكان احمد ايضا قلقا ٣ نقطةفلم يتصلوا به منذ يومان ٥ نقطةوكان صوت آسر فى اخر مكالمة ٣ نقطةغير مطمئن ٤ نقطةترى ماذا حدث ٣ نقطةاخذ يدعو لابنته ان يحفظها **** ٣ نقطةبينما آسر حاول ان يتصل بسيف ولكنه لا يجيب ٣ نقطةاتصل بكريس فاخبرته بغيابه ٤ نقطةقلق كثيرا ٣ نقطةاتصل بباسل ٣ نقطةواخبره بان عليه ملاقاته ٥ نقطةقابله باسل ٣ نقطةليجد انسانا مهموما ٤ نقطة"
,
, باسل : قلتلك انه فيك شى وانت مو اقتنعت ٣ نقطة
, آسر : انا فى مصيبة٢ نقطة
, باسل "بقلق " : قلقتنى ٣ نقطةشو صار ٢ نقطة
, آسر : سمية ٣ نقطة
, باسل : شو ؟؟؟؟؟؟
, آسر : هحكيلك ٤ نقطة
,
, " روى له آسر ما حدث ٣ نقطة"
,
, باسل "بغضب ": وانت صدقت ها الواطى ٤ نقطة؟؟
, آسر " بعصبية " : كنت اعمل ايه جايبلى ورقة جوازهم العرفى ٣ نقطةوصورهم وتسجيلاتهم مع بعض ٢ نقطةوعارف كل حاجة عنها.اقوله ايه ٣ نقطة
, باسل : ولا شى ٤ نقطةتشك ببنت عمك ومرتك ٣ نقطةولا تقوله اشى مو ؟
, آسر : سمية مش لاقيها ولا فى مصر ولا هنا ٣ نقطةهى مسافرتش ٣ نقطةانا سالت المطار وشركة الطيران ٢ نقطةهتجنن٣ نقطة
, باسل : وحد **** ٣ نقطةان شا **** بنلاقيها ٣ نقطةاول اشى ٢ نقطةبدنا نودى ه الصور والاشياء التانية المعمل الجنائى مشان يقوموا بفحصها ٤ نقطةيلا
, آسر : ماشى ٣ نقطة
 
الفصل السادس و الأربعون


"كانت ترقد فى المشفى على حالتها ٣ نقطةافاقت قليلا ثم عادت مرة اخرى لنومها ٢ نقطةمرت ايام هكذا٤ نقطةتاكد آسر ان هذا العقد مزور ٣ نقطةوايضا الصور مفبركة ٣ نقطةوكذلك التسجيلات الصوتية ٣ نقطةولكن من قام بتركيبها محترف ٥ نقطةندم كثيرا ٣ نقطةتذكر وهى تقول له "ان جائكم فاسق بنبأ فتبينوا ان تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين ٢ نقطة"٤ نقطةاخذ يبحث عنها ٤ نقطةلا آثر لها ٤ نقطةبينما فى شيكاغو ٣ نقطةالشرطة قد قامت بالقاء القبض على سيف ٣ نقطةعلمت كريس وميرنا بالامر التى بدورها اخبرت آسر ٢ نقطةتوجه آسر بصحبته باسل الى شيكاغو٥ نقطةفقابله المحقق ٤ نقطةوحكى له عما كان يفعله سيف٢ نقطةواراه الاشرطة والفيديوهات المقدمة ضده٤ نقطةان باخدها محاولة اعتداء وشرب لسمية ٤ نقطةلكن الشريط لم يكمل تسجيله ٣ نقطةواجه سيف آسر ٣ نقطةلم يستطع ان يتحمل ٢ نقطةفبادره بلكمة قوية فى وجهه٤ نقطةهدأه باسل ٣ نقطة"
,
, آسر "بعصبية " : ليه عملت كده ليه ٤ نقطةو**** لاقتلك بايدى ٣ نقطة
, المحقق : من فضلك ٣ نقطةانك بمركز شرطة وقد يستخدم هذا الكلام ضدك ٣ نقطة
, باسل : اهدى آسر راح ياخد جزاءه ٣ نقطة
, سيف : المهم ان انا انتقمت منها٣ نقطةخدت حقى بايدى ٣ نقطة
,
, "غادر آسر مركز الشرطة واخذ يبحث عن سمية ٣ نقطةلا اثر لها ٣ نقطةبينما هى ٣ نقطةكانت قد تجاوزت مرحاة الخطر وتم نقلها لغرفة عادية ٣ نقطةدخل عليها الطبيب ٤ نقطة٢ علامة اقتباس
,
, الطبيب : آمل انك تشعرين بتحسن قليلا
, سمية "بتعب " : الحمد لله ٣ نقطةمتى ساخرج من هنا٣ نقطة
, الطبيب : اننا لن نستطيع ان نفعل لك اكثر من هذا ٣ نقطةولكن من باب المراقبة الجيدة عليك ان تظلى هنا لبضعة ايام اخرى
, سمية : اننى طبيبة ايضا ٣ نقطةوساعتنى بصحتى جيدا لا تقلق ٣ نقطة
, الطبيب : الشرطة ستاتى اليك ٣ نقطةلقد اعطيتهم خبرا بانك قد افقت ٣ نقطةسياخذون اقوالك ٣ نقطة
, سمية "بتوتر " : لماذا ٢ نقطة
, الطبيب : لقد وجدنا اثار ضرب واعتداء على جسدك ٣ نقطةفابلغنا الشرطة
, سمية "بقلق " : وهل ٢ نقطةحدث لى شيئا ٣ نقطةاقصد ٣ نقطة
, الطبيب "بابتسامة ": لا تقلق ٢ نقطةانك ما زلت عذراء لا تقلق٣ نقطةانك عربية ٢ نقطةوهذه الامور حساسة جدا عندكم ٣ نقطةاليس كذلك ٢ نقطة
, سمية : نعم ٣ نقطةمتى سيكتب لى الخروج اننىفى امس الحاجة للمغادرة ٣ نقطة
, الطبيب : غدا ٢ نقطةحمد لله على سلامتك٢ نقطةسياتيك الشرطى بعد قليل ٣ نقطة
, سمية : حسنا ٤ نقطة
,
, "اتى الشرطى واخذ اقوالها فى المساء٢ نقطةاتى الصباح ٣ نقطةولملت سمية بقاياها ٣ نقطةثم توجهت الى المطار٣ نقطةكانت تشعر بالتعب الشديد ٣ نقطةتحاملت حتى وصلت الى مطار ٣ نقطةركبت طائرتها٤ نقطةثم غادرت ٤ نقطةغادرت ارض القسوة والالام ٣ نقطة كان يوم العيد ٣ نقطةلم تخبر احدا فى مصر بقدومها ٣ نقطةوصلت الى القاهرة ٣ نقطةتوجهت الى الفندق٤ نقطةبينما هو كان يبحث عنها ليل نهار بمساعدة صديقه باسل كانا يقيمان بفندق فى شيكاغو ٣ نقطةيبحثان فى اقسام الشرطة فى المستشفيات ٣ نقطةحتى تم استدعاؤه٣ نقطة"
,
, آسر : مرحبا ٣ نقطةهل وجدتم شيئا سيدى ٣ نقطة
, الشرطى : نعم ٢ نقطةربما سيساعدك٣ نقطةلقد ابلغنا المشفى بوجود حالة لديه تم الاعتداء عليها ٣ نقطةتوجهنا الى هناك واخذنا اقوالها ٤ نقطة
, آسر " بقلق " : ما اسمها سيدى ٣ نقطةعلها تكون زوجتى ٣ نقطة
, الشرطى : اسمها سمية أحمد ٢ نقطةكان هذا البارحة فقط ٢ نقطة
, آسر "بتوتر " : انها هى ٣ نقطةانها هى ٤ نقطةهل مازالت هناك ٣ نقطةارجوك اعطنى اسم المشفى .
, الشرطى : حسنا لكن ٣ نقطةامض على هذا المحضر٣ نقطة
, آسر : حسنا ٢ نقطة
,
, "اتصل آسر بصديقه فقدم اليه فورا٤ نقطة"
,
, باسل : بشرنى ٣ نقطةلقيتها ٢ نقطة
, آسر : تقريبا ٣ نقطةامبارح الشرطة راحت المستشفى ٣ نقطةواستجوبوها٣ نقطة
, باسل "بصدمة " : مشفى ؟؟؟ كل هالوقت ٤ نقطةليش ؟؟صاير لها شئ مو منيح ٣ نقطة
, آسر "باسف " : معرفش٣ نقطةربنا يسترها
, باسل : ان شا **** يلا ٣ نقطةشو بننظر يلا ٢ نقطة
,
, " ذهب آسر وباسل الى المشفى واستعلموا عنها ٢ نقطةوجدوا انها بالفعل كانت هناك وخرجت فى الصباح الباكر ٣ نقطةحاول باسل ان يعرف حالتها ٣ نقطةلكن محاولته تلك بائت بالفشل ٣ نقطةرجعوا فندقهم بخفى حنين ٣ نقطةكان آسر متحسرا نادما تمنى لو ان يراها ٢ نقطةيطمئنن عليها ٤ نقطةترى ايكون فعلا اعتدى عليها ٣ نقطةايكون ضربها ٣ نقطةيا الهى ٣ نقطةترقرق الدمع من عينيه ٤ نقطةلاحظ باسل ٢ نقطة"
,
, باسل : وحد **** ان شا **** بنلاقيها
, آسر "بتنهيدة " : يارب ٤ نقطةياارب ٣ نقطةنسبناش مكان غير لما دورنا فيه٣ نقطةبقالنا ييجى عشر ايام على الحالة دى ٤ نقطةكل لما اقربلها بتبعد اكتر واكتر
, باسل : ان شا **** بتلاقيها ٤ نقطةيلا قووم كل شى ٣ نقطةانت ما دقت شى من الصبح
, آسر "بسأم " : انت ناسى احنا فى رمضان
, باسل : كل سنة وانت سالم ٣ نقطةالنهاردة العيد
, آسر "بابتسامة باهتة " : كل سنة وانت طيب ٣ نقطةمعلش خليتك تقضى العيد بعيد عن يمن٢ نقطة
,
, باسل : ولا يهمك ٣ نقطةروق ٣ نقطةآسر ٣ نقطةيمكن سافرت مصر ٣ نقطة
, آسر "وقد لمعت عيناه " : تصدق ممكن ٢ نقطةانا هاتصل بالشركة دلوقتى و المطار٣ نقطةيارب نلاقيها ٢ نقطة
,
, "اتصل آسر بالشركة والمطار فوجدها فعلا قد غادرت ٤ نقطةاطمئن قلبه قليلا٣ نقطةقرر ان يسافر ٢ نقطةهو الاخر ٣ نقطةتوجه الى ولاية كونتيكيت ٣ نقطةحيث يمكث هناك ٣ نقطةمر على ميرنا ٣ نقطةواخبرها انه يريدها بشئ مهم ٢ نقطةتقابلا خارجا ٣ نقطة"
,
, ميرنا : مالك آسر ٤ نقطة؟؟
, آسر : اتمنى انك تسمعينى٤ نقطةميرنا انا عارف انك بتحبينى وان انا ظلمتك وظلمت ابنى ٣ نقطةلكن مش بايدى ٣ نقطةقلبى مش بايدى يا ميرنا ٣ نقطةانتى طلبتى الانفصال ٣ نقطةانا ممكن احققلك طلبك ده بشرط ٣ نقطة
, ميرنا : قول ٢ نقطة
, آسر : يكون بعد الولادة ٢ نقطةواخد ابنى معايا مصر ٢ نقطةوهبأآ اجيبهولك كل سنة شهرين او تلاتة يقعد معاكى قولتى ايه ؟؟
, ميرنا : آسر٣ نقطةانا هكون صريحة معاك٣ نقطةزى انت ٢ نقطةانت كنت صريح مع انا كمان ٣ نقطةده مش ابنك آسر ٢ نقطةده ٢ نقطةده ابن ستيفن
, آسر "مصدوما " : بتقولى ايه ٢ نقطة؟؟؟
, ميرنا : ارجو ان تتفهنى ٣ نقطةلقد اهملتنى بمجئ سمية ٣ نقطةلم تعد تجلس معى او تهتم بى ٣ نقطةحتى يوم الاحتفال برسالتك ٣ نقطةلقد بخلت عليا به٢ نقطةكنت فى حالة نفسية سيئة جدا ٣ نقطةلقد كنت عالمى ٣ نقطةقابلت ستيفن فى هذه الايام ٣ نقطةعدت للخمرايضا لانساك٣ نقطةكنت سكرانة بهذه الليلة ٣ نقطةودث ماا حدث ٢ نقطةارجو ان تسامحنى ٣ نقطة
, آسر "بسخريةة " : هههههه اسامحك ؟؟؟ ماشى ٣ نقطةيعنى انتى قرطستينى يعنى ٣ نقطة
, ميرنا : مش فاهم ٣ نقطة
, آسر : يعنى ضحكتى عليا ٣ نقطةالمهم ٣ نقطةخير الحمد لله٣ نقطةجوازنا كان غلط ٣ نقطةولازم نصححه٣ نقطةانتى طالق يا ميرنا ٣ نقطةوابدأآ فى معاملة الطلاق ٤ نقطةعن اذنك ٢ نقطة
, ميرنا : اتمنى لك السعادة الى اللقاء
,
, "هكذا انتهت حكايته مع ميرنا لتبدأ حياتها مع حبيبها الاول الوحيد ستيفن ٤ نقطةاما هو ذهب للمنزل ٣ نقطةكان يرى وجهها بكل زاوية من زوايا المنزل ٣ نقطةانه مرتب على طريقتها ٣ نقطةماتزال به رائحة المسك٣ نقطةمازالت لمسة يدها عليه٣ نقطةصوتها يصدح بالمكان ٤ نقطةاتصل بيوسف٤ نقطة"
,
, يوسف : يا مساء الندالة ٢ نقطة
, آسر : ازيك يا يوسف ايه اخبارك ٣ نقطة
, يوسف : فلة سمعة منورة و**** ٣ نقطةالحمد لله ٣ نقطةانت ايه اخبارك واخبار سمية يارب تكونوا بخير ٣ نقطة
, آسر : سمية ؟؟؟ هو انت فين انت فى الشغل ٢ نقطة
, يوسف : هههههههههههه شغل ايه ياعم ٣ نقطةالنهاردة العيد ٣ نقطةوعمو احمد عازمنا احنا الكل فى بيته ٣ نقطةيااااه و**** القاعدة نقصاكم .
, آسر : يعنى انتوا عند عمو احمد فى البلد ولافى القاهرة ٤ نقطة
, يوسف : لا فى البلد ٢ نقطةجينا امبارح بعد الفطار٤ نقطةوهنروح كلنا ان شاء **** بكرة ٣ نقطةبس العيد هنا تحفة ٢ نقطةمكل سنة وانتو طيبين
, آسر : وانت طيب
, يوسف "باهتمام " : آسر ٣ نقطةفى ايه مالك ٢ نقطة
, آسر : ولا حاجة كنت بطمن عليكم بس ٢ نقطة
, يوسف : آسر ٣ نقطةسمية فيها حاجة
, آسر "بتوتر " : لا ٣ نقطةليه بتسال ٣ نقطة
, يوسف : لو فى حاجة قوللى ٣ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : يوسف اطلع برة خالص ومتحسسهمش بحاجة ٣ نقطة
, يوسف : حاضر ثوانى ٤ نقطةانا طلعت خير ؟؟؟
, آسر :سمية سافررت مصر بقالها يوم تقريبا ٣ نقطةيعنى هى عندكم دلوقتى
, يوسف "متفاجئا " : ايه ٢ نقطةانت بتقول ايه ٢ نقطةمجتش عندنا يا بنى وبعدين انت متصلتش ليه نستناها
, آسر : يا بنى استنى اصبر عليا ٤ نقطةفى حاجات كتير حصلت مينفعش اشرحهالك فى التليفون ٢ نقطةالمهم ان هى سافرت من غير محد يعرف ٣ نقطةومتقولش لحد عشان ميقلقوش٣ نقطةانا هخلص ورقى هنا كلها يومين بالكتير واكون عندكم ٣ نقطةبس ب**** عليك متقول لحد ٣ نقطة
, يوسف :لا حول ولا قوة الا ب**** سمية تسافر من وراك مكنتش اتوقع منها حاجة زىدى
, آسر "بسخرية " : انت متعرفش حاجة ٣ نقطةدى ابسط حاجة ممكنن تعملها اى واحدة لو كانت مكانها ٣ نقطةالمههم مع السلامة وسلملىى على اللى عندك ومتحسسش حد بحاجة ٣ نقطة
, يوسف : حاضر حاضر مع السلامةة ٤ نقطة
,
, " كان هناك شخص شعر بشئ غريب ٣ نقطةانصرف ورائه بهدوء ٢ نقطةفسمع ما جرى ٣ نقطةما ان انتهى من هاتفه حتى وجد وجه عليه علامات القلق والغضب ."
,
, عمرو : صاحبك عمل فيها ايه ؟؟؟
, يوسف : ايه يا بنى اللى انت بتقوله٣ نقطة
, عمرو "يكز على اسنانه " : انا العفاريت الزرق بيتنططوا قدامى ٣ نقطةآسر عمل ايه فى سمية ٣ نقطةانطق لقلبها على راسكم ومش هيهمنى حد ٣ نقطة
, يوسف "بارتباك " : آسر بيقول ان سمية ررجعت مصر بقالها يومين تقريبا ٣ نقطةوده من غير ميعرف ٤ نقطةومحدش عارف ٣ نقطةباختصار هو مش عايز حد يعرف انها فى مصر ٣ نقطةوهو بيقول انه هيجى كمان يومين ٣ نقطةوهيتصؤف
, عمرو "بعصبية " : نعم يا اخويا انت وهو ٣ نقطةاكيد عمل لها مصيبة ٣ نقطةانا مش هستنى لما هو يتصرف ٣ نقطةانا هوريه ٣ نقطةوهتصرف ٢ نقطة
, يوسف : اوعىى تقول لحد ؟؟؟
, عمرو : متقلقش وطمن حيلة مامته اللى اتصل بيك٤ نقطة
,
, " دخل عليهم عمرو بوجه غير الذى خرج ٣ نقطةجلس يعبث بهاتفه ٣ نقطةجلست بجواره ملك ٣ نقطة"
,
, ملك : خير ريا حبيبى مالك٣ نقطة
, عمرو : ولا حاجة جالى تليفون دايقنى من الشغل ٤ نقطةلازم امشى ٣ نقطةانا اسف يا ملك ٢ نقطة
, ملك "بابتسامة " :ولا يهمك ٢ نقطةمتدايقش نفسك ٣ نقطةواهو هقضى العيد مع ابنك باى ههههه
, عمرو : ههههه **** يخليكم ليا وميحرمنيش منكم ٣ نقطة
, مها : بتتودودا فى ايه يا ولاد ٣ نقطةلا يتناجى اثنان دوون القبيلة اللى قاعدة دى هههه
, عمرو : ولا حاجة يا خالتوا٤ نقطةبس لازم انزل اسكندرية دلوقتى ٣ نقطةجالى تليفون من الشغل فى مشاكل٢ نقطةانا اسف
, مها : ده احنا فى العيد يا عمرو ٢ نقطةيا حبيبى فيها ايه لو مشيت بكرة الصبح النهار له عينين ٢ نقطة
, عمرو : معلش انا آسف يا جماعة عن اذنكم ٤ نقطة
,
, " خرج عمرومسرعا ثم توجه الى القاهرة ٤ نقطةذهب الى المطار وسال عنها ٢ نقطةوجدها قد قدمت بالفعل ٣ نقطةذهب لبيتها بالقاهرة ٣ نقطةلا يوجد احد ٤ نقطةترى اين ذهبت ٤ نقطةبينما كانت تجلس على سريرها باكية ٤ نقطةاى حال قد وصلت اليه ٤ نقطةلقد ضاع حلمها٢ نقطة:كما ضاعت برائتها ٤ نقطةضاع نقائها ٣ نقطةضاع كل شئ كل شئ ٣ نقطةاتصلت بمصحة للنقاهه والاعتناء بمرضى القلب ٣ نقطةكانت قد زارتهامن قبل ٣ نقطةحجزت لها ٣ نقطةباتت ليلتها منتظرة صباح جديد يجافيها النوم ٣ نقطةفى الصباح الباكر ٣ نقطةاستقلت سيارة أجرة ثم توجهت الى هناك٤ نقطةبينما هو اخذ يسال بكل الفنادق ٢ نقطة؛تى وجد اسمها ٣ نقطةولكنها ذهبت قبل ساعات قليلة ٣ نقطةاخذ يسال فى المستشفيات بمساعدة اصدقائه دون جدوى ٢ نقطةكانت وصلت المصحة ٢ نقطةكانت لها غرفتها الخاصة ٤ نقطةاطمئنت قليلا ٣ نقطةقضى عمرو ايام فى البحث عنها ٣ نقطةياتى بيته متاخرا ويغادر باكرا ٤ نقطةكانت وحيدة ٢ نقطةتمنت الموت فى هذه اللحظة اكثر من اى وقت آخر ٣ نقطةيئست من حياتها ٤ نقطةقدم آسر وصل لبيته ٣ نقطةكانت ميرفت فقط هناك ٣ نقطة"
,
, ميرفت : كده متقولش انك هتيجى ٣ نقطةوحشتنى يا حبيبى ٣ نقطةوحشتنى ٣ نقطة
, آسر : وانتى كمان يا امى ٣ نقطة
, ميرفت : وشك ماله كده ليه٣ نقطةتلاقيها بنت مها معكننة عليك هى فين ٣ نقطةيارب تكون وصلتهاا بيتهم ٢ نقطة
, آسر : امى ٣ نقطةمتقوليش لحد ان انا جيت لو سمحتى ٣ نقطةسمية مش معايا ٣ نقطة
, ميرفت " باستغراب " : ليه ؟؟
, آسر "بعصبية " : ماما ٢ نقطةلو سمحتى ٣ نقطةنفذى اللى طلبته منك
, ميرفت : حاضر يا باشمهندس يا محترم ٣ نقطة
,
, " صعد آسر غرفته ابددل ثيابه ٢ نقطةثم غادر المنزل ٣ نقطةكان عمرو قد توصل لمكانها بمساعدة اصدقاء له ٣ نقطةتوجه الى المصحة سال عليها ٣ نقطةاخبروه انها بالحديقة ٣ نقطةتوجه اليها ٣ نقطةكانت ترتدى عبائتها وحجابها ٣ نقطةتجلس على الكرسى ضامة رجليها اليها ٤ نقطةتميل براسها على الكرسى ٣ نقطةاقترب منها اكثر ٢ نقطةثم وضع يده على كتفها ٢ نقطةانتفض جسدها ."
,
, عمرو : سمية ٢ نقطة
, سمية "بتعجب " : عمرو ؟؟؟؟؟
, عمرو "بابتسامة " : ايوة ٣ نقطةكده تقلقينى عليكى
, سمية " ببكاء " : مكنتش اقصد٥ نقطةمحتاجة اقعد لوحدى ٣ نقطة
, عمرو: طيب بس متعيطيش٣ نقطةانتى عملتى كدا ليه فين سمية اللى كان وشها بينور لما تدحك ٣ نقطةفين دحكتك ٣ نقطة
, سمية "بانكسار " : كل حاجة راحت ٢ نقطةكل حاجة يا عمرو٣ نقطة
, عمرو "وقد اخذها ببين احضانه " : متقوليش كده ٤ نقطةاللى انتى عايزاه هيحصل ٣ نقطةوكل حاجة هترجع زى الاول ٣ نقطة
, سمية : خلاص٣ نقطةانا مبقتش عايززة حاجة ٤ نقطةعايزة اقعد اللى فاضللى من عمرى هنا ٢ نقطة
, عمرو "مازحا " : ايه ده هتحكمى على روحك بتابيدة٣ نقطةويهون عليكى ماما وبابا٢ نقطةورهف ٢ نقطةيفضلوا قلقانين عليكى كده ٢ نقطةومش عارفينلك طريق ٣ نقطة
, سمية : هما عرفوا ان انا فى مصر ؟؟
, عمرو "بابتسامة ": لا ٣ نقطةانا بس اللى عرفت المهم ٣ نقطةيلا قومى عشان نخرج من هنا ٣ نقطةيلا ٣ نقطة
, سمية : معلش ٣ نقطةبلاها خلينى هنا ٣ نقطةمش عايزة اشوف حد ٢ نقطة
, عمرو : تعالى وانتى هتقعدى معايا انا وملك ووعد مش هقول لحد يلا بأى ٢ نقطة
, سمية : مش عايزة اتقل على حد ٤ نقطةانا حمل تقيل٣ نقطة
, عمرو "بعتاب " : اخص عليكى ٤ نقطةاوعى تقولى الكلام ده ٣ نقطةمن حق ايه اللى جابك المصحة دى ٣ نقطةدى خاصة بمرضى القلب ٣ نقطةولاا ملقيتيش مصحة فاضية غيرها هههههه
, سمية : تقدر تقول كده ٣ نقطة
, عمرو : طيب يلا يلا ٣ نقطةهروح اخلص اجراءات خروجك ٢ نقطةوانتى اجهزى
, سمية : حاضر ٣ نقطة
,
, " سبقها عمرو وانهى اجراءات خروجها بينما هى ساعدتها الممرضة بترتيب اغراضها وتبديل ملابسها ٢ نقطةقدم لها عمرو ودخل غرفتها ٣ نقطةوجدها تضع ادوية فى حقيبتها ٣ نقطةتوجه نحوها ٢ نقطةلمساعدتها ٢ نقطة"
,
, عمرو "مازحا ": بتاخدى فيتامين من برا ٣ نقطةطيب تعالى نفعينى ٢ نقطة
, سمية "بارتباك " : المرة الجاية ٤ نقطةان شاء ****
,
, "لمح عمرو اسم الدواء الذى بيدها ٤ نقطةاخذه منها ٢ نقطةثم نظر لها ٤ نقطة"
,
, عمرو : العلبة دى ٣ نقطةبتعمل معاكى ايه ؟؟؟
, سمية "بتنهيدة " : مبأتش تفرق خلاص ٣ نقطةدى دوايا ٣ نقطة
,
, " لم يستوعب عمرو ما قالته انه دواء لمرضى القلب ٣ نقطةالذين يعانون من تتابع الازمات ٣ نقطةنظر لها متسائلا ٢ نقطة"
,
, عمرو : عينة مجانية بتاخديها معاكى فى شنطتك ليه ٣ نقطة؟؟
, سمية : لا ٣ نقطةده علاجى ٣ نقطة
 
نسوانجي كام أول موقع عربي يتيح لايف كام مع شراميط من أنحاء الوطن العربي
الفصل السابع والأربعون


"نظر لها عمرو بصدمة ٣ نقطةسقطت من يده علبة الدواء ٣ نقطةثم امسكها من ذراعيها ٣ نقطة"
,
, عمرو "بعدم فهم ": ده ٣ نقطةدوا قلب ٤ نقطة؟؟
, سمية "بتأثر ": عارفة ٣ نقطةانا عندى القلب يا عمرو ٢ نقطة
,
, "نظر لها عمر ٤ نقطةباعين دامعة ٣ نقطةمتفحصة كانه يراها لاول مرة٣ نقطةنعم من يلاحظ وجهها يعلم علتها ٣ نقطةماذا حدث لهذه الزهرة ٢ نقطة"
,
, عمرو "بصدمة ": من امتى ٣ نقطة؟؟
, سمية : سنتين تقريبا ٣ نقطةالمهم ٢ نقطةيلا عشان نمشى ٢ نقطةولا رجعت فى رأيك ٢ نقطة
, عمرو "بعصبية " : كل المدة دى ٣ نقطةكل المدة دى يا سمية ومحدش يعرف٢ نقطةعشان كده فسختى خطوبتك مع محمد ٣ نقطةعشان كده قبلتى بواحد زى آسر ٣ نقطةليه كده ٣ نقطةليه٤ نقطة
, سمية "ببكاء " : انا مش مستحملة كلام ٣ نقطةهحكيلك على كل حاجة فى الطريق ٣ نقطةبس ملك متعرفش حاجة ٢ نقطة
, عمرو : طيب ٢ نقطةطيب ٢ نقطةيلا ٣ نقطةهتقدرى تيجى .؟؟
, سمية : ايوة يلا ٣ نقطة
,
, "خرجت سمية برفقة اخيها ٣ نقطةعمرو ٢ نقطةكاد ان يجن ٤ نقطةحكت له عن مرضها ٢ نقطةولماذا فضلت عدم اخبار احد ٣ نقطة"
,
, عمرو : وايه حكاية آسر ؟؟؟
, سمية "باستعطاف " : بلاش نتكلم فى الموضوع ده دلوقتى ارجوك ٤ نقطة
, عمرو : حاضر ٣ نقطة
,
, "بينما كان يجوب الشوارع٣ نقطةيسال عنها يبحث عنها بالمستشفيات ٣ نقطةلا شئ٣ نقطةبالفنادق ٣ نقطةوجد انها مكثت ليلة ثم غادرت وجاء رجل وسأل عنها بيومها ٤ نقطةمن هذا
, الرجل٣ نقطةوصل عمرو الى منزله بالاسكندرية ٤ نقطةصعدت معه٣ نقطةاوقفته قبل دخوله منزله ٣ نقطة"
,
, سمية "بصوت منخفض " : زى ما اتفقنا ٣ نقطة
, عمرو : حاضر ٣ نقطةملك ٣ نقطةانتى فين عندى ليكى مفاجأة ٢ نقطةانتى فين ٣ نقطة
,
, "اتت ملك وهى ترتدى مريول المطبخ بيدها ملعقة وبالاخرى ٣ نقطةتحمل طفلها الباكى ٣ نقطة"
,
, ملك : يووووه عايز ايه انت كمان ٢ نقطةمين ده ٢ نقطةسمية .؟؟؟
, سمية : ههههه٢ نقطةايه ده ٢ نقطة جه عليكى اليوم اللى تكونى فيه ست بيت شاطرة ههههههههه
, عمرو : شاطرة مين ٢ نقطةدى كل ما تعمل اكلة يجيلى تلبك معوى٣ نقطةومبترضاش تخللى الشغالة تطبخ ٣ نقطة
, ملك : يا شيخ امسك ابنك خلينى اسلم على اختى
,
, " احتضنت ملك سمية بشدة واخذت تقبلها٢ نقطةوتحتضنها٣ نقطة"
,
, ملك : وحشانى اوى ٣ نقطةايه مالك خاسة كداليه؟؟؟
, سمية : مفيش مسبك هناك ولا مقلى ههههه
, ملك : هدوقك النهاردة بأى بشاميل تمام اتعلمته من فتافيت
, عمرو : اه يا قلبى ٢ نقطةفتافيت ٢ نقطةيبأى ميزانية الشهر هتخسع ههههههه
, سمية "همت لتحمل الطفل " : هاتو حبيب خالتو ده ٢ نقطةماشاء**** ماشاء **** ٣ نقطة
, عمرو : عمتو وخالتوهههههه
,
, "احتضنت سمية الطفل بينما استكان بين احضانها ,,,واطمئن ٣ نقطة"
,
, ملك : ايه ده الواد نام بسرعة كده ليه ٣ نقطةقوم ياد
, سمية : ايه يا بنتى ياد دى ٣ نقطةلو ماما سمعتك هتقص لسانك
, ملك : اطلعى من دماغى انتى كمان خللى الواد يبأى روش كده مش كفاية اسمه ههههههه
, سمية : هههههه يخرب عقلك يا ملك ٣ نقطةربنا يخليهلكم يارب٣ نقطة
, ملك : اروح اتصل بماما هتفرح اوى ٣ نقطةامال فين آسر ٢ نقطةانتى جاية لوحدك ٢ نقطة
, عمرو " بجدية " :ملك ٣ نقطةمحدش يعرف ان سمية هنا خالص٣ نقطةخالص ولا حتى ماما ولا خالتو
, ملك "باستغراب " :ليه ؟؟؟
, عمرو "بجدية " : ملك ٣ نقطة
, ملك : خلاص خلاص براحتك ٤ نقطةاحسن بردو لان ماما لو شافتهاكده هتموتها هههههه٥ نقطةالمهم ادخلى غيرى ٣ نقطةعشان ترتاحى ٣ نقطة
, سمية :عن اذنكم ٣ نقطة
, عمرو : انا دخلت الشنط جوه ٣ نقطةادخلى يا ملك رصيهم ٢ نقطةوانا هخللى بالى من خلودةة حبيب بابا و الاكل وامرى لله
, ملك "تقبل وجنته " :**** يخليك ليا يا حبيبى يارب٣ نقطة
,
, "انقضى اليوم ٣ نقطةجلست سمية مع اختها وزوجها ٣ نقطةكاان يوما جميلا هادئا شعرت بالحب يغلف حياتهم٣ نقطةبينما كانت نظرات عمرو ؟؟لا تخلو من الشفقة والحزن ٤ نقطةقامت ملك لتنيم صغيرها ٣ نقطة"
,
, سمية : مكنتش عايزة اقول لحد عشان كده ٣ نقطة
, عمرو : عشان ايه ؟؟
, سمية : عشان الشفقة اللى فى عينك والحزن ده يا عمرو ٣ نقطةانا راضية الحمد لله ٣ نقطةدى نعمة من **** ٣ نقطةربنا بيحبنى عشان كده ابتلانى ٣ نقطةانا الحمد لله كويسة ٣ نقطةمجيش حاجة بالنسبة للاطفال اللى بيعانو من المرض ده ٢ نقطةاو حتى الناس المريضة بالسرطان يا عمرو ٣ نقطةمعنتش عايزة اشوف النظرة دى فى عينيك ليا تانى ٣ نقطةعشان خاطرى
,
, "نهض عمرو وقبل رأسها ٣ نقطةثم ترقرت دموعه ٢ نقطة"
,
, عمرو : حاضر ٣ نقطةهخدلك حقك منه ٣ نقطةباباكى مش هيقف قصاده عشان ابن اخوه ٣ نقطةلكن انا هاخد حقك ٣ نقطةمتحمليش هم اى حاجة ٣ نقطة
, سمية "تربت على يده " : بشرط دموعك مشوفهاش تانى ٣ نقطةامسحها ملك جاية ٣ نقطةاللى اعرفه ان الراجل مبيعيطش٣ نقطةوبعدين انت بتفول عليا ولا ايه ٣ نقطة
, عمرو : **** يخليكى ويشفيكى يارب
, ٣ نقطةسمية : احسن حاجة عملتها ٣ نقطةيارب ٤ نقطةملك يا ملك ٣ نقطة
, ملك : ثوانى جاية ٤ نقطةخير عملك ايه ٢ نقطةاقطعه على طول واحطه فى اكياس ٢ نقطةاؤمرى انتى بس ٣ نقطة
, عمرو : متجوز فتوة الفيومى ٣ نقطةصبرنى يارب ٤ نقطة
, سمية ٣ نقطتان هههههه **** يخليكم لبعض٣ نقطةايه رأيك ننزل نتمشى على الكورنيش شوية٣ نقطةالجو حلو اوى ٣ نقطة
, ملك "بفرحة " : اه ب**** عليكى فكينى منه ومن ابنه
, سمية : هههههه لا هما هييجوا معانا عشان منبقاش لوحدنا.ه
, ملك : يا دى الهم طيب هقوم البس ولا عندك رأى تاننى يا دكترة ٢ نقطة
, عمرو : انا اقدر بردو ٢ نقطةاتفضل يا معلم غير ٢ نقطةو**** انا حاسس ان انا على القهووة ٢ نقطةهههه
 
الفصل الثامن والأربعون


"نزلو الثلاث٣ نقطةجلسوا على الكورنيش ٣ نقطةكان يوجد الكثير منذ زمن لم تستنشق سمية نسيم عليل كهذا٣ نقطةكانت تاكل البطاطا المشوية مستمتعة بها ٣ نقطةوعمرو يحمل ابنه وملك بجوارها ٢ نقطةحالة من السعادة ٣ نقطةشاهدت شابا يتحرش بفتاة ٢ نقطةوهى تحاول ان تبتعد عنه وهو مازال يمسكها حتى اتوا مجموعة من الشباب خلصوها منه٤ نقطةتذكرت سيف وما كان يفعله ٣ نقطةسقط ما كان بيدها ٣ نقطةثم توقفت مكانها ٤ نقطةلاحظ عمرو ٢ نقطةتوجه اليها ٣ نقطةوجد يدها ترتعش ٤ نقطة"
,
, عمرو "بقلق " : سمية ٣ نقطةمالك ٤ نقطة
, ملك : مالك يا بنتى شوفتى عفريت ٤ نقطة
, سمية "بصوت متهدج " : عايزة ٢ نقطةاروح ٣ نقطةاروح٤ نقطة
,
, "ثم سقطت سمية ارضا ٤ نقطةحملها عمرو الى السيارة ٣ نقطةثم حاول ان يفوقها ٣ نقطةحتى افاقت ٢ نقطةوهى تصرخ وتقول ٣ نقطتانلا لا لا ٤ نقطةلاااااا٢ نقطةحاول تهدئتها ٣ نقطةحتى هدأت واستعادت وعيها ٣ نقطةثم بكت ٥ نقطةاحتضنتها ملك ٢ نقطة"
,
, ملك : لا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةمالك بس ٢ نقطةايه اللى حصل ٣ نقطة
, سمية : عايزة اروح ٣ نقطةمش عايزة اشوف حد ٢ نقطةمش عايزة ٤ نقطة
, عمرو "باسف " : اركبى يا ملك هنا معاها ٢ نقطةاهدى يا سمية هنروح هنروح ٣ نقطة
,
, " اقلهم عمرو الى المنزل توجهت سمية الى غرفتها ٣ نقطةتناولت دوائها ٢ نقطةثم همت لتنام ٣ نقطةطرق عمرو الباب عدة طرقات ٣ نقطةاذنت له بالدخول ثم دخل ٤ نقطةجلس على الكرسى ٣ نقطة"
,
, عمرو : البنت اللى اتحرشوا بيها صح ؟؟؟
, سمية "ببكاء " : امممم
, عمرو : حد عمل فيكى حاجة ٣ نقطة
, "نظرت له سمية بألم " : لا ٣ نقطةالحمد لله ٣ نقطةعمرو انا اسفة بجد ٣ نقطة
, عمرو "احتضنها " : بس ٢ نقطةمش عايز اسفة دى ٢ نقطةاحنا اخوات ٢ نقطةاهدى دلوقتى ٢ نقطةصليتى العشا ؟؟
, سمية : اممم
, عمرو : خلاص نامى ٤ نقطةالصباح رباح٤ نقطةلو تعبتى ناديلى ٢ نقطةماشى ؟؟
, سمية : حاضر ٣ نقطة
,
, "تركهثم جلس بالصالة يراجع اوراق خاصة بالعمل ٢ نقطةاتاه اتصال ٣ نقطةمن رقم غريب ٣ نقطة"
,
, عمرو : السلام عليكم ٣ نقطة
, آسر : وعليكم السلام ازيك يا عمرو
, عمرو"باستغراب " : **** يسلمك ٣ نقطةانت آسر ١٠ نقطة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
, آسر : اممم ٣ نقطةانا
, عمرو : و**** لاوريك ٣ نقطةهدفعك التمن غالى اوى ٢ نقطةانت عملت فيها ايه ٢ نقطةظ
, آسر "بلهفة ": انت قابلتها عرفت هى فين ؟؟؟
, عمرو : لا ٥ نقطةبس عرفت انها هنا فى مصر ومحدش لاقيها قولتلك مش حمل جرح ٣ نقطةوانت دوست جامد جامد اوى ٣ نقطةهوريك يا آسر ٢ نقطةاطمن عمرك مهتلاقيها لانها واضح كده انها مبأتش طيقاك ٣ نقطةمع السلامة ٤ نقطة
,
, "اغلق عمرو الهاتف بوجهه ٥ نقطةودخل غرفته لينام ٣ نقطةبينما آسر ٣ نقطةلم يحتمل ٣ نقطة؟ل يجوب الشوارع هائما على وجه لا يرى اى طريق ٢ نقطةيسلكه٤ نقطةظل هكذا حتى الصباح٤ نقطةاستيقظت ٣ نقطةثم حضرت اغراضها ٣ نقطةوارتدت ملابسها ٤ نقطةاستيقظ عمرو وملك ٣ نقطةطرق الباب ثم دخل ٣ نقطةوجدها هكذا ٣ نقطة"
,
, عمرو : انتى رايحة فين من الصبح كده ٤ نقطة
, سمية : رايحة بيتنا يا عمرو ٣ نقطةبيتنا ٣ نقطةلازم اواجه اللى انا فيه ٣ نقطة
, عمرو : طيب اذا كان ده يريحك ٣ نقطةاستنى اروح الشغل واجى اوصلك ٣ نقطة/اشى
, سمية : لا ٢ نقطةانا حجزت تذكرة طيران ٣ نقطةالمطار قريب من هنا ٢ نقطةوصلنى المطار ٢ نقطةويبأى كده كتر خيرك ٥ نقطة
, عمرو : حاضر ٣ نقطةبس انا كده قلقان عليكى
, سمية : متقلقش ٣ نقطةانا مبأتش بتاعة زمان يا عمرو ٢ نقطة
,
, " اوصلها المطار ٣ نقطةثم غادرت الطائرة متوجهة الى القاهرة ٣ نقطةوصلت القاهرة استقلت سيارة اجرة ٣ نقطةمتوجهة الى منزلها ٣ نقطةوصلت منزلها ضربت الجرس ٣ نقطةلتفتح الخادمة الجديدة ٣ نقطة"
,
, شروق : مين حضرتك ؟؟؟
, سمية : مش ده بيت الباشمهندس أحمد الفيومى ؟؟؟
, شروق : ايوة ٣ نقطة
, سمية"وهى تدخل منزلها " : انا سمية ٣ نقطةانتى جديدةة هنا صح .
, شروق : ايوة ٣ نقطةهو حضررتك ٣ نقطةدكتورة سمية ؟؟؟
, سمية "بابتسامة " : بالضبط٣ نقطةماما هنا صح٣ نقطة
, مها : مين ياا شروق اللى جه ٣ نقطة
, سمية : انا ياست الكل٣ نقطة
, "اسرعت مها نحوها ٣ نقطةاحتضنتها وبكت ٢ نقطة"
, مها "بفرحة " : سمية حبيبتى ٣ نقطةحمد لله على سلامتك يا بنتى ٣ نقطةالحمد لله **** طمنى عليكى ٣ نقطةمقولتيش ليه نجيبك من المطار٤ نقطةفين جوزك يا حبيبتى ٣ نقطة
, سمية : يعنى انا مش مكفياكى ؟؟؟
, مها : اخص عليكى ٣ نقطةربنا عالم قلبى كان واكلنى عليكى ازاى ٣ نقطةوحشتينى يا ضنايا ٣ نقطةتعالى ندخل جوة ٣ نقطةوانتى يا شروق طلعىحاجة الدكتورة فى الوضة المقفولة اللى فوق ونضفيها بسرعة يلا ٤ نقطةوحشتينى اوى اوى
, سمية "بدموع " :وحضرتك يا ماما٣ نقطةربنا ميحرمنيش منك ولا يبعدنى عنك ٣ نقطة
, مها "تمسك وجهها " : آمين يا حبيبتى ٣ نقطةمالك ٢ نقطةانتى تعبانة ٣ نقطةشكلك ماله كده ؟؟؟
, سمية "بتنهيدة " : الرحلة كانت طويلة ومتعبة اوى ٣ نقطةاوى يا ماما٢ نقطة
, مها : حمد لله على سلامتك ٣ نقطةامال فين آسر ٣ نقطةراح لمامته ؟؟؟
,
, "نظرت سمية ارضا ثم ارتمت بحضن امها باكية ٤ نقطةفزعت مها ٢ نقطة"
,
, مها : لا حول ولا قوة الا ب**** ٢ نقطةمالك ٣ نقطةايه اللى حصل ٤ نقطةلا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةاهدى يا حبيبتى ٣ نقطةاهدى٢ نقطةاذكرى الله٣ نقطة
, سمية : لا اله الا **** ٣ نقطةلا اله الا **** ٤ نقطة
, مها : عمل فيكى ايه ؟؟؟
, سمية "بانكسار ": ولا حاجة مش عايزة اتكلم فى الموضوع ده دلوقتى عشان خاطرى ٣ نقطة
, مها "بحسرة " : ماشى يا بنتى ٢ نقطةيلا اطلعى فوق ٢ نقطةغيرى ٣ نقطةاوضتك جهزتهالك من اول منقلنا ٣ نقطةوحطالك فيها المسك والياسمين ٣ نقطةقلبى حاسس ٢ نقطة
, سمية :**** يخليكم ليا ٤ نقطةيارب ٣ نقطة
, مها : يارب ٣ نقطةيارب ٣ نقطةقومى يلا نامى ٢ نقطةلحد لما ترتاحى يكون بابا جه ٣ نقطةده هيفرح اوى هتصل بيه اقوله ٣ نقطة
, سمية "بسرعة " : لا لا .خليها مفاجأة احسن ٣ نقطةلما اصحى ٢ نقطة
, مها : اللى انتى عيزاه ٤ نقطةيلا تعالى ٣ نقطة
,
, "صعدت سمية غرفتها الجديدة ٣ نقطةوجدتها لا تختلف كثيرا عن سابقتها ٥ نقطةدون انها اكثرر فخامة تفتقر نوعا ما الى البساطة ٣ نقطةوجدت صورتها هىى وآسر يوم كتب كتابهما ٣ نقطةانزلت الصور ٢ نقطةواسقطتها ارضا ٣ نقطةاخذت تحطمها ٣ نقطةباكية ٤ نقطةسمعت مها صوت الزجاج ٥ نقطةدخلت عليها ٣ نقطةوجدتها تجس ارضا باكية بجوار الصورة المهشمة ٤ نقطةصدمت ٣ نقطةاقبلت عليها ٢ نقطةتحتضنها ٣ نقطةرفض الدمع الاستقرار ففقد اتزانه على وجنتيها ٣ نقطة"
,
, مها : يا حبيبتى اهدى ٢ نقطةاهدى ٤ نقطة
, سمية "بانهيار ": ليه ٤ نقطةليه ٤ نقطةليه يا مااما٤ نقطةليه انا يا ماما٣ نقطةليه ٣ نقطة؟؟؟
, مها :اعوذ ب**** من الشيطان الرجيم ٣ نقطةاذكرى **** يا سمسمة مش كده٣ نقطةاهدى ٢ نقطةاستغفرى **** ٣ نقطةاهدى كده غلط عليكى مينفعش كده ٣ نقطةكل حاجة هتتصلح ٣ نقطةواللى انتى عيزاه ٣ نقطةكله هيحصل ان شاء ****
, سمية : خلصت يا ماما ٣ نقطةخلصت خلاص ٥ نقطةمش عايزة حاجة ٣ نقطةمعنتش عايزة حاجة من الدنيا يا ماما٤ نقطةخلاص ٣ نقطة
, مها : طيب قومى يلا اغسلى وشك ٣ نقطةواتوضى وصللى كده ٤ نقطةان فى صلاتك سكن لهم ٤ نقطةيلا يا بنتى يلا ٣ نقطةهنزل احضرلك اقمة تاكليها
, سمية : لا يا ماما ٤ نقطةانا عايزة انام٢ نقطة
,
, "نهضت سمية بمساعدة والدتها ٣ نقطةاغتسلت وابدلت ثيابها ٤ نقطةوصلت ٤ نقطةثم نامت بين احضان امها ٣ نقطةترقيها وتتلو القرآن والاذكار ٣ نقطةحتى هدات سمية واستسلمت للنوم ٤ نقطةنهضت مها ٢ نقطةثم توجهت لغرفتها٣ نقطةواخذت تبكى على حال ابنتها ٣ نقطةاتاها اتصال من رفيقتها أميرة٧ نقطة"
,
, مها : السلام عليكم
, آميرة : وعليكم السلام٣ نقطةمشغولة ولا ايه ؟؟؟
, مها : ليه ؟؟
, أميرة : بقالى ساعة عمالة اتصل بيكى ٣ نقطةالمهم ايه اخبارك وحشانى جدا و**** ٣ نقطة
, مها : وانتى اكتر و**** يا أميرة ٣ نقطةايه اخبار دكتور خليلونغم ؟؟
, أميرة : تمام الحمد لله ٤ نقطةايه رايكم تيجوا تتغدوا معانا النهاردة ٤ نقطةعالة طاجن الكوارع اللى بتحبيه ٣ نقطة
, مها : **** يخليكى يا حبيبتى ٢ نقطةخليها ليوم تانى ٢ نقطة
, أميرة : اخص عليكى يا مها ده انا عاملة حسابكم٣ نقطةمتكسفينيش عشان خاطرى ٣ نقطة
, مها "بنفاذ صبر " : يوووه باى يا أميرة قولتلك لا ٣ نقطةسيبينى باللى فيا٦ نقطة
, أميرة : خلاص يا مها براحتك٣ نقطةمالك فيكى ايه ؟؟؟
, مها "ببكاء" : سمية يا أميرة ٤ نقطة
, أميرة "بقلق " :خير مالهالا ؟؟؟؟
, مها : سمية عندى هنا لسة جاية ٤ نقطةلوحدها٣ نقطةالبت تعبانة اوى ٣ نقطةلو شفتيها متعرفيهاش ٣ نقطةعينيها دبلانة ٣ نقطةووشها زى اللمونة ٣ نقطةوجسمها مهدود
, أميرة : لا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةطيب معرفتيش مالها ٢ نقطة
, مها : لا ٣ نقطةبس آسر عملها حاجة كبيرة اوى ٢ نقطةمش راضية تتكلم ٣ نقطة
, أميرة : الطف بينا يارب٣ نقطةطيب اجيب خليل وآجى ٣ نقطة
, مها "بسرعة ": :لالالا ٤ نقطةسمية مش عايزة حد يعرف انها جت ٢ نقطةزحتى مخلتنيش اتصل بابوها ٢ نقطةالبت ضاعت منى ٣ نقطة
, أميرة :متقوليش كده يا حبيبتى ٣ نقطةدى فى حضنك وكلها يومين وترجع احسن من الاول ٣ نقطةرببنا يهدى سرها يارب يا مها ٣ نقطةويرجع الامور لمجاريها بينها وبينه٢ نقطة
, مها : يارب ٣ نقطةبس و**** لاوريه ٣ نقطةبنتى ميحصلش فيها كده غير من الشديد القوى ٣ نقطة
, أميرة : عارفة يا حبيبتى عارفة ٤ نقطة
, مها :يلا الحمد لله٣ نقطةمعلش يا اميرة ٣ نقطةانا مضطرة اقفل ٣ نقطةرهف جت من المدرسة باين كده
, أميرة : ولا يهمك يا حبيبتى ٣ نقطةمع السلامة وطمنينى عليها يا مها عشان خاطرى ٣ نقطة
, مها :ان شاء **** مع السلامة
,
, "انهت مكالمتها ثم توجهت لغرفة ابنتها لتطمئن عليها ٣ نقطةوجدتها نائمة تحلم بكابوس وتهذى ٤ نقطة"
,
, سمية "نائمة ": لالا٣ نقطةحرام عليك ٣ نقطةسيبونى ٣ نقطةيارب٣ نقطةلا ٣ نقطةلا ٢ نقطةانا مظلومة ٣ نقطةلااااااا
, مها "تحاول ايفاقتها " : سمية ٣ نقطةايه يا حبيبتى ٢ نقطةمالك ٣ نقطةفوقى يا ماما ٣ نقطة>ه كابوس٢ نقطة
, سمية "تصرخ " : لاااااا سيبونى ٣ نقطةسيبونى ٤ نقطة
, مها "بهلع " : سمية ٣ نقطةسمية ٤ نقطةقومى يا بنتى ده كابوس ٣ نقطة**** اكبر٤ نقطة
,
, "ففزعت سمية من نومها ٣ نقطةباعين زائغة خائفة ٤ نقطةارتمت بين احضان امها ٣ نقطةتبكى ٤ نقطةاخذت امها تملس علىشعرها وترقيها الرقية الشرعية ٤ نقطةحتى استكانت ٤ نقطةاطفأت الانوار٣ نقطةدخلت عليهم رهف٤ نقطة"
,
, رهف : ايه يا حاجة اين انتى بس٣ نقطةايه اللى جابك هنا مش دى اوضة سمسمة ٣ نقطة
, مها " بصوت منخفض" : هشششششش٤ نقطةاختك نايمة بس ٤ نقطة
, رهف "بهمس " : مين اختى ٢ نقطةو**** لو كانت ملك ٣ نقطةلمدفعاها مياية كاملة ٣ نقطة
, مها "بصوت منخفض ": بس دى سمية ٣ نقطةيلا اطلعى ٢ نقطة
, رهف " متفاجئة " : سمسمة ؟؟؟ جت امتى ٣ نقطةطيب وسعى يا حاجة نسلم ٢ نقطة
, مها "بصوت منخفض": يا بت اختك٢ نقطةتعبانة يلا ٣ نقطةاطلعى مالك اخوكى جه ؟؟؟
, رهف :ايوة ٣ نقطةفى اوضته بيغير ٣ نقطة
, مها : طيب يلا ٢ نقطةعشان تغيروا وتتغدوا ٣ نقطةانا جاية وراكى ٢ نقطة
, رهف : حاضر ٣ نقطة
,
, "خرجت رهف من غرفة اختها .ترى اختها نائمة ين احضان امها ٤ نقطةان بها شئ ما ٣ نقطةلقد كانت بمجرد سماعها تنهض من سريرها ٣ نقطةفهى ابنتها المدللة ٤ نقطةتوجهت رهف لغرفتها ٣ نقطةثم ابدلت ثيابها ٣ نقطةوبعثت لاخيها رسالة نصية ٣ نقطة&تعالى عندى فى الاوضة فى مصيبة بجد & ٢ نقطةرآها مالك ٢ نقطةثم توجه لغرفة رهف ٣ نقطةدخل ممسكا بيده عصا الجولف ٣ نقطة"
,
, مالك : عارفة لو كان مقلب٣ نقطةهقلبك٣ نقطة
, رهف : لا و**** ٣ نقطةبس ادخل واقفل الباب٢ نقطة
, مالك "وهو يغلق الباب " : اهه اتقفل ٢ نقطةخير ٣ نقطة
, رهف : سمسمة هنا ٣ نقطةوفى اوضتها ٣ نقطةوتعمامامرضيتش تخلينى اسلم عليها وخرجتنى من الاوضة
, مالك "بنصف عين " :الكارتون لحس دماغك ٣ نقطة
, رهف "بضيق " : و**** انت اللىدماغك اتلحست ٢ نقطةأفهم يا بنى ٣ نقطةمش مصدقنى روح اوضة سمسمة المقفولة وانت هتلاقيها نايمة جوه٣ نقطة
, مالك : طيب يمكن هى عايزة ترتاح من السفر٣ نقطة
, رهف : انا ايه اللى خلانى اتكلم معاك ٣ نقطةسمية تعبانة كانت نايمة فى حضن ماما٣ نقطةوماما عمالة ترقيها وتعيط ٣ نقطة
, مالك : وآسر هنا ؟؟؟
, رهف: تؤ٣ نقطة
, مالك : عارفة لو كان مقلب
, رهف" مقاطعة " :اكفينا شر الهبل يااااااااااااااارب ٤ نقطةالمهم ٢ نقطةادخل وشوفها ٣ نقطةعشان ادخل معاك والنبى ٣ نقطة
, مالك : طيب طيب ٣ نقطةتعالى٥ نقطة
,
, "ساوره القلق ٣ نقطةدخل الغرفة ٢ نقطةوجد شخص ما نائما ٣ نقطةاقترب وجدها سمية ٤ نقطةطبع قبلة رقيقة على جبهتها ٣ نقطةمماا جعلها تفزع من نومها ٣ نقطة"
,
, سمية "بفزع " : مين .؟؟؟
, مالك "محاولا تهدئتها " : انا مالك ياا سمية اهدى يا حبيبتى ٤ نقطةمش عفريت ٢ نقطة
, سمية "بابتسامة ٣ نقطة" :مالك ٣ نقطةوحشتنى اوى ٢ نقطة
, مالك "يحتضنها " : وحشتينى ٤ نقطةاوى ٢ نقطةحمد لله على السلامة ٣ نقطةوانا بقول مصر منورة ليه ٣ نقطة
, رهف : يا عم وسع ٣ نقطةده انا اللى قيلالك٤ نقطة
, سمية "تحتضن اختها ": هههه تتعالى تعالى ٢ نقطةوحشتينى ٢ نقطة
, رهف : وانتى اكتر و**** يا سمسمة ٣ نقطةكده تسيبينى لاخواتك ٣ نقطةاستفردوا بيا ٣ نقطةخاااااالص ٢ نقطة
, سمية : مين اللى يقدر ده انا وريهم العين الحمرا٣ نقطة
, رهف : سمية فاكرة وعدك ليا قبل ما تسافرى ٣ نقطة
, سمية : امممم
, رهف : اخباره ايه ؟؟؟
, سمية : على وعدى يا رهف ٣ نقطة
, رهف "بفرحة" : ياااس
, مالك : ادى اخرة مدارس اللغات ٢ نقطةهههههه٢ نقطةامال فين آسر هو مجاش معاكى ؟؟؟
, سمية : مالك ٤ نقطةمتجيبش السيرة ماشى ٣ نقطة؟؟
, مالك "باستغراب " :ماشى ٣ نقطةمش هتتغدى معانا ؟؟؟
, سمية : لا مش دلوقتى ٣ نقطةشوية وهنزل ٢ نقطةعايزة اكتشف البيت لسة ههههه
, مالك : اطمنك ان مفيش اسطبل هنا ههههههه
, سمية : عارفة٣ نقطةمش كل حاجة بتفضل على حالها ٣ نقطةيلا عشان اغير٣ نقطةسيبونى بأى ٣ نقطة
, مالك : كابتن رهف يلا ٢ نقطة
, رهف : حاضر ٢ نقطة
 
الفصل التاسع والأربعون


"خرج مالك واخته٣ نقطةتاركين سمية٣ نقطةابدلت ثيابها٣ نقطةثم اخذت دوائها وهبطت لاسفل وجدت شروق الخادمة الجديدة٤ نقطةسنها فى الثلاثينات ٣ نقطةحسنةالمظهر ٣ نقطةيبدو عليها انها خادمة لطبقة معينة من المصريين الذين يسكنون القصور٤ نقطة"
,
, سمية : السلام عليكم ٣ نقطةانتى شروق ٢ نقطة
, شروق : ايوة يا دكتورة٢ نقطةمعل و**** انا اسفة جدا مكنتش اعرف حضرتك٢ نقطة
, سمية : ههههه مفيش مشكلة خالص٣ نقطةعلى فكرة ٣ نقطةانا اسمى سمية مش دكتورة ٣ نقطةانتى مش مريضة عندى ٣ نقطةماشى ٢ نقطة
, شروق " بابتسامة " :بس مينفعش٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : لا ينفع ٣ نقطةجدا جدا ٤ نقطةالمهم ٢ نقطةانتى باين عليكى مرتبة جدا
, شروق "بفخر" :الحمد لله ٣ نقطة
, سمية :خلاص تعالى رتبى معايا شوية حاجات فى اوضتى بس مش دلوقتى بعد الغدا ماشى
, شروق :حاضر ٢ نقطة
, سمية : بالمناسبة اقولك شروق ولا ابلة شروق ٣ نقطةيعنى على حسب ما تحبى ٣ نقطةانا ديموقراطية جدا
, شروق : ههههه لا خليها شروق بس ٣ نقطة
, سمية : امممم ماشى ٣ نقطةفين ماما٣ نقطة؟؟
, شروق :ف المطبخ ٣ نقطةمبتحبش حد يعمل الاكل غيرها ٣ نقطة
, سمية :هتقوليلى ٢ نقطةطيب فين المطبخ ٣ نقطةلانى لسة جديدة ههههه
, شروق : فى اخر الطرقة اللى عند السلم٣ نقطةهتنزلى سلمتين تحت ٤ نقطة
, سمية :هزعل منك لو كانوا تلاتة
, شروق : ان شاء **** ميكونش فى زعل بيننا٣ نقطة
, سمية :اكيد ٤ نقطةعن اذنك ٢ نقطة
,
, "توجهت سمية الى المطبخ ٣ نقطةلتجد امها تغرف الاطباق ٢ نقطة"
,
, سمية : برددوحمام بالسمنة البلدى يا ام سمية
, مها : منمتيش ليه ؟؟
, سمية : مجاليش نوم يا ماما ٣ نقطة
, مها : لازم نقعد نتكلم مع بعض يا سسمية مينفعش ٣ نقطةمينفعش الوضع ده ٣ نقطة
, سمية :ان شاء **** ٢ نقطةبابا هييجى امتى ٢ نقطة
, مها :ن نصساعة بالضبط ويكون هنا .ان شاء ****
, سمية : ان شاء **** ٢ نقطةمعلش ياماما ٢ نقطةاعمليلى شوربة خضار ورز بسممتى على البخار٤ نقطة
, مها "باستغراب " :شعر ده ولا ايه ٣ نقطةانتى بتستهلى شوربة خضار ايه دى ٣ نقطةهتاكلى حمام معانا يغذيكى شوية ٣ نقطةدده انتى بايتى ارفع من رهف اختك ٣ نقطةووشك اد اللقمة ٣ نقطةاسكتى خالص متجيبيش سيرة الاكل دى٣ نقطة
, سمية "بتنهيدة " : طيب متحمريش بتاعتى ٢ نقطة
, مها : طيب براحتك ٣ نقطةشروق ٣ نقطةشروق ٢ نقطة
, شروق : نعم يا مدام ٢ نقطة
, مها : يلا طلعى الطباق ونادى رهف تشيل معاكى
, شروق : حاضر ٢ نقطة
,
, " رتبت شروق السفرة فكانت منظمة للغاية ٢ نقطةوجلس الجميع ٣ نقطةثم قددم أحمد ٣ نقطةضرب الجرس فهمت شروق لتفتحه استوقفتها سمية ٣ نقطة"
,
, سمية : انا اللى هفتحله ٣ نقطةخليكى ٣ نقطة
, "فتحت سمية لابيها الباب ٣ نقطة"
, أحمد "متفاجئا " :سمي ؟؟؟أيه اللى جابك ؟؟
, سمية : امشى يعنى ؟؟؟
, أحمد "بفرحة " : تعالى دخلى الكرسى
, سمية : من عينيا ٣ نقطةبس اخد حضنى الاول٢ نقطة
,
, "استقرت سمية بحضن ابيها ٣ نقطة"
,
, أحمد :ضهرك هيوجعك من التمييلة ٢ نقطةيلا دخلينى٣ نقطةولا هدوسك
, سمية : عمرى ما اتعب من حضنك يا بابا٣ نقطةع العموم يلا٢ نقطة
, ادخلت سمية والدها قام بغسل يديه ٣ نقطةثم توجه الى غرفة الطعام برفقتها ٢ نقطة"
, مها :الاكل برد ٣ نقطة
, أحمد : يا ستى ٢ نقطةنسخنه ٣ نقطةامال فين آسر مجاش معاكى ٢ نقطة
, سمية : لا ٤ نقطة
, أحمد : ليه ٢ نقطةخير؟؟؟
, سمية : ولا حاجة يا بابا ٢ نقطة
,
, "اشارت مها لزوجها٢ نقطةليسكت ٢ نقطةفانتابه القلق٣ نقطةانتهى الجميع من طعامهم ٢ نقطةكانت سمية تساعد شروق فى ت=لم الاطباق ٣ نقطةانتهت ٣ نقطةثم ذهبت لتجلس مع والدها ٤ نقطة"
,
, أحمد : يعنى مبتريحيش نفسك ٤ نقطةانتى لسة جاية من السفر يا بنتى ٣ نقطة
, سمية : يا والدى العزيز انا مرتاحة كده
, مها : ها يا سمية عاملة ايه فى رسالتك هناك٤ نقطة
, سمية : الحمد لله ٣ نقطة
, أحمد : رجعتى دلوقتى ليه يا سمية ؟؟؟
, سمية : ها ٢ نقطة
, أحمد : بقولك فى ايه ؟؟؟ ايهه اللى حصل ٣ نقطةومتهربيش ومتسكتيش ٣ نقطةردى عليا ٢ نقطة
, سمية "بتنهيدة " :هننفصل يا بابا ٣ نقطةملناش نصيب نكمل مع بعض ٣ نقطة
, مها "بخضة " : ليه ؟؟؟ ايه اللى حصل دهه انتو مكملتوش حاجة ٣ نقطة
, أحمد : ومين اخد القرار ده ان شاء **** ٣ نقطة
, سمية "تزم شفتيها " : انا وهو٤ نقطة
, أحمد : بناءا على ايه ؟؟
, سمية : بناءاعلى اسباب انا فى غنى عن توضيحها دلوقتى ٤ نقطةعن اذنك يا بابا
, أحمد "بعصبية " : اقعدى هنا ٣ نقطةمتهربيش ٣ نقطةتلاقيها من حساسيتك الزايدة ٣ نقطةوزعلك ٣ نقطةلو فى اسباب مقنعة قوليها ٣ نقطةيا اما انا اللى حجزلك بكرة على اول طيارة لامريكا وانا عارف انه هناك منزلش ٣ نقطة
, سمية"بصوت مختنق" : بابا انا مش قادرة بجد دلوقتى ٤ نقطة
, مها :اهدى يا احمد ٢ نقطةاهدى صحتك ٣ نقطةاطلعى فوق يا سمية دلوقتى ونتكلم بكرة الصباح رباح ٣ نقطة
,
, " صعدت سمية الى غرفتها ٣ نقطةثم استسلمت للنوم ٣ نقطةعلها تجد الهدووء بينما جلست مها تهدى زوجها "
,
, مها : اعصابها ترتاح٣ نقطةوهتيجى تحكيلنا لوحدها ٣ نقطةاكيد فى مشكلة كبيرة٢ نقطةعشان كده نزلت انت عارف سمية مبتزعلش كده غير من حاجة كبيرة
, أحمد : بنتك لسة فاكرة نفسها عيلة صغيرة ٤ نقطةتزعل من اى كلمة تتقال ٣ نقطةتلاقيها اتقمصت منه ٢ نقطةمتعرفش يعنى ايه بيت واسرة ومسؤلية٣ نقطة
, مها : لا يا احمد سمية مش كده٣ نقطةانت لسة هتعرفها دى بنتك ٣ نقطةوبعدين انت مش شايفها تعبانة ازاى ووشها الحزن مغطيه ٣ نقطةبدل ما تطبطب عليها ٣ نقطةتزعقلها كده وتقول كده ٣ نقطةلا ملكش حق
, أحمد : يا مها انا وانتى متجوزين بقالنا اد ايه ٣ نقطةعمرك معملتى عملتها دى ٣ نقطة
, مها : لانك عمرك ما اضطريتنى ان انا اعملها٣ نقطةوكنت بتحتوينى ٣ نقطةمتنساش فرق السن اللى بينها وبين آسر يا أحمد ٣ نقطةوبعدين بنتنا مقفولة هو لا٣ نقطةعاش برة وراح هنا وهنا وواخد وضعه ع الاخر ٣ نقطةاكيد ده ولد مشاكل مقدرتش تحلها وتواجهها بحكم خبرتها ٢ نقطة
, أحمد :بلاش حجج خايبة ٣ نقطةما انا اكبر منك ييجى ب 15 سنة ومشاكلنا كنا بنواجهها لوحدنا ٣ نقطة
, مها : جيلنا غيرهم يا احمد ٣ نقطةاهدى بس ومتخدش كل حاجة على اعصابك ٢ نقطة
, أحمد : **** يسهل ٣ نقطةمن حق خليل جاى بكرة٤ نقطةبعد الصلاة ان شاء ****
, مها : هو لوحده ولا هو واميرة ؟؟
, أحمد : لا كلهم ٢ نقطة
, مها : طيب ماشى ينوروا
,
, " باتت سمية ليلتها متحسرة على ما آل اليه حالها ٤ نقطةمستقبلها ودراستها وكل شئ ٣ نقطةقد خسرته ٤ نقطةابت رهف الا ان تنام بين احضان اختها٥ نقطةكان قرآن **** الجامعة يصددح بالاذاعة والمساجد ٦ نقطةدق جرس المنزل ٤ نقطةليس من العادة ان ياتى احد بهذا الوقت ٣ نقطةانه٢ نقطةآسر ٤ نقطةكان احمد بصحبة زوجته فى التراس٤ نقطةيققرأ جريدته ٤ نقطةدخلت عليه شروق ٣ نقطةواخبرتهم ان شخصا بالخارج اسمه آسر يريد مقابلته ٣ نقطةتوجه احمد٣ نقطةالى الباب ٣ نقطةليراه ٣ نقطة"
,
, أحمد : حمد لله على السلامة ادخل يا بنى ٤ نقطةكده يا شروق متخدليهوش ٣ نقطة
, مها : وهى كانت هتعرفه منين ٣ نقطةادخل يا آسر حمد لله على سلامتك ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة باهتة ": **** يسلمكم٣ نقطةمعلش لو كنت جيت بدرى ٣ نقطة
, أحمد : اقعد يا شيخ بلاش كلام فاضى٣ نقطةشروق اطلعى صحى سمية ٤ نقطة
, آسر " متفاجئا بلهفة " : هى ٢ نقطةهى سمية هنا ٤ نقطةموجودة هنا ٣ نقطة
, مها "باستغراب " : ايوة ٤ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : الحمد لله ٣ نقطة
, أحمد "بنظرة ذات معنى ": هو انت مكنتش تعرف انها موجودة ٤ نقطة
, آسر " بارتباك " : يعنى ٢ نقطةلا ٢ نقطةاقصد كنت فاكرها فى البيت عندنا٣ نقطةالمهم ٣ نقطةمتصحيهاش سيبيها نايمة ٤ نقطة
, أحمد : روحى يا شروق اعمليلنا فنجانين قهوة ٤ نقطة
, شروق : حاضر يا فندم ٣ نقطة
, أحمد :فين شنطك٤ نقطةمش انت جاى من المطار على هنا بردو .
, آسر : الشنط بعتها البيت .
, أحمد : امممم٥ نقطةايه اللى حصل بينكم ٤ نقطة؟؟
, آسر : تقصد ايه حضرتك ؟؟
, أحمد : ايه اللى حصل بينك وبين سمية ٤ نقطةخليك صريح معايا ٣ نقطةراجل لراجل
, آسر : طيب نروح نصللى الجمعة وبعد كده نتكلم ٣ نقطة
, أحمد : ماشى ٣ نقطة
, آسر : طيب انا عايز اتوضى عن اذنكم
, أحمد "باستغراب " : انت عارف الحمام ولا ايه ؟؟
, آسر : لا ٢ نقطة
, مها : طيب تعالى انا هوريهولك ٣ نقطة
, آسر :لا لا لا ملوش لزوم ٣ نقطةانا هسال شروق برة عن اذنكم ٢ نقطة
, أحمد : اتفضل ٢ نقطةمتتاخرش عشان نلحق الصف الاول ٢ نقطة
, آسر : حاضر ٣ نقطة
,
, "خرج آسر من غرف الصالون ٣ نقطةثو توجه الى الدور العلوى٣ نقطةلم يدر اى غرفة تسكنها ٣ نقطةتجسس على ابواب الغرف ٣ نقطةلم يسمع شيئا٣ نقطةدخل غرفة فى اخر الممر ٢ نقطةدخلها بهدوووء وجد رهف نائمة بين احضانها ٣ نقطةاقترب اكثر فاكثر٣ نقطةترقرت دموعه ٣ نقطةكان كالعطش الظمآن الذى وجد نهرا من المياه الصافية ٤ نقطةكالغريق الذى وجد مركب نجاه بعد تيقنه من موته ؟؟؟قبل رأسها ٢ نقطةازاح خصلا٢ نقطةتدارى وجه حزين ومكسور ٣ نقطةماذاا فعل بهذا الملاك ٣ نقطةانتبه للوقت ٣ نقطةثم خرج ٣ نقطة نزل لاسفل ثم توجه للحمام٣ نقطةتوضأ ,,,ثم خرجج ٣ نقطة"
,
, أحمد : كنت بتتوضا فى حمامات عامة ولا ايه
, آسر : معلش بس متاخرناش اوى ٣ نقطةفين مالك ؟؟
, أحمد : فى المسجد ٣ نقطةكان عنده تحفيظ الساعة 10 ادينا هنروحله يلا ٣ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطة
 
الفصل الخمسون


"خرج آسر برفقة أحمد توجها الى المسجد٣ نقطةقابلا مالك هناك ٣ نقطةسلم عليه سلاما حارا ٣ نقطةثم صلا ٣ نقطةواعادا ادراجهما الى المنزل ٣ نقطةبينما كانت سمية قد استيقظت ٣ نقطةاغتسلت ثم هبطت لاسفل ٣ نقطةلتجد امها فى المطبخ ٣ نقطة"
,
, سمية : السلام هعليكم
, مها : نموسيتك كحلى ٣ نقطةايه اللى مصحيكى متاخر كده ٢ نقطة
, سمية : معرفش ٣ نقطةراحت عليا نومة
, مها : طيب يلا تعالى ساعدينى يا اما روحى ساعدى شروق عندنا ضيوف ٢ نقطة
, سمية : مين ؟؟
, مها : خليل وأميرة ونغم ٣ نقطةاكيد واحشينك ٣ نقطة
, سمية : يااااه عمو خليل ٣ نقطةاخيرا ٢ نقطة
, مها : وحد كمان ٣ نقطةبس ده مفاجأة ٣ نقطة
, سمية :معنديش فضول اسال ههههه
,
, "دق جرس المنزل ٤ نقطة"
,
, مها : يا شروق ٢ نقطةشروق ٣ نقطةشوفى مين ٤ نقطةهى راحت فين ٣ نقطةشررروق
, سمية : انا هروح اشوف ٢ نقطة>ه اكيد عمو خليل ٣ نقطة
,
, "فتحت سمية الباب لتجد عائلة طالما شاركتها حياتها ٢ نقطةودفئها ٣ نقطةانه خليل وعائلته ٣ نقطةتعجب خليل وتفاجأ ٣ نقطة"
,
, خليل : سمية ؟؟٣ نقطة
, أميرة : ههههه كنت متاكدة من ردة الفعل ٤ نقطةحمد لله على سلامتك يا سمسمة وحشتينا
,
, "وسلمت سمية على أميرة ونغم ايضا٣ نقطةودخلوا جميعهم ٣ نقطةوجائت مها ٢ نقطةبينما اكتفى خليل بمراقبتها ٤ نقطةحتى لاحظت ٢ نقطة"
,
, سمية : شكلى اتغير صح ؟؟؟
, خليل "بنظرة ذات معنى ": انتى اتغيرتى جدا جدا ٤ نقطة
, سمية "فهمت قصده " : مفيش حد بيفضل على حال واحد يا عمو ٤ نقطة
, نغم : بس يا ترى امريكا احسن ولا هنا ٢ نقطةاكيد امريكا
, سمية : المكان باللى فيه يا نغم ز٣ نقطةعلى اى وضع هنا احسن بكتيييير ٢ نقطة
, اوى من غيرك ويا عينىى خليل كل لما يروح الجامعة لا المستشفى يقول **** يمسيكى بالخير يا سمية ٢ نقطة
, أميرة : و**** عندك حق يا سمية ٤ نقطةالبيت وحش
, اوى من غيرك ويا عينىى خليل كل لما يروح الجامعة لا المستشفى يقول **** يمسيكى بالخير يا سمية ٤ نقطةههههه لحد لما فى يوم قولتله الححمد لله انها اتجوزت ٢ نقطةولا كنت هخاف منها
, سمية : هتخافى من ايه يا طنط بس ٣ نقطةلو روحتى الكلية بأى هتعملى ايه
, أميرة : هههه الحمد لله مبيدينيش فرصة .
, خليل : هو أحمد اتاخر ليه كده ٣ نقطة
, مها : لا متاخرش ولا حاجة دقايق ويكونوا هنا ٣ نقطة
, نغم : هى رهف فين ؟؟؟
, مها : فوق قومى صحيها ٣ نقطة
, نغم : ماشى عن اذنكم
,
, " رن جرس الباب٤ نقطة"
,
, مها : قومى افتحى يا سمية ٣ نقطةشروق تلاقيها فى المطبخ ومش سامعة٣ نقطة
, سمية : حاضر عن اذنكم ٢ نقطة
,
, " فتحت سمية الباب٣ نقطةلتتصنم بوقفتها ٣ نقطةتوقف الزمن ٢ نقطةنظرت له بعتاب شديد وغضب٣ نقطةلم تنتبه لحديثه ولا لتنبيه والدها لها ٢ نقطةولا لدخول مالك المنزل ٣ نقطةلم تنتبه ٥ نقطةرأت آخر ما حدث بينهما ٣ نقطةاحست بصفعه وجهها٤ نقطة تركتهم وصعدت مسرعة الى غرفتها ٤ نقطةاغلقتها عليها ٢ نقطةوارتمت باكية على السرير ٤ نقطةدخل عليها اخوها مسرعا ٣ نقطةامسكها بكلتا يديه ٢ نقطة"
,
, مالك "بخضة ": فى ايه مالك ٤ نقطةايه اللى حصل ٣ نقطة
, سمية "تبكى بشدة ": ايه اللى جابه ازاى له عين ييجى هنا٤ نقطة
, مالك : مين ده ٣ نقطةآسر ٤ نقطةده زوجك ٢ نقطة
, سمية "ارتمت باحضان اخيها " : لا لا لا ٣ نقطةخللوه يمشى ٣ نقطةمش عايزة اشوفه ٣ نقطة
,
, "فى هذا الوقت طرقت شروق الباب ثم اذن مالك لها بالدخول ٣ نقطة"
,
, شروق : احمد بيه عايزكم تحت فورا ٣ نقطةوياريت متتاخروش٣ نقطةمتعصب اوى ٢ نقطة
, مالك : طيب ٣ نقطةقوليله هننزل ٢ نقطةاتفضلى
, شروق : حاضر ٣ نقطة
, سمية "ببكاء ": مش عايزة اشوفه ٣ نقطةيا مالك ٣ نقطةعشان خاطرى مش عايزة انزل ٢ نقطة
, مالك "يمسحح وجهها ": باين فى مشكلة ٤ نقطةلازم تواجهيها ٢ نقطةزى مكنتى بتعملى ٣ نقطةمينفعش تهربى كده٣ نقطة
, سمية : الموت عندى اهون منه ٣ نقطةارحمونى٤ نقطة
,
, "هنا تصاعد صوت أحمد مناديا ٢ نقطة"
,
, مالك : سمية بابا بيزعق ٢ نقطةوده مش مؤشر كويس ٣ نقطةيلا ننزل ٢ نقطةووعد مش هخللى اى حد يدايقك ٢ نقطةوبعدين كمان عمو خليل تحت ٣ نقطةمتقلقيش ٢ نقطةيلا ٢ نقطةقومى غسلى وشك ويلا
, سمية "بتردد " : مش عايزة يا مالك ٣ نقطة
, مالك : يلا يا سمية ٢ نقطةعلى الاقل بنية طاعة لبابا ٣ نقطةيلا
, سمية : حاضر
,
, "ههبطت سمية بصحبة اخيها الذى ظل ممسكة بيدها مطمئنا لها ٣ نقطةما ان رآها٣ نقطةحتى توجه اليها ٢ نقطةمد يده ليسلم عليها ٣ نقطةلم تنظر اليه ٢ نقطةتمسكت بمالك اكثر٣ نقطةنهرها ابوها ٢ نقطة"
,
, أحمد : سلمى على جوزك ٣ نقطةعيب ٣ نقطة
, خليل : اهدى يا احمد ٣ نقطةتعالى يا سمية ٣ نقطةاقعدى جمبنا هنا
,
, "توجهت سمية الي خليل ٣ نقطة وجلست بينما ظلت ممسكة بيد مالك ٣ نقطة"
,
, أحمد : فى ايه ؟؟؟شوفتتيه كانكك شوفتى عفريت ٣ نقطةايه اللىى حصل ٣ نقطة
, آسر : بالراحة يا عمو عليها ٣ نقطةانا مش زعلان ٣ نقطةاعصابها تعبانة ٣ نقطةانا مراعى وضعها٢ نقطة
,
, "ما ان سمعت صوته٢ نقطةحتى انتفضت٢ نقطةوقامت موجهة كلامها له ٣ نقطة"
,
, سمية"بصوت متتقطع " : ملكش دعوة٤ نقطةازعل اتفلق ٣ نقطةايه اللى جابك ٣ نقطةايه اللى جابك ٢ نقطة
, خليل"يهمس لها بهدوء " : اهدى .اهدى ٢ نقطةكده غلط عليكى ٢ نقطة
, آسر : اللى جابنى انتى ٣ نقطةتعالى نتكلم جوه ٣ نقطة
, سمية : مليش كلام معاك ٢ نقطة
, أحمد : بنت ٣ نقطةاسمعى الكلام ادخلى انتى وهو اتكلموا جوه وحللوا مشاكلكم ٣ نقطةاعملى خسابك النهاردة هتروحى لبيتك٣ نقطة
, سمية "بانهيار " : لا ٢ نقطةانا مش هتكلم معاه ٣ نقطةحرام كده ٣ نقطةانا تعبت ٣ نقطةكل حاجة أمر ٣ نقطةواجى على نفسى واقول عادى مفيش مشكلة ٤ نقطةحياتى كلها كده ٣ نقطةللاسف معرفتش اقول لا على اى حاجة ٢ نقطةروحى يا سمية ٣ نقطةتعالى ٣ نقطةادخلى الكلية دى ٣ نقطةروحى المككان ده ٢ نقطةاتجوزى ده ٣ نقطةلا متعمليش كده ٣ نقطةانا تعبت ٤ نقطةانا كنت بلوم نفسى على اى تفكير ضدرغبتكم ٣ نقطةمجرد تفكير كنت بحس بالذنب ٤ نقطةانتوا بتقولوا عليا معرفش حاجة ٣ نقطةمسبتونيش ليه اعرف٣ نقطةليه ربتونى كده٢ نقطةوبعد كده رميتونى فى غابة ٤ نقطةليه مبتسمعونيش٤ نقطةانتوا بتحبونى ايوة ٣ نقطةلكن مش كل حاجة بتفكروا انها لمصلحتى ٣ نقطةتكون كده٤ نقطةكفاية بأى مبأتش قادرة كفاية ٤ نقطةكفاية ٢ نقطةاقول لنفسى زى ما بتقولوا معلش يا سمية تعالى على نفسك شوية ٣ نقطةبس خلاص تعبت٤ نقطةانا انسانة من لحم ودم عندى مشاعر٣ نقطةعندى طاقة ٣ نقطةخلاص مبأتش قادرة ٥ نقطة وعندى ارادة ٣ نقطةمش آلة انتوا بتحركوها ٣ نقطةانا مش راجعالك ٣ نقطةومش عايزة اسمعك روح روح ٥ نقطةربنا يسامحك ٣ نقطةروح ١٢ نقطة
,
, " كان خليل يراقبها جيدا ٣ نقطةيحاول تهدئتها دون جدوى ٣ نقطةسكت ابوها وكذلك الجميع ٤ نقطةسقطت سمية مغشى عليها ٤ نقطةنزل الى مستواها خليل مسرعا٣ نقطةثم حاول ايفاقتها بينما هرع اليها الجميع ٤ نقطةامسك خليل بهاتفه ٣ نقطةواتصل بالاسعاف حملها مالك الى الاريكة ٤ نقطةامسك آسر بيديها بخوف عليها٣ نقطةبينما كان أحمد يكتفى بمراقبتها٢ نقطةبذهول شديد"
,
, خليل : ابعدوا شوية ٢ نقطةكده ٣ نقطةعشان النفس ٣ نقطة
, مها" ببكاء " : مالها اتصلت بالاسعاف ليه ٣ نقطةفيها ايه ٢ نقطة
, خليل : **** يستر ٣ نقطةربنا يستر ومتضيعش مننا ٣ نقطة
,
, "جاءت الاسعاف فى غضون دقائق ٣ نقطةونقلتها الى المشفى ٤ نقطةدخل معهها خليل ٣ نقطةبينما ظل الجميع فى حالة قلق ينتظرون خارجا ٣ نقطةفمها باكية وآسر بوجه متجهم ومالك يحتضن اخته الصغرى الباكية ٣ نقطةوأميرة ونغم ٣ نقطةاستمر الوضع لنصف ساعة حتى خرج عليهم خليل بمعالم أسى على وجهه اسرعت اليه مها ٢ نقطة"
,
, مها "بهلع ": خير ٤ نقطةبنتى فين ؟؟
, خليل : سمية فى العناية ٣ نقطة
, أحمد "بخوف شديد ": ليه ؟؟؟
, خليل "باسف " : معدش ينفع نخبى ٣ نقطةبس اتمنى انكم تتماسكوا
, أحمد : متخلص يا خليل ٢ نقطة
, خليل :سمية ٣ نقطةعندها القلب ٤ نقطةضعف فى عضلة القلب ٣ نقطةبقالها ييجى سنتين تقريبا من ايام تعب أحمدعرفنا وقتها ٥ نقطةلما حصل موضوع سيف ابن قدرى عليان ٣ نقطةكالعادة مرضيتش تقول لحد عشان صحتك يا احمد حالتها كانت كويسة فى الاول ٢ نقطةبس هى اهملت ٢ نقطةكانت بتحاول متبينش٢ نقطةلكن كل حاجة كانت بتحصل تكتمها وتأثر عليها ٤ نقطةسمية عشان كده لغت موضوع خطوبتها الاولانى ٣ نقطةوكانت رافضة فكرة الجواز ٢ نقطةلانها صعب تكون ام ٣ نقطةمعرفش ايه اللى خلاها توافق على آسر٣ نقطةمقالتليش ليه ٣ نقطةالمهم باين عليها تتعرضت لضغط جامد قبل كده وجاتلها الازمة ٣ نقطةوللاسف دى مضاعفات ٢ نقطةربنا يسترها ويعدى 48 ساعةة دول على خير ٣ نقطة
,
, "كان الجميع فى صدمة ٣ نقطةبينما حاول آسر استيعاب مايقال كان يشعر بان العالم باكمله يعج بالسواااااااااااااااااد ٤ نقطةنطق أحمد ٢ نقطة"
,
, أحمد : ومقلتليش انت ليه؟؟؟
, خليل : وعدتها يا أحمد ٤ نقطةوكمان صحتك مكنتش تتحمل ٣ نقطةالمهم ادعولها دلوقتى ٤ نقطةوياريت ان شاء لله لما تفوق محدش يعمل وكيل نياب عليها ٢ نقطةممنوع الكلامفى الموضوع ده خالص ٤ نقطةآسر ٣ نقطةعايزك فى اوضة المكتب٣ نقطةبعد اذنكم
, مها : هشوف بنتى امتى ٣ نقطةعايزة اشوفها ٣ نقطة
, خليل : مش دلوقتى خالص ممكن تشوفيها من بكرة لكن ممنوع الدخول ٢ نقطة
, مها : ماشى ٢ نقطة
,
, "ذهب خليل لغرفة مكتبه بينما تبعه آسر ٢ نقطة"
,
, خليل : اقعد ياا آسر ٣ نقطةانت عارف انا جبتك هنا ليه ؟؟
, آسر "بتنهيدة " : لا ٤ نقطة
, خليل : انا شوفت على جسم سمية اثار جروح وخدوش لسة جديدة ٣ نقطةممكن تفسرلى الموضوع ده
, آسر : ده حصل اكيد لما سمية اتخطفت ٤ نقطةفى امريكا ٣ نقطة
, خليل "باهتمام " :ازاى ٣ نقطة؟؟؟حصللها ايه ؟؟؟
, آسر : واحد مش كويس هناك خطفها ٣ نقطةبس معرفش ايه اللى حصل بالضبط ٤ نقطةبس محدش عرف ارجوك متقولش لحد
, خليل : لا حول ولا قوة الا بالله٣ نقطةتانى حاجة ٤ نقطةسمية قالتلك انها تعبانة ٤ نقطة
, آسر "باسف " : لا ٣ نقطةللاسف مقالتليش
, خليل : بس انت بصفتك جوزها ٣ نقطةاكيد استشفيت تعبها ٣ نقطةاقصد يعنى بيبان ٢ نقطةانت فاهمنى ٣ نقطة
, آسر : ايوة فاهم حضرتك ٣ نقطةبس اصل انا وسمية ٣ نقطةكانت حياتنا منفصلة يعنى كل واحد فى حاله
, خليل : وضحلى اكتر ٢ نقطة
, آسر : انا وسمية اتفقنا اننا نكون اخوات لحد لما فترة الوصية تعدى على جوازنا وبعد كده ننفصل
, خليل "باستغراب ": وصية ؟؟
, آسر"بتنهيدة " : ايوة ٤ نقطةوصية ٣ نقطةبابا كتب كل حاجة كل حاجة ٣ نقطةلسمية وشرط ان حقى يرجعلى اتجوزها سنة كاملة تقعدها معايا هناك فى امريكا ٤ نقطةبس الكلام ده محدش يعرفه غير انا وماما وسمية ٣ نقطةومعرفش سمية عرفت ازاى
, خليل : ايوة ايوة٢ نقطةفهمت ٥ نقطةطيب سمية تعبت وانتوا هناك٣ نقطةلاحظت عليها حاجة ٣ نقطة
, آسر : ايوة ٣ نقطةكانت فى رمضان ٢ نقطةتعبت جدا وكانت بترجع وتكح كتير ٣ نقطةونفسها مكنش بيكون مظبوط
, خليل : انت مهنش عليك تاخها لدكتور يعنى ؟؟ ٣ نقطةكام مرة حصلتلها ٣ نقطةافتكر ٣ نقطة
, آسر : معرفش ٢ نقطةبس اللى فاكره ان فى يوم كنت محتاج نقل ددمم وهى تبرعتلى ٢ نقطةوتعبت شوية بعدها ٤ نقطةوالمرة اللى فى رمضان ٣ نقطةوتحايلت عليها اتصل بدكتور صاحبى هناك لكن كانت بترفض
, خليل : نقل ددمم ؟؟؟؟؟؟
, آسر : ايوة
, خليل : هى هتفضل طول عمرها كده ٤ نقطةطيب يا آسر٣ نقطةانت عملت فيها ايه ٣ نقطةايه اللى خلاها تنفجر كده صارحنى الكلام ده مش هيطلع برة الاوضة دى
, آسر "نظر الى الارض " : معلش اعفينى
, خليل : شكل الموضوع كبير٣ نقطةياريتها كانت سمعت كلامى ٣ نقطةيا ما قولتلها بلاش٦ نقطة تقوللى غصب عنى ٤ نقطةلازم اتجوزه ٣ نقطةمفهمتش غير دلوقتى٦ نقطة
, آسر : وغصب عنى انا كمان و**** ٣ نقطةانا ٢ نقطةاانا بحبها بحبها جدا٥ نقطةومكنتش اتخيل اجرحها ف يوم
, خليل "بأسى ": بس انت جرحتها من زمان المهم دلوقتى ٣ نقطةلو عاشت سمية ياريت تنفذلها طلبها بالانفصال عنك ٣ نقطةلانك وقتها هتكون رضيتها ومظلمتش نفسك
, آسر : بس انا كده بموت نفسى بالبطئ
, خليل : لا٣ نقطةمحدش بيموت عشان حد ٤ نقطةسمية بجد تعبانة ٢ نقطةعارف لو كان فى امل 10%تخلف وتتعيش ٣ نقطة>لوقتى من رابع المستحيلات٣ نقطةوكمان مش هتقدر تمارس حياتها بعد الانتكاسات اللى حصلت لها بشكل طبيعى ٤ نقطةفكر فى الموضوع ٣ نقطةتقدر تقوم دلوقتى وياريت محدش ياخد علم بالكلام اللى اتقال ٢ نقطة
, آسر : بس ياعمو ممكن يكون فى عملية ؟؟؟
, خليل : بص يا آسر لما يكون عندك ترس فى مكنة او موتور الترس ده لما بيتكسر او بينعم ويتاكل٣ نقطةمينفعش تصلحه صح ٤ نقطةانت بتيدله بواحد تانى من نفس المقاس ونفس التفاصيل ٢ نقطةصح ٣ نقطة
, آسر "بأسى ":يعنى٣ نقطةمفيش أمل ٣ نقطة
, خليل : ان شاء **** هتعيش بس هيكون ليها وضع تانى ٣ نقطة
,
, "خرج آسر من غرفة خليل ثم توجه الى حديقة المشفى ٣ نقطةاخذ يبكى ٢ نقطةويبكى ٣ نقطةهى مريضة واخفت عنه ٤ نقطةكانت تتحمل وتتحمل لاجله ٤ نقطةتحملته دون تململ٣ نقطةكم يتمنى ان تفيق علها تسامحه ٣ نقطةبينما كان احمد ومالك ورهف بالداخل ٣ نقطةأحمد كان يفكر كم اخطأ بحقها٣ نقطةكيف اجبرها على دخول اللقسم العلمى فى الثانوية العامة ٣ نقطةحيث كانت تريد ان تدخل القسم الادبى ٢ نقطةوكيف اجبرها على الكلية ٤ نقطةكيف اجبرها على اشياء كثيرة ٤ نقطةتمنى ان تقول لا٥ نقطةلكنها لم تحقق تلك الامنية ٤ نقطةوزواجها بآسر ٣ نقطةوكل شئ ٣ نقطةبينما مالك يحتضن رهف الباكية ٣ نقطة>موعه على خديه ٣ نقطة"
,
, رهف "باككية " : سمية هتموت يا مالك ؟؟؟ لو قلبها تعبان هديها قلبى يا مالك
, مالك "يمسح دموعها ٣ نقطة": هششش ادعيلها احسن من العياط ٣ نقطةمش هتموت هتعيش٣ نقطةهتعيش٢ نقطة
, رهف : انت كمان بتعيط يبأى هى هتموت ٣ نقطةعشان خاطرى قول لعمو خليل ياخد قلبى ويديهولها بجد ٢ نقطة
, مالك : مينفعش يا حبيبتى ٣ نقطةهى ان شاء **** هتكون بخير ٢ نقطةادعيلها بس ٣ نقطة
, رهف : يااااااااااااااارب يارب خليلى سمية يارب ٣ نقطةمتحرمنيش منها يارب ٣ نقطةو**** هى طيبة ٢ نقطةوبتحب الناس ٣ نقطةيارب اشفيها وخليها كويسة ومتخليهاش تحس بوجع يارب
, مالك "بصدق شديد " : يارب يارب ٣ نقطة
, نغم : مالك٣ نقطةاتفضل انت مكلتش حاجة ولا شربت ٢ نقطة
, مالك : شكرا يا نغم ٢ نقطةادى لبابا ٢ نقطة
, نغم : ماما اديتله ٣ نقطةخدى يارهف اشربى العصير ده٢ نقطة
, رهف : نغم عشان خاطرى قولى لعمو خليل ياخد قلبى ويديه لسمية ٣ نقطة
, نغم "باسف " : مينفعش يا حبيبتى ٣ نقطةهى هتكون كويسة ان شاء **** ٣ نقطة
, مالك : شوفتى نغم كمان قالتلك اهه٣ نقطة
, نغم : ربنايشفيهالكم ٣ نقطةيارب و**** كلنا بندعيلها
, مالك : يارب يا نغم يارب٦ نقطة
,
, "بينما كانت مها تراقب ابنتها من خلال الحاجز الزجاجى ٣ نقطةانها كالموتى ٣ نقطةوجهها وشفاهها ٣ نقطةوكم الاجهزة التى يحيطط بها والخراطيم والاسلاك ٤ نقطةكانت تبكى لا تتكلم ٢ نقطةحتى وجدت يد تربت عل كتفها ٢ نقطة"
,
, أميرة : **** هيقومها بالسلامة متقلقيش٣ نقطة
, مها : بنتى هتضيع منى واحنا السبب كانت من جواها بتتقطع من جواها واحنا منعرفش٤ نقطةواحنا منعرفش٣ نقطةو**** كنت جمبها٣ نقطةكنت جمبها ٣ نقطةمقصرتش معاها و****
, أميرة : وحدى **** يا مها ٣ نقطةوادعيلها ان شاء **** هتقوم بالسلامة
, مها : يارب ٣ نقطةيارب ٣ نقطةخليهالى دى نور عينى يا رب ٣ نقطةيارب٢ نقطة
,
, " كان عمرو وملك فىى طريقهم الى القاهرة ٢ نقطةاتصل بالبيت وعلم ماحدث٣ نقطةفذهب الى مشفى خليل مباشرة ٣ نقطةدخل المشفى اخذ يبحث عنهم٣ نقطةحتى وجد غرفتهم٣ نقطةدخل وبصحبته زوجته الباكية على حال اختها وابنه٣ نقطةوجد احمد على حاله ورهف قد نامت بينما مالك يقرأ القرآن ٣ نقطة"
,
, ملك "بهلع " : خير سمية مالها ؟؟
, أحمد : ان شاء **** هتكون كويسة ٣ نقطة
, عمرو : عمو خليل فين ٣ نقطة
, أحمد : فى مكتبه ٣ نقطة
, عمرو : طيب انا رايحله٣ نقطة
,
, "كان آسر مازال بالحديقة٤ نقطةيبكى سمية ٤ نقطةقرر ان يدخل ٢ نقطةوجد عمرو خارجا من غرفته الذى لقاه باعين تطلق شرارا ثم توجه اليه ٢ نقطة"
,
, عمرو : عارف هخليك تدفع تمن اللى انت عملته ٢ نقطةهتندم
, آسر "بحزم ": عمرو٣ نقطةلو سمحت انامش متحمل كلمة زيادة ٤ نقطة
, عمرو "بعصبية " : حذرتك قبل كده٢ نقطةلكن انت مبتحسش٣ نقطةحرام عليك٣ نقطةاهى جوه بين الحياة والموت بسببك ٢ نقطةاتبسط وارتاح٣ نقطة
, آسر "بأسى ": مين قالك انى مبسوط ومرتاح٥ نقطةانت متعرفش حاجة٣ نقطةمتعرفش٤ نقطةروح يا عمرو ٢ نقطةوياريت متخدلش لسمية ولا تشوفها ٢ نقطة
, عمرو :مش بمزاجك٣ نقطةغصب عنك
, آسر "بعصبية " : انا جوزها انت ميين٦ نقطةولا حاجة
, عمرو : انا اخوها
, آسر : ايوة ايوة . ٣ نقطةمش هسمح لرراجل غريب وخصوصا انتك تدخل عليها ٣ نقطة
, عمرو : غريب ايه ٢ نقطةانت نسيت ان انا وهى اخوات فى الرضاعة٤ نقطةمش عايز اضيع وقت معاك اكتر من كده عن اذنك
, "تركه حائرا معاتبانفسه٤ نقطةيجلد نفسه الما وندما ٤ نقطةكم مرة ظلمها ٣ نقطةدخل عمرو غررفة خليل وجده يسند رأسه على مكتبه بكلتا يديه٤ نقطة"
, عمرو : لو حضرتك مشغول ممكن امشى ٢ نقطة
, خليل : لا تعالى يا عمرو٢ نقطةخير
, عمرو : كنتعايز اكلم حضرتك بخصوص سمية وتعبها
, خليل : انت عرفت ؟
, عمرو : ايوة ٢ نقطةواعرف حاجات ممكن تساعد حضرتك
, خليل : قول ٣ نقطة
,
, "حكى عمرو لخليل منذ دخولهاا المصحة وادويتها واعطاه تقارير طبية من المصحة ٣ نقطةواخرى كانت نسيتهم بمنزله٣ نقطة"
,
, خليل :سمية كانت بتموت نفسها بالبطئ٣ نقطةللاسف٣ نقطة
, عمرو :حالتها عاملة ايه ؟؟
, خليل "بحزن ": ادعيلها٤ نقطةانا هقوم اروح اشوفها٣ نقطة
, عمرو :جاى مع حضرتك ٣ نقطة
, خليل : لا يا عمرو الافضل متجيش روحلهم واقف جمبهم٢ نقطة
, عمرو : ماشى
,
, "ذهب خليل لغرفة العناية وجعل مها واميرة يغادرنها ٤ نقطةودخل فحصها ثم جلس بجوارها ٤ نقطة"
,
, خليل : ايه اللى حصلك ٣ نقطةمين اللى عمل فيكى كده يا سمية ٣ نقطةمين ٤ نقطةفوقى ٤ نقطةفوقى وكلمينى يا بنتى ٤ نقطة
,
, " هنا اطلقت صافرة٤ نقطةللجهاز٤ نقطةمنبهة لتوقف اللقب عن النبض ٣ نقطةافزعت خليل ٣ نقطةالذى استدعى الطاقم الطبى ٤ نقطةمحاولين انعاش قلبها ٤ نقطةكان آسر فى طريقه الى العناية وجد حركة غير طبييعية ٣ نقطةانه خليل يحاول انعاشه٤ نقطةوالجهاز لا يكف عن الصفير ٤ نقطةهلع آسر ٣ نقطة .حاول الدخول٤ نقطةلكنه لم يستطع٣ نقطةكان يراقب جسدها الضئيل المهتز االذى يتحرك صعودا وهبوطا ٤ نقطةداعيا **** ان يحفظها له ٤ نقطةلا يريدها زوجته ٥ نقطةيريد ان تكون بخير فقط فقط ٤ نقطةبعد دقائق ليست بالقليلة٣ نقطةاستعاد القلب نبضه٤ نقطةالذى اعطى لآسر حياة جديدة تمناها ان تكون بجوارها بصحبتها٤ نقطةلكن لها ما تشاء ٢ نقطةز.كان ينظرلها متلهفا خائفا ٣ نقطةتحتبس بعينيه دموعه٤ نقطةحتى خرج خليل٥ نقطةتوجه اليه آسر باعين بائسة ٣ نقطة"
,
, آسر : هتعيش صح ؟؟؟
, خليل :الاعمار بيد **** ٣ نقطةبس حالتها زى ما هى ٣ نقطة
, آسر "برجاء شديد " :ممكن ادخل اشوفها ٢ نقطةو**** خمس دقايق ٤ نقطةمش هزعجها
, خليل : مينفعفش ٣ نقطةانت عارف
, آسر "باعين دامعة ": ارجوك يا دكتور خليل ٣ نقطةهما خمس دقايق مش هتكلم٢ نقطة
, خليل "بتردد " : خمس دقايق بس ومتتكلمش ٣ نقطةهى حاسة باللى حواليها ٢ نقطة
, آسر :حاضر ٣ نقطة
, "ارتدى آسر الملابس المخصصة ثم دخل ٤ نقطةمد يده لتلمس جبهتها لكنه تراجع ٣ نقطةلكنه لم يتراجع عن لمس يدها والجلوس بجوارها ٣ نقطةمسكها ٣ نقطةوقبلها ٣ نقطةترقرقت دموعه على يديها ٤ نقطةنظر لها ٣ نقطة"
,
, آسر "بصوت هامس " : سامحينى ٣ نقطةانا اسف٣ نقطةاللى انتى عيزاه هعمله ٤ نقطةبس قومى تانى يا سمية ٣ نقطةكل اللى هنا محتاجينك ٣ نقطةوانا اكتر واحد
, محتاجك٣ نقطةانا بحبك ٢ نقطة
,
, " ترقرق دمع آسر على خديه ٣ نقطةبكاءا لحالتها ٣ نقطةوجد دمعها ينزل عن خديها مسحه٣ نقطةكانت تستمع لحديثه لا تقوى على الرد لا تقوى على الحركة لكن دموعها ساعدتها فى ردها ٢ نقطةاحست بلمسة يده على وجهها٥ نقطةجاءت الممرضة لتنبهه بالخروج ٤ نقطةخرج آسر بعد ان قبل يدها وجبينها ٣ نقطةخرج آسر ليراقبها من خلال النافذة الزجاجية ٤ نقطةوجد اتصال من يوسف ٤ نقطةتوجه خارجا ثم رد عليه ٤ نقطة"
,
, آسر : ايو يا يوسف ازيك
, يوسف : ايوة ؟؟؟ متعلمتش السلام عليكم
, آسر : مش ناقص هزارك ٢ نقطةخير ٣ نقطة
, يوسف : انت داخل فيا شمال ليه كده ٣ نقطةانا عرفت انك جيت بقالك كام يوم من طنط ميرفت وحبيت اتصل عشان اشوفك ٤ نقطةلكن باين ان انا غلطان ٣ نقطة
, آسر "بصوت مختنق ": يوسف ٣ نقطةسمية فى المستشفى
, يوسف "بخضة" :ايه ؟؟ليه ؟؟ خير ٢ نقطة؟؟؟ فى ايه ٣ نقطةانت لقيتها امتى ؟؟
, آسر "بتنهيدة " :سمية بتموت يا يوسف ٤ نقطة
, يوسف : يا ستار يارب٣ نقطةايه اللى حصل يا بنى ٣ نقطةطيب انتوا فى مستشفى ايه ٣ نقطة
, آسر : عارف مستشفى عمو خليل٣ نقطةهى دى ٣ نقطةمش واخد بالى من اسمها ٢ نقطة
, يوسف : خلاص خلاص٣ نقطةمسافة السكة٤ نقطة
, آسر : متقولش لمى هى حامل على وش ولادة ٢ نقطة
, يوسف : ماشى ٣ نقطةيلا سلام ٣ نقطة
,
, "كان الجميع بالغرفة ٣ نقطةفى حالة من الحزن ٣ نقطة"
,
, احمد : مالك شوف ابن عمك فين ٣ نقطةمينفعش كلنا هنا وهو برة لوحده ٢ نقطة
, مالك : حاضر يا بابا ٤ نقطة
,
, "توجه مالك خارجا ٤ نقطةاتصل به لم يرد عليه٥ نقطةتوجه الى اخته ٢ نقطةوجده واقفا مسندا جبينه على الزجاج بيديه ٣ نقطةوقف بجانبه ٣ نقطة"
,
, ماالك : مرة قالتلى ٢ نقطةاعمل الخير وعينه لدنيتك مفهمتهاش قالتلى اعمل حسنة بينك وبين **** بس٢ نقطةوقت ضيقتك هتحتاجها عشان **** يرفع عنك٣ نقطةانا متاكد انها عملت حاجاتكتير بينها وبين **** ٤ نقطةربنا هيرفع ع نها ويعديها من الازمة دى على خير ٣ نقطة
, آسر : يارب ٣ نقطة
, مالك : هسالك سؤال واحد ااسمحلى٤ نقطةبس ياريت تجاوبه بصراحة٢ نقطةوسامحنى لو هتجاوز فيه حدودى
, آسر "بتهكم " : ده انا فى نيابة ٣ نقطةاسال يا مالك ٢ نقطة
, مالك "باهتمام " : انت بتحبها بجد ٣ نقطةولا صعبانة عليك٣ نقطةولا حاسس بالذنب اتجاهها ولا ايه ٣ نقطة
, آسر "بتنهيدة" : انت متعرفش حاجة يا مالك ٣ نقطةانا بحبها ٣ نقطةلا مبحبهاش ٤ نقطةانا بعشقها ٣ نقطةعارف لما تفضل تدور على حلم و متأكد انه مش موجود ٣ نقطةوفجأة تلاقيه٣ نقطة وحاسس بالذنب لانى السبب٤ نقطةبس و**** يا مالك لو مكنتش بحبها مكنتش عملت معاها اللى عملته ٤ نقطة
, مالك : ممكن اعرف عملت معاها ايه ؟؟
, آسر : اعفينى يا مالك ٤ نقطةلما سمية تقوم هى اللى هتحكيلكم
, مالك "بسخرية " : كانك بتقول للاخرس اتكلم ٤ نقطةسمية عمرها مهتقول ولو حتى انت اتكلمت هى مش هتتكلم ٣ نقطة
, باين عليك متعرفهاش٤ نقطة المهم بابا بيقولك تعالى اقعد معانا هناك بدل ما انت قاعد لوحدك ٣ نقطة
, آسر : معلش يا مالك٥ نقطةمش عايز اشد مع عمرو
, مالك : معلش ٢ نقطةبس عمرو دمه حامى شوية ٣ نقطةوكمان مع سمية زيادة حبتين ٣ نقطةهو بيعتبر نفسه اخوها الكبير ٣ نقطةمينفعش تفصله عنها٤ نقطةفمتلوموش٣ نقطة
, آسر : وسمية كمان كده ؟؟؟
, مالك :ايوة ٣ نقطة سميةعامة مبتتكلمش ٣ نقطةاللى بيفهمها بس هو اللى يعرف يخفف عنها ويقف جمبها ٣ نقطةعمرو الشخص ده ٤ نقطة
, آسر "بتلقائية ": ليه متجوزوش ؟؟
, مالك : ههههههه٣ نقطةاخوات فى الرضاعة ٤ نقطة
, آسر : ايوة صح نسيت ٤ نقطة
, مالك : يلا يلا ٣ نقطة
,
, "القى آسر نظرة على سمية ثم توجه الى الغرفة ٣ نقطةدخل وجد كل على حاله ٣ نقطةالقى السلام ثم جلس صامتا ٤ نقطةكانت تلاحظ نظرات زوجها لآسرزززبينما الاخير فى دنيا اللاوعى ٦ نقطة"
,
, ملك : عمرو ٤ نقطةنسيت حاجة فى العربية برة ٣ نقطة
, عمرو : طيب خدى المفاتيح وروحى٤ نقطة
, ملك "بنظرة ذات معنى ": يا عمرو ثوانى ٢ نقطة
, عمرو : حاضر٣ نقطة
,
, "خرج عمرو ووزوجته ٢ نقطةثم اوقفته ٢ نقطة"
,
, ملك : بالراحة شوية على آسر ٢ نقطةبجد شكله زعلان يمكن اكتر مننا ٣ نقطة
, عمرو "بعصبية ": هو انا عملتله حاجة ٣ نقطة
, ملك : اهدى خلاص٤ نقطة ده جوزها يا عمرو مهما كان
, عمرو : طيب يا ملك ٣ نقطةهاهدى ٣ نقطة
, ملك "بتأثر " : عمرو سمية هتعيش صح ٣ نقطةهتكون كويسة ٢ نقطة؟؟؟
, عمرو : ادعيلها بس ٣ نقطةوهى اان شاء **** هتكون كويسة ٣ نقطة
, ملك "ببكاء " : انا عايزة اشوفها .
, عمرو : بللاش دلوقتى ٢ نقطة
, ملك"رجاء " : عشان خاطرى ٣ نقطة
, عمرو "يمسح دموعها " : طيب بس بلاش عياط ٣ نقطةماشى ٢ نقطة
, ملك : ماشى ٣ نقطة
,
, "اخذها٣ نقطةكان يمسك يديها ويربت على كتفها ٣ نقطةما ان رأت اختهاا حتى بكت ٣ نقطةاحتضنها زوجها ٣ نقطة"
,
, عمرو "بحزن ": احنا قولنا ايه ؟؟
, ملك "ببكاء ": عمرى مكنت اتخيل انى اكون فى موقف زى ده ٤ نقطةعمرى مكنت اتخيل ان سمية يحصلها كده يا عمرو
, عمرو :ابتلاء من **** يا ملك ٤ نقطة ادعيلها انتى وبس يا حبيبتى ٣ نقطةيلاا عشا ن خالد زمانه تعب مامتك٢ نقطة
, ملك "تنظر لاختها " : خايفة اسيبها ٣ نقطة
, عمرو : **** احسن من الكل ٣ نقطةيلا ياا حبيبتى ٣ نقطة
,
, "توجها الى الغرفة ٣ نقطةكانت فى اواخر شهور حملها ٣ نقطةكانت تجلس بالمنزل ٣ نقطةوجدت زوجها يحادث الهاتف ويبدو عليه التوتر ٤ نقطة"
,
, مى : خير يا يوسف ٣ نقطةمالك .؟؟
, يوسف : ولا حاجة بس عندى مشوار مهم ٣ نقطة
, مى "باستغراب " : النهاردة الجمعة ٣ نقطةوكمان دلوقتى ٣ نقطةخير ؟؟؟
, يوسف "بنفاذ صبر " : مشوار يا مى وخلاص واحد صاحبى تعبان شوية ٣ نقطةيلاا عايزة حاجة ٤ نقطة؟
, مى : لا سلامتك ٣ نقطة
, يوسف "يقبل وجنتها " : مع السلامة يلا ٢ نقطة
,
, "خرج يوسف مسرعا متوجها للمشفى ٣ نقطةسال الاستقبال ثم دخل عليهم وجد الجميع فى حال حزن سلم على أحمد والجميع ثم احتضن آسر وربت على كتفه ٣ نقطةثم استئذن الرجلان ٤ نقطةبينما مها كانت فى حالة لا يرثى لها ٣ نقطةكانت حزينة تجلس وحيدة فى شرفة الغرفة باكية ٤ نقطة>خل عليها عمرو ٣ نقطة"
,
, عمرو : لازم تكونى افوى من كده يا خالتو
, مها "بتنهيدة " : خلاص يا بنى معدش فيها قوة ٣ نقطة
, عمرو : علشان عمو احمد حتى ٣ نقطةحالته صعبة جدا ٢ نقطةورهف كانت منهارة قبل متنام ٤ نقطةارجوك يا خالتو
, مها "ببكاء " : دى بنتى يا عالم بنتى ٥ نقطة
, عمرو : **** هيشفيها يا خالتو وهتكون كويسة وتاخديها فى حضنك من تانى ٣ نقطة
, مها : يارب يارب ٣ نقطةبس هى تفوق وتكون كويسة ٣ نقطة
, عمرو : ان شاء **** ٣ نقطةيلا يا خالتو البلكونة زحمة هههههه
, مها "بابتسامة باهتة " : **** يخليكم كلكم ليا ٣ نقطةوميحرمنيش منكم ٣ نقطة
,
, "خرجت مها ثم جلست بجوار زوجها امسكت بيده ثم نظرت لعينيه ٤ نقطةلتجد فيهما الما وحزنا لم تره من قبل ٤ نقطةزم أحمد شفتيه٣ نقطةثم نظر لها ٣ نقطة"
,
, أحمد "بالم ": انا السبب صح٣ نقطة؟؟
, مها : ده قضاء **** سبحانه وتعالى ٤ نقطةمتحملش نفسك يا احمد ٢ نقطةوان شاء **** هتكون كويسة٣ نقطة
, أحمد : يارب يا مها ٣ نقطةيااارب
,
, "كان يجلس على احد المقاعد فى الكافتيريا وبجواره صديقه ٢ نقطة"
,
, يوسف : هى ايه اللى حصلها ٣ نقطة؟
, آسر : سمية عيانة ٣ نقطةعيانة من زمان ٢ نقطة
, يوسف "بعدم فهم " : ازاى يعنى ؟؟
, آسر "بدموع " : عندها القلب ٣ نقطة
, يوسف "بمفاجأة " : ايه ؟؟لا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةازاى ٣ نقطةمن امتى ٣ نقطةازاى انت متعرفش لحد دلوقتى يا بنى ٣ نقطة
, آسر : مقالتش لحد ٣ نقطةخالص ٤ نقطة خالص ٥ نقطةتحملت تعبها لوحدها ٥ نقطةانا بحبها ٣ نقطةانا مش متخيل هعيش ازاى من غيرها ٣ نقطةانا عارف ان انا غلطت كتير بس معقولة العقاب يكون قاسى بالشكل ده ٢ نقطة
, يوسف : اهدى يا آسر وحد **** ٣ نقطةهتكون كويسة متقلقش٣ نقطةمتوقعتش انك تحبها فى يوم ٤ نقطة
, آسر "بسخرية وألم " : ولا انا ٤ نقطةبس ٣ نقطةحبيتها ٣ نقطة
, يوسف : طيب تعالى نلع من المستشفى نشم هوا نضيف
, آسر : لا خلينى هنا ٣ نقطةروح انت ٢ نقطةانا هطلعلها فوق ٢ نقطة
, يوسف : انت بتقول انها مش حاسة بحاجة قعادك هنا ملوش لازمة ٣ نقطةانت شكلك تعبان اوى ٣ نقطةروح غير هدومك واحلق دقنك٢ نقطةوتبقى تعالى
, آسر : مش هقدر اطلع قبل ما اطمن عليها ٤ نقطةمش هينفع ٤ نقطة
, يوسف : طيب اجيبلك هدوم وتغير هنا وتحلق دقنك طيب ٢ نقطة
, آسر "بسأم " :مليش نفس ٣ نقطةيلا انا طالع سلام ٢ نقطة
, يوسف : ينفع اطلع معاك ٣ نقطةهاطمن عليها ٣ نقطة؟؟
, آسر : بعدين ٣ نقطةبعدين ٢ نقطة
,
, "صعد آسر ثم توجه لغرفة العناية ٤ نقطةوجد أحمد وزوجته يراقباها ٣ نقطةظلا دقائق ثم غادرا ٣ نقطةبينما هو تقدم لهها ظل متأملا اياها ٤ نقطةلائما نفسه ٣ نقطةداعيا **** ان يحفظها ٦ نقطةكانت الساعة قد قاربت على الرابعة صباحا٥ نقطةوجد خليل قادما نحو الغرفة ٤ نقطةراقبه٣ نقطةدخل فحصها ثم خرج ٣ نقطةوجد آسر٣ نقطةدنى منه٣ نقطة"
,
, خليل : ادخللها ٤ نقطةكلمها يمكن يا بنى ٣ نقطة
, آسر : خايف اتعبها ٤ نقطة
, خليل "يربت على كتفه ": هتتعبها وهتتعبك ٣ نقطةهو ده الحب٣ نقطةهى بتحبك يا آسر ٣ نقطة
, آسر : هى حالتها لسة على حالها بردو ؟
, خليل : على حالها ٣ نقطةلسة مفيش تحسن ٢ نقطةبس على الاقل فيه استقرار ٤ نقطةادخللها ٣ نقطة
, آسر "بامتنان " : شكرا ٣ نقطة
,
, " رد عليه بايمائة بسيطة من وجهه ثم انصرف٤ نقطةبينما دخل آسر عليها ٤ نقطةمسك يدها ٣ نقطةقبلها ٤ نقطةثم جلس ٣ نقطةمرت عدة ايام والفراق يقترب منهما لكنه لا يستسلم له ٤ نقطةكان الجميع منقسم بين البيت والمشفى ٣ نقطةوأحمد يتابع اعماله بصعوبة حيث مى ببيتها لاقتراب موعد ولادتها ٤ نقطةبينما عمرو كان يذهب لعمله ويقضى اجازته الاسبوعية بجوار خالته٤ نقطةاما آسر فلم يذهب لمنزله ٣ نقطةاخبر والدته ان سمية اصيبت بوعكة صحية وعليها ان تاتى لزيارتها وطلب منها عدم اخبار مى ٤ نقطةلم تخبر مى ولم تلبى طلبه بالزيارة ٤ نقطةكان يجلس بجوارها فى يوم ٣ نقطةاشتاق لعينيها لصوتها ٤ نقطة"
 
الفصل الحادي والخمسون


"صعد آسر ثم توجه لغرفة العناية ٤ نقطةوجد أحمد وزوجته يراقباها ٣ نقطةظلا دقائق ثم غادرا ٣ نقطةبينما هو تقدم لهها ظل متأملا اياها ٤ نقطةلائما نفسه ٣ نقطةداعيا **** ان يحفظها ٦ نقطةكانت
, الساعة قد قاربت على الرابعة صباحا٥ نقطةوجد خليل قادما نحو الغرفة ٤ نقطةراقبه٣ نقطةدخل فحصها ثم خرج ٣ نقطةوجد آسر٣ نقطةدنى منه٣ نقطة"
, خليل : ادخللها ٤ نقطةكلمها يمكن يا بنى ٣ نقطة
, آسر : خايف اتعبها ٤ نقطة
, خليل "يربت على كتفه ": هتتعبها وهتتعبك ٣ نقطةهو ده الحب٣ نقطةهى بتحبك يا آسر ٣ نقطة
, آسر : هى حالتها لسة على حالها بردو ؟
, خليل : على حالها ٣ نقطةلسة مفيش تحسن ٢ نقطةبس على الاقل فيه استقرار ٤ نقطةادخللها ٣ نقطة
, آسر "بامتنان " : شكرا ٣ نقطة
, " رد عليه بايمائة بسيطة من وجهه ثم انصرف٤ نقطةبينما دخل آسر عليها ٤ نقطةمسك يدها ٣ نقطةقبلها ٤ نقطةثم جلس ٣ نقطةمرت عدة ايام والفراق يقترب منهما لكنه لا يستسلم له ٤ نقطةكان الجميع منقسم بين البيت والمشفى ٣ نقطةوأحمد يتابع اعماله بصعوبة حيث مى ببيتها لاقتراب موعد ولادتها ٤ نقطةبينما عمرو كان يذهب لعمله ويقضى اجازته الاسبوعية بجوار خالته٤ نقطةاما آسر فلم يذهب لمنزله ٣ نقطةاخبر والدته ان سمية اصيبت بوعكة صحية وعليها ان تاتى لزيارتها وطلب منها عدم اخبار مى ٤ نقطةلم تخبر مى ولم تلبى طلبه بالزيارة ٤ نقطةكان يجلس بجوارها فى يوم ٣ نقطةاشتاق لعينيها لصوتها ٤ نقطة"
, آسر : عارفة يا سمية لما شوفتك اول مرةة ٣ نقطةقولت مين البنت دى ٣ نقطةمش شبه صحاب مى ولا شبه اهل العروسة ٣ نقطةلما ايدك اتجرحت وقتها قولت هتبهدلنى ٣ نقطةبس انتى متكلمتيش ومشيتى ٣ نقطةافتكرتك خرسا ٣ نقطةلما شوفتك فى فرح مى كمان ٣ نقطةاستغربت اكتر ٤ نقطةبس حسيت فيكى حاجة مختلفة ٣ نقطةمختلفة ٣ نقطةاوى ٢ نقطةيو خطوبتنا اكيد فكرراه صح ٤ نقطةبصراحة مكدبش عليكى اتخضيت لما شوفتك ٣ نقطةلما طلعتى تصلى فو ق ودخلت عليكى ٤ نقطةوقتها كنت اول مرة اشوف عينك ٣ نقطةواسمع صوتك بجد٣ نقطةعينك كان فيها حزن يا سمية ٢ نقطةتمنيت لو اشيله واحط مكانة فرح وسعادة ٥ نقطةمش عارف حبيتك من امتى ٤ نقطةيوم النادى ٣ نقطةقولت لا يمكن دى تكون سمية ٥ نقطةكنتى واحدة تانية ٥ نقطةجرحتك يومها بكلامى ٣ نقطةوانتى قابلتى كده بتضحيتك ليا ٣ نقطةانا معرفش حبيتك امتى بجد ٤ نقطةبس اللى اعرفه انى بحبك من زمان اوى ٢ نقطةاوى ٤ نقطةانا اتغيرت يا سمية ٣ نقطةغيرتينى يا ملاك ٣ نقطةانا كنت خايف منك ٢ نقطةكنت بقول لا يمكن النقاء ده يكون فى حد ٣ نقطةبس للاسف كنت غلطان وانانى ٤ نقطةفوقى يا سمية اسمع منك كلمة واحدة بس٤ نقطةسامحينى ٣ نقطةعايز اسمع صوتك تانى
, " بكى آسر على يدها ث اسند رأسه عليها ٣ نقطةكانت تستمع له٣ نقطةلا تقوى على فعل شئ ٣ نقطةاذن الفجر٢ نقطة"
, آسر : انا هقوم اصللى وجاى تانى ٣ نقطة
, "خرج آسر ثم صللى الجر ٢ نقطةوتوجه اليها مرة اخرى ٤ نقطةامسك بيدها كالعادة ٢ نقطة"
, آسر "بهمس ": انا صليت الحمد لله ٤ نقطةوهقرا الورد دلوقتى ان شاء **** بس صححيلى زى ما اتعودنا ٢ نقطةماشى ٣ نقطة
, "كانت تستمع له ولقراته وهو يمسك المصحف بيد واليد الاخرى يمسك بيدها ٣ نقطةانهى ورده ثم نظر لها ٣ نقطة"
, آسر "بتنهيدة ": بردو مش هتردى عليا ٣ نقطة
, "وجدها تحاول ان تفتح عينيها ٦ نقطة"
, آسر "بلهفة " : انتى فتحتى عنيكى انتى كويسة ٣ نقطة؟
, "لم تجبه سمية ٢ نقطةفتحت عينيها ثم اغلقتها مرة أخرى٤ نقطةارادت سحب يديها لكنها لم تستطع ٣ نقطة"
, آسر : سمية ٣ نقطةادينى اى اشارة .حتى لو مش قارة تتكلمى ٣ نقطةطمنينى عليكى ٤ نقطة
, "لم تستجب سمية يأس آسر ثم توجه لمكتب خليل ٢ نقطةالذى كان نائما على كرسى مكتبه٣ نقطة"
, آسر : دكنتور خخليل ٢ نقطة>كتور خليل ٣ نقطة
, خليل "مفزوعا " : خير ٣ نقطةحصل حاجة ٣ نقطة
, آسر "بتوتر": فتحت عينها ٣ نقطةونامت تانى٣ نقطة
, خليل: طيب طيب٣ نقطةا=تعالى ورايا ٣ نقطة
, " خرج خليل مسرعا من غرفة المكتب ثم توجه لها واستدعى طاقمه الطبى ٤ نقطةثم خرج خليل ٣ نقطة"
, آسر :ها .؟؟؟
, خليل "بابتسامة " : الحمد لله ٤ نقطةتعدت مرحلة الخطر ٣ نقطة
, آسر "بفرحة " : بجد ٢ نقطةالحمد لله٤ نقطةطيب ادخلها ؟؟
, خليل : ماشى ٣ نقطةانا هروح اطمن الباقى ٣ نقطة
, "دخل آسر لها ٣ نقطةقبل جبينها ٣ نقطةثم جلس على الكرسى ٣ نقطة"
, آسر : ياااااااااااااه حمد لله على سلامتك ٣ نقطةاتكلمى يا سمية ٣ نقطةوحشنى صوتك الهادى ٣ نقطةوحشتنى برائته ورقته٣ نقطةوحشتينى ٣ نقطة
, "كانت تستمع له ٣ نقطةفتحت عينيها ٣ نقطةثم قالت بصوت متقطع يكاد يسمع ٣ نقطة"
, سمية :٤ نقطةاطلع٣ نقطةماما ٣ نقطةبابا٢ نقطةماما٣ نقطة
, آسر "بدموع بسيطة " : الحمد لله اتكلمتى خير الحمد لله ٣ نقطةهندهلك عمو وطنط حاضر ٢ نقطة
, "قبل رأسها٣ نقطةدون ان يستشف رغبتها فى غيابه وبعده عنها٢ نقطة ثم خرج مسرعا نحو غرفتهم ٣ نقطةطرقها بسرعة ٣ نقطةففتح له عمرو ٣ نقطة"
, عمرو "بضيق " : خير ٣ نقطة
, آسر "بجدية ": سمية فاقت ٤ نقطةياريت تقول لطنط وعمو هى عايزة تشوفهم٣ نقطة
, "ما ان اكمل جملته حتى دخل عمرو مسرعا الغرفة ٤ نقطة
, عمرو : خالتو عمو ٣ نقطةسمية فاقت ملك قومى ٤ نقطةسمية فاقت ٢ نقطة
, "بينما هو توجه لسمية ليجد خليل بجوارها ٣ نقطةانتظره خارجا٣ نقطةخرج خليل ٢ نقطة"
, آسر : هتتنقل اوضة عادية امتى ؟؟؟
, خليل : مش دلوقتى مكن بكرة وممكن آخر اليوم النهاردة ان شاء **** ٤ نقطةمتقلقش٢ نقطة
, آسر : الحمد لله ٤ نقطةهى اتكلمت مع حضرتك صح ٣ نقطة
, خليل : لا هى فتحت عينيها وشافتنى ابتسمت ٣ نقطةوبس ٣ نقطةمش هتقددر تتكلم دلوقتى ٣ نقطة
, آسر : اممم.ماشى
, "قدم الجميع دخلت لها مها ٣ نقطةجلست بجوارها وامسكت يدها وبكت بكاءا كثيرا ٣ نقطةضغطت سمية قليلا على يد امها ٣ نقطةلتنظر لها امها فتجدها مبتسمة ٢ نقطة"
, مها : حمد لله على السللامة وحشتينى ٧ نقطة
, "اومأت لها بعينيها ٤ نقطة"
, مها : بابا برة عايز يشوفك ٣ نقطةهخليه يدخل ٤ نقطةالف حمد لله عل السلامة ٤ نقطة
, "دخل أحمد ليكون بجانب ابنته مسك يدها٣ نقطةنظر لها بفرحة مصاحبة لشعور بالذنب٣ نقطة"
, أحمد : حمد لله على السلامة ٤ نقطةسامحينى يا سمية ٢ نقطةانا٢ نقطة
, "اشارت له بعينيها الا يكمل جملته ٣ نقطةثم ضغطت على يديه ٣ نقطةفهمها أحمد٣ نقطةفلم يتكلم ٣ نقطةدخل عمرو وملك ٣ نقطةكل على حدة وكذلك رهف ومالك ونغم وأميرة ٣ نقطةولكن ظل هناك شخص يراقب من بعيد ٣ نقطةيشعر بانه يعيش حلم ولكن سينتهى قريبا بمجرد طلب سمية للانفصال عنه ٥ نقطةخرج له عمرو مبتسماثم توجه نحوه٣ نقطة"
, عمرو : حمد لله على سلامتها ٢ نقطة
, آسر "باستغراب ": **** يسلمك ٣ نقطة
, عمرو : معلش لو كنت شديت معاك فى الكلام انا بعتذر٢ نقطة
, آسر "بجدية " : مفيش مشكلة ٣ نقطةكلنا اعصابنا كانت تعبانة ٣ نقطة
, عمرو : انت مدخلتش تانى ليه.؟؟؟
, آسر : سيبتها تريح شوية ٤ نقطة
, عمرو "بابتسامة " : طيب٣ نقطةبس لازم تكون جمبها حتى وهو نايمة ٣ نقطةهتحس بيك ٤ نقطةحتى لو كانت تعبانة ومش عايزة حد ٢ نقطةهتحتاجك انت ٣ نقطةصدقنى
, آسر "بتهكم " : انت اللى بتقول الكلام ده ٤ نقطةاعتقد انك لو طولت تطلقنى منها هتطلقنى منها
, عمرو : مش وقته حساب يا آسر ٢ نقطةلسة ٣ نقطةبس انا عارف حاجة مهمة جدا ٣ نقطةانها بتحبك ٣ نقطةومتقوليش ازاى انا اعرفها من نظرة عينيها ٣ نقطةوانت بتحبها بجد عشان كده لازم تحس بوجودك جمبها٣ نقطةانا هروحهم عشان يرتاحوا شوية٣ نقطةبقالنا كتير على اعصابنا ٢ نقطة وهييجوا ان شاء **** بعد العصر ٣ نقطةخليك جمبها
, " انصرف عمرو دون ان ينتظر منه ردا ٣ نقطةبينما هو كان مترددا فى دخوله لها٤ نقطةكانت نائمة ٣ نقطةدخل عليها جلس ٣ نقطةبهدوووء ٢ نقطةاسند رأسه على طرف سريرها رافعا اياها قليلا بيده ٣ نقطةثم نام ٣ نقطةاستيقظت بعد قلليل لتجد جالسا على الكرسى يميل بجسده على طرف سريرها لينام ٣ نقطةرفعت يدها قليلا٢ نقطةارادت ان تمسح على شعره ٣ نقطةفقد اشتاقت له كثيرا ٣ نقطةتكرت انه آسر٤ نقطةانزلت يدها خائبة مرة أخرى ثم ادارت وجهها الناحية الاخرى ٣ نقطةاتطلق العنان لدموعها الحائرة ٤ نقطةاستيقظ آسر ٣ نقطةرفع رأسه قليلا ٣ نقطةليجد وجهها الناحية الاخرى ٣ نقطةعلم بانها لا تريد رؤيته ٣ نقطةمسك يدها ٣ نقطةلتسحبها منه بهدوء ٣ نقطة"
, آسر : انا بحبك يا سمية ٣ نقطةبحبك ٤ نقطةانا غلطت فى حقك كتير ٣ نقطةسامحينى ٣ نقطةانتى قلبك كبير انا عارف ٣ نقطة
, "اشارت له بيدها ان يصمت ثم ٣ نقطةجاء خليل٣ نقطةلتنتبه لسلامه ٣ نقطةثم تنظر له٣ نقطة"
, خليل : ايه اخبارك النهاردة٣ نقطةاظن كده ان الاوضة التانية هتكون احسن من هنا ٣ نقطةولا ايه ؟؟
, سمية : امممم
, خليل : لا لازم تشدى حيلك كده ٢ نقطةمش هنفضل نتكلم بالاشارة عايزين نسمع قطرات الندى ولا ايه يا آسر ٢ نقطة
, آسر "ينظر بعينيها بعمق " : اكيد ٤ نقطة
, خليل : طيب٤ نقطةهتتنقلى الاوضة بكرة الصبح ان شاء**** ٣ نقطةيارب مشوفك تانى هنا ٣ نقطةالف سلامة يا حبيبتى ٣ نقطةآسر ياريت متطولش
, آسر : حاضر ٤ نقطة
, خرج خليل ٢ نقطةبينما بلعت سمية ريقها بصعوبة ٣ نقطةلاحظ آسر ٢ نقطة"
, آسر "بقلق " : انتى تعبانة ٣ نقطةحاسة بوجع٤ نقطة
, سمية : تؤ٢ نقطة
, آسر "بحنان ": الحمد لله ٤ نقطةحمد لله على سلامتك ٣ نقطةوحشتينى٤ نقطة
, "لم تنظر له لم تجبه سمعت كلاما بما فيه الكفاية لا تريد سماع صوته الذى كان يحرق قلبها كالنار فى الهشيم ٣ نقطةتحاملت على نفسها ثم قالت بصوت يخرج من تحت الانقاض ٣ نقطة"
, سمية : ٢ نقطةانا٣ نقطةتعبانة ٤ نقطةو٢ نقطةوعايزة اانام٥ نقطة
, آسر "بحنان " : حاضر ٥ نقطةنامى٤ نقطة
, "تركها آسر وخرج ٤ نقطةثم اتاه اتصال ٥ نقطة"
, آسر : السلام عليكم
, مى"ببكاء" : وعليكم السلام ٣ نقطةكده يا آسر متقوليش ٣ نقطةكده ٣ نقطة
, آسر : اهدى بس يا مى ٤ نقطةاقولك ايه ؟؟؟
, مى : سمية تعبانة ٣ نقطةوانت متقولش ٣ نقطة
, آسر : يا حبيبتى انتى على وش ولادة عيزانى اعمل ايه ٣ نقطةخفت عليكى ٣ نقطة
, مى : خلاص انا ولدت اساسا ٣ نقطة
, آسر "متفاجئا " : امتى ؟؟؟
, مى : النهاردة الفجر ٣ نقطةيوسف وانا بولدد قاللى ادعى لسمية ٣ نقطةولسة عارفة من ماما دلوقتى
, آسر : ويارتر جتى محمود بيه ولا ميرفت ههانم ؟؟
, مى : لا محمود ٣ نقطةبسشبه يوسف خالص
, آسر : يا عبيطة ٣ نقطةهو لسة بان
, مى : طمنى بس يا آسر ٤ نقطةسمية مالها ٣ نقطةماما قالتلى انها كانت فى المستشفى ٤ نقطة
, آسر : انتكاسة وعدت ٤ نقطةالمهم انتى فين ؟؟
, مى : انا فى المستشفى ٤ نقطةان شاء **** هروح بكرة
, آسر : طيب يا حبيبتى حمد لله على سلامتك ٤ نقطةلو نفع هجيلك ان شاء **** النهاردة
, مى : لا يا آسر ٣ نقطةخليك جمبها ٣ نقطةينفع اكلمها ؟؟؟
, آسر : هى نايمة دلوقتى ٣ نقطةلما تفوق ان شاء **** هاتصل بيكى٣ نقطةسلميلى على حبيب خالو٣ نقطةمحمود بيه الصغير ٣ نقطة
, مى : **** يسلمك يا حبيبى ٣ نقطةعقبالك انت وسمية ٣ نقطةمع السلامة ٤ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : مع السلامة ٤ نقطة
, " فكر آسر بحديث اخته ودعائها ٣ نقطةترى استعود له سمية مرة اخرى ٣ نقطةترى سينعم معها بحياة زوجية مطمئنة ٣ نقطةترى هل سيرزقا بالذرية الصالحة ٣ نقطةماذا سيفعل لو لم تقبل به مرة اخرى ٥ نقطةنفض رأسه طاردا تلك الافكار ٣ نقطةتوجه لمنزله وابدل ثيابه واغتسل٣ نقطةثم اخذ شيئا بيده وغادر٤ نقطةبينما هى نامت قليلا ٢ نقطةواستيقظت لتشاهد خليل يجلس بجوارها ٤ نقطة"
, سمية "بتعب شديد " : تعبت٣ نقطةحضرتك٢ نقطة
, خليل : شدى حيلك انتى بس ٤ نقطةمش قولتلك خللى بالك من صحتك٣ نقطة
, سمية "تغمض عينيها " : مبأتش فارقة ٢ نقطة
, خليل : لا تفرق ٣ نقطةلو مش عشا خاطرى عشلن خاطر بابا وماما ٣ نقطةعشان خاطر اهلك٤ نقطةعشان خاطر٤ نقطةآسر ٣ نقطة
, "ابتسمت سمية ابتسامة جانبية بسخرية ٤ نقطةثم فرت من عينيها دمعة ٤ نقطة"
, خليل : آسر بيحبك ٣ نقطةبجد ٣ نقطةكان هيتجنن عليكى ٣ نقطة
, سمية : عمو٣ نقطةهتنقل اوضة تانية امتى ؟؟؟
, خليل "بتنهيدة " : طيب ٣ نقطةبكرة ان شاء **** ٣ نقطةحمد لله على سلامتك ٣ نقطة
, سمية : **** يسلم حضرتك ٤ نقطة
, "خرج خليل من غرفة سمية وعلم انها قد دخلت صومعتها ولن تخرج ٥ نقطةاما هى تذكرت كلامه٣ نقطةوقارنته باتهامه لها وطعنه بشرفها٤ نقطةنزل الدمع من مقلتيها كحبات الؤلؤ المبعثرة٣ نقطةلا تدرى كم مر من الوقت وهى هائمة بخيالها ٣ نقطةولكن انتبهت ليد تمسح دمعها ٣ نقطةيد تعرف ملمسها جيدا انه آسر ٣ نقطةلم تنظر له بل اغمضت عينيها ٤ نقطةبينما هو تنهد ٣ نقطة"
, آسر : طيب فتحى عينك بس ٣ نقطةو**** سوادهم وحشنى ٤ نقطة
, سمية :٨ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : طيب ٤ نقطةانا عارف غلطت فى حقك ٣ نقطةوغلطت فيكى و٣ نقطة
, سمية "بصوت مختنق " :٣ نقطةمن فضلك ٣ نقطةعايزة اقعد لوحدى٢ نقطة
, آسر : مش هطلع غير لما اديكى ده ٣ نقطة
, "وامسك يدها تحت مقاومة منها والبسها خاتمها ٤ نقطة"
, آسر"محاولا ان يقنعها " : اوعى تقلعيه تانى ٣ نقطةلو ده مش خاتم خطوبتك وجوازك على الاقل هدية بابا **** يرحمه ليكى قبل ميموت٤ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "خرج آسر بينما هى نظرت لاصبعها قليلا ٤ نقطةمتذكرة عمها وابنه وماذا فعلا بها ٢ نقطةلم تره لم تجرؤ ان ترى عينيه ٣ نقطةهما سرر ضعفها ٣ نقطةنظرته ٦ نقطةحمدت ربها واستغفرته ٣ نقطةخرج وهو فى حيرة من أمره ماذا يفعل معها كى تسامحه ٢ نقطةقابل خليل فى طريقه للخارج ٤ نقطة"
, خليل : ايه رايح فين ؟؟؟
, آ سر "بسأم " : هروح اشوف مى اصلها ولدت ٣ نقطة
, خليل "بفرحة " :ماشاء **** الف مبروك ٣ نقطةربنا يباركلهم ٣ نقطةيوسف معاها مش كده ٣ نقطة
, آسر : ايوة ٢ نقطةووالدته وماما عن اذنك يا عمو ٣ نقطة
, خليل : طيب سلملى عليهم كتير وباركلهم ٣ نقطةهترجع تانى ؟؟؟
, آسر "بملل" : معتقدش مش عايزة تشوفنى ولا تتكلم معايا حتى ٣ نقطة
, خليل : زهقت ؟؟؟
, آسر : تعبت ٣ نقطة
, خليل : طيب هتتنقل اوضتها الصبح ان شاء **** .
, آسر"باهتمام " : طيب هى حالتها كويسة يعنى ٣ نقطة
, خليل "يزم شفتيه " : الحمد لله ٣ نقطةالمهم روح لاختك دلوقتى ٣ نقطةالوقت هيتأخر ٣ نقطة
, آسر : طيب ماشى يا عمو عن اذنك ٤ نقطة
 
الفصل الثاني والخمسون


"خرج آسر ثم توجه لاخته فى المشفى عدة طرقات ثم دخلل ٤ نقطةكان يجلس بجوار زوجته وهى تحتضن صغيرها٤ نقطةكان ٤ نقطةبينما امها نائمة وامه قد غادرت منذ قليل ٣ نقطةوجودوا طرقا على الباب اذن يوسف ٣ نقطةفدخل ٤ نقطة"
,
, آسر"بابتسامة " : السلام عليكم٣ نقطةادخل ولا ٣ نقطة
, يوسف "ينهض متوجها اليه " : ما انت دخلت خلاص٣ نقطة
, آسر"يحتضنه " : مبروك يا عم ٢ نقطةيتربى فى عزك وعز مى ٣ نقطة
, يوسف : **** يبارك فيك عقبالك٣ نقطة
, آسر "بأسى " : ان شاء **** ٣ نقطةحمد لله على سلامتك يا مى ٢ نقطة
,
, "وقرب منها ثم قبل رأسها٤ نقطةوحمل ابنها "
,
, مى : **** يسلمك يا حبيبى
, آسر "بابتسامة باهتة " : ماشاء **** ٤ نقطةحبيب خالو شرف ٣ نقطةفتح عينيك يا ولا ٣ نقطةيلا شوف خالو ٣ نقطةوشوف جابلك ايه ٢ نقطة
, يوسف : هههههه اللى يشوفك دلوقتى ميشوفكش ايام السكاشن ٣ نقطةكنت بتبص لكل واحد فينا تكتمه على طول ٣ نقطة
, آسر : اعملكم ايه يعنى ٤ نقطةانا اشرح وانبح فى صوتى وانتو قاعدين تعملو مقالب فى يعض ٣ نقطةيا شيخ اتنيل وامسك ابنك٣ نقطة
, يوسف : ورينى كده يا بطل خالو جابلك ايه ٢ نقطة
, مى : مكنش له لازمة تتعب نفسك انت فيك اللى مكفيك ٣ نقطة
, آسر "بعتاب" : اخص عليكى ده ابنى ٣ نقطةبس هادى مبيعيطش ليكون تعبان ولا حاجة لا قدر **** ؟؟
, يوسف "بسخرية " : طالع لخاله ٣ نقطة
, آسر : لا وانت الصادق لمامته ٤ نقطةطيب هستأذن ٢ نقطةبورك فى المولود وشكرتم الرازق٢ نقطة
, مى : سمية عاملة ايه٣ نقطة
, آسر "بـأسى ": ادعيلها يا مى٤ نقطةادعيلها
, مى : و**** دعيتلها ٤ نقطةايه اللى حصلها ٣ نقطةعندها ايه طيب ٣ نقطة
, آسر "يقبل رأسها " : ادعيلها بس ٣ نقطةيلا مع السلامة ٣ نقطة
,
, "خرج آسر٣ نقطةاخذ يفكر بها ٢ نقطةيفكر بكل ثانية عاشتها معه ٢ نقطةوكل موقف مرا به سويا ٢ نقطةوكل شئ ٣ نقطةكل شئ ٣ نقطةي**** ٢ نقطةترفق بها واشفها ٣ نقطةحادث باسل فى الهاتف ٣ نقطة"
,
, باسل : هلا آسر كيفك ؟
, آسر : تمام الحمد لله ازيك انت ويمن ولين ؟؟؟
, باسل : الحمد لله باحسن حال و**** ٢ نقطةشو اخبارك٢ نقطةلقيتها لسمية ؟؟؟
, آسر "بتنهيدة " : ايوة ٢ نقطةالحمد لله
, باسل : كطيب تمام الحمد لله طمنتنى ٤ نقطةايش وضعها هلا٢ نقطةيارب تكون منيحة ؟؟؟
, آسر : عشان كده اتصلت بيك ٣ نقطةبص يا باسل انا هبعتلك تقارير واشعات لسمية ٢ نقطةوقوللى رأيك فيها ٣ نقطةماشى
, باسل "بتعجب ": تقارير شو ؟؟ ليش سمة مريضة لا سمح **** ؟؟
, آسر : ايوة يا باسل ٣ نقطةتعبانة شوية لما توصلك التقارير هتعرف ٤ نقطةالمهم ابعتهالك امتى ؟؟
, باسل : و**** بأى وقت ٣ نقطةفيك تبعتها هلا اذا بدك ٣ نقطة
, آسر : طيب ماشى هشوف وابعتها ٣ نقطةمتشكر جدا يا باسل
, باسل : لا تقولهيك ٢ نقطةنحنا اخوة
, آسر : ده العشم ٣ نقطةيلا مع السلامة
, باسل : مع السلامة
,
, " اغلق آسرهاتفه ٣ نقطةثم توجه لمشفى خليل حيث ترقد هناك ٤ نقطةزوجته٣ نقطةتوجه لغرفتها ٢ نقطةوجد والدتها معها ٢ نقطةتكلمها وسمية تنظر اليها مبتسمه ٣ نقطةلم تلحظا ووجوده ٣ نقطةلم يدر كم من الوقت مر وهو يراقبها٣ نقطةلم تكن تتحدث٣ نقطةكانت فقط تبتسم ٣ نقطةلقد اراحته ابتسامتها ٣ نقطةيبدو ان والدتها تقرأ قرآنا ٣ نقطةنامت سمية ويدها مازالت فى يد والدتها ٣ نقطةقبلتها والدتها ثم خرجت ٢ نقطة"
,
, مها : آسر ؟؟؟ انت هنا من بدرى ٢ نقطة
, آسر : يعنى ٤ نقطةسمية عاملة ايه ؟؟
, مها : الحمد لله ٣ نقطةربنا يثبتها يابنى ٣ نقطة
, آسر : يارب ٢ نقطةحضرتك هتباتى النهارد ة هنا ؟؟
, مها : ان شاء الله٤ نقطةوانت
, آسر : **** يسهل لسة معرفش ٣ نقطةحضرتك روحى ريحى فى الاوضة
, مها "تربت على كتفه ": ماشى ٢ نقطةلو حبيت ترتاح تعالى يا بنى انت بقالك كام يوم من الشركة للمستشفى ومن المستشفى للشركة ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة " : انا كويس ياا طنط متقلقيش ٣ نقطةبالمناسبة ٢ نقطةمى ولدت ٣ نقطة
, مها "بفرحة " : بجد الف مبروك ٢ نقطةهكلم ملك ان شاء **** ونروحلها ٣ نقطةهى فين ؟؟؟
, آسر : هى فى المستشفى هتروح بكرة ان شاء**** ٢ نقطة
, مها : ماشاء الله٢ نقطةربنا يباركلهم يارب ٣ نقطةعقبال متفرح بعوضك انت كمان ٢ نقطة
, آسر : اللى يفرحنى بجد سمية تكون كويسة يا طنط ٣ نقطة
, مها "بتنهيدة " : يارب٣ نقطةالمهم انا هروح اريح فى الاوضة شوية عن اذنك يا بنى
,
, "ذهبت مها الى غرفتها ٢ نقطةبينما ظل هو على حاله ٣ نقطةاذن الفجر ٣ نقطةصللى ٢ نقطةثم عاد لوضعه ٢ نقطةجلس على الكرسى يتلو ورده من القرآن ٢ نقطةاسند رأسه قليلا على الجدار ثم اغمض عينيه لثوانى٣ نقطةاستيقظت ٢ نقطةفجرا ٢ نقطةلم تجده ٢ نقطةثم نامت مرة اخرى ٣ نقطةاستيقظت فى الصباح على صوت خليل٤ نقطة"
,
, خليل :صباح الخير ٢ نقطة
, سمية "بصوت مبحوح": صباخ النور
, خليل : صوتنا طلع اهه ٢ نقطةالحمد لله ٢ نقطةهتنتقلى النهاردة اوضة عادية ٢ نقطة
, سمية "مازحة ": الحمد لله ٢ نقطةاصل الاجهزة دى حسستنى انى هموت متكهربة
, خليل : ههههه لا يا ستى بعد الشر ٣ نقطةخلاص ٣ نقطةشدى حيلك ٢ نقطة
,
, "نظرت سمية خارجا لتجده ٤ نقطةمسندا ظهره نائما ٤ نقطةلاحظ خليل ٣ نقطةثم ٢ نقطةوجه نظره اليها مبتسما ٣ نقطة"
,
, خليل : سامحيه يا سمسمة٣ نقطةاللى بيحب بيسامح٢ نقطة
, سمية "بتنهيدة " :**** يسامحه ٣ نقطة
, خليل : يارب٣ نقطة
,
, " خرج خليل ثم ربت على كتف آسر ٣ نقطةليوقظه ٣ نقطةاستيقظ آسر ٢ نقطةثم فرك بيديه عيناه من تحت نظارته الطبية ٣ نقطةدلك رقبته بيديه قليلا ٣ نقطةثم نهض٣ نقطة"
,
, آسر "بتثاؤب ":ها يا عمو هتتنقل امتى ؟؟
, خليل : كام ساعة كده ان شاء **** ٤ نقطةانت مش هتروح الشغل النهاردة ؟
, آسر : لا ٣ نقطةاستئذنت من عمو أحمد٣ نقطةهى نايمة ولا صاحية ؟
, خليل : صاحية ٢ نقطةانا هروح اقول لمها عشان تكون معاها٣ نقطة
, آسر : طيب .زماشى اتفضل يا عمو٣ نقطة
,
, "ذهب خليل متوجها لغرفة مها ٣ نقطةبينما هو نظر لها من خلف الزجاج ٢ نقطةكانت مغمضة عينيها ٣ نقطةتنهد ثم دخل ٣ نقطةمسك يدها ٣ نقطةفتحت عيناها بتثاقل ٣ نقطةفوجدته ناظرا لها مبتسما ٣ نقطةنظرت امامها ٥ نقطةثم سحبت يدها بهدوووووووء ٤ نقطةكانت تفكر٢ نقطةهل يرضى ذلك ربها ٣ نقطةهو زوجها ٣ نقطةوله حقوق عليها ٢ نقطةابسطها منعته اياها ٣ نقطةكان بناءا على اتفاق لكنه كان اقتراح منها ٢ نقطةهل يرضى عنها **** وهى تعامل زوجها هكذا ٤ نقطةوالحديث الشريف يقول ٣ نقطة عن أبي هريرة قال: قال رسول **** صلى **** عليه وسلم: ٢ قوس أيسرلو كنتُ آمرًا أحدًا أن يسجد لغير **** لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها، والذي نفس محمد بيده، لا تؤدي المرأة حق ربها حتى تؤدي حقَّ زوجها كلَّه"٣ نقطةوايضا ٢ قوس أيسراثنان لا تجاوز صلاتهما رؤوسهما: عبد آبق من مواليه حتى يرجع إليهم، وامرأة عصت زوجها حتى ترجع٢ قوس أيمن.
, لكنه جرحها كثيرا ٣ نقطةفعل بها كل شئ كل شئ ٢ نقطةماذا ستفعل ٢ نقطةماذا سيكون ردها ٣ نقطةتركتها انامله ٣ نقطةبخوف ٣ نقطةظل ناظرا اليها.والصمت حليفهما ٢ نقطةحتى٣ نقطة"
,
, آسر : مى ولدت الحمد لله جابت محمود الصغير ٣ نقطة
, سمية : حمد لله على سلامتها ٤ نقطةربنا يباركلها ٣ نقطة
, آسر "بأمل " : نفسها تكلمك او تسمع صوتك٣ نقطة
, سمية : مش وقته ٢ نقطةلما صوتى يكون كويس عشان متقلقش
, آسر "يمسك يدها مرة اخرى وبحنان بالغ يقبلها" : الف سلامة ٢ نقطة
, سمية " تسحب يدهابارتعاشة خفيفة وبارتباك " : **** يسلمك ٢ نقطة
, آسر : سامحتينى ؟؟؟؟؟
, سمية "بسخرية ": انت مغلطش عشان اسامحك ٤ نقطةالمسامح **** ٢ نقطة
, آسر : سمية انا لما سيف .
, سمية "مقاطعة " : بعد اذنك ٢ نقطةمش عايزة اسمع سيرة الموضوع ده تانى ٢ نقطة
,
, "سكت آسر وماهى الادقائق حتى أتى خليل ٤ نقطة"
,
, خليل : جاهزة دلوقتى هنتنقل اوضتنا ٣ نقطة
, سمية : ان شاء ****
,
, "انتقلت سمية الى غرفتها٤ نقطةورتبت لها امها بمساعدة الممرضة سريرها ٣ نقطةارتاحت سمية ٣ نقطةثم دخل عليها٤ نقطة"
,
, مها : تعالى يا آسر واقف عندك ليه ٣ نقطة
, آسر : الاوضة هنا احسن كتير ٣ نقطةعقبال متنورى البيت ٣ نقطة
, مها : طيب انا هطلع اكلم باباواجى٣ نقطةعايزة حاجة يا سمسمة .
, سمية "برجاء " : خليكى يا ماما ٢ نقطةوكده كده بابا جاى اساسا ٢ نقطة
, مها : انا عايزة منه حاجة ٣ نقطةعن اذنكم يا ولاد٣ نقطة
,
, "خرجت مها لتترك سمية وآسر ٣ نقطةجلس بجانبها ٢ نقطة"
,
, آسر : تصدقى كده احسن من هناك٢ نقطة
, سمية : اممم
, آسر : طيب شدى حيلك عشان نرجع بيتنا ٢ نقطة
, سمية : انا اخدت قرار ٢ نقطةولازم تعرفه ده حقك٣ نقطة
, آسر "بخوف " : قرار ايه ؟؟؟
, سمية :احنا لازم نكمل اتفاقنا ٣ نقطةمبقاش فاضل غير شهر من تاريخه ٣ نقطة
, آسر : مش فاهم ٣ نقطة
, سمية : يعنى انا هخرج من هنا على بيت بابا ٢ نقطةولحد ما ارتاح ان شاء **** ٢ نقطةهيكون الشهر عدا وكل واحد يكمل طريقه اللى وقف عنده ٢ نقطة
, آسر : انتى بتقولى ايه٢ نقطةطريقى هو طريقك ٣ نقطةتكملة حياتى معاكى اانتى مش راضية تفهمينى ليه٣ نقطةانا بحبك٣ نقطةانا سبتت امريكا وشغلى وكل حاجة عشانك وجيت٣ نقطةلفيت عليكى مصر كلها وامريكا ععشان الاقيكى ٤ نقطةولما لقيتك بتقوليلى كلل واحد يروح لحاله٤ نقطةمش من حقك طبعا ٣ نقطة
, سمية "بدموع بسيط وصوت مبحوح ": هو ده حقى الوحيد دلوقتى ٣ نقطةانى اطلب منك الطلاق يا آسر ٣ نقطةانت عمرك محبتنى ولا هتحبنى٢ نقطةانت حاسس بالذنب ٢ نقطةبالشفقة ٣ نقطةمتفتكرش عشان كلمتك يباى سامحتك لا .انا٣ نقطةانا ٣ نقطةخايفة اكون بغضب **** عشان معاملتى ليك٣ نقطةوعشان اتفاقى ٣ نقطةلكن مبأتش مستحملة ٣ نقطةانا بشر٢ نقطةارحمنى ٢ نقطةوريحنى ٣ نقطةو**** اللى شوفته مش شوية ٣ نقطةكفاية اللى انا فيه ٣ نقطةخلينى اموت وانا مرتاحة٣ نقطة
, آسر "بتأثر" : بعد الشر عليكى انتى مش هتكونى مرتاحة لو سيبتك يا سمية ٢ نقطة
, سمية "بسخرية " : ليه ما انا كنت معاك وتعبانة ٤ نقطةراحتى فى بعدى عنك
, آسر "يمد لها دفترها الخاص " : طيب وده ٣ نقطةده مش خطك ٢ نقطةدى مش مشاعرك ٢ نقطة
, سمية "ملتقطة دفترها بسرعة " : انت ٤ نقطةيعنى ٢ نقطةازاى ده جه معاك ٣ نقطةازاى وصلك ٣ نقطة
, آسر : نسيتيه فى اوضتك٤ نقطةهناك
, سمية : اديك قولتها نسيته ٢ نقطةيعنى خلاص ٢ نقطة
, آسر : مشاعرنا الحقيقية مبننسهاش ٣ نقطةحتى لو الزمن جار عليها ٢ نقطة
, سمية "بتهكم ": للاسف البنى ادمين هما اللى جاروا عليها ياباشمهندس ٢ نقطةوالزمن هو اللى يداويها ٢ نقطة
,
, "هنا دخلت عليهم مها فتوقفا عن الحديث ٤ نقطةاستأذن آسر بينما جلست مها بجوار ابنتها ٢ نقطة"
,
, مها"بابتسامة " : ااتراضيتوا ولا لسة ٣ نقطة
, سمية "بجدية " : ماما من فضلك ٢ نقطةمتعمليهاش تانى
, مها : هو انا عملت ايه يا سمية ٣ نقطة؟؟
, سمية : ماما ٣ نقطةحضرتك عارفة انا اقصد ايه ٣ نقطةياريت الموضوع ده محدش يتدخل فيه٢ نقطةخالص لو سمحتى ٢ نقطة
, مها : بس احنا اهلك ٢ نقطةوعايزين نطمن عليكى يا بنتى ٣ نقطة
, سمية : لما جوزتونى كنتوا عايزين تطمنوا بردو ٢ نقطةصح ٤ نقطةواظن كده اطمنتوا الحمد لله ٣ نقطةلو سمحتم محدش يتدخل ٢ نقطةاعتقد ان سنى وعقلى يسمحلى احل مشاكلى بنفسى ٢ نقطة
, مها : انا مش هاخد على كلامك لان اعصابك تعبانة ٢ نقطةواللى مريتي بيه اكيد مش سهل ٣ نقطةنامى يا سمية وريحى نفسك ٣ نقطة
, سمية "بهدوء " : ماما انا اسفة مكنتش اقصد لكن ٣ نقطةاسمحولى احل الموضوع ده ٣ نقطةواكيد لو محتاجة حاجة مليش غيركم ٣ نقطة
, مها "محاولة ان تغير مجرى الحديث ": على راحتك ٢ نقطةسها كلمتنى ٢ نقطةوبتسلم عليكى بس هى مش عارفة تسيب مصطفى لوحده عشان مذاكرته ٣ نقطةان شاء **** هتجيلك يوم الجمعة ٢ نقطة
, سمية : **** يعينها يارب ٢ نقطةو**** خالتو دى ثوابها كبير عند **** من اللى هى استحملته ٢ نقطة
, مها "بتنهيدة " : اه و**** يا بنتى ٢ نقطةحتى اللى متسمى **** ينتقم منه مبيسالش على ولاده بالتتليفون ٣ نقطةده يا عينى عمرو كان بيلف عليه عشان عايزه يحضر فرحه ٣ نقطةومعترش فيه بردو٢ نقطةو**** الواد قطع فى قلبى ٢ نقطة
, سمية : يا ماما يعنى هو مهاجر من عمر مصطفى وكمان طل خالتو ومن يومها اخباره اتقطعت ٤ نقطةمنتظرة منه ايه ٢ نقطةربنا يمهل ولا يهمل ٣ نقطة
, مها : و**** يا بنتى لولا ميراث خالتك من بابا **** يرحمه فى الارض مكنتش عارفة هتعيش ازاى ٣ نقطة
, سمية "بتثاؤب ": **** مبينساش حد يا ماما ٤ نقطة
, مها : هسيبك تنامى دلوقتى ٣ نقطةوهطلع اكلم البيت ٣ نقطة
, سمية : ماشى يا ماما ٣ نقطة
,
, "بينما توجه لمنزله ليجد ميرفت بصحبتها صديقتها وابنتهاالحسناء٤ نقطةيجلسون بالحديقة٤ نقطةاصدر صوتا لينبههم بوجوده ٣ نقطة"
,
, آسر : السلام عليكم ٣ نقطة
, الجميع : وعليكم السلام ٤ نقطة
, نادين : هاى ازيك يا آسر ٣ نقطةمن زمان مشفناش بعض٣ نقطة
, آسر "باستغراب " : **** يسلمك ٣ نقطةماما لو سمحتى عايزك جوه٣ نقطةعن اذنكم ٣ نقطة
, نادين : هو ماله يا طنط ٤ نقطةكانه مفرحش انه شافنا٣ نقطة
, ميرفت : هاه٣ نقطةلا يا حبيبتى ٢ نقطةتلاقى مشاكل فى الشغل٣ نقطةده كان كل شوية يا ماما اتصلى بطنط ليلى وحشونى جدا ٣ نقطةثوانى هقوم اشوفه ماله واجى على طول ٣ نقطة
,
, "كانيتحرك ذهابا وايابا يفرك فى فروة راسه ويمسح وجهه بيديه متوترا٣ نقطةيبدو عليه الضيق ٣ نقطةالعصبية ٣ نقطةما ان دخلت والدته عليه ٣ نقطةحتى ٣ نقطة"
,
, ميرفت "بعصبية بسيطة " : ايه قلة الذوق اللى عندك دى ٣ نقطةدى مقابلة تقابلها للناس ٣ نقطة
, آسر "بضيق مكتوم " :انا متعاملتش مع حد بقلة ذوق ده اولا ثانيا ٣ نقطةازاى جايلك قلب تفضلى تضحكى مع صحابك وتسقبليهم عادى ٢ نقطةوانا تعبان كده ومهموم ٣ نقطة
, ميرفت : آسر ٣ نقطةافتكر انك ابنى مش جوزى عشان تحاسبنى ٢ نقطة
, آسر : ماشى بما انى ابنك٣ نقطةليه مسالتيش عن مرات ابنك وروحتى زورتيها ٣ نقطةدى شالتكم فى وفاة بابا **** يرحمه ٤ نقطةانتى نسيتى هى عملت ايه ٣ نقطةولا لا يا ماما٢ نقطة
, ميرفت : لا منسيتش٤ نقطةوردتلها اللى هى عملته ٣ نقطةانى وافقت الجوازة ىى تم٢ نقطةكان ممكن ارفع قضية وابطل بيها الوصية وانت عارف ان انا اقدر٤ نقطةبس قولت لا خليها تمشى من غير مشاكل ٣ نقطةبس انا مبحبهاش٣ نقطةاظن الحب ده مش بالعافية ٤ نقطة
, آسر : ماشى٣ نقطةمتحبيهاش٣ نقطةبس احترميها يا ماما٣ نقطةكلها كام يوم وتيجى هنا٣ نقطةهتكون مراتى ٣ نقطةوكرامتها من كرامتى واللى هيجرحها بكلمة ٣ نقطةمش هسكتله ٢ نقطة
, ميرفت "بصدمة ":نعم ؟؟؟؟لا طبعا لا يمكن تفضل غلى ذمتك بعد نهاية الوصية ٣ نقطةلا يمكن انت فاهم ٣ نقطة
, آسر : اللى انا فاهمه اللى بلغت حضرتك بيه دلوقتى ٤ نقطةعن اذنك يا ماما ٣ نقطةانا رايح لمراتى ٢ نقطةسمية ٢ نقطة
,
, "كانيتحرك ذهابا وايابا يفرك فى فروة راسه ويمسح وجهه بيديه متوترا٣ نقطةيبدو عليه الضيق ٣ نقطةالعصبية ٣ نقطةما ان دخلت والدته عليه ٣ نقطةحتى ٣ نقطة"
,
, ميرفت "بعصبية بسيطة " : ايه قلة الذوق اللى عندك دى ٣ نقطةدى مقابلة تقابلها للناس ٣ نقطة
, آسر "بضيق مكتوم " :انا متعاملتش مع حد بقلة ذوق ده اولا ثانيا ٣ نقطةازاى جايلك قلب تفضلى تضحكى مع صحابك وتسقبليهم عادى ٢ نقطةوانا تعبان كده ومهموم ٣ نقطة
, ميرفت : آسر ٣ نقطةافتكر انك ابنى مش جوزى عشان تحاسبنى ٢ نقطة
, آسر : ماشى بما انى ابنك٣ نقطةليه مسالتيش عن مرات ابنك وروحتى زورتيها ٣ نقطةدى شالتكم فى وفاة بابا **** يرحمه ٤ نقطةانتى نسيتى هى عملت ايه ٣ نقطةولا لا يا ماما٢ نقطة
, ميرفت : لا منسيتش٤ نقطةوردتلها اللى هى عملته ٣ نقطةانى وافقت الجوازة ىى تم٢ نقطةكان ممكن ارفع قضية وابطل بيها الوصية وانت عارف ان انا اقدر٤ نقطةبس قولت لا خليها تمشى من غير مشاكل ٣ نقطةبس انا مبحبهاش٣ نقطةاظن الحب ده مش بالعافية ٤ نقطة
, آسر : ماشى٣ نقطةمتحبيهاش٣ نقطةبس احترميها يا ماما٣ نقطةكلها كام يوم وتيجى هنا٣ نقطةهتكون مراتى ٣ نقطةوكرامتها من كرامتى واللى هيجرحها بكلمة ٣ نقطةمش هسكتله ٢ نقطة
, ميرفت "بصدمة ":نعم ؟؟؟؟لا طبعا لا يمكن تفضل غلى ذمتك بعد نهاية الوصية ٣ نقطةلا يمكن انت فاهم ٣ نقطة
, آسر : اللى انا فاهمه اللى بلغت حضرتك بيه دلوقتى ٤ نقطةعن اذنك يا ماما ٣ نقطةانا رايح لمراتى ٢ نقطةسمية ٤ نقطة
, ميرفت : مفيش روحة لهناك ٣ نقطةتطلع دلوقتى تسلم على ثريا وبنتها ٣ نقطة
, آسر "وهو يدخل غرفة المكتب " : ماما ٣ نقطةانا مش فاضى ماشى٢ نقطةودول ضيوف حضرتك مش ضيوفى عن اذنك ٣ نقطة
,
, "دخل آسر غرفة مكتب والده٣ نقطةثم اتى ببعض الاوراق الخاصة بالعمل ٢ نقطةوخرج .مر عليهن فى طريقه ٢ نقطةابتسم على مضض مودعا اياهن ٤ نقطةثم مضى ٤ نقطةتوجه الى الشركة٤ نقطةكانت له هيبة طاغية٤ نقطةفقد كان وجهه كالقناع الصخرى ٤ نقطةلا يدرى احدعما يجول بخاطره ٣ نقطةكان حازم وجدى جدا فى عمله ٦ نقطةدخل غرفة أحمد ٣ نقطةهبت مروة بالنهوض ٢ نقطة"
,
, مروة : اهلا ٢ نقطةاهلا يا باشمهندس ٣ نقطة
, آسر "باقتضاب " : عمو موجود ؟؟
, مروة ك ثوانى هديله خبر ٢ نقطةاتفضل ٤ نقطة
,
, " دخلت مروة الى احمد مسرعة ٣ نقطةواخبرته ٣ نقطةفاذن له بالدخول ٣ نقطةدخل آسر ٣ نقطة"
,
, آسر "بابتسامة " : السلام عليكم
, أحمد : وعليكم السلام والرحمة ٣ نقطةخير٢ نقطة؟؟ سمية تعبانة ولا حاجة ٣ نقطة؟؟
, آسر : لا ابدا ٣ نقطةبس دى اوراق شركة الغزل والنسيج
, أحمد"وهو يتفحصها " : طيب كويس الحمد لله انك جبتها ٤ نقطة
, آسر "ينهض من مكانه " : طيب استأذن انا٣ نقطة
, أحمد : رايح فين ٤ نقطة
, آسر : رايح المكت باخلص شوية حاجات بخصوص معامل الغردقة ٣ نقطة
, أحمد : طيب ماشى ٣ نقطةهتروح لسمية انا رايحلها دلوقتى ؟
, آسر :ايوة ان شاء **** ٣ نقطةهخلص واروح ,,عن اذنك ٣ نقطة
,
, "توجه آسر لغرفة مكتبه ٣ نقطةثم انهى اعماله سريعا ٣ نقطةاخرج من درج المكتب ٣ نقطةصورة ٤ نقطةلفتاه تسمى ٣ نقطةسمية ٢ نقطةكان ق التقطها لها فى امريكا٤ نقطةكانت جالسة بالحديقة ٣ نقطةممسكة بدفترها وتكتب به٤ نقطةلمس صورتها بانامله ٣ نقطةقائلا ٣ نقطةكم احبك٢ نقطةادخلها مكانها مرة اخرى ثم غادر ٣ نقطةتوجه الى المشفى ٣ نقطةوتحدديدا الى غرفتها٣ نقطةطرق الباب عدة طرقات ودخل ٢ نقطةوجد عمرو وملك ومالك ورهف ومها وأحمد ٢ نقطةالقى السلام ٣ نقطة"
,
, عمرو : فينك يا هندسة ٣ نقطة؟
, آسر : كان عندى شوية حاجات بخلصها ٢ نقطةعاملة ايه لوقتى يا سمية ٢ نقطة؟
, سمية :الحمد لله٣ نقطة
, ملك : طيب احنا هنمشى الحمد لله اطمنا عليكى يا سمسمة ٤ نقطة
, مها : خليكى يا بنتى لسة بدرى ٣ نقطة
, عمرو : لا يا خالتو الطريق طويل كده يا دوب٣ نقطةالحمد لله اطمنا على سمسمة ٣ نقطةكلى يابنتى عشان تخرجى من السجنده وشدى حيلك كده ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " :ان شاء **** ٣ نقطةسلملى على خالتو ومصطفى ٣ نقطة
, عمرو "يقبل رأسها " : **** يسلمك ٢ نقطةمعلش يا جوز اختى دى ختم الاخوة عندنا ٢ نقطة
, آسر : ختم حلو ٢ نقطةبس ياريت ميكونش قدام حد
, عمرو : ههههه طيب ٣ نقطةيلا عن اذنكم ٣ نقطة
,
, "خرج عمرو بصحبته زوجته وابنه ٣ نقطةتاركين باقى العائلة ٤ نقطة"
,
, مها : يا بنتى كلى متتعبينيش معاكى ٣ نقطةانتى سمعتى عمك خليل قال ايه ٣ نقطة
, سمية "بتململ " : مليش نفس و**** لو كلت هرجع٣ نقطة
, مها : يوووه بأى انتى ولا العيال٤ نقطة
, رهف"بابتسامة : سمسمة ٣ نقطةمعايا جالاكسى وكيت كات٣ نقطةها عايزة ايه اؤمرى بس ٣ نقطة
, سمية "بصوت ضعيف ": عيزاكى تقومى تروحى يدوب تذاكرى وتنامى عندك مدرسة الصبح
, مالك : ههههههه تستاهلى ٤ نقطة
, رهف : ده انتوا اخوات فظاع ٣ نقطةقفلتونى بجد ٣ نقطة
, أحمد : يلا يا مالك خد اختك وروحوا الوقت هيتأخر ٣ نقطة
, مالك : طيب وحضرتك ياا بابا٢ نقطة
, أحمد : لا انا لسة قدامى شوية ٣ نقطةروحوا خللوا السواق يوصلكم٣ نقطةويجيلى تانى ٣ نقطة
, مالك : حاضر ٢ نقطةيلا يا برنسيس ٢ نقطة
, رهف : حاضر يا اخويا ٢ نقطةاوووووف ٣ نقطة
,
, " كان آسر يتابع حديث العائلة صامتا متأملا بوجه سمية وبعلاقتها مع اخواتها ٣ نقطةاحس بالدفء العائلى ٢ نقطةتذكر كلمة والده٣ نقطة(هييجى اليوم اللى تحتاج فيه عيلتك ياآسر )٣ نقطةتمنى ان يظل بينهم للابد٤ نقطةافاق من افكاره على صوت مالك مودعا اياه ٣ نقطة"
,
, آسر : معلش مخدتش بالى يا مالك ٢ نقطة
, مالك "بخبث ": ولا يهمك ٣ نقطةاللى واخد عقلك يتهنى بيه ٢ نقطة
, آسر "بابتسامة " :يااارب٣ نقطة
, رهف : هى مى خلفت بيبى بجد ؟
, آسر :هههه امال بهزار ايوة ٢ نقطة
, رهف : طيب ٣ نقطة
, آسر :تحبى تشوفيه٣ نقطة
, رهف "باعين لامعة " :بجد ؟
, آسر :ايوة ٣ نقطةبجد ها ايه رأيك ؟؟
, رهف :قشطة ٣ نقطةحضرتك حدد معاد وانا موافقة ٢ نقطة
, آسر : هشوف جدول اعمالى رهف هانم وابلغ جنابك هههههه٢ نقطةخلاص ماشى اتفقنا
, رهف : سلام يا سمسمة ٣ نقطة
, سمية :فى رعاية **** يا رهف ٢ نقطة
,
, "خرج الاخ واخته ٣ نقطةبقى الثلاث٥ نقطة"
,
, مها : اتغديت ياآسر ٤ نقطة
, آسر :الحمد لله٣ نقطةهو عمو خليل هنا ؟؟
, مها : ايوة لسة خارج من هنا قبل ما تيجى ٣ نقطة
, آسر : طيب انا هروحله خمس دقايق ٢ نقطةوارجعلكم عن اذنكم
,
, "ذهب آسر الى خليل٣ نقطةوجده يهم بالرحيل ٣ نقطة"
,
, خليل : خير ياا آسر٢ نقطةـعالى ٣ نقطة
, آسر: كنت عايز حضرتك فى موضوع بخصوص سمية ٣ نقطة
, خليل "بقلق ٢ علامة اقتباس :خير قلقتنى ٣ نقطةتعبانة ٣ نقطة؟؟؟
, آسر :لا لا الحمد لله بس كان فى دكتور صاحبى هناك متخصص فى جراحةالقلب والاوعية الدموية٣ نقطةوماشاء **** عليه ٢ نقطةفككنت عايز يعنى ٢ نقطةالتققرير والاشعة هبعتها ليه عشان يعرضها على دكتور كبير هناك ويشوف ممكن نعمل ايه٢ نقطةانا مبشككش فى قدرات حضرتك اطلاقا٣ نقطة[س بقول ى محاولة مش هنخسر منهاحاجة ٣ نقطة
, خليل : انا فاهم قصدك ٣ نقطةبس صدقنى ياآسر٣ نقطةمش هتلاقى اللى انت عايزه ٣ نقطةع العموم ادى الملف بتاع سمية كله ٤ نقطة
, آسر : اهى محاولة٣ نقطةمتشكر جدا يا عمو٣ نقطةياريت سمية متخدش خبر٤ نقطةوبعد اذنحضرتك ممكن ابعته من مكتب حضرتك لانى احتمال ابات هنا٢ نقطة
, خليل : ماشى خد المفتاح٥ نقطة
, آسر : خلاص ماشى ٢ نقطةانا هسيب الملف هنا٢ نقطةمتشكر جدا يا عمو
, خليل : متشكرنيش٣ نقطةدى بنتى
,
, "خرج آسر متوجها لسمية ٤ نقطةوجدها نائمة ٣ نقطةوأحمد ومها ي
, تناقشون بصوت منخفض ٦ نقطة"
,
, مها :هى قالت محدش يتدخل فى الموضوع ٣ نقطةخلاص يا احمد مش وقت تكلمه
, أحمد : طيب يا مها٣ نقطةاللى انتو عايزينه٣ نقطة
, آسر "بصوت منخفض ": السلام عليكم ٣ نقطة
, أحمد : وعليكم السلام ٣ نقطةتعالى يا آسر ٣ نقطة
, آسر : هو الشوفير لسه مجاش ؟؟؟
, أحمد : لا لسة زمانه على وصول ٣ نقطة
, آسر : ياريت حضرتك تروحى مع عمو يا طنط اطمنى على الاولاد وارتاحى وتعالى بكرة ٢ نقطةانا هفضل هنا مع سمية ٣ نقطةبعد اذنكم طبعا ٣ نقطة
, مها : يا حبيبى لو انت عايز تقعد معانا مفيش مشكلة ٣ نقطةلكن مش هسيب سمية ٣ نقطةدى لسة تعبانة٣ نقطة
, آسر: يا طنط ٣ نقطةانا موجود متقلقيش٤ نقطةلو سمحتى حضرتك روحى اطمنى على البيت وتعالى بكرة ٣ نقطة
, أحمد :السواق جه ٢ نقطةاتصل بيا ٢ نقطةها قررتوا ايه ٣ نقطة
, مها "بتردد " : انا خايفة لتصحى ومتلاقينيش جمبا تقلق٤ نقطةلو احتاجت تروح هنا ولا هنا ٢ نقطةكانت عايزة تصللى وانا اللى وضيتها ٣ نقطة
, آسر"بابتسامة " :يا طنط انا زوجها٣ نقطةمتقلقيش٢ نقطةهى مش هتصحى غير الصبح ٣ نقطةاتفضلى روحى مع عمو ٣ نقطة
, أحمد :خلاص يا مها٣ نقطةوتبأى تعالى بعد الفجر ٣ نقطة
, مها : خلاص ماشى ٣ نقطةب**** عليك يا آسر لو حصل اى حاجة اتصل بيا ٣ نقطةعشان خاطرى ٣ نقطةخللى بالك منها٣ نقطةبص فى اكل وعصير فى التلاجة لو حبيت تاكل يا حبيبى ٢ نقطةوالبطانية فى الدولاب لو بردت وهى نايمة ٢ نقطة
, آسر "بابتسامة " : ههههه حاضر يا طنط
,
, "قبلت راس ابنتها ثم غادرت برفقة زوجها٤ نقطةبينما هو اتى بالملف من سيارته وبعثه من خلال جهاز الكمبيوتر فى مكتب خليل ٣ نقطةذهب اليها ٣ نقطةخلع سترته ٣ نقطةوقبل رأسها ثم جلس بجوارها على كرسى ٤ نقطةيتصفح الانترنت من خلال "ابل آى باد تابلت " ٢ نقطةحتى نام على كرسيه٣ نقطةاذن الفجر٣ نقطةاستيقظت تلقائيا٣ نقطةوجدته نائما على كرسيه٤ نقطةمممسكا بيدها مسندا رأسه على سريرها كعادته ٣ نقطةحاولت سحب يدها ٢ نقطةاحس بها ٢ نقطةاستيقظ ٤ نقطة"
,
, سمية "بصوت خافت " : ماما فين ٥ نقطة؟؟
, آسر :روحت وهتيجى الصبح ان شاء **** ٣ نقطة
, سمية :ايه ليه روحت ؟؟؟ ازاى تروح اساسا٢ نقطة
, آسر: انا طلبت منها تروح٣ نقطةباين عليها الارهاق جدا٤ نقطةدى تعبت اوى اليومين اللى فاتو٣ نقطة
, سمية : انا عارفة ٣ نقطةخير ٢ نقطة
, آسر "ينهض من كرسيه ثم يبتسم لها ويمد يده اليها ٣ نقطةنظرت له بعدم فهم وبتساؤل ٣ نقطة"
, آسر : مش هتقومى تتوضى ؟؟؟ ولا اشيلك ٤ نقطة؟؟؟
, سمية "ببرود ": لا انا هقوم اتوضى مش عايزة مساعدة من حد٢ نقطة
,
, وهمت سمية لتنهض من سريرها وهى تشعر بالالم.متجاهلة اياه ولكنها لم تستطع ان تتجااهل الدوخة التى انتابتها فجأة ٣ نقطةسندت على الكومدينو بيده ثم جلست على السرير ٣ نقطةواغمضت عينيها ٣ نقطةكان يراقبها ٢ نقطةفجأة جلست على السرير٣ نقطةتوجه اليها مرة اخرى ٣ نقطةنزل الى مستواها امسك وجهها٣ نقطة"
,
, آسر "بنبرة حانية " : مالك ٣ نقطةانادى للدكتور٣ نقطة؟
, سمية "بصوت ضعيف " :تؤ٢ نقطةيمكن لانى نايمة بقالى كتير ٢ نقطة
, آسر "يمسح على شعرها " : طيب ولا يهمك ٣ نقطةيلا ٢ نقطة
,
, "نهض آسر ثم حملها ٣ نقطةلم تشعر به الا وهى بين احضانه الدافئة ٢ نقطةارتبكت كثيرا ٣ نقطة"
,
, سمية "بارتباك " : ايه ٢ نقطةده ٢ نقطةايه اللى انت عملته ده ٣ نقطةنزلنى ٢ نقطة
, آسر : بس انتى مش عايزة تصللى اسكتى٤ نقطة
,
, "ادخلها الحمام ٢ نقطةثم اسندها بيديه ٤ نقطةتوضأت سمية ٣ نقطةفهم ليحملها مرة أخرى ٢ نقطةنظرت له نظرة كلها ضيق وحقد٣ نقطة"
,
, سمية "بضيق " : انا مش معاقة عشان تعاملنى كده ٣ نقطة
, آسر "بعتب " : ليه بتقولى كده ٤ نقطة
, سمية "برجاء " : انا مش عايزة اغضب **** بسببك ٣ نقطةكفاية اللى بيحصللى ٣ نقطةسامحنى ٤ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
,
, "واستندت سمية على الائط ومشت شيئا فشيئا حتى وصلت سريرها وبدأت بصلاتها ٣ نقطةبينما ظل صامتا هى بحالتها تلك وتطلب منه السماح حتى لا تغضب ربها بسببه ٣ نقطةما هذه الفتاة ٢ نقطةاى طفلة بريئة٣ نقطةام ملاك ٣ نقطةانتبه لها وقد بدأت صلاتها٣ نقطةتوضأ هو الاخر ثم ادى فرضه٣ نقطةانهت سمية فرضها ثم نامت مرة اخرى .او بالاحرى انها تظاهرت بالنوم٤ نقطةجلس على السرير الاخر ٣ نقطةثم اسند ظهره٣ نقطةتلى ورده القرآنى ٦ نقطةوغفا ٤ نقطةاستيقظت سمي بعد عدة ساعات ٢ نقطةتلفتت حولها راته نائما ٤ نقطةتنهدت بالم ٣ نقطةتمنت من **** ان يبعده عنها ٣ نقطةطرق الباب عدة مرات متتالية ٣ نقطةعدلت حجابها ٣ نقطةاذنت لمن بالخارج بالدخول ٣ نقطةدخل خليل ٣ نقطةواستيقظ آسر ٣ نقطة"
,
, خليل : السلام عليكم
, آسر "متثائبا " : وعليكم السلام ٣ نقطة
, سمية : وعليكم السلام ورحمة **** وبركاته٢ نقطة
, خليل : ازى الاخبار النهاردة ؟؟؟؟
, سمية : الحمد لله يا عم بس ٤ نقطة
, خليل : بس ايه ؟؟
, سمية : اممم٢ نقطة
, آسر : عن اذنكم انا داخل الحمام٤ نقطة
, خليل : ها بأى فى ايه ٢ نقطة
, سمية : يا عمو الالم مش راضى يروح ٤ نقطةمكنتش عارفة اخد نفسى منه الصبح٣ نقطةبحس انى بجرى ومش عارفة اخد نفسى ٣ نقطة
, خليل : اممم ٢ نقطةطيب خلينى اكشف عليكى ٣ نقطة
,
, "كان آسر بالحمام يفتح المياه ولكنه يستند على الباب ليحاول سماع ما يجرى بالخارج ٣ نقطةفقرر شيئا فى نفسه ٣ نقطةبينما انهى خليل فحصه الطبى لها ودون ملاحظاته ٣ نقطةثم توجه اليها بالكلام ٤ نقطة"
,
, خليل: لازم تتمشى شوية عشان الدورة الدموية ٣ نقطةولازم تاكلى كويس والعلاج يا سمية ٢ نقطةواهم حاجة الراحة ٤ نقطةمش راحة الجسم بس راحة البال ٣ نقطةانتى عارفة دواكى ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطةبالمناسبةة أميرة ونغم هييجو يشفوكى النهاردة ٤ نقطةتقومى بالسلامة يا حبيبتى ٤ نقطة
,
, "هنا غسل آسر وجهه وخرج من الحمام ثم توجه اليها ٢ نقطة"
,
, آسر : عمو خليل مشى ٢ نقطة
, سمية : امممم
, آسر : طيب كويس ٤ نقطةكنت عايز اكلمك فى موضوع ٢ نقطةووعد مش هدايقك ٢ نقطة
, سمية : اتفضل ٢ نقطة
, آسر : انا موافق على اللى انتى عيزاه يا سمية ٢ نقطةبس بشرط٣ نقطة
, سمية "متفاجئة " : شرط ؟؟؟
, آسر : ايوة متقلقيش٣ نقطةالشرط٣ نقطةانك تعملى معايا عمرة ٣ نقطة>ه اخر طلب ليا منك ٤ نقطةومش هدايقك٣ نقطةبصى لما صحتك تتكون كويسة وتتحسن هنروح ٥ نقطةووعد اول ما نيجى كل اللى انتى عيزاه هيحصل ٥ نقطةها قولتى ايه ٣ نقطة؟؟؟
,
, " تفاجئت سمية من طلبه و لكنها لمحت صقا شديدا بعينيه ٣ نقطةهذا زوجها ٢ نقطةوحبيبها ٢ نقطةلا تستطيع ان تقاومه٣ نقطةلا تستطيع ان ترفض طلبه ورجائه لها ٤ نقطةابتسمت بالم ٣ نقطة"
,
, سمية : خلاص ماشى ٣ نقطةبس انت وعدت٥ نقطةخليك فاكر ٤ نقطة
, آسر "يقبل رأسها " : وعدى سيف على رقبتى ٣ نقطةمتشكر جدا ٣ نقطة
, سمية "بتهكم ": دى بدايتها يعنى ٢ نقطة؟؟
, آسر : هههه اعتبرينى اخوكى يا ستى ٣ نقطةماهو عمرو رايح جاى يبوس على راسك ٣ نقطةجت عليا٤ نقطة
, سمية : اممممم٣ نقطةلا مجتش عليك بس ٣ نقطة
, آسر "مقاطعا اياها " :مبسش ولا حاجة انا هكون زى مالك او زى عمرو طول الفترة اللى جاية وخلاص ٣ نقطة
, سمية : طيب ماشى ٣ نقطة
,
, " ومرت الايام هكذا٣ نقطةيأتون لزيارتها والعلاقة تتحسن بينها وبين آسر ٢ نقطةعلى الاقل لم تعد تنفر منه٣ نقطةكان قلبها مازال يؤلمها من جرحه الغائر ولكنها كانت تصبره بانها سوف
, تتركه بعد اداء مناسك العمرة بصحبته ٤ نقطةو جاء موعد خروج سمية ٢ نقطةكان آسر يود ان تاتى معه لبيته٣ نقطةولكها رفضت ورفضت ان تذهب لبيت ابيها ٣ نقطةولكنها ٣ نقطة"
,
, سمية : انا عايزة اروح البلد ٣ نقطةمعلش هناك هكون مرتاحة اكتر٣ نقطةعلى الاقلل لحد مكون كويسة واقدر ارجع زى الاول
, أحمد : مينفعش تروحى لوحدك هناك ٢ نقطة
, مها : طيب يا بنتى تعالى نبات فى هنا لحد ما جهز حاجتنا٣ نقطةونروح بكرة ٣ نقطة
, سمية : لا ملوش لزوم يا ماما ٣ نقطةمتغيروش نظامكم ٣ نقطةحضرتاك بقالك فترة تعبانة ومشتتة نفسك بين المستشفى والبيت ٢ نقطةاخواتى محتاجينلك وبابا متنسيش ٣ نقطة
, مها : انتى الاول يا بنتى والباقى بعدين ٣ نقطةلا يمكن اسيبك لوحدك وانت لسة قايمة من دور عيا
, آسر : بعد اذن حضرتك يا طنط انا هروح معاها ٣ نقطةلو مفيش مانع ٣ نقطةوهاخد بالى منها كويس وان شاء **** تيجوا تقضوا الويك اند هناك٣ نقطةها ايه رأى حضرتك ٥ نقطة؟؟؟
, مها : و**** مش عارفة ٣ نقطةبس شغلك يا بنى ؟؟؟
, آسر "مبتسما " : هاخد اجازة ٣ نقطةها يا عمو هتدينى اجازة ولا استمارة 6 ؟؟؟
, أحمد : هههههه انا هدى الموظفين منك اجازة ٣ نقطةيشموا نفسهم ٤ نقطة
, آسر : **** يسامحك يا عمو ٣ نقطةها ايه رأيك يا سميةموافقة ؟.؟؟
, مها : هى تقول ايه يعنى ولا مش هتوافق ليه ؟؟
, ٢ نقطةبس حطها فى عنيك ولو حصل اى حاجة كلمنا
, أحمد :ها يا سمسمة ٣ نقطة
, سمية : خلاص ماشى
, آسر : خلاص تعالى يلا فى عربيتى هنرووح هناك ٢ نقطة
, سمية : بس انا عايزة هدوم وحاجات من بيتنا ٢ نقطةوانت كمان ٣ نقطة
, آسر "بنظرة ذات معنى " : متقلقيش ٤ نقطةيلا بس ٢ نقطةهنعدى على اى ممول واشترى منه يلا بأى ٢ نقطة
,
, "سلمت سمية على والدتها وعلى والدها ٤ نقطةوودعتهم ثم ذهبت مع زوجها الى موطنها حيث يسكن قلبها ويطمئن ٣ نقطة"
 
الفصل الثالث والخمسون


"سلمت سمية على والدتها وعلى والدها ٤ نقطةوودعتهم ثم ذهبت مع زوجها الى موطنها حيث يسكن قلبها ويطمئن ٤ نقطةبينما ذهب أحمد الى المنزل مع زوجته ٥ نقطةكان مالك يعد مفاجأة لسمية بمساعدة رهف ونغم ٢ نقطةعبارة عن احتفال بسيط ٤ نقطةولكن تفاجئوا هم ٣ نقطة"
, مها : هو البيت مسكت كده ليه ٥ نقطة
, أحمد ك معرفش ٢ نقطةيممكن الاولاد نايمين ٣ نقطة
, مها"بصوت عال " : مالك ٤ نقطةرهف ٣ نقطةشروق
, "قدمت اليهم شروق مبتسمة ٣ نقطةحيتهم ٢ نقطةثم اردفت٣ نقطة"
, شروق : ايه ده هى دكتورةة سمية مجتش ؟؟؟
, مها : لا ٣ نقطةراحت على البلد ٣ نقطةفين الولاد٣ نقطة
, شروق :ا٣ نقطة
, "لم تكمل شروق لمتها حتى جاء الاولاد الثلاث ٤ نقطة"
, الثلاث : surprise٥ نقطتان١٥ نقطة
, مالك "متعجبا " : فين سمية ٣ نقطة
, أحمد : راحت البلد مع آسر ٢ نقطةحبت تريح نفسها ٤ نقطة
, نغم "بخيبة امل " :كده ٣ نقطةفركش
, رهف "بضيق " : يعنى ابى آسر ده طالعلى فى البخت ٣ نقطة
, مها"بعدم فهم " : فى ايه ٤ نقطة؟؟؟
, مالك "بزعل ": بصراحة كنا عاملين زى حفلة استقبال ليها ٤ نقطةلكن خير ٣ نقطة
, أحمد : ولا يهمكم ع الجمعة ان شاء **** هنروح ونعملهالها هناك ٤ نقطة
, رهف "بفرح " :هييييييييييه يعيش بابا يعيش٤ نقطة
, مها : اتغديتوا ٣ نقطة؟؟؟
, نغم : لا و**** يا طنط كنا مستنيين ابلة سمية ٣ نقطةبس خير٣ نقطة
, مها : خلاص ٣ نقطةهنتغدى كلنا ٣ نقطةاكيد بابا وماما فى الجامعة ٣ نقطة؟؟
, نغم : امممم ٢ نقطةللاسف ٣ نقطة
, أحمد :انا هاتصل بيهم ونقضى اليوم كله مع بعض ان شاء ****
, نغم "بسعادة " : ياريت يا عمو ٤ نقطة
, أحمد : ان شاء **** يا حبيبتى ٣ نقطةمها اتصلتى بسامية توضب البيت هناك
, مها : ايوة يا حبيبى متقلقش٤ نقطةيلا يا ولاد قولوا لشروق تحضر الغدا ٣ نقطةواحنا هنجيلكم
, مالك : **** يسهلووووو٤ نقطة
, مها "بحزم " :ولد ٣ نقطة
, مالك : عيب كده يارهف اخص عليكى ٣ نقطةيلا يلا جوه ٣ نقطةسلامو عليكو٤ نقطة
, أحمد :هههههه جيل يخاف ميختشيش ٣ نقطة
, " كانت سمية فى الطريق٢ نقطةتجلس على مقعدها الامامى تنظر من الشباك٣ نقطةتتفحص الشوارع البنايات الاشجار٣ نقطةكل شئ٣ نقطةتفكر٣ نقطةهل ستظل قوية مثل هذه الاشجار ام ستتتصدع مثل هذه البنايات ٣ نقطةقطع عليها تفكيرها٢ نقطةرفيق رحلتها ٣ نقطة"
, آسر :اللى واخد عقلك ٤ نقطة
, سمية : ولا حاجة ٣ نقطة
, آسر : بصى يا ستى تفق اتفاق ٤ نقطةانا بنام فى الطريق ٢ نقطةمكن انام وانا بسوق لا قدر **** ومرة واحدة هووب اروح لابس فى حيطة وبعد كده ٣ نقطة
, سمية "مخضوضة " : ايه فى ايه ٣ نقطةهتحسسنى ان انا فى فيلم عربى ٣ نقطةلا ركز كده انا مش حمل حادثة ومواضيع ٤ نقطة
, آسر : هههههه ماشى .ياااه ده انتى رهيفة خالص٣ نقطةخلاص افضلى اتكلمى ٣ نقطة
, سمية : شغل الراديو او الكاست ٣ نقطة
, آسر : كده بيكون ودنى بتتعود بسرعة ومبيكونش فيه تفاعل لكن لو اتكلمتى اكيد هرد وهصحصح٣ نقطةهاا قولتى ايه ٣ نقطة
, سمية : قولت لا اله الا **** ٣ نقطة
, آسر: محمد رسول **** ٤ نقطةقوليلى بأى ٣ نقطةانتى عندك كام سنة بالضبط ٤ نقطة
, سمية : عندى 23 وكام شهر ٢ نقطةتقدر تقول 24 ٣ نقطة
, آسر : ياااه ٣ نقطةده انتى اللى يوفك يقول 14 مش 24٤ نقطةانا عندى بالضبط بالضبط ٣ نقطة33 وشهرين ويوم واحد٣ نقطة
, سمية "مبتتسمة ": ماشاء **** حاسبهمم باليوم
, آسر : مهندس بأى ولازم كل حاجة عدى بالمللى ٤ نقطة
, سمية : ماشى يا باشمهندس٣ نقطة
, آسر :عليكى الدور ٣ نقطة
, سمية "بعدم فهم " :فى ايه ٤ نقطة
, آسر : فى الاسئلة ٤ نقطةوليكى مطلق الحرية ٤ نقطةوانا هجاوب بس ٣ نقطة
, سمية "وقد بدأت تجاوب معه ": متاكد ؟؟؟
, آسر :انا مبقولش كلمة غير لو متاكد منها اكتر ما انا متاكد من نفسى ٣ نقطة
, سمية : ماشى ٢ نقطةامممم٣ نقطةبتحب الخيل ٣ نقطة
, آسر :جدا٣ نقطةبس مركبتهمش من زمان ٤ نقطةمن وقت ما سافرت امريكا من حوالى 8 سنين٣ نقطة
, سمية : يااااه ده انت مسافر من زمان اوى ٣ نقطة
, آسر :ههههه ايوة ٣ نقطة:نتى لسة بنوتة بضفاير هههههه
, سمية "بتهكم " : كنت طفلة ٢ نقطةقولها متخليش فى نفسك حاجة ٣ نقطة
, آسر : انتى عارفة انتى طفلة ليه ٣ نقطةاقولك ليه ٣ نقطةاالاطفال ملايكة ٣ نقطةانقياء ٣ نقطةعندهم يا ابيض يا اسود ٣ نقطةميعرفوش اللون الرمادى ٤ نقطةبتحبى تروحى لللعالم بتاعهم لانك متاكدة مفيش نفاق ولا مصالح ولا زيف ٣ نقطةالاطفال هما الحاجة الوحيدة اللى بتهون علينا الدنيا والللى فيها يا٣ نقطةطفلة ٣ نقطة
, " كانت سمية تتابع حديثه.متعجبة من كلامه ٤ نقطةاهو آسر الذى ضربها وجرحها٣ نقطةالذى سلمها لسيف٤ نقطةما الذى يقول٤ نقطةما ان انهى حديثه حتى ٣ نقطةاوقف سيارته٣ نقطةثم مسك يدها برفق شديد وحنا بالغ ٢ نقطةارتبكت سمية م هذا الوضع ٣ نقطةثم نظرت له ٢ نقطةمتخوفة مرتبكة ٣ نقطةلتجد عيو ٢ نقطةمن اجمل ما رأت ٣ نقطةانها اول مرة ترى عينيه دون القناع الزجاجى ٣ نقطةانها واسعة وكحيلة٣ نقطةذات رموش كثيفة وحادة٣ نقطةيغلب عليها اللون الرمادى ٣ نقطةبها سر أسمه ٣ نقطةبهها سر أسره لها ٣ نقطةبهما الحب والحنان والعشق والاماااااااااان ٣ نقطةاما هو وجد عينين ذابلتين حزا تنظران له وهما مرتبكتان خافتان عاتبتان٤ نقطةولكنه سواد طاغى وبياض ناصع يلمع من شدة صدق هذه العيون ٣ نقطةورموش٢ نقطةكثيفة وطويلة٢ نقطةانها اجمل ما {ات عينه ٣ نقطةفلتقل ٢ نقطةاصدق ما رأت عينه ٣ نقطةظل هذا الوضع دقائق٣ نقطةانتبهت سمية ٤ نقطةثم تنحنحت٣ نقطةوسحب يدها بسرعة ٤ نقطةولكنه نظر اليها بابتسامة واكمل طريقه١٠ نقطة"
, سمية "بارتباك " :أظن لازم نعدى على اى محل لبس عشان نشترى منه ٤ نقطةمفيش هناك على ما اعتقد
, آسر"بثقة " :متقلقيش٣ نقطةانا عامل حسابى ٤ نقطة
, سمية : ازاى يعنى ؟؟؟؟
, آسر"بابتسامة " : لما نوصل هتعرفى ٣ نقطة
, سمية "تتثائب " : لسة الطريق طويل ٤ نقطة
, آسر : افردى الكرسى وخدى البشكير من وراكى ونامى٣ نقطة
, سمية : بس انا مبعرفش اعمل الكرسى ازاى٣ نقطة
, آسرر :ههههههه يادى يا بتى انتى بتعرفى تعملى ايه بس٣ نقطةوادى ركنة ٤ نقطة
, "ركن آسر سيارت ٣ نقطةثم نزلت سمية من كرسيها على ملامحها الضيق٢ نقطةوفرد لها كرسى عربته الفاهرة٣ نقطة"
, آسر : يلا اتفضلى ٤ نقطة
, سمية "بصدمة " : انت عملته زى السريركده لليه ٣ نقطةلا انا مش هعرف كده ٢ نقطةأرفعه شوية ٣ نقطة
, آسر: متتكسفيش كده احسنلك و**** ٣ نقطةانامظبطه ع الوضع الصحيح مش هتتعبى ولا حاجة
, سمية "بتصميم " : انا مش هنام٥ نقطةهه وخلينا واقفين ٣ نقطة
, آسر " بتحدى " : طييييييب ٣ نقطة
, "وحملها بخفة ٣ نقطةثم وضعها على الكرسى تحت مقاومة منهاولكنه هدأها بنبرته صوته القوى ٣ نقطةوبحزم قال لها ٢ نقطة(هتتعبى على فكرة وكده غلط عليكى يلا ٤ نقطةمبهزرش بتكلم بجد) نامت سمية على مضض وهى تتحسبن عليه بينها وبين نفسها ٣ نقطةثم دثرها٣ نقطةواغلق الباب ثم عاود القيادة مرةة أخرى ٢ نقطةتحت انغام اغنية حمزة ننمرة " عصفورين ٢ نقطة"٢ نقطةوصل العصفوران بيتهما ٣ نقطةكانت سمية نائمة ٢ نقطةتناثرت بعض من خصلات شعرها على جبهتها ووجهها من تحت الحجاب٤ نقطةوقف آسر سيارته بالجراش الخاص بالقصر ٣ نقطةثم نزل ٢ نقطةوانزل الحقائب٣ نقطةوفتح باب سمية ٣ نقطةايقظها برفق ٤ نقطة"
, سمية "بصوت نائم " : احنا وصلنا معقولة ؟؟؟
, آسر : ايوة يلا انزلى ٤ نقطةدخلى الحرير اللى نازل ده ٣ نقطة
, سمية " حرير ايه ٢ نقطةانا مش لابسة حرير ٢ نقطةده كتان ٣ نقطة
, آسر "وملس على خصلها المتناثرة " : اتق **** دى كتان ٢ نقطة؟؟؟٣ نقطةقومى قومى يلا ٤ نقطة
, حسين : حمد لله على السلامة يا دكتورة ٣ نقطةحمد لله على السلامة يا باشمهندس ٣ نقطة
, آسر : **** يسلمك يا عم حسين٣ نقطةمعلش ممكن تاخد الشنط وديها اوضة دكتورة سمية ٣ نقطة
, سمية : ازيك يا عمو وسامية عالمة ايه ٣ نقطة
, حسين : زى الفل الحمد لله ٤ نقطةهى مستنياكى فى الصراية ٣ نقطةعن اذنكم ٣ نقطة
, " مشت سمية بجوار آسر بضع خطوات كانت خطواته سريعه كطبيبعتها٣ نقطةلكن خطواتها كانت خذرة للغاية فتخلفت عنه قليلا ٣ نقطةلاحظ ذلك ٣ نقطةفتوجه نحوها قلقا ٣ نقطةوامسك بوجهها٤ نقطة"
, آسر "بقلق " :انتى تعبانة ٤ نقطة
, سمية "تبعد يده عنها ": لا ٢ نقطةبس يعنى ٣ نقطةعشان مجهدش نفسى مرة واحدة
, آسر "مبتسما " : وعلى ايه يا ستى ٣ نقطة
, "وحملها آسر بخفة ٤ نقطة"
, سمية "بضجر " : مش كل مرة تعمل كده نزلنى لو سمحت ٣ نقطةده مش مكاه ولا وقته ٢ نقطة
, آسر "بهدوء وهو مستمر بالسير " : عشان متتعبيش نفسك ٣ نقطةوبعدين دى الشنطة بتاعتى اتقل منك ٣ نقطةالا انتى عاملة ريجيم من امتى ٣ نقطة؟؟
, سمية "بحزن " : من ساعة لما تعبت ارتحت ٢ نقطةنزلى لو سمحت .
, آسر " اراد ان يغير مجرى الموضوع " : طيب ايه رأيك ندخل من الباباللى ورا ؟؟؟ احنا قربنا خلاص
, سمية "شبه باكية " : نزلنى٣ نقطةبجد انا مبهزرش٣ نقطة
, آسر "وقد انزلها ومعالم الخوف والصدمة بادية على وجهه " : انا ٣ نقطةكنت عايز راحتك ٣ نقطة
, سمية : لو٢ نقطةلو عايز راحتى٣ نقطةامشى على اتفاقنا٣ نقطةمتستغلوش٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "شعر آسر انه قد تسرع قليلا ٣ نقطةهاهى فهمته٣ نقطةاذن لابد من السير على الاتفاق كما تحب ٤ نقطةدخلت سمية ودخل بعدها آسر ٣ نقطةرحبت بهما مدبرة المنزل سامية ذات الوجه البشوش ٣ نقطةقامت سامية بتحضير الغرفة التى توجد فى الدور الاول لسمية وآسر بناءا على طلب مها٤ نقطةدخلت سمية الغرفة وعلى وجهها ابتسامة سخرية ٣ نقطةنظرت بارجاء الغرفة٣ نقطةانها تعرفها جيدا ولديها الكثير من الذكريات السعيد والحزينة بها ايضا٣ نقطةانها غرفة جدتها الكبرى سمية٥ نقطةوهى وسط زحام افكارها ٣ نقطةسمعت صوت غلق الباب التفتت ورائها لتجده آسر قد دخل وخلع سترته ووضعها على الكرسى ثم تجول بالغرفة متأملا ديكورها وتصميمها الكلاسيكى ٤ نقطةتعجبت سمية من دخوله ٢ نقطةفنظرت له متسائلة ٣ نقطةفهمها آسر واجابها٣ نقطة"
, آسر :حسين جاب هدومى هنا٤ نقطةوكمان مينفعش ابات فى اوضة واتى فى اوضة قدام الخدامين ٣ نقطةده فى حقنا مش كويس٣ نقطةووكمان ده سر من اسرار الحياة الزوجية ٢ نقطةاللى مينفعش نبوج بيها٣ نقطةولا انا غلطان ؟؟؟؟
, "لقد ووضعها فى خانة اليك٤ نقطةلم تجبهخ بل ظلت تظر له يغضب ٣ نقطةفهمها فاجابها ٤ نقطة"
, آسر : السرير كبير اى نعم لكن مش بسست ٤ نقطةفانا هتطووع وانام على الفوتيه ده ٢ نقطةها اى استفسار تانى ٢ نقطة
, سمية : لو سمت اطلع عشان عايزة اغير ٣ نقطة
, آسر : تؤ٣ نقطةانا هناااااااااااام ٤ نقطةوانتى خدى هدومك وادخلى الحمام٣ نقطةاعتقد ان ده الباب بتاعه ولا انا غلطان
, سمية "بنفاذ صبر " :لا ٣ نقطةمش غلطان ٣ نقطة
, " تظاهر آسر بالنوم على الفوتيه٢ نقطةبينما توجهت لحقيبتها٣ نقطةوفتحتها لتجد الصدمة٨ نقطة"
, سمية "بصدمة " :يا لهوى٤ نقطةايه ده ٣ نقطةمين اللى جاب دول هنا٢ نقطة
, آسر "متظاهرا بالنوم " : فى ايه ٤ نقطةشوفتى فار ولا حاجة ؟؟؟
, "اغلقت سمية حقيبتها بسرعة ٢ نقطةثم توجهت اليه باعين مرتبكة ٢ نقطة"
, سمية : ها ٤ نقطةلا ولا اجة ٣ نقطةبس ٣ نقطةانا طالعة اوضتى فوق ٣ نقطة
, آسر "بخبث " : ليه ؟؟هى الهدوم دى مش بتاعتك ؟؟؟؟
, سمية "بوجه أحمر وباندفاع " : لا ٢ نقطةمش بتاعتى ٢ نقطةايه اللى جابها هنا ٤ نقطة
, آسر : ازاى مش بتعتك٣ نقطةالشنطة دى لقتها فى اوضتك فى امريكا٤ نقطةباينك كنتى نسياها٤ نقطةومعرفتش افتحهها٣ نقطةالباسوورد صعب زى صحبته ٣ نقطة
, سمية : والله٣ نقطةدى مفتوحة اهه٣ نقطة
, آسر : بجد ٢ نقطةطيب غيرى مستنية ايه ٤ نقطة
, "نظرت له سمية بغضب ٢ نقطةثم تركته وصعدت لغرفتها الاولى ٣ نقطةدخلتها ٣ نقطةهى كما هى٤ نقطةلم يتغير شيئا٣ نقطةولكنها مظلمة٣ نقطةفتحت شرفتها٤ نقطةونافذتها تخلل النور بداخلها ٣ نقطةاشيائها كما هى ولكنها مغطاة ٣ نقطةازاحت الغطاء تناثرت الاتربة فى الجواء,,,ولكن ظهرت الغرفة ٢ نقطةالذكريات ٢ نقطةالطفولة ٣ نقطةكل شئ٣ نقطةفتحت سمية خزانة ملابسها ٤ نقطةكما هى كما رصتهم آخر مرة ٤ نقطةااخذت منها ما يلزمها ٣ نقطةثم جلست على الكرسى ٢ نقطةتفكر فيما يحاول آسر ان يفعله ٣ نقطةتذكرت ميرنا فجأة ٣ نقطةوولدهما٣ نقطةبكت ٣ نقطةقليلا٣ نقطةثم دعت ربها٣ نقطةوجدت سى دى لوائل جسار"فى حضرة المحبوب " ٣ نقطةقد جلبته لها ملك ٤ نقطةوضعته سمية فى الجهاز ٣ نقطةجاء مقطع٣ نقطة"قلبك حنين يا نبى ٣ نقطةومفيش حنان على كوكبى الشمس طلعت من الغروب لما بتزعل ع الصبى ٧ نقطة"ال آخره٣ نقطةاستمعت اليها سمية وهى تهتز على كرسيها٣ نقطةتركته ويبدو عليها الغضب الشديد٣ نقطةتوضأ ثم صللى وابدل ثيابه ٣ نقطةسأل عنها الخادمة لتخبره انها بغرفتها ٤ نقطةصعد اليها لم يكن يعلم ايهم٢ نقطةولكن سمع الصوت ورأى النور٣ نقطةفاتجه نحوها٢ نقطةوجدها تحتضن ثيابها جالسة على الكرسى المهتز ٢ نقطةترقرت برغم عنها دموع على وجنتيها ٣ نقطةنظر لهاآسربندم شديد٣ نقطةلم تلحظ وجوده٣ نقطةأقبل نحوها ثم وضع يده على كتفها ٣ نقطةالتفتت منتفضة لتجده آسر ٤ نقطة مسحت دموعها مسرعة٣ نقطةثم نهضت ٣ نقطةاغلقت الجهاز٤ نقطة"
, آسر :مسيبتهوش ليه ؟؟؟
, سمية : كده ٢ نقطةعن اذنك٣ نقطة
, آسر : استنى ٤ نقطة
, سمية :خير ٤ نقطة
, آسر "امسك بوجهها " : انا آسف معلش متزعليش٣ نقطة
, سمية "بنفاذ صبر " : انا قولتلك٣ نقطةمتستغلش الوضع اللى احنا فيه ٢ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "تركت وحيدا بغرفتها ثم انصرفت ٣ نقطةالتفت فى انحاء الغرفة ٢ نقطةليجدها بسيطة للغاية ٣ نقطةفتح مكتبها ليجد شهادات تقدير متعددة محفوظة فى الدرج ٣ نقطةاخرجها٣ نقطةواخذ ينظر لكل واحدة على حدة ٣ نقطةاغلبها فى مراحل التعليم المختلفة ٢ نقطةويوجد بعض لاجتيازها مسابقات قرآن كريم وثقافة دينية ٣ نقطةولكن جميعها٤ نقطةكتب عليها المركز الاول٤ نقطةاخرج بعض الصور لها كانت فى ذات المكان ٢ نقطةصور لها بجوار الماظ واخرى بجوار معلمين لها٢ نقطةواخرى بجوار شخ ازهرى٣ نقطةوواحدة كانت مع وزي سابق للتربية والتعليم٣ نقطةفهى كانت حازة على المركز الاول فى الثانوية العامة٣ نقطةتذكر والده ٢ نقطةحينما قال له ٣ نقطة(صاحبى بيقولى طول ما اولاد الفيومى فى الثانوي مش هيسمحوا لحد ياخد المركز الاول٥ نقطةبنت عمك طلعت الاولى على الجمهورية يا باشمهندس٣ نقطة)٣ نقطةابتسم لا اراديا ٤ نقطةانها على ما هى عليه من علم وادب وثقافة ودين ٣ نقطةولم تشعره باى شئ وال الفترة الماضية ٤ نقطةكم متواضعة تلك الفتاة ٣ نقطةوضع كل ش بمكانه مرة أخرى ٢ نقطةثم رجع للتامل بغرفتهها ٣ نقطةكانت هناك مكتبة صغيرة ٤ نقطةمقسمة بعناية ٣ نقطةبها قصص قصيرة٢ نقطةكقصص يوسف ادريس وكتب ادب للمنفلوطى وصلاح عبد الصور والعقاد وتوفيق الحكيم وغيرهم ٢ نقطةوكثيير من كتب الشعر ٣ نقطةنزار قبانى .هاشم الرفاعى امل دنقل فاروق جويدة فاروق شوشة احمد شوقى تميم البرغوثى صلاح جاهين جبران خليل جبران٢ نقطةوكتب سيرة ذاتية للعديد من الشخصيات العربية والاجنبية كفان جوخ٣ نقطةوروايات مترجمة واخرى ٣ نقطةوكتب دينية لفريد الانصارى وفتح **** كولن وسيد قطب والغزالى ومحمد احمد الراشد والعريفى والقرنى وغيرهم ٤ نقطةتعجب لها كثيرا ٣ نقطةوأعجب بها أكثر٢ نقطةاحس ان الوقت داهمه ٢ نقطةاغلق الغرفة ونزل مرة أخرى ٣ نقطةدخل غرفتهما ٢ نقطةليجد سمية ترتدى اسدال صلاتها وتجلس بالشرفة ٣ نقطةقرب اليها٣ نقطةوجد نفسها غير طبيعى لقد عاد الضيق نوعا ما ٣ نقطةقلق عليها ٣ نقطة"
, آسر : اخدتى الدوا ؟؟؟
, سمية "بصوت مختنق " :ايوة اخدته ٣ نقطة
, " اقترب منها آسر وجدها تبكى وتشهق ٤ نقطةنزل الى مستواها ومسح دموعها ٣ نقطة"
, آسر : ليه العياط بس ؟؟؟
, سمية "بلوم ":متعرفش ليه ٥ نقطةافهم يا ٣ نقطةيابن عمى ٣ نقطة
, آسر : الانسان مبيقدرش يتحكم فى مشاعره ٣ نقطة
, سمية : بس بيقدر يتحكم فى تصرفاته ٣ نقطة
, آسر : حاضر ٤ نقطةالمهم بس انتى نفسك ماله كده بتنهجى ليه .
, سمية "بتنهيدة " : معرفش ٣ نقطة
, آسر : بس انا اعرف انتى لسة خارجة من المستشفى الصبح ٣ نقطةوتعرضتى لمجهود نفسى وجسمانى ٣ نقطةبسببى ٢ نقطة
, سمية : لا مش بسببك ولا حاجة ٢ نقطةانا اللى بأيت زى الموتور العطلان ٢ نقطة
, آسر : لاااا فشر موتور عطلان ايه بس٣ نقطةكلها فترة راحة ويرجع الموتور زى الحصان
, سمية "بسخرية " : الحصان العجوز اللى لما بيحوا يريحوه بيضروه رصاصتين ٣ نقطةصح
, آسر :ماعاش ولا كان٤ نقطةومدام جينا للموتور والحصنة ٣ نقطةيبأى لازم ترتاحى ٣ نقطةيلا عشان تنامى ٣ نقطة
, سمية : عندى طلب ٣ نقطة
, آسر : اؤمرى ٣ نقطة
, سمية "برجاء" : متتعبنيش اكتر من كدده ٢ نقطةبكفاية٤ نقطة
, آسر"بمرارة " : حاضر ٣ نقطةبس لازم تعرفى انى بحبك يا سمية ٢ نقطةوحتى لو مكملتيش معايا لا قدر **** وانفصلتى عنى ٣ نقطةقلبى وانا هنفضل ملك ليكى فى اى وقت هتلاقينى جمبك ومعاكى ٢ نقطة
, سمية "بتهكم ":ياااه من امتى ٢ نقطة؟؟؟
, آسر: من زمان اوى ٤ نقطةمن يوم فرح ملك و**** وانتى شديتينى وشغلتى قلبى وعقلى ٣ نقطةفضلت اتعلق يوم عن يوم بيكى ٣ نقطة
, سمية : متكدبش عليا ٣ نقطة
, آسر "بصدق " : و**** مبكدب ٤ نقطةنفسى تكملى حياتك معايا ونكون مع بعض انا وانتى وبس
, سمية "بعفوية " : وميرنا٣ نقطةوابنك اللى فى بطنها موقعهم ايه فى حياتك ؟؟؟
, آسر " بصدمة " : انتى بتقولى ايه ٤ نقطة؟؟
, سمية "تبتسم بسخرية " : انا عارفة انك متجوز واحدة غيرى من زمان تخيل ٥ نقطةكنت عارفة انك بتروح وتبات عندها مش فى شغل ولا حاجة ٤ نقطةكنت بقعد خايفة فى اوضتى لوحدى فى البيت ٣ نقطةوانت معين عليا حارس٢ نقطةكنت مآمن عليا معاه ٢ نقطةاكيد مفكرتش٥ نقطةوعرفت كمان انها حامل منك وقت ما انت عرفت ٣ نقطةشوفت ازاى ٣ نقطةهه٣ نقطةربنا يتمملها على خير ويجيلك مولودك كويس وسليم يا ابن عمى ٤ نقطةويخليكم لبعض ٤ نقطةالاسرة مبتتعوضش ٣ نقطةعن اذنك ٤ نقطة
, آسر : انتى غلطانة ٣ نقطةانتى فاهمة غلط ٣ نقطةالموضوع مش كده خالص ٣ نقطةانا هفهمك كل حاجة
, سمية "متوجهة نحو سريرها " : سيبنى انام وارتاح ٣ نقطةوانسى ٣ نقطةسيبنى ٤ نقطة
, آسر : انتى لازم تفهمى ٣ نقطة
, سمية "بعصبية " : وانا مش عايزة افهم٤ نقطةسيبنى ٣ نقطة حرام عليك بأى سيبنى اعيش اليومين اللى باقيين لى فى راحة بال وسعادة ٢ نقطة
, آسر : انا ٤ نقطة
, " لم يكمل آسر جملته سبب رنين هاتفه ٢ نقطةنظر له ٣ نقطةانه رقم ينتظره منذ ايام٣ نقطةاخذ هاتفه وتوجه خارجا دون ان ينطق ببنت شفة ٤ نقطةبينما اخلدت لنومها واحلامها ٤ نقطةخرج آسر وتوجه للحديقة ورد ٣ نقطة"
, آسر : السلام عليكم ازيك يا باسل
, باسل : **** يسلمك منيح ٣ نقطةانت كيفيك وسمية كيفها .؟؟؟
, آسر : الحمد لله ٢ نقطةها طمننى ؟؟؟
, باسل "بتنهيدة " : انت متأكد انه ها التقارير والاشعات لسمية مرتك ٣ نقطةوما فيها اى خلل ا\و خطأ,,,,
, آسر"بقلق " : ايوة ٣ نقطةخير ٤ نقطة
, باسل : بدى اياك تكون قوى ٣ نقطةمرتك بحاجة قوتك وحنانك آسر مو اهمالك ٢ نقطة
, آسر "بنفاذ صبر " : متريحنى يا باسل ٣ نقطة
, باسل : ما فى لالها علاج نهائى ولا دوائى ولا جراحى٤ نقطةالدوا اللى راح تاخده هو علاج اعراض مو علاج لعضلة قلبها
, آسر " بهدوء " : يعنى ايه ؟؟؟
, باسل : يعنى ٣ نقطةخليك جمها ٤ نقطةماراح تلاقى اللى بدك اياه برات مصر صدقنى ٢ نقطة
, آسر "بانفعال " : ليه يعنى ؟؟؟هى ذنبها ايه تموت وتتعيش حياة هى مش تستحقها ٣ نقطةهى معملتش حاجة لكل ده ٣ نقطة
, باسل : استغفر ربك مو منيح هالحكى ها . ٣ نقطةالحل الوحيد وممكن نلجأ له بآخر فرصة ووقت لما تكون يعنى لا قدر **** ٢ نقطةتعبانة لدرجة شديدة ٤ نقطةبآخر مرحلة بمرضها ٣ نقطةبنآيس وبنحاول نعمل زرع قلب ٣ نقطةلكن مو كتير بتنجح لانه الها متطلبات معينة يعنى لاوم القلب يكون صاحبه متوفى من شى ساعتين بالكتير وبتكون الانسجة متطابقة .ولو لقينا هالاشياء٣ نقطةاحتمال كبير الجسم ما يتقبله لانه بيعامله على اساس انه جسم غريب عنه ٢ نقطة
, آسر : انا مش هستنى لما سمية تموت وانا واقف بتفرج ٤ نقطة
, باسل : خليك جمبها ما تزعلها ٢ نقطةاحتويها بحبك الها وحنانكواهتمامك فيها ٣ نقطةحاول تعوضها عن كل شئ صار ٣ نقطةلا تحسسها بشفقة منك٤ نقطةحسسها بحبك٣ نقطةوياريت يا آسر ما يصير حمل بنوب بنوب٣ نقطةوحاول يعنى العلاقة اللى بيناتكن تخللى بالك منها٣ نقطة؟اكيد فهمتنى
, آسر "بحزن " : ايوة يا باسل ٤ نقطةانا متشكر جدا ٢ نقطةآسف انى ازعجتك ٤ نقطة
, باسل : لا تقول هيك ٢ نقطةانا آسف مشان ما قدرت ساعدك ٣ نقطةان شا **** **** بيخفف عنها ٣ نقطةسلملى عليها كتير
, آسر : يوصل ان شاء الله٤ نقطة .مع السلامة
, " اغلق آسر هاتفه بينما جلس على المرجوحة التىتوجد بالحديقة ٢ نقطةاحس بالضياع ٣ نقطةبالذنب ٣ نقطةبالعجز ٤ نقطةلماذا يحدث لها هكذا لماذا ٣ نقطةاهو ابتلاء لها ام عقاب له ٤ نقطةنظر الى شرفة الغرفة ٣ نقطةنهض وتوجه اليها ٤ نقطةدخل الغرفة بهدووووء شديد٣ نقطةليجدها نائمة كالملاك ٣ نقطةشعرها خلفها على الوسادة٣ نقطةكانها عروس٣ نقطةاقترب منها ٣ نقطةملس على جبهتها برفق٣ نقطةثم طبع قبلة خفيفة عليها ٣ نقطةودثرها جيدا ٣ نقطةثم توجه للفوتيه عله يجد سبيلا آخرا للراحة٤ نقطةبينما كانت الاجواء مشحونة بالتوتر والقلق فى القاهرة ٣ نقطةكان الثلاث على السفرة ٤ نقطة"
, ميرفت : امال صاحبك فين يا جو ؟؟؟
, يوسف "بارتباك " :معرفش يا طنط٢ نقطةممكن مع سمية فى المستشفى ٣ نقطة
, ميرفت "بعصبية " :معدش فاضل غيرها يشتغل ليها ممرض٣ نقطة
, مى : ماما٣ نقطةلو سمحتى دى مراته ٣ نقطةسواء ضرتك حبيتيها او لا هو بيحبها٢ نقطةومتمسك بيها ٣ نقطةخلاص يا ماما٣ نقطة
, ميرفت "بتحدى " :لا مش خلاص٤ نقطةوهيطلقها يعنى هيطلقها٣ نقطةدى بتدلع من الاول مقعداه جمبها٣ نقطة
, يوسف : يا طنط محدش عارف ظروفهم ٤ نقطةبس بليز يا طنط سيبيهم فى حالهم وخصوصا آسر متضغطيش عليه ٣ نقطةولا سمية
, ميرفت "بعند ":لا و**** ٣ نقطةانتوا كلكم معاها بأى ٣ نقطةانا هخليه يطلقها ويتجوز نادين بنت ثريا٤ نقطةوبكرة تشوفوا
, مى "بعصبية " :يا ماما ليه حضرتك اخداها تحدى ٣ نقطةهو احنا فى حرب٣ نقطةاتنين اتجوزا وبيحبوا بعض٣ نقطةخلاص سيبيهم فى حالهم٣ نقطةوآسر مش هيسمح باللى حضرتك بتفكرى فيه دهعن اذنكم٤ نقطة
, يوسف : الحمد لله سفرة دايمة يا طنط ٥ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "دخلت مى غرفتها ثم حملت صغيرها٤ نقطةوتأهبت للمغادرة ٣ نقطةدخل عليها زوجها٣ نقطةوجدها فى حالة من الضيق ٤ نقطة"
, يوسف : ايه يا ميوش٣ نقطةمش هتباتى ؟؟؟
, مى "بضيق" :لا٣ نقطةانا عايزة اروح ٢ نقطة
, يوسف: بس انا مسافر بكرة الفجر٣ نقطة
, مى "بنفاذ صبر" : هقعد فى بيتى يا سيدى مع طنط مديحة ٣ نقطة
, يوسف : ببصى يا حبيبتى ٣ نقطةانا عارف ان طنط ميررفت ملهاش حق فى اللى عملته ٣ نقطةبس وفاة عمى **** يرحمه اثثرت عليها بردو٣ نقطةاعذريها٣ نقطةعايزاكوا جمبها ٤ نقطة
, مى "ببكاء " **** يرحمك با بابا **** يرحمك٥ نقطةلو كان عايش مكنش رضى باللى هى بتعمله
, يوسف : **** يرحمه ٣ نقطةوآسر كمان مش هيرضى صدقينى ٤ نقطةلازم تكونى مع ماماتك ٢ نقطةمن باب بر الوالدين يا ستى ٣ نقطة
, مى : يا يوسف ٢ نقطةمش هقدر٣ نقطة
, يوسف :اقعدى معاها يومين وبعد كده امشى ٣ نقطةلو مشيتى دلوقتى هتقول انتو الاتنين سبتوها بسبب سمية ٣ نقطةوهتكرهها اكتر٣ نقطةبلاش
, مى : انا معرفش سمية عملتلها ايه ٣ نقطةو**** سمية طيبة اوى يا يوسف٣ نقطةانت شوفت ازاى كانت شايلة همنا لوحدها لما بابا **** يرحمه توفى
, يوسف : ايوة عارف و**** ٣ نقطةربنا يجازيها خير ويحبب مامتك فيها ٤ نقطةمى :يارب يايوسف٤ نقطةبقولك خليك هنا الليلة دى وسافر من هنا
, يوسف: حاضر يا حبيبتى ٤ نقطةنومى محمود باشا الصغير ٣ نقطةويلا ننزل نقعد مع مامتك ٣ نقطة
, مى "بحنان تقبل وجنته " :**** يخليلك ليا يا احن زوج فى الدنيا وميحرمنيش منك
, يوسف "بحنان " :ولا منك يا حبيبتى ٣ نقطةيلا ٢ نقطةبأى ٣ نقطة
, " نزلت مى برفقة زوجها لامها وحاولت ان تقضى يومها مع امها وتتجنب الحديث معها عن سمية وآسر ٤ نقطةاستيقظت سمية بعد فترة ليست بالقليلة وجدت الليل قد احل٤ نقطةفزعت ٣ نقطةوشهقت ٤ نقطة"
, سمية : استغفر **** العظيم يارب٤ نقطة
, "نهضت سمية ٣ نقطةواسرعت الى الحمام ٣ نقطةاحس بحركتها آسر فاستيقظ هو الآخر٣ نقطةجلس الاريكة ٢ نقطةنظر فى ساعته ليجدها الثامنة مساءا٥ نقطةنظر حوله لم يجدها٣ نقطةخرجت مسرعة من الحمام٣ نقطةوفرشت سجادة صلاتها ٣ نقطةثم صلت مافاتها من فروض٣ نقطةقد فاتها العصروالمغرب٣ نقطةدخل آسر الحمام ثم توضأ وخرج وبدأ فى صلاته هو الاخر٣ نقطةانتهت سمية من صلواتها ٤ نقطةثم جلست على سريرها تبكى ٥ نقطةانتهى آسر من صلاته ٤ نقطةثم توجها لها وجلس بقربها ٤ نقطة"
, آسر :طيب بتعيطى ليه ٤ نقطة؟؟؟
, سمية : انا آسفة ٤ نقطةبجد انا آسفة ٣ نقطةانا غلطت فى حقك٣ نقطةزعلت منى صح ؟؟؟
, آسر "باستغراب " :ليه بتقولى كده ٣ نقطةانا عمرى ما ازعل منك ٤ نقطةمالك٣ نقطةايه اللى مخليكى تقولى كده ٢ نقطة
, سمية "تبكى " : **** زعلان منى ٣ نقطةربنا مخلنيش اقابله النهاردة فى المعاد ٤ نقطة
, آسر "بعدم فهم " :مش فاهم ٣ نقطة
, سمية "تبكى اكثر " :راحت عليا نومة ٣ نقطةمصليتش لا عصر ولا مغرب٤ نقطةعمرها ما حصلتلى ٣ نقطةلو كنت بموت بقوم واصللى ٣ نقطةانا آسفة متزعلش منى ٣ نقطةربنا عاقبنى بسبب زعلك ٤ نقطةسامحتنى ؟؟؟
, " لم يجبها آسر٣ نقطةعجز لسانه عن نطق اى كلمة اخرى ٤ نقطةما هذه البراءة المتناهية ٣ نقطةهل يوجد مثلها٣ نقطةتذكر كلام باسل صديقه٤ نقطةفرت من عينيه دمعة صادقة نت عينيه٣ نقطةنظرت له سمية لم يرد عليها ٣ نقطةوجدت بعينيه نظرة لم تفهم ماهيتها٣ نقطةولكنها وجدت دمعة من عينيه٣ نقطةاسرعت ومستها دون وعى ٣ نقطةامسك يدها٣ نقطةثم قبلها ٣ نقطةووضعا على فخذه٣ نقطةوظل يمسح عليها ٤ نقطةلم تفهم ماذا يجرى ٣ نقطة"
, سمية : للدرة دى انت زعلان منى ٣ نقطةانا آسفة ٣ نقطةو**** مش هعمل كده تانى ٣ نقطةانا٣ نقطة
, آسر "مقاطعا اياها " : انتى ايه ٣ نقطةانتى ملاك ٣ نقطةانا عمرى مشففت حد كده ٤ نقطة
, سمية "باحراج " : يعنى مسامحنى ٣ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : بشرط ٣ نقطةانك تسمعينى
, سمية "بشئ من الراحة " : اتفضل ٣ نقطة
, آسر : اولا زواجى من ميرنا كان له ظروف٣ نقطةكانت رد فعل لبابا ٣ نقطة
, سمية : لما فرضنى عليك ٣ نقطة
, آسر : **** يرحمه ٢ نقطةياريته كان عملها من زمان ٣ نقطةالمهم ٣ نقطةوولدها كمان تقدرى تقولى ممستقبلى كان فى ايده ٣ نقطةتزوجتها٣ نقطةمن اول يوم وانا عرفت ان الموضوع كان غلط من الاول وان دى لحظة تسرع وتهور٢ نقطةالمهم علاقتنا مكنتش كويسة واحنا الاتنين مكناش مرتاحين٣ نقطةانا كنت بالنسبة ليها دوا لفترة صعبة من حياتها وهى كانت بالنسبة ليا نموذج الست الغربية المتعلمة المتحضرة المثقفة الجميلة ٤ نقطةيعنى مكنش حب ٢ نقطةلما تجوزتك٤ نقطةعرفت انا مبحبهاش ليه وحبيتك ليه ٣ نقطةالمهم ٣ نقطةحكاية ابنها دى ٣ نقطةفميرنامش حامل منى زى ما انتى فاكرة ٣ نقطةميرنا حامل من زوجها الحالى ٢ نقطةوجبيبها اللى كان قبلى ستيفن ٤ نقطةانا عمرى محبيتها يا سمسة ٢ نقطةحتى لما بكون معاها قلبى وعقلى معاكى انتى ٣ نقطةلما جت المستشفى ٢ نقطةكنت هتجنن٣ نقطةانتى اللى متزعليش منى ٤ نقطة
, سمية "بصدمة " :يعنى انت دلوقتى طلقتها؟؟؟
, آسر"بابتسامة " : ايوة ٣ نقطة
, سمية : **** يرزقك ببنت الحلال٢ نقطةوالذرية الصالحة ٣ نقطة
, آسر"بتلميح " : طيب ما هى بنت الحلال موجودة٢ نقطةومش راضية ٣ نقطة
, سمية : فى غيرها كتير احسن منها٤ نقطة
, آسر: لا مفيش٣ نقطة
, سمية : انت صليت ولا راحت عليك نومة انت كمان ٢ نقطة
, آسر :لا صليت العصر ونمت صراحة
, سمية "بحزن " : طيب مصحتنيش ليه؟؟
, آسر :قولت اسيبك نايمة ٣ نقطةكنتى تعبانة ٢ نقطةخوفت عليمى
, سمية : ومخفتش عليا من عقاب ربنا٤ نقطةالمهم ٣ نقطةاكيد لسة مكلتش؟؟؟
, آسر :بصراحة ٣ نقطةلأا٣ نقطةوهموت من الجوع ٤ نقطة
, سمية : طيب٣ نقطةانا هروح اقول لسامية تحضرلك الاكل٣ نقطة
, آسر"بابتسامة " : سوتيه واكل عيانين٤ نقطة؟؟
, سمية : اكيد انت عرفت انا كنت بعمله ليا هناك ليه٤ نقطة
, آسر "بابتسامة " : هناكل بط يعنى ؟؟ولا حمام ٣ نقطة
, سمية : ههههه ده انت داخل على ططمع ٣ نقطةمعرفش ٢ نقطةانا هروح اشوفها ٢ نقطة
, آسر : لا لا خليكى وانا هروح ٤ نقطة
, سمية : مينفعش٣ نقطةخليك٢ نقطة
, آسر "بجدية " :رجعنا للدلع ٣ نقطةقولت اقعدى وانا اهروح ٢ نقطة
, سمية : حاضر ٤ نقطة
, آسر :مبتجوش غير بالعين الحمرا ٣ نقطةحتى انتى ٤ نقطة
, " خرج آسر وتوجه لسامية التى وجدها تشاهد التلفاز بالنطبخ ٣ نقطةتنحنح آسر ثم دخل٤ نقطة"
, آسر : ايه يا سامية هناكل ايه ٤ نقطةولا مطبختيش٣ نقطة؟؟
, سامية : لا يا آسر بيه ٤ نقطةده انا عملتلكم من بدرى ٣ نقطةحمام وفراخ لست سمية ٢ نقطةوطاجن بامية بالكوارع ٤ نقطةبس خبطت عليكم محدش رد عليا ٣ نقطةفقولت نايمين٣ نقطةاحضرلكم الاكل٣ نقطة
, آسر : هى دى فيها كلام ٤ نقطةبسرعة **** يخليكى ٣ نقطةبس هاتيه الاوضة ٣ نقطة
, سامية : امرك يا بيه٥ نقطة
, " توجه آسر للغرفة ثم طرق الباب عدة طرقات ثم دخل ٣ نقطةوجدها تجلس على سريرها ممسكة كتابا وتبتسم له٤ نقطةاقبل عليها وجلس بجوارها ٣ نقطة"
, آسر : كتاب ايه ده ؟؟؟
, سمية : الحب والحياة لمصطفى محمود ٣ نقطةكتاب صغنون بحب اقراه قبل ما انام٣ نقطة
, آسر : أأأأه اللى فيه جدا جدا
, سمية : ايوة ٣ نقطة
, آسر : انا قريته قبل كده بس من زمان اوى٤ نقطةعجبنى فيه رأيه فى الحب الاول٣ نقطةلما قال ان الرجل بيكون مخطئ لما يتجوز اول حب يقابله ٣ نقطة
, سمية : \ه بس اللى شدك فى الكتاب؟؟
, آسر : ده اللى انا فاكره من الكتاب٣ نقطةانتى ايه اللى شدك ؟؟؟؟
, سمية :الفقرة اللى بتقول ٣ نقطة"ان فرحنا جدا جدا فرح اليم فرح يرتجف فرح يبكى ٣ نقطةحتى الفرح حينما يستحوذ علينا جدا جدا فانه يهزمنا بما يشبه الحزن ٣ نقطةاننا من فرط خوفنا على هذا الفرح ومن فرط لهفتنا على ان يطول ٢ نقطةومن فرط ذعرنا من ان ينتهى ٣ نقطةنفرح بحزن نفرح بخرف نفرح والدموع تترقرق فى اعينا ٥ نقطةان الحب جدا جدا ٢ نقطةحب طعمه مالح حريف٣ نقطةلاسع ,,,ان فيه نفورا وبغضا بقدر ما فيه من حب٢ نقطةانه لعنة ٤ نقطة"
, آسر : يااااه انتى حافظة الكتاب ٤ نقطة
, سمية : بالصفحة ٥ نقطة
, آسر : بس انا اختف مع مصطفى محمود ٣ نقطةفى اخر سطرين ٤ نقطة
, سمية " بتنهيدة " :ليه ؟؟؟؟
, آسر : لان الانسان هو اللى بيخللى الحب جدا جدا حلو او مالح ٤ نقطة
, سمية : لا والله٣ نقطةتخيل انكك بتحب حاجة جدا جدا ٣ نقطةلا يمكن تتخلى عنها ٣ نقطةمش متخيل حياتك من غيرها ولا ساعة تعدى من غير متكون معاك ٣ نقطةيعنى حب بجنون ٣ نقطةاكيد هتسببلك ازمة فى نفسيتك اتجاه الحاجة ددى٣ نقطةكل شئ بخصوصها هيكون خط أحمر بالنسبة ليك٢ نقطةهتتعب جدا ٣ نقطة
, آسر : هو انا لسة هتعب دده ٤ نقطة
, " قطع عليهم الحديث طرق سامية الباب ٣ نقطةقام آسر وفتح لها الباب٣ نقطةدخلت بطاولة الطعام المتحركة ٤ نقطةوسلمت على سمية ثم انصرفت ٤ نقطةرص آسر الاطباق على الطاولة الموجدة بالغرفة ٣ نقطةورفض مساعدة سمية له٣ نقطةثم جلسا٥ نقطة"
, آسر "بشهية " : هو ده الاكل اللى يفتح النفس ٣ نقطة
, سمية : ههههه سامية اتوصت بيك ع الاخر ٣ نقطة
, آسر : وبيكى بردو٤ نقطةالمهم كللى طبقك ده كله ٣ نقطة
, سمية : مش هقدر اكمل على فكرة ٣ نقطة
, آسر : يابنتى دى حتة فرخة اد العصفورة ٤ نقطة:للى عشان هقول لطنط مها بجد٢ نقطة
, سميو : يا ساتر هو انت كمان بأيت زيهم ههههه حاضر ٢ نقطةبسم الله٣ نقطة
, " تناولا طعامهما ٣ نقطةثم خرجا للحديقة ليستنشقا عبيرا نقيا ٤ نقطةجلس على الحشائش الموجودة على الارض خلف شجرة ٣ نقطةثم جلست بجواره ٤ نقطة"
, آسر : لو القعدة هنا هتتعبك٤ نقطةاجيبلك كرسى ٢ نقطة
, سمية : لا ٤ نقطةملوش لازمة ٢ نقطةبس انت ليه قعدت هنا ٣ نقطة
, آسر : فيكى من يكتم السر ؟؟
, سمية "بابتسامة ": اكيد ٣ نقطة
, آسر : لما بابا توفى ٣ نقطةاول يوم االميت٣ نقطةجيت هنا وفضلت اعيط ٣ نقطةكنت اول مرة اعيط فى حياتى ٣ نقطة
, سمية : **** يرحمه ويجعل مثواه الجنة ٤ نقطة
, آسر "بتأثر ": آآآمين يارب ٣ نقطةوحشنى اوى يا سمية ٤ نقطة
, سمية : هو فى مكان افضل ان شاء **** ٤ نقطةالفراق صعب بسلازم نتحمل عشان اللى حوالينا على الاقل ٣ نقطةمى وطنط ميرفت بيستمدواقوتهم وصبرهم منك٣ نقطةملهم غيرك بعد المولى عز وجل٤ نقطةادعيله ٤ نقطة
, آسر : **** يرحمه٤ نقطةانتى عارفة حصلت حاجة كمان ٣ نقطة؟؟
, سمية : ايه ؟؟؟
, آسر : فجأة لقيت رهف جاية وجيبالى فطاير وقراقيش وماية ٣ نقطةمن نفسها ٣ نقطةكانت خايفة منى اوى ٣ نقطةبس جتلى وحطتلى الاكل وطلعت جرى تصحيكم عشان تقريبا كان فيه صيام او حاججة زى كده
, سمية :هههههه٣ نقطة
, آسر : بتدحكى على ايه ؟؟؟
, سمية : اصل فرح دى ممثلة هايلة ٣ نقطةاقدر اعتمد عليها بجد
, آسر : ازاى يعنى ؟؟
, سمية : اصل انا اللى كنت بعتاها ٣ نقطةشوفتك صعبت عليا اوى ٣ نقطةنزلت وحضرتلك الفطاير وخوفت صراحة اجيبهم٣ نقطةلتتزعقلى ولا حاجة ٢ نقطةفروحت بعتاهم مع ررهف وقولتلها اتصرفى ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة " : كان قلبى حاسس٤ نقطةربنا يخليكى ليا وميحرمنيش من طيبة قلبك
, سمية "وقد احبت ان تنبه وتذكره بشئ " : ويبعتلك بنت الحلال٤ نقطةيلا بأى لان الجو برد٣ نقطة
, آسر : يلا ياستى ٣ نقطةانتى تؤمرى يا دكتور٤ نقطة
, سمية : هههه وحضرتك اللى هتنفذ ياباشمهندس؟؟؟
, آسر :جربى ٣ نقطة
, سمية : **** يسهل وميأمرش عليك ظالم ولا عدو
, آسر : ياااه ايه الدعوة القديمة دى ٣ نقطةجيباها منين ؟؟
, سمية "بابتسامة " : من تيتة سمية **** يرحمها٣ نقطةكانت بتقول كده لبابا ٤ نقطة
 
الفصل الرابع والخمسون


" دخل الاثنان المنزل٤ نقطةواتصل أحمد بابنته ليطمئن عليهما ٤ نقطةاخبره آسر انه سيباشر عمله من خلال الانترنت وهو بجوار زوجته ٤ نقطةانقضى الليل واتى صباح جديد يداعب اهدابهما المسامحة ٤ نقطةاستيقظت سمية باكرا٤ نقطةوجدته نائما على الاريكة الفوتيه٣ نقطةنظرت له بحنان ٣ نقطةثم نهضت ٣ نقطةاغتسلت وابدلت ثيابها بهدوء ٣ نقطةثم خرجت متوجهة نحو المطبخ٤ نقطةوجدت سامية تنظف البيت ٥ نقطةتوجهت نحوها مبتسمة ٣ نقطة"
, سمية : السلام عليكم ٤ نقطةصاحية من بدرى ٢ نقطة
, سامية : شوية كده ٤ نقطةالبيت مقفول من زمان وعايزة اوضب الاوض ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : **** يعينك ٣ نقطةاللى **** هيقدرنى عليه هعمله معاكى ٣ نقطةمتحمليش هم ٣ نقطة
, سامية : لا ب**** عليكى يا سمسمة ٤ نقطةالست مها منبهة عليا ٤ نقطةانتى لسة قايمة من انتكاسة مايعلم بيها الا **** ٤ نقطة
, سمية : ماشى خلاص ٣ نقطةبس خللى حد ييجى يساعدك ع العموم يا سامية معلش اعمللى اوضتى بعد لما تخلصى هنا ٣ نقطةياريت ترجع زى الاول ٣ نقطة
, سامية : حاضر تؤمرى ٤ نقطةاجهزلكم الفطار ٣ نقطة
, سمية : آسر لسة نايم ٤ نقطةشوية ان شاء **** وهيصحى ٣ نقطةبس عايزة فطار فطار يعنى ٣ نقطة
, سامية : من عينيا ٣ نقطة
, سمية : تسلميلى ٤ نقطةفين الراديو ٢ نقطة؟؟؟
, سامية "بابتسامة " : و**** زمان ٤ نقطةثوانى وهشغله ٣ نقطة
, سمية : متشكرة جدا جزاكى **** كل خير ٣ نقطة
, " استيقظ من نومه لم يجدها ٢ نقطةوجد سريرها مرتبا ٣ نقطةدخل الحمام لم يجدها ٣ نقطةنادى باسمها٣ نقطةلم ترد٣ نقطةخرج ونادى عليها اتته بابتسامة على ثغرهاالرقيق ٢ نقطةوجدته واقفا على الباب ٣ نقطةاشعث الشعر ٢ نقطةيدلك رقبته٣ نقطة"
, سمية"بابتسامة " : صح **** بدنك ٤ نقطة
, آسر "بتثاؤب " : واياكم٣ نقطةالساعة كام؟؟؟
, سمية :10٣ نقطة
, آسر : ياااااااااااه٣ نقطةانا نمت ازاى لحد دلوقت٣ نقطةفطرتى ٤ نقطة
, سمية "بابتسامة ": لا لسة ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة ": طيب انا هاخد شور٣ نقطةلحد لما الفطار يجهز ٥ نقطة"ثم توجه مرة أخرى للداخل "٤ نقطة
, سمية "بتلقائية ":احضرلك الحمام٥ نقطة
, آسر " التفت لها وبخبث" : ياريت ٤ نقطةيلا تعالى٣ نقطة
, سمية "وقد انتبهبت " :ها٣ نقطةلا ٢ نقطةانا ٢ نقطةانا عندى شغل
, آسر "نظر لها بعمق وقرب اليها" : شغل ايه ٢ نقطةتعالى هنا ٤ نقطة
, "جاءت سامية فى معادها٤ نقطة"
, سامية :سمسمة ٣ نقطةالصور بتاعتك اعلقها تانى ولاايه ٣ نقطة
, سمية "بخضة " : ٣ نقطةايوة انا جاية معاكى يلا ٣ نقطة
, سامية :صباح الخير يا آسر بيه٢ نقطة
, آسر "بابتسامة " :صباح النور٣ نقطة
, " دخل آسر الغرفة مرة اخرى وهو فى حالة من السعادة الحالمة والعشق المجنون ٤ نقطةكم كانت ابتسامتها رائعة ٣ نقطةما احلاه من صباح حين يرى وجهها باوله وما ادفئه من مساء حين ينام حالما بها ٣ نقطةتوجه الى الحمام واغتسل ثم ابدل ثيابه وتلا ورد القرآن ٣ نقطةخطرت بباله فكرة ٣ نقطةتوجه لحقيبة ملابس سمية التى جاء بها من امريكا ٣ نقطةنظر لها بخبث ٣ نقطةثم فتحها ٣ نقطةاخذ يرتب الملابس فى الخزانة٣ نقطةبعدما انتهى ٣ نقطةاخذ ينظراليها ويضحك ٣ نقطةمتذكرا ما ذا سيكون رد فعلها حينما تشاهد ما حدث ٣ نقطةتذكر وعده لها ٣ نقطةتذكر حساسيتها الشديدة ٣ نقطةربما تعتبره نوع من انواع الضغط غير المباشر لها عله ينال قربها منه٣ نقطةتنهد آسر ٣ نقطةثم اعاد كلل شئ لحاله الاول ٣ نقطةثم خرج ٣ نقطةتوجه للحديقة٤ نقطةواجرى اتصال للاطمئنان على اعماله٣ نقطةواتصل باخته وامه ايضا ٤ نقطةكانت سمية بغرفتها تشرف على ترتيب اشيائها ٣ نقطةنظرت من خلال الشرفة ٣ نقطةرأته ٤ نقطةكان يرتدى بنطاله من قماش الكتان الابيض٣ نقطةويعلوه قميص من نفس الخامة مقلم باللونين الازرق والابيض٥ نقطةيرتدى حذاءه الرياضى الذى يمتزج به اللونان٢ نقطةويحادث هاتفه٣ نقطةنظرت له وابتسمت ٤ نقطةثم وجهت حديثها لسامية٣ نقطة"
, سمية :حضرتوا الفطار ولا لسة ؟؟؟
, سامية :نعمة تحت بتحضره زمانها خلصت ٢ نقطة
, سمية : خلاص انا هنزل واشوف ٣ نقطةعن اذنك٥ نقطة
, "نزلت سمية ثم توجهت للمطبخ لتجد نعمة تلك الفتاة الريفية الهادئة تكون اخت سامية "
, سمية : ها يا نعمة ٣ نقطةالفطار خلص٣ نقطة
, نعمة : ايوة يا دكتورة ٣ نقطةهتفطروا فين ؟؟
, سمية : معرفش ثوانى هسأل آسر واقولك ٣ نقطة
, " خرجت بخفة متجهة نحو الحديقة ٣ نقطةتوجهت نحوه سمعت صوته يتحدث مع احد بعصبية ٤ نقطة"
, آسر :يا ماما بلاش الكلام ده لو سمحتى٣ نقطة
, ميرفت : تعالى حالا ٣ نقطةبلد ايه وقرف ايه ٤ نقطةهى الهانم ركبت ودلدلت رجليها
, آسر "بنفاذصبر" :لا حول ولا قوة الا ب**** ٣ نقطةحضرتك عايز ايه ٢ نقطةبالضبط٣ نقطةانا مرتاح كده ٢ نقطة
, ميرفت : وانا مش مرتاحة طول ما بنت احمد ومها مراتك يا باشمهندس٣ نقطةانا اللى ربيتك وكبرتك واقننعت محمود انه يسيبك تشوف مستقبلك ٣ نقطةده جزاتى ٣ نقطةتجيبلى واحدة مش من مقامك ولا تناسبك٤ نقطةتكون مرات ابنى ٣ نقطةده انا اتكسف اقول لحد انها مراتك ٤ نقطةتردلى جميلى عليك بكده ٣ نقطة
, آسر"بعتاب " : كتر خيرك يا امى ٣ نقطةفعلا بس جميل حضرتك مش هنساه ٣ نقطةلو حضرتك مكسوفة تقولى لحد انها مراتى ٤ نقطةهى تاج على راسى يا ماما٣ نقطةالمظاهر مش كل حاجة ٢ نقطة
, ميرفت "مقاطعة اياه ": هى كلمة واحدة تيجى دلوقت ٣ نقطة,شهور وتكون مطلقها ٣ نقطةانا مش هسمحلها تدخل بيتى٤ نقطة
, آسر "بعصبية " : انتى مبتحبيهاش مش مشكلتى ٣ نقطةمش عايزاها فى بيتك مش مشكلتى٣ نقطةخلاص انا اساسا الفيلا بتاعة التجمع خلصت وان شاء **** هنروح على هناك يا امى ٣ نقطةمع السلامة ٣ نقطةربنا يهديكى يا امى
, " كانت سمية تستمع لزوجها وهو يحادث والدته٤ نقطةالهذه الدرجة هى مرفوضة حتى من امه٤ نقطةاهى تكرهها حقا٣ نقطةولكنها ماذا فعلت لها ٤ نقطةاهى لا تناسبهم لهذه الدرجة ٣ نقطةلماذا تخجل منها زوجة عمها ٤ نقطةحتما بسبب جمالها المتواضع٤ نقطةولكن ليس لها يد انها اقل جمالا من بنات عائلتها او من اخريات ٢ نقطةحماتها المصون لا يهمها الاخلاق او التدين او اى شئ آخر ٣ نقطةلابد ان تكون زوجة ابنها من مجتمعها الارستقراطى ٣ نقطةهى لن تكون زوجته ابدا ٣ نقطةسينتهى الاتفاق فى غضون اشهر قليلة ٢ نقطة
, ٣ نقطةيكفيها الحب الذى شعر به قلبها ٥ نقطةليس مقدر لها ان تكتب فرحتها كاملة ٤ نقطةسيؤتيها **** من فضله حتما ٣ نقطةفرت من عينيها دمعة حزن ٤ نقطةكان قد انتهى من مكالمة والدته ٤ نقطةتمنى ان تتغير ٣ نقطةولكن هى ستظل هكذا ٤ نقطةدعا ربه ان يظل بجانبه٣ نقطةالتفت ٢ نقطةوجدها تقف بالقرب منه ٥ نقطةتوجه نحوها ٣ نقطةابتسمت ابتسامة باهتة بمجرد رؤيته ٣ نقطةثم قالت بصوت حزين٣ نقطةحاولت ان تخفيه٤ نقطة"
, سمية : الفطار جاهز ٤ نقطةهتفطر فين ؟؟
, آسر " بابتسامة " : فى اى مكان المهم معاكى ٣ نقطة
, سمية : كنت اصحى من بدرى٤ نقطة
, آسر : اخص عليكى فطرتى ؟؟
, سمية : الحمد لله ٣ نقطةانا هخليهم يجيبولك الفطار ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر : سمية استنى ٢ نقطة
, " وقفت سمية مكانها مطأطأة رأسها ٣ نقطةتقدم نحوها ٣ نقطةحتى صار امامها مباشرة ٣ نقطةرفع رأسها بيده ٣ نقطةثم قال لها ٣ نقطة"
, آسر : بصيلى ٣ نقطة
, " نظرت له سمية ماذنبى اذا ابتلانى **** بمرض٢ نقطةما ذنبى اذا كان جمالى ليس بصارخ وملفت ٣ نقطةما ذنبى اذا كنت لا اعلم شيئا عن هذه الدنيا بما فيها٣ نقطةما ذنبى ٣ نقطةوجد اعين حزينة مرة اخرى ٣ نقطةغارقة فى دموع ٣ نقطةنظر لها متعجبا ٢ نقطةومتسائلا ٤ نقطةاخفضت سمية ناظريها مرة أخرى وفرت منها دمعة خائنة ٣ نقطةمسحها بيده الحنون ٣ نقطةهم بان يأخذها بين احضانه ٣ نقطةولكنها اسرعت الى الداخل ودخلت غرفتها ثم اغلقتها ٣ نقطةاسرع آسر باتجاها ٣ نقطةطرق الباب عدة مرات ٣ نقطةولكنها استئذنته ان تظل بمفردها قليلا٤ نقطةووقفت امام المرآه ٣ نقطةفكت حجابها ٣ نقطةثم امعنت النظر بوجهها وبنفسها ٤ نقطةما بها ٣ نقطةانها ليست مشوهه او بها عيب خلقى ٣ نقطةجلست على كرسى التسريحة ٣ نقطةومشطت شعرها ببطء٣ نقطةاخذت تفكر فى اشياء كثيرة منذ صغرها تحدث٣ نقطةعندما كانت تمشى بججوار ملك ٣ نقطةكانت سمية ضعيفة البنية نوعا ما وخجولة بعكس ملك عندما يمرا من امام جيرانهم ٣ نقطةتستوقفهن احداهن٣ نقطةثم تتسائل ٢ نقطة"
, الجارة : انتوا اخوات ٣ نقطة
, ملك : ايوة يا طنط٣ نقطة
, الجارة : بس مش شبه بعض خالص ٢ نقطةانتو بنات مين ٢ نقطة
, ملك : بابا احمد الفيومى ٢ نقطة
, الجارة : ماشاء **** كبرتوا ٣ نقطةانتى شبه مامتك وباباكى خالص ٣ نقطةانتى اكيد ملك ٢ نقطة
, ملك : ايوة ٣ نقطةودى سمسمة اختى ٢ نقطة
, الجارة "تنظر لسمية نظرة سريعة تاتى بها من رأسها لقدمها ":انتى سمية الكبيرة ٣ نقطةامال مش شبههم يعنى ٣ نقطةالى يشوفكم ميقولش اخوات ٥ نقطة
, ملك "بضيق " : يا طنط احنا اتاخرنا عن اذنك ٤ نقطة
, "ومشت الفتاتان ٣ نقطةكانت ملك فى سن العاشرة وسمية فى الثالثة عشر ٣ نقطةكانت سمية تعودت على مثل هذا الكلام ٢ نقطة"
, سمية : مينفعش كنتى تكلميها كده يا ملك٣ نقطةدى ست كبيرة ٣ نقطة
, ملك : ما انا اتخنقنت منها بصراحة ٢ نقطةهى مالها اخوات ولا مش اخوات ٢ نقطةعلى فكرة طبع الناس جيراننا دول غريب جدا بيتدخلوا فى كل حاجة ٣ نقطةماما عندها حق انها مبتخليناش نطلع برة ونحتك بحد فيهم ٣ نقطةاووف
, سمية : هما مقالوش حاجة غلط يا ملك ٣ نقطةعادى ٢ نقطة
, ملك"بحركة مسرحية " : استنى استنى ٣ نقطةيعنى احنا مش اخوات ٣ نقطةآآآآآه يا قلبى ٤ نقطةمش مسامحاكم ٣ نقطةانتوو خبيتوا عليا اننا مش اخوات ٣ نقطةانتو لقيتونى قدام باب انهى جامع ٤ نقطةولا انا بنت مين اااااااه يا قلبى
, سمية :هههههههه يا خبر ابيض عليكى ٣ نقطةيلا يلا٣ نقطةهنتأخر ٣ نقطةوماما هتزعقلنا٣ نقطة
, ملك : يا شيخة علقة تفوت ولا حد يموت ٤ نقطةسمسمة٢ نقطةمتيجى نروح نشترى ايس كريم ٣ نقطةعشان خاطرى ٣ نقطة
, سمية "بخوف " :لا يا ملك احنا مقولناش لماما٣ نقطة
, ملك : يا بنتى متخافيش هما خمس دقايق ٢ نقطة
, سمية : لا يا ملك ٣ نقطةيلا وهنقول لعمو حسين يجيبلنا٣ نقطةيلانروح
, ملك : طول عمرك جبانة ٣ نقطةيلا يا اختى جتك خيبة ٣ نقطة
, "هكذا كان الحال وهكذا ظل ٣ نقطةكانت سمية تدرس بمدرسة الثانوية فى بلدتها ٢ نقطةكان السائق يقلها٣ نقطةكانت لا تختلط بأحد ٣ نقطةكانت ذات يوم السائق مع والدها فترجلت الى منزلها ٣ نقطةكانت تمشى مسرعة الى منزلها ٣ نقطةقابلت فى طريقها مجموعة من الشباب يضايقون الفتيات ويرمونهم بكلام غزل ٣ نقطةخاففت فأسرعت أكثر ٤ نقطةكانت ترتدى جلبابها وخمارها ونظارتها٤ نقطةمرت من امامهم ٣ نقطةفقال لها احد الشبان ٣ نقطة"
, شاب : انتى خايفة كده ليه ٤ نقطةروحى بنضارة ابلة نظيرة دى ههههه
, شاب 2 : سيب عم الحاج يا عم شوفت الحتة اللى جاية دى ٤ نقطة
, "مرت سمية ٢ نقطةسعدت بانها لم تسمع كلمة تخدش حيائها٤ نقطةولكنها توجهت لغرفتها وشاهدت نظارة ابلة نظيرة٣ نقطةنظرت لنفسها ثم قالت ٣ نقطةعلى الاقل الحمد لله محدش دايقنى وقاللى كلمة مش كويسة ٣ نقطة٢ نقطةلم يحبها احد من قبل٢ نقطةحتى خلال فترة الجامعة ٣ نقطةعندما ياتى لها من يتقدم لخطبتها ٣ نقطةكانوا يأتون لسمعة والدها ٢ نقطةمنهم من يراها ولا تعجبه ٣ نقطةومنهم من يأتى شاعرا بالتفضل عليها ٣ نقطةومنهم من كان يعتقد ملك هى سمية ٤ نقطةربما وافقت على محمد لانه رآها اولا ثم تقدم لخطبتها ٤ نقطةولكنه لم يحبها ٣ نقطةكانت سمية رهينة تلك الذكريات ٢ نقطةلم تتخل يوماعنها ٤ نقطةكان يتحرك ذهابا وايابا امام الغرفة ٢ نقطةيفكر ٣ نقطةربما سمعت مكالمته٤ نقطةربما استنتجت ما قالته والددته٥ نقطةربما ربما ربما٤ نقطةانها كانت على ما يرام البارحة ٣ نقطةوايضا هذا الصباح٤ نقطةكان وجهها مشرق ٤ نقطةما حل بها ٣ نقطةلقد تأخرت بالداخل٣ نقطةقلق عليها كثيرا ٤ نقطةطرق الباب مرة اخرى ٣ نقطةافاقت على صوت طرقاته ٣ نقطةمسحت دموعها بمنديلها ثم غسلت وجهها بالماء البارد علها تهدأ قليلا ٣ نقطةوخلعت عدساتها اللاصقة ثم ارتدت نظارتها الطبية ٤ نقطةاستمر الطرق عدة مرات ٣ نقطةفتحت سمية الباب٣ نقطةوهى تنظر ارضا٣ نقطةما ان فتحت الباب٣ نقطةتنهد ثن اسند رأسه على يديه على باب الحجرة٣ نقطة"
, آسر : ضيعتى عليا الفطار٤ نقطةاعمل فيكى ايه ٤ نقطة
, سمية : معلش آسفة ٢ نقطة
, آسر : هصرفها منين ٢ نقطة
, سمية "بعدم فهم " : مش فاهمة ٣ نقطة
, آسر :ممسكا يدها ": يلا تعالى ٣ نقطة
, سمية : على في بس ٣ نقطة
, آسر : تعالى بس٣ نقطة
, " صعد بها آسر الى غرفتها ٤ نقطةودخلا شرفتها ٤ نقطةثم جلساا على الكراسى امامهما الافطار ٤ نقطة "
, آسر : يلا ٤ نقطةافطرى ٢ نقطةافتحى نفسى ٢ نقطة
, سمية : مليش نفس٣ نقطة
, آسر : لا هتاكلى ٣ نقطةيلا٤ نقطة
, " اطعمها آسر غصبا ٣ نقطةفطرت سمية ٢ نقطةوكذلك زوجها ٣ نقطةثم جلسا بغرفتها بناءا على رغبته ٣ نقطة"
, آسر : فين الشريط اللى كنتى مشغلاه امبارح ٢ نقطة
, سمية : فى الكاسيت بس ليه ٣ نقطة؟؟
, آسر : شدنى فيه انه مفيهوش موسيقى ٣ نقطةسمعته قبل كده بس كانت خافتة اوى
, سمية : ملك جابتهولى ٤ نقطةفيه نسخ بتنزل بموسيقى وفيه لا .
, آسر : طبعا انتى مبتسمعيش موسيقى ٣ نقطة
, سمية : لا٤ نقطةلو قلب الانسان اتشغل بالحاجات دى ٣ نقطةالقرآن مش هيدخله ٣ نقطة
, آسر : عندكك حق ٤ نقطةانا بأى مكنش عندى وقت لاى حاجة غير دراستى وشغلى وبس ٣ نقطةحياتى اتسرقت منى وعدت فى لحظة للاسف كان وقت فراغى كله فى القراءة ٣ نقطةانتى بتحبيها صح ٤ نقطة
, سمية : امممم٢ نقطة
, آسر : السبب ؟؟
, سمية : هى الشئ الوحيد اللى لو حبيته مش هيرفضك هيقبلك مهما كنت مين ٣ نقطة
, آسر :ايوة ٣ نقطةفهمت ٤ نقطةاخدتى الدوا؟؟؟
, سمية :لا هنزل اجيبه ٤ نقطةعن اذنك ٢ نقطة
, آسر : ايه رأيك نقعد هنا فى اوضتك ؟؟؟
, سمية : بس هنا صغيرة ٣ نقطة
, آسر : هتكفينا انا وانتى ٣ نقطة
, سمية :**** يسهل ٢ نقطةعن اذنك٢ نقطة
, آسر "بابتسامة " :دواكى اهه٢ نقطةجبته معايا ٣ نقطةعشان تعرفى بس٢ نقطة
, سمية :متشكرة٢ نقطةجزاكم **** خيرا ٣ نقطة
, :أخذت سمية دوائها ثم عاد الصمت مرة أخرى ٤ نقطةوفجأة ٣ نقطة"
, آسر : سمعتينى وانا بكلم ماما صح ؟؟
, سمية "بصدمة " :نعم ؟؟؟
, آسر "بتأنى وتأكيد " :سمعتينى ٣ نقطةوانا ٤ نقطةبكلم ٢ نقطةماما٤ نقطة
, سمية "بارتباك " : ايوة ٣ نقطةبس انا مكنتش اقصد اسمعك ٢ نقطةانا كنت جاية عشان اشوف هتفطر فين٣ نقطةوسمعتك لما زعقت ٢ نقطةانا آسفة ٣ نقطةمكنش قصدى ٣ نقطة
, آسر "بنظرة ذات معنى " : طيب الحمد لله انك مخبيتيش عليا زى اى حاجة تانية خبيتيها ٣ نقطة
, "اخفضت سمية ناظريها الى اسفل واحمر وجهها ثم بدأت دموعها فى التساقط٣ نقطةلاحظ آسر ٢ نقطةثم قام من مكانه القريب جدا وتوجه نحوها ٢ نقطةوامسك ذراعيها واقامها من مكانه حتى صارت مقابله٣ نقطةرفع ذقنها بيده٣ نقطة"
, آسر : ممكن اعرف ٢ نقطةسبب الدموع دى ايه ؟؟؟
, سمية : انا مكنتش اقصد اسمعك ٣ نقطةبس ٣ نقطة
, آسر "بحنان " : بس ايه ٣ نقطةانتى خليتي فيها بس٣ نقطةنفسى اعرف٣ نقطةانتى بتفكرى ازاى٥ نقطةلو كل الناس تكون كده
, سمية : ها ٣ نقطة
, آسر : هههههه٥ نقطةطيب تعالى نقعد فى الجنينة تحت ٣ نقطةنتكلم شوية ٣ نقطة
, سمية "على مضض " : طيب ٤ نقطة
, آسر : مش عايزة تنزلى ٣ نقطةتعالى نقعد هنا يا ستى او الليفينج تحت٣ نقطة
, سمية : لا عادى ٥ نقطةاى مكان ٣ نقطةبس خير ٢ نقطة؟؟
, آسر : طيب تعالى ٤ نقطةنقعد هنا .
, " خرجا الشرفة مرة أخرى ٣ نقطةكانت سمية تشعر بالتعب بعض الشئ٣ نقطةجلست سمية بينما وقف على سور الشرفة واسند عليه بكلتا يديه متأملا ما حوله ٣ نقطة"
, آسر : يااااااااه الفيو راائع ٣ نقطةيفتح النفس صح ؟؟؟
, "ثم التفت اليها ٣ نقطةواراد ان يفعل شيئا ٣ نقطة"
, آسر : ممكن اعرف مالك ٢ نقطة؟
, سمية : مفيش ٣ نقطةبس انا لسة طالعة من المستشفى وده طبيعى ٢ نقطة
, آسر : ايوة فعلا ٣ نقطةووشك أصفر وتحت عينيكى سواد ٣ نقطةانتى لبستى النضارة دى ليه .؟؟؟
, سمية : عادى ٢ نقطة
, آسر : بس انتى شكلك كده مش عاجبنى ٣ نقطة
, سمية "بتأثر " : بس عاجبنى٢ نقطة
, آسر : اممم٣ نقطةانتى شبه مين يا سمية ٣ نقطةمش شبه عمو ولا طنط ولا حتى اخواتك ٣ نقطة
, سمية : معرفش٤ نقطة
, آسر : طيب انتى ليه استايل لبسك كده٣ نقطةحتى نظامك كله كده غريب شوية ٣ نقطةانتى محسيتيش بكده .
, سمية "بنفاذ صبر " : لا ٣ نقطة
, آسر : امممم٣ نقطةعمرك ما حسيتى بالاختلاف لما بتقعدى ممع ناس فى النادى او فى حفلات شغل ٣ نقطة
, سمية : مبحضرش حفلات ومبروحش نوادى ٣ نقطة
, آسر : طيب مثلا بين صحاب ملك او صحاب مى ٣ نقطةيعنى فى فرح مى لقيتك فى مكان لوحدك٣ نقطةاكيد حسيتى بالاختلاف ٢ نقطة
, سمية : عايز توصل لايه ٤ نقطة؟؟
, آسر : ولا حاجة بس اسئلة بتدور فىدماغى عايز اعرف اجاباتها ٤ نقطة بس انتى غير البنات اللى بشوفهم ٤ نقطة
, سمية "بسخرية " : طبعا انت بتشوف هوانم جاردن سيتى ٣ نقطةلكن انا مش هانم ولا من جاردن سيتى ولا تربيت هناك ٤ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, آسر : استنى بس ٣ نقطةانتى ققفشتى ليه ٤ نقطةانا وصلت لمبتغايا ٣ نقطةخلاص٢ نقطة
, سمية : انا مليش دعوة ٣ نقطةسيبونى فى حالى ٣ نقطة
, آسر : اقعدى وارتاحى كده ع الاخر خالص٤ نقطةانتى مش من هوانم جاردن سيتى بس انتى ملكة هنا ٣ نقطة"واشار الى قلبه "٢ نقطة
, سمية : انا يا سيدى مش عايزة اكون ملكة او اميرة ٣ نقطة
, آسر : سمية ٢ نقطةانتى متعرفينيش٣ نقطةيمكن ماما مكنتش موافقة على جوازنا ٤ نقطةلكن دى مش ماما ولا انا٣ نقطة
, سمية"بدموع بسيطة " :خلصت خلاص٥ نقطةمجرد شهور ومامتك ترتاح ٤ نقطةوتتجوز واحدة تانية تليق بيك وبمامتك ٤ نقطةواحدة مامتك تتشرف بيها مش واحدة تتكسف منها ٤ نقطة
, آسر :**** ٣ نقطةليه كده بس ليه بتقولى كده٤ نقطة
, سمية "ببكاء ": انا اللى ليه بقول كده ٣ نقطةانا اللى ليه بقول انى مليقش بيكم وانتو بتتكسفوا منى ٣ نقطةانا اللى ليه بقول انى مش شبه حد من عيلتى ٣ نقطةمش ذنبى انى مبعرفش اتعامل بوشين مبعرفش اتعامل مع الناس صح ٣ نقطةمش ذنبى انى مش جميلة ٣ نقطةمش ذنبى انى ٣ نقطة
, "قالت كلماتها تلك ولم تكن بوعيها ٣ نقطةكان آسر قد حقق هدفه ولكن ربما سيكون هناك خسائر ٣ نقطةدخلت مسرعة الى الغرفة ثم فتحت الباب وخرجت مسرعة ٣ نقطةكانت تشعر بالتعب الشديد٢ نقطةنزلت الدرج٣ نقطةثم جلست عليه تبكى ٣ نقطةخرج ورائها مسرعا ثم جلس بجوارها على الدرج ٣ نقطة"
, آسر : انا اسف٣ نقطةانتى مختلفة فعلا عنهم٤ نقطةانتى مش زيهم ٣ نقطةانتى اجمل منهم يا سمية ٣ نقطةانتى ست البنات عندى ٣ نقطةانتى متعرفينيش ٣ نقطة
, سمية : بس اعرف نفسى
, آسر : لا٣ نقطةانتى تعرفى انك دكتورة محترمة متدينة مثقفة جميلة ٣ نقطةايوة جميلة انتى مشفتيش عينك قبل كده فى المراية ٤ نقطةمشفتيش وشك وهو عليه ابتسامة الرضا الصبح ٣ نقطةمشفتيش سمية ٣ نقطةانتى مراتى اللى لا يمكن اسمح لحد انه يهينها بمجرد بصة مش كويسة ليها ٤ نقطةانتى عندك احسن حاجة فى الدنيا٣ نقطةحاجة الناس لو صرفت مال الدنيا كله وعملت البدع متقدرش تجيبها ٤ نقطةالنقاء يا سمسمة ٣ نقطةقلبك ده ابيض اوعى تستهونى بيه ٤ نقطةانتى اجمل واحدة فى الدنيا و**** يا سمية ٣ نقطة
, سمية"بصوت مرهق " :متجاملش٥ نقطة
, آسر : مجاملش ايه ٤ نقطةانتى لو تعرفينى كويس هتعرفى انى مبجاملش حد حتى البت مى اختى
, سمية : بس انا مش مى
, آسر : انتى حبيبتى ومراتى ٣ نقطةعارف كويس
, سمية "بصوت منخفض " : بس انا مقصدش ٣ نقطة
, آسر : ههههه طيب طيب مش هكسفك اكتر من كده٢ نقطةانت عاجبك قاعدة شحاتين السيدة٢ نقطة
, سمية : لا ٤ نقطة
, آسر " وهو ينهض " :طيب يلا ٣ نقطة
, " همت سمية بالنهوض ولكنها شعرت بالالم يخترق قلبها ٣ نقطةوضعت يدها على صدرها ثم جلست مرة اخرى ٣ نقطة"
, آسر "ممازحا ": عايزة ربع جنية .؟؟
, سمية "بصوت متعب " : الالم ٢ نقطةالالم رجع تانى ٣ نقطة
, آسر "بقلق " : ايه ٤ نقطة؟؟؟؟ الالم فين ٢ نقطةرجع التعب تانى ؟؟؟؟
, سمية "بألم " : امممم ٢ نقطة
, آسر : طيب طيب ٣ نقطة
, " حملها آسر مسرعا ثم توجه لغرفتهما ٤ نقطةوانزلها برفق على السرير٥ نقطةفك حجابها٣ نقطةكانت تتالم ٣ نقطة"
, آسر " بقلق و خوف " : فين دوا الاززمة ؟؟
, سمية "على حالها " : على الكومدينو ٢ نقطةالعلبة ٣ نقطةالبيضا
, "اتى بها آسر ثم اعطاها دوائها وجلس بجوارها ممسكا بيدها ويملس على شعرها ٣ نقطةحتى هدأت قليلا٤ نقطة"
, آسر : احسن دلوقتى صح ٢ نقطة
, سمية : الحمد لله٢ نقطة
, آسر : ينفع كده٣ نقطةاحنا قولنا ايه٣ نقطة
, سمية : انا عملت ايه؟؟؟
, آسر : ولا حاجة ٣ نقطةالمهم نامى دلوقتى ٣ نقطةومبآش فيه حركة خالص ٢ نقطة
, سمية : لا انا مصليتش الضهر٣ نقطةانت صليت ؟؟؟
, آسر"بابتسامة " : الحمد لله طيب٣ نقطةيلا ٤ نقطةومش عايز مناقئة ولا معارضة ٣ نقطة
, "حملها آسر الى الحمام ثم توضأت بمساعدته ٣ نقطةوحملها مرة أخرى الى سريرها٣ نقطةصلت سمية ونامت ٤ نقطةكان يجلس بجوارها٣ نقطةيتأملها ويملس شعرها٣ نقطةحتى نام هو الآخر ٣ نقطةاستيقظت سمية بعد عدة ساعات ٢ نقطةلتشعر ان هناك انفاسا اخرى ملتصقة بها ٣ نقطةفتحت عينيها لتجد انها بين احضان زوجها الدافئة ٢ نقطة"
 
الفصل الخامس والخمسون


"حملها آسر الى الحمام ثم توضأت بمساعدته ٣ نقطةوحملها مرة أخرى الى سريرها٣ نقطةصلت سمية ونامت ٤ نقطةكان يجلس بجوارها٣ نقطةيتأملها ويملس شعرها٣ نقطةحتى نام هو الآخر ٣ نقطةاستيقظت سمية بعد عدة ساعات ٢ نقطةلتشعر ان هناك انفاسا اخرى ملتصقة بها ٣ نقطةفتحت عينيها لتجد انها بين احضان زوجها الدافئة ٤ نقطةرائحة عطره تأسر جوها وعبيرها ٤ نقطةتلتف بين احضانة غارقة فى بحور من حنانه ٣ نقطةشعرت بالاماااااااااااااان ٤ نقطةشعرت انها بمنأى عن كل ما يتعبها ويكدرها ٣ نقطةلم تدم هذه الاحاسيس سوى ثوانى ٢ نقطةحتى رن هاتف آسر ٢ نقطةفأغمضت سمية عينيها مرة أخرى متظاهرة بالنوم ٤ نقطةشعر وهى بين يديه انها طفلته ٣ نقطةحبيبته زوجته ٣ نقطةشعر بضعفها الذى منحه قوته التى هى بذاتها حبها له ٣ نقطةانها قوته وضعفه الحقيقين ٥ نقطةكانت هذه المشاعر٢ نقطةتداعب اهداب احلامه ٣ نقطةولكنه استيقظ على صوت هاتفه٣ نقطةنظر لها وجدها كالطفل الذى يحتضنه والده ابتسم ثم قبل رأسها ٢ نقطةوبهدوء وحذر نهض من مكانه واخذهاتفه ثم وضعه على الوضع الصامت ٢ نقطةودثرها جيدا٤ نقطةثم دخل الحمام وتوضأ ثم صللى العصر٤ نقطةتذكر سمية حينما قاللت له
, "ومخفتش عليا من عقاب **** "٣ نقطةابتسم ثم توجه اليها ٤ نقطةكان قلبها ينبض بشدة٣ نقطةمن الحب ٤ نقطةتتسمع الى خطواته بالغرفة ٢ نقطةاقترب منها ٣ نقطةتعالت نبضاتها ٣ نقطةجلس بجوارها ٥ نقطةملس على شعرها وبحنان بالغ هز كتففها ٣ نقطة"
, آسر "بصوت حنون " : سمسمة ٣ نقطةقومى ٢ نقطةالعصر ادن ٣ نقطة
, " فتحت سمية عينيها باريحية وهدوء ٢ نقطة"
, سمية : من زمان ؟؟؟
, آسر : لا من نص ساعة بس٣ نقطة
, سمية " وهى تنهض " : كويس ٣ نقطة
, آسر"نظر لها بعمق " : اخبار الوجع ايه ؟؟؟
, سمية "بارتباك " : الحمد لله ٣ نقطةالدواا سكنه ٤ نقطة
, آسر"بابتسامة " :طيب ٢ نقطةالحمد لله ٣ نقطةانا هعمل تليفون خاص بالشغل واجيلك ٣ نقطةمش محتاجة حاجة ٣ نقطة
, سمية : لا متشكرة ٤ نقطةعلى فكرة مكتب بابا مفتوح لو عايز تخلص منه شغل ٢ نقطةواعتقد فيه كل حاجة هتحتاجها ان شاء **** ٣ نقطة
, آسر : ماشى ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "خرج آسر من الغرفة ٣ نقطةثم نهضت بتثاقل وتوضات وصلت العصر ٢ نقطةتوجهت خارجا وقد قررت فى نفسها شيئا ٣ نقطةجلست بغرفة المعيشة ٤ نقطةثم نادت على سامية ٣ نقطة"
, سامية : خير يا سمسمة فى ايه ؟؟؟
, سمية "بابتسامة ": خير ان شاء **** ٣ نقطةانتى مروحتيش خالص صحح ؟؟
, سامية : لا و**** خالص ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : طيب خلاص متزعليش٣ نقطةمعلش انا عارفة الاولاد وحشوكى٣ نقطة
, سامية : اه و**** خالص ٣ نقطةيادوب نعمة بتروح تشقر عليهم ٢ نقطة
, سمية : طيب خلاص ٣ نقطةانتى افراج ٣ نقطةروحى باتى مع ولادك واطمنى عليهم وتعالى بكرة ٣ نقطةبس عشان خاطرى جهزى الاكل لآسر قبل ما تمشى لانى بجد مش قادرة ٣ نقطةوارجعى زى ما كنتى ٢ نقطة
, سامية : طيب والست مها ٤ نقطةقالتلى ٢ نقطة
, سمية "مقاطعة " : يا ستى متقلقيش ٣ نقطةبس انتى ان شاء **** هتيجى بدرى يعنى متسيبينيش لوحدى ههههه
, سامية "بفرح " : من النجمة ٣ نقطةمتقلقيش هعمل الاكل لآسر بيه وهجهز كل حاجة متقلقيش وهجيلك الصبح قبل ما تصحى ٣ نقطة
, سمية"ممازحة " : خلاص ماشى ٢ نقطةع العموم لومجيتيش هنادى عليكى ٢ نقطة
, ساامية : لا متقلقيش ٣ نقطةاجهز الغدا٣ نقطة؟؟
, سمية : انا مش هاكل دلوقتى٤ نقطةشوففى آسر فى اوضة المكتب ٣ نقطة
, سامية : حاضر ٤ نقطة
, " جلست سمية تقرأ وردها بصوتها العذب الهادئ ٤ نقطةبينما كان منهمكا يتابع اعماله من خلال الهاتف واخرى من خلال جهاز الحاسوب الشخصى به فى غرفة المكتب ٣ نقطةطرقت سامية الباب عدة ططرقات ٣ نقطة"
, آسر : ادخل ٣ نقطة
, سامية : احضر لحضرتك الغدا ٣ نقطة
, آسر "وهو ينظر بالجهاز " : لا متشكر انا مشغول ٣ نقطة
, سامية "بخيبة امل " : طيب ٢ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "اعادت سامية ادراجها الى المطبخ ٢ نقطةظل آسر منهما فى اعماله لمدة ساعة تقريبا ٣ نقطةانتهت سمية من وردها ٤ نقطةثم جلست متأملة الحديقة التى امامها ٤ نقطةمتأملة الطبيعة ٣ نقطةماهى الا دقائق حتى قدم لها آسر٣ نقطةوجدها تجلس امامالنافذة على الكرسى ٤ نقطةاقترب منها ٣ نقطةثم جلس قائلا بصوته القوى ٤ نقطة"
, آسر : الجنينة تحفة ٣ نقطة
, سمية "بخضة خفيفة " : اللى انت عملته ده اللى تحفة صراحة ٣ نقطةالناس تدخل تقول السلاام عليكم
, آسر : دى الناس مش انا ٣ نقطةالمهم اتغديتى ٣ نقطة؟؟
, سمية : تؤ ٣ نقطةمليش نفس ٢ نقطةلما اجوع هاكل ٣ نقطة
, آسر : ويس جدا ٢ نقطةانا كمان متغديتش ٢ نقطةاقول لسمية تجهز الاكل
, سمية : يا خبر ابيض ٢ نقطةهى سامية لسة هنا ؟؟؟
, آسر "بعدم فهم " : ايوة ٣ نقطة
, سمية "بعتاب " :طيب ليه مخلتهاش تروح تشوف اولادها ٢ نقطةحرام .
, آسر : اولاد ايه ؟؟؟ انا مش فاهم ٣ نقطة
, سمية "بتنهيدة " ولا حاجة انا هقوم اشوفها ٣ نقطة
, " توجهت سمية الى المطبخ ثم وجدت سامية تجلس على الطاولة واضعة خدها على يدها ونائمة ٢ نقطةنظرت اليها سمية بشفقة ٣ نقطة"
, سمية "بحنان " :سامية ٣ نقطةسامية ٣ نقطة
, سامية : نعم يا سمسمة ٢ نقطةخير٣ نقطة
, سمية :مروحتيش ليه .
, سامية "بحزن " :آسر بيه ٣ نقطة
, سمية "مقاطعة " : اكيد كان مشغول ومكنش فاضى ٣ نقطةروحى خلاص وانا هحضر الغدا ٢ نقطة
, سامية : لا روحى وانا هحضره ٣ نقطةاحطه على السفرة ٢ نقطة؟؟
, سمية : ماشى هاتى اعمل السلطة٣ نقطةوبسرعة عشان تروحى ٣ نقطة
, سامية "بابتسامة " :حاضر ٢ نقطة
, "جلست سمية على طاولة المطبخ تتحدث مع سامية حتى انتهت سامية من اعداد السفرة ٣ نقطةجلسا على السفرة يتناولان طعامهما٢ نقطة"
, آسر : يااااه مكرونة بشاميل ٣ نقطةبقالى سنين مدوقتهاش٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : بالهنا والشفا٤ نقطةبس دوقت النجريسكو
, آسر : انتى عارفة انا جربت اعملها كذا مرة وفشلت ٤ نقطة
, سمية : انت بتعرف تطبخ ؟؟؟
, آسر "بثقة " :طبعا٣ نقطةبس مش زى سامية طبعا
, سمية : ههههه ٣ نقطةطيب كويس لان سامية هتروح بيتها وهندبر احنا نفسنا٢ نقطة
, آسر : ليه .؟هى مبتقعدش هنا اساسا ؟؟؟
, سمية : لا هى عنندها بيتها وزوجها٣ نقطةبتيجى الصبح وتمشى المغرب٤ نقطة
, آسر : اممممم **** يخليهم ليها٢ نقطة
, سمية :آآمين٣ نقطة
, "غادرت سامية المنزل وظلا فيه وحيدين٣ نقطةانقضى يومهما بين القرءة ومتابعة اعماله اتى الليل ٥ نقطةكانت تجلس بغرفة المعيشة تتابع التلفاز٤ نقطةكانتامسية شعرية للشاعر تميم البرغوثى ٤ نقطةدخل آسر عليها ٣ نقطةفاغلقت التلفاز ٣ نقطةجلس على الاريكة وامسك رأسه ٢ نقطة"
, آسر : بجد **** يرحمك يا بابا٣ نقطةالشغل بتاع الشركات ده مقرف ٣ نقطة
, سمية : **** يعينك٤ نقطةهتتعشى ؟؟
, آسر : لا٣ نقطةانا هشرب نسكافيه ٢ نقطة
, سمية : طيب تمام ٤ نقطةانا هقوم اعمله
, آسر : لا خليكى ٢ نقطةمش عايزين حاجة تحصل لا قدر **** ٣ نقطةزى الصبح
, سمية "بضيق " : انا مقولتش لحد من الاول تعبى عشا ن محدش يعاملنى كده ٤ نقطةولا حد يشفق عليا٤ نقطةودلوقتى بردو نفس الشئ ٣ نقطة
, آسر : سمية انا مقصدش ٣ نقطة
, سمية : خلاص ولا يهمك ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, "دخلت سمية واعدت له كوب النسكافيه ٣ نقطةثم قدمته له٣ نقطةكان لا يقصد ان يجرحها ٢ نقطةهو خائف عليها فقط ٣ نقطةدخلت عليه بابتساممتها المعهودة ٢ نقطة"
, سمية : اتفضل ٢ نقطةبس يارب ميكونش ناقص سكر
, آسر "وهو يرشف بعضا منه ": لا بالعكس ٣ نقطةاحسن نسكافية شربته فى حياتى ٣ نقطة
, سمية : انا هقوم انام ٣ نقطة
, آسر : دلوقتى ؟؟
, سمية : اممم ٢ نقطة
, آسر : طيب ٢ نقطةانا هشوف النشرة وادخل ٢ نقطة
, " ضحكت سمية فى سرها ٣ نقطةصعدت لغرفتها التى اعدتها لها سامية حتى تنام فيها ولا يحدث ما حدث مرة اخرى ٤ نقطةابدلت ثيابها لملاس نوم قطنية هادئة ورقيقة٣ نقطةكان البنطال من اللون الرصاصى ٣ نقطةوبه فيونكات من الاسفل من اللون الرز الهادئ تعلوه بلوزة قطنية من اللون الروز به رسوم لميكى ومينى ماوس ٣ نقطةكانت تبدو كالاطفال ٣ نقطةحقا ٣ نقطةنامت على سريرها تلت الاذكار ٣ نقطةواشعلت الراديو على اذاعة القرآن الكريم ٤ نقطةوذهبت فى سبات عميق ٣ نقطةدخل آسر الغرفة واشعل النور لم يجدها دخل الحمام لم يجدها ٣ نقطةناداها ٢ نقطةلم تجب ٢ نقطةقلق عليها ٢ نقطةبحث عنها بكل مكان ٣ نقطةصعد لغرفتها فتحها بهدوء وجد ان الانوار مطفئة ٣ نقطةوصوت مصطفى اسماعيل يصدح بارجاء الغرفة بصوته المعهود بالخشوع ٣ نقطةاشعل الاباجورة التى توجد بجوار السرير وجدها نائمة ٣ نقطةابتسم لها ثم تنهد٣ نقطةعرف انها شعرت به عندما كان يحتضنها ٣ نقطةوعرف ايضا لماذا سمحت لسامية بالمغادرة ٤ نقطة قبل رأسها ثم اطفأ الانوار ٣ نقطةواتى لها بالدواء والماء ووضعهم بجانبها على الكومدينو وكتب ورقة ثم غادر الغرفة ٣ نقطةونزل لينام٣ نقطةاتت **** الفجر ٢ نقطةاستيقظت ٣ نقطةوجدت ورقة بجانها ٣ نقطة" بردو اول حاجة هتشوفيها منى لما تصحى ٣ نقطة اوعى متصحينيش للفجر ٣ نقطةآسر "٣ نقطةتوضأت ثم نزلت له ٤ نقطةطرقت الباب عدة طرقات ٣ نقطةاذن لها بالدخول ٣ نقطةدخلت سمية وجدته نائما على السرير ٣ نقطة"
, سمية : الصلاة ٤ نقطةالمسجد قريب ولسة ما اقامش٣ نقطة
, آسر "بتثاؤي " : طيب ٤ نقطةنمتى فوق ها ٣ نقطة
, سمية : قوم صللى٤ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, " مرت عدة ايام والعلاقة كما هى بين آسر وسمية ٥ نقطةكان آسر يذهب للقاهرة سريعا لانهاء بعض الاعمال ثم يعود اليها٤ نقطةتعررف عليها اكثر وكذلك هى لامست الجزء الحنون منه ٢ نقطةوجدت منه الاحتواء والتفهم الشديد لها٣ نقطةبدأت صحتها بالتحسن ٣ نقطةقررأحمد ان يأخذ عائلته ليقضون ايام العطلة بجوارها٤ نقطةوعرض الامر على خليل ٣ نقطةرحب خليل كثيرا ٣ نقطةوكذلك اتت ملك وعمرو ٥ نقطةكانوا يجلسون جميعهم بالحديقة ٤ نقطةكان الجو رائعا ٣ نقطةكانت سمية وملك وعمرو ومالك وره ونغم يجلسون على الحشائش يتذكرون الماضى ٣ نقطة[ينما كان آسر مع خليل وأحمد ٣ نقطةكان يناقش بعض امور العمل مع أ؛مد ٣ نقطةخاصة انه سينتقل اليه منصب ابيه وعمه قريبا ٤ نقطة"
, خليل : طمنى يا آسر٣ نقطةسمية عاملة ايه؟؟؟ جاتلها الازمة ولا حاجة لا قدر ****
, آسر : الحمد لله هىكويسة كل يوم بتتحسن٢ نقطةهى تعبت شوية من اسبوعين كده٣ نقطةبس الحمد لله ٢ نقطة
, أحمد : طيب يا بنى خللى بالك مننها٤ نقطة
, آسر"بابتسامة " : متقلقش يا عمو ٣ نقطة
, " اتت لهم مها تخبرهم ان الطعام جاهز الان٣ نقطةتناول الجميع الغداء وجلسوا يحتسون الشاى ٤ نقطةكان خليل يستكمل قراءة جريدته ٤ نقطةفاجأه خبر ٤ نقطة"
, خليل : سبحان **** يمهل ولا يهمل٣ نقطة
, أحمد : خير ؟؟؟
, خليل : كل خير ٣ نقطةشوفتى يا سمسمة **** منتقم جبار ٣ نقطةاللهم لا شماتة ٢ نقطة
, سمية "باهتمام " : ايه اللى حصل ؟؟؟
, خليل : اسمعى الخبر ده هيبسطك جدا ٤ نقطة
, "الحكم على ابن الوزير الهارب بالسجن المؤبد٤ نقطةقضن مجكمة الجنايات بولاية شيكاغو باجماع اراء هيئة المحلفين ٣ نقطةبحكم المؤبد للمدعو سيف قدرى عليان لارتكابه جرائم الخطف ,الاغتصاب ,التعذيب وتجارة المخدرات وتهديد الامن العام فى الشارع الامريكى ٣ نقطةوقد ذكر ان المتهم كان مسجون ببلده الام مصر بتهمة الشروع فى قتل ٢ نقطةولكنه فر هاربا الى الولايات المتحدة بفضل والده الوزير السابق ٣ نقطةالخ ٢ نقطة" مش انا قولتلك يومها فاكرة ٤ نقطة
, " كانت سمية تستمع لتفاصيل الخبر ودموعها تتساقط ٣ نقطةكان آسر بجوارها يحاول استيعاب ما يقال والجميع منتبه لخليل ٢ نقطةحتى انتهى ٣ نقطةونظر لسمية ليجد عيناها زائغتان ٢ نقطةوسقط كوب الشاى من يدها ٤ نقطةوتعالت صوت انفاسها ٤ نقطةتذكرت كل شئ حدث لها ٢ نقطةومحاولته للاعتداء عليها ٣ نقطةانتبابت الرعشة جسدها٢ نقطةانتبه آسر لها ٢ نقطةامسك كتفها ."
, آسر"بقلق " : سمية ٣ نقطةسمية ٢ نقطةانتى كويسة ٢ نقطة
, "لم ترد عليه سمية بل نظرت له وهى تشعر بضياع والم شديدن ٣ نقطةانتبه لها خليل ٣ نقطةتوجه نحوها ٣ نقطة"
, خليل : سمية ٣ نقطةسمية ٢ نقطةبصيلى هنا ٣ نقطة
, " نظرت له سمية ٣ نقطةوحياتها بامريكا تمر كشريط فيديو امامها ٢ نقطةاسندت رأسها للخلف وارتخى جسدها النحيل٢ نقطةوفقدت وعيها ٤ نقطةذعر آسر ٢ نقطةفأمره خليل بحملها للغرفة لفحصها ٣ نقطةانتاب الجميع حالة من القلق والبكاء٣ نقطةاعطى خلي لسمية ابرة مهدئة ثم امر آسر ومها بالخروج وتركها ترتاح ٣ نقطة"
, آسر : انا هفضل هنا ٣ نقطة
, خليل: مش هتفوق قبل نص ساعة ٣ نقطةيلا بأى
, مها "ببكاء " : كان مستخبيلها فين ده ياربى ٣ نقطة
, خليل : حرام كده يا ام سمية ٤ نقطة ان شاء**** هتكون كويسة ٣ نقطةيلا بأى ٢ نقطةاتفضلوا ٤ نقطة
, " خرج الاثنان وبقى خليل بجانبها يراقب حالتها ٤ نقطةكان احمد ينتظرهم بالخارج ٣ نقطة"
, أحمد "بلهفة " : خير ؟؟
, آسر "بحزن " : ان شاء **** دكتور خليل معاها جوه ٣ نقطة
, مها"بدموع " : دى كانت مفروض تفرح لما تسمع الخبر متتعبش٢ نقطةده اللى كانت بتتمناه
, آسر :احم ٣ نقطةوهى كانت تعرفه اساسا ؟؟؟
, مها : ايوة ٢ نقطةانت متعرفش ؟؟
, آسر "بارتباك " : لا ٢ نقطةوهعرف منين٣ نقطةياريت حد يقهمنى
, أحمد : انا هقولك ١٢ نقطةــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
, آسر "بصدمة " : ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
, أحمد : زى ما انت سمعت ٣ نقطة
, "هنا اتى خليل ٤ نقطةوجلس بجوارهم ٣ نقطة"
, آسر : ها يا دكتور٣ نقطة
, خليل : لسةة نايمة ٢ نقطةوحالتها مستقرة متقلقش ٣ نقطةالحمد لله
, آسر "وهو ينهض " : طيب عن اذنكم ٣ نقطة
, أحمد : اتفضل يا بنى ٣ نقطةامال عمرو فين ؟؟؟
, مها : الاولاد فى اسطبل الخيل ٤ نقطةراحوا قبل ما يحصل اللى حصل
, أميرة : طيب محدش يقولهم حاجة ٢ نقطة
, مها : انا خايفة عليها اوى
, أميرة : ها يا مها احنا قولنا ايه٣ نقطة
, مها : يارب ٤ نقطة
, " توجه آسر للغرفة وجلس بجوار سمية مسك يدها ثم قبلها ٢ نقطةونظر اليها بالم ٣ نقطةبحب ٣ نقطةبعشق ٣ نقطةبل بحزن واسف ٤ نقطة"
, آسر : ليه مقولتيليش ٣ نقطةانا اسف ٢ نقطةانا فهمت دلوقتى ٢ نقطة
, " كانت سمية بدأت تستفيق ٢ نقطة"
, سمية "بصوت متقع ضعيف " : لا ٢ نقطةلا ٢ نقطةسيبونى ٣ نقطةلا لاااا
, " جلس آسر بجوارها على السرير واخذ يديها بين يديه وجلس يقرأ عليها قرآن ويحاول تهدئتها ٣ نقطةحتى فزعت من نومها على صورة سيف وهو يمزق ثيابها ٣ نقطةفارتمت بين احضان آسر باكية ٢ نقطة"
, آسر "بصوت خافت " : هششش٣ نقطةبس ٢ نقطةاهدى خالص ٢ نقطةالحمد لله **** خد حقك٣ نقطة
, سمية "ببكاء " : مباتش قادرة ٣ نقطةهو ليه حصللى كده ليه عمل فيا كده ٣ نقطة
, آسر "بخوف شديد " : سمية ٢ نقطةهو ٣ نقطةهو ٣ نقطةعمل فيكى ايه ٣ نقطةسمية ٣ نقطةردى اعتدى عليكى ٢ نقطة
, سمية "بالم " : اسوأ من كده ٣ نقطةانا شوفت كل حاجة بيعملها ٣ نقطةشوفت ادمانه وقرفه كله ٤ نقطةشوفت كل حاجة قدام عينيا٣ نقطةكل حاجة ٣ نقطةانا عملت ايه فى حياتى ياربى ٣ نقطة
, آسر "بدموع بسيطة " : بس ٢ نقطةده ابتلاء ٢ نقطةقولى الحمد لله ٢ نقطةوبعدين **** نجاكى منه ٢ نقطةوخد حقك منه ومنى ٢ نقطة
, سمية : انت معملتش حاجة .
, آسر : انا السبب فى كل حاجة ٢ نقطةانا ٤ نقطةاهدى ونامى٢ نقطةاحنا جمبك ٢ نقطةومش هسيبك ٢ نقطةنامى يا حبيبتى ٣ نقطة
, سمية " وقد بدأت تهدأ " : يارب ٣ نقطةياارب ٨ نقطة
, " ونامت سمية بين احضانه لتشعر مرة اخرى بالاماااااااااااااااان ٣ نقطة"
 
الفصل السادس والخمسون


" ونامت سمية بين احضانه لتشعر مرة اخرى بالاماااااااااااااااان ٣ نقطة, بينما كان عمرو بررفقة بقية الشباب بالمزرعة ٣ نقطة"
, ملك : حد ياخد الواد ده ٢ نقطةعايزة اركب الخيل ٣ نقطة
, عمرو"مازحا " : نوو٤ نقطةمفيش ركوب خيل ٢ نقطةانتى قبل الجواز كنتى بتركبى بالعافية دلوقتى هتقعى بيه ٣ نقطةشوفى نفسك بأيتى عاملة ااى
, ملك "بضيق وزعل " : كده يا عمرو ٣ نقطة**** يسامحك ٣ نقطةده انا كنت بسابقك ٤ نقطةربنا يسامحك انت وابنك .
, الجميع : ههههههههه
, " انزعجت ملك ثم ذهبت لتجلس تحت شجرة التوت ٤ نقطةانتبه لها عمرو ٣ نقطةفذهب لها بعدما طلب من البقية الاستمتاع بوقتهم ٤ نقطةكانت تحمل طفلها ٤ نقطة"
, ملك : شوفت بابى بيتريق ازاى على مامى يا خالد ٣ نقطة؟؟ اعمل فيه ايه ٤ نقطة
, عمرو : ولا اى حاجة ٣ نقطةهو ميقدرش اساسا٣ نقطة
, ملك "التفتت للجهة الاخرى " : جاى ليه ؟؟
, عمرو " وقد جلس بجوارها ٢ علامة اقتباس : مقدرش الجميل يزعل منى ؟؟؟
, ملك "بتهكم " : جميل صح ؟؟؟
, عمرو : قمر 14٤ نقطةمبتركبيش خيل ليه ٤ نقطة؟؟
, ملك : ما انا خلا كبرت وعجزت ٤ نقطة
, عمرو : لااا مين قال كده٤ نقطةطيب انا هوريكى دلوقتى هاتى حبيب بابا ده ٣ نقطةومتقوليش بابى ومامى قدامه تانى ٢ نقطةقال بابى قال ٣ نقطة
, ملك : لا و**** ٣ نقطة؟؟؟
, "اخذ عمرو خالد ونادى على مالك ليأخذه٤ نقطةأتى مالك ليأخذ خالد ٤ نقطة"
, مالك : ايه يا عمرو٤ نقطةمتوقعتشش منك كده ٢ نقطةخاليك حمش ٢ نقطة
, ملك "بعصبية خفيفة ": ولا ٣ نقطةاطلع من دماغى ٣ نقطةمش ناقصاك انت كمان
, مالك : هههههه خلاص خلاص ٤ نقطةتعالى يا خالد باشا نروح لنغم ورهف ٣ نقطة
, ملك " ببنصف عين " : ايوة ٢ نقطةنغم ٣ نقطةقولتلى ٣ نقطة
, مالك "بارتباك " : مالها نغم ٣ نقطة
, ملك "بخبث " :ولا حاجة ٣ نقطةبنت عسولة وشربات كده ٢ نقطةوكمان نفسها تتدخل هندسة ٣ نقطةبتحبها على ايه معرفش مع انه مجال للرجالة بس٤ نقطةانت ايه رأيك يا باشمهندس
, مالك"بنفاذ صبر ": وانا مالى ٣ نقطةعن اذنك ٣ نقطة
, ملك "انفجرت ضاحكة " :ههههههههههههههههه
, عمرو : ده انتى خليتى وشه جاب الوان حرام عليكى يا شيخة ٣ نقطة
, ملك : يستاهل احسن٣ نقطة
, عمرو :مفترية من يومك٤ نقطة
, ملك : انا مش مفترية لانى مبظلمش حد ٣ نقطةانا باخد حقى بس٣ نقطةده افترا يا دكتور٣ نقطة؟؟؟؟؟
, عمرو : لا ولا اى حاجة خالص.زالمهم تعالى عشان نركب الخيل٢ نقطة
, ملك "بنصف عين " :مش هتتريق٢ نقطة؟؟
, عرو"قبل جبهتها": اقدر بردو٥ نقطة
, " ذهب الاثنان لركوب الخيل بينما كان مالك يحاول ان يهرب بعيونه بعيدا عنهم ٥ نقطةيشعر بشئ يجذبه نحوها لكنه لن يفكر بهذا الشئ سيكتمه سيصونها ويصون نفسه حتى يحدث **** يعد ذلك أمرا٣ نقطةركب عمرو حصانه وركبت مالك حصانها بينما اختفى مالك بصحبة الطفل بعيدا عن الانظار ٣ نقطةكانت نغم ممسكة سر حصان سمية الابيض ٣ نقطةفلة ٣ نقطةتملس على شعرها ٢ نقطةبجوارها رهف .تطعمها السكر ٣ نقطة"
, نغم : فلة هادية اوى٤ نقطة
, رهف "بابتسامة " : عشان ابلة سمية هى اللى مربياها ٣ نقطة
, نغم "باستغراب " : مربياها ؟؟
, رهف : ايوة سمسمة كانت قالتلى ان بابا جابها ليها كان عندها شهر وابلة سمية عندها 7 سنين تقريبا ٣ نقطة
, نغم : امممممم٣ نقطةاول مرة اعرف٢ نقطة
, رهف "وهى تجلس بجوارها " : انتى عارفة يا نغم احيانا كنت بتدايق منك٣ نقطة
, نغم "باستغراب " : ليه ؟؟؟؟
, رهف : كنتى عايشة مع سمسمة وبتشوفيها اكتر منى ٣ نقطة
, نغم "بابتسامة " : دايما كانت بتفكر فيكم وتحكيلى عنكم ٤ نقطةانا مليش اخوات يا رهف ٤ نقطةومعنديش حتى ولاد عم او ولاد خالة زيكم ٣ نقطةبابا كان وحيد وماما كمان ٣ نقطةوانا كمان ٣ نقطةبس **** بعتلى سمسمة عشان تكونى اختى ٣ نقطة
, رهف "بتأثر " : يعنى واحنا مش اخواتك؟؟؟
, نغم : طبعا ٣ نقطةربنا عالم انا بحبكم اد ايه ٣ نقطةمركبتيش خيل ليه ؟؟؟
, رهف "بضيق " :مالك **** يسامحه٣ نقطةمشى وبابا منبه عليا مركبش غير وهو موجود٣ نقطةلبس طلقية الاخفا ده ولا ايه ٣ نقطة
, نغم "بابتسامة " : تلاقيه بيكلم التليفون شوية وهتلاقيه قدامك٢ نقطة
, " كانت تتمسك بقميصه نائمة خائفة تنام كالجنين ٣ نقطةكان يحتضنها كانه يحميها يحتويها ٤ نقطةاخذت الافكارتدور برأسه ٣ نقطةماذا رأت سمية ٢ نقطةهل رأت ما شاهده٣ نقطةانه رجل ولم يتحمل ما شاهده بينما هى ٣ نقطةسمية ماذا كانت تفقعل ٤ نقطةهل فعل لها شئ٤ نقطةلقد شاهد من قبل بالشريط سيف يحاول تمزيق ثياب احداهن وهى تصرخ ولكن الصوت غير واضح٣ نقطةوانقطع التسجيل ولم يشاهدها جيدا٣ نقطةحتما تألمت كثيرا٤ نقطةحتما نفسيتها تأذت اكثر٣ نقطةحتما كان هو السبب٣ نقطةفهو من ادخله بيته هو السبب٣ نقطةكان جسرا كما اعتقد من قبل ولكنه جسر للانتقام من ملاك ٣ نقطةاستيقظ من افكاره الجلادة له على صوت طرقات الباب٤ نقطةدثرها ججيدا وازاحهها بهدوء ورفق٤ نقطةوذهب ليفتح الباب ليجد خليل٤ نقطة"
, آسر :اتفضل يا دكتور ٣ نقطة
, خليل : لا تعالى معايا ٣ نقطةعايزك لوحدنا ٣ نقطة
, آسر "ينظر لسمية " : طيب بس٢ نقطة
, خليل "مقاطعا " : متقلقش خمس دقايق ٣ نقطةهنكون فى الجنية كمان ٣ نقطةبس بسرعة ٣ نقطة
, آسر : خلاص ٣ نقطةاتفضل وانا هاجى ٣ نقطة
, خليل "بتنبيه " : متتاخرش ٣ نقطة
, " قبل جبهتها ثم اطمئن عليها وخر بهدوء ثم توجه لهليل فى الحديقة ٤ نقطةفاقبل عليه ٣ نقطةكان يبدو على خليل الضيق الشديد٤ نقطةقلق آسر ٣ نقطة"
, آسر : خير يا دكتور ٣ نقطة
, خليل " بعصبية خفيفة " : سيف هو اللى خطفها مش كده ٣ نقطة
, آسر "بثبات " : ايوة ٣ نقطة
, خليل : وليه مقولتش من الاول ؟؟؟ ليه ٣ نقطةكنا عرفنا ناخد حقها ٢ نقطة
, آسر : وهى كده مأخدتش حقها٣ نقطة
, خليل : لا طبعا ٤ نقطةسجن مؤبد مش كفاية للى هو عمله فيها٣ نقطةده كان ياخد اعدام٣ نقطةانت مشفتش اثار الجروح كانت فين٣ نقطةده حاول يعتدى عليها انت فاهم يعنى يه ٤ نقطة
, آسر "بقهر " : بس المشكلة ان الاعدام هناك فى القانون مش فى الحالات بتاعة سيف٣ نقطةمتفتكرش يا دكتور انى ممكن افرط فى حقها ٣ نقطةهو بس لو اتحول على هنا انا هتصرف حبل المشنقة هيلتف حوالين رقبته كده كده ٣ نقطةلكن طول ما هو هناك القانون الامريكى الى هيمشى عليه ٣ نقطة
, خليل " وقد بدأ يهدأ قليلا " : اعذرنى ٣ نقطةبس اللى حصل مش هين احنا كنا بنحاول نبعد سمية عن هنا عشانه ٣ نقطة
, آسر "بضيق مكتوم " : انا عارف٣ نقطةياريتنى ارجع الزمن لورا٣ نقطةبس للاسف ٢ نقطة
, خليل : سمية لما تفوق متتكلمش معاها خالص فى الموضوع ده ٢ نقطة
, آسر : اكيد ٤ نقطة
, " دخل الاثنان واتى الشباب ٣ نقطةسألوا عن سمية ٢ نقطةفقال لهم خليل ان ضغطها انخفض وهى بغرفتها ٣ نقطةاذن المغرب وذهب الرجال للصلاة فى المسجد ٣ نقطةثم عادوا للمنزل مرة أخرى ٤ نقطة"
, آسر : ها ياطنط ٣ نقطةصحيت ؟؟
, مها : لا و**** يا بنى لسة ٣ نقطةبدخل اطمن عليها كل شوية ٣ نقطة
, آسر : طيب ٣ نقطةعن اذنكم ٤ نقطة
, رهف : ابيه آسر ممكن لما تصحى تنادينى ٣ نقطةعايزة اتكلم معاها ٣ نقطة
, آسر "بابتسامة " : حاضر ٢ نقطة
, " دخل آسر عليها ثم جلس بجوارها وازاح خصلات شعرها التى اخفت وجهها٣ نقطةثم ملس على جبهتها وايقظها بهدووووووووووء٣ نقطة"
, آسر "بهمس " سمية ٣ نقطةسمسمة ٢ نقطةالمغرب يا حبيبتى ٢ نقطةالصلاة ٤ نقطة
, سمية "بفزع " : مين ؟؟؟
, آسر " بابتسامة " : انا يا سمسمة متقلقيش يابابا ٢ نقطةاهدى اهدى خالص٣ نقطة
, سمية "تضع يدها على وجهها " : استغفر **** العظيم يارب٣ نقطة
, آسر : يلا قومى ٢ نقطةالمغرب هيفوتك٣ نقطة
, سمية "تنظر له بانكسار " : اطلب منك آخر طلب
, " قبض قلب آسر من هذه الكلمة ٣ نقطة"
, آسر "بتوتر " : قولى ٣ نقطة
, سمية : عايزة اروح العمرة فى اقرب وقت
, آسر"بتعجب" : ليه ٥ نقطة؟؟؟
, سمية "بدموع بسيطة " : عايزة اروحله .عايزة اكلمه كتير اوى ٣ نقطةمن زمااان ٣ نقطةمحتاجة اروح عمرة ٣ نقطةارجوك٢ نقطةارجوك ٣ نقطة
, آسر : انتى تؤمرى متترجيش يا بنت عمى ٣ نقطةخلاص **** يسهل بس قومى صللى بس ٣ نقطة
, سمية "بامتنان": متشكرة اوى٣ نقطةعن اذنك٣ نقطة
, "توضأت سية ثم ادت صلاتها ٢ نقطةجلست تتلو اذكار بعد الصلاة ٣ نقطةدخل عليها آسر ٢ نقطة"
 
الفصل السابع والخمسون


"توضأت سية ثم ادت صلاتها ٢ نقطةجلست تتلو اذكار بعد الصلاة ٣ نقطةدخل عليها آسر ٤ نقطة"
, آسر "بابتسامة ": حرما ٣ نقطة
, سمية : جمعا ٤ نقطة
, آسر : يا قومى غيرى وتعالى اقعدى برة قلقانين عليكى٤ نقطة
, سمية "برجاء" :مليش نفس عايزة اقعد هنا٣ نقطة
, آسر : رهف قلقانة عليكى وعايزة تتكلم معاكى مستنيانى اناديلها٣ نقطةعشان خاطرى اطلعى ٣ نقطة
, سمية "تنهض ": طيب يلا ٢ نقطة
, آسر :ابسى الطقم ده٣ نقطةواطلعى
, سمية :ماله اسدال الصلاة ٤ نقطة؟؟؟
, آسر "بحزم ":ده مش للقعاد برة ٤ نقطةالبسى الى قولتهولك ويلا٣ نقطةانا هستناكى برة٤ نقطة
, "خر آسر ددون ان ينتظر منها رد ٤ نقطةنهضت سمية وطوت سجادة صلاتها ٤ نقطةورأت الثياب ٣ نقطةانه ثوب ابيض كما موضح ٤ نقطة
,
, ارتدته ٢ نقطةكان مقاسه رائع عليها ٤ نقطةخرجت سمية من غرفتها ٢ نقطةكان يسند رأسه على الحائك بجوار الباب رافعا رأسه لاعلى منتظرا اياها ٢ نقطةخرجت سمية لم تلاحظه افلقت الباب والتفت لتجده فى مواجهتها ٤ نقطة"
, سمية "بخضة " : بسم **** الرحمن الرحيم ٣ نقطةخضتنى ٣ نقطة
, آسر : انتى بتتخضى من الهووا اعمل ايه ٤ نقطةالمهم ايه الشياكة دى ٣ نقطةولا الملاك ٢ نقطة
, سمية "بارتباك " : هو ٢ نقطةهو انت جته منين ٢ نقطة
, آسر "بمكر ": اصله كان محطوط غلط فى الشنطة ٣ نقطةاللى انتى قوتى عليها مش بتاعتك ٤ نقطة
, سمية "بتوتر تبلع ريقها " : عن اذنك٤ نقطة
, "تهرب سمية من امامه مسرعة وهو يلحقها وعلامات السعادة بادية على وجهه ٣ نقطةتوجهت اليهم ٣ نقطةما ان اقبلت عليهم حتى امسك يدها ٣ نقطةوابتسم ٣ نقطة"
, آسر : ادينى جبتهالك بنفسها اهه يا آنسة رهف ٣ نقطة
, رهف "تركض نحوها " : ده وعدك ليا قبل ما تسافرى صح ٤ نقطة
, سمية "بابتسامة تحتضنها" : استحملينى شوية ٤ نقطةوبعدين ده يعنى ازيك يا سمسمة
, رهف : ولا يهمك٤ نقطةازيك يا سمسمة ؟؟؟
, مها : تعالى يا حبيبتى اقعدى جمبى ٣ نقطة
, آسر "واضعا يده على كتفيها " : امال انا اقعد جمب مين ٤ نقطة
, عمرو "يغمز له " : اقعد جمب عمك يا باشا ٥ نقطةوسيب البت ترتاح شوية جمب مامتها ٣ نقطة
, أحمد : ههههه٣ نقطةانا رايح المكتب وشوية وهاخده معايا متقلقوش ٤ نقطةحمد لله على سلامتك يا حبيبتى ٤ نقطةعن اذنكم ٢ نقطة
, سمية : اوصل حضرتك ؟؟؟
, أحمد : لا يا بابا٤ نقطةارتاحى ٣ نقطة
, "جلست سمية بجوار زوجها على الفوتيه ٣ نقطة"
, سمية : امال فين عمو خليل وطنط أميرة ونغم ؟؟؟
, ملك :نغم طلعت نامت اول ما جينا ٣ نقطةعمو وطنط تقريبا راحو ٤ نقطة
, مها : سمسمة ٣ نقطةانتى طلعتى هدومك ليه فوق؟؟؟
, سمية "امتقع وجهها " : ها ٣ نقطةلا بس ٢ نقطة
, آسر "مقاطعا " : انا قولت نقعد فوق احسن سمية بترتاح فوق ٣ نقطةفسامية نقلت هدومها ولسة هدومى كانت مفروض تنقلها النهاردة ٤ نقطة
, مها "بارتياح " : طيب يا حبيبى **** يهنيكم ٣ نقطةانا هروح لسامية وننقل الباقى ٤ نقطةاخيها تجيبلك حاجة تاكليها يا سمسمة ٢ نقطة
, سمية "بابتسامة ": لا يا أمى
, آسر : متسمعيش كلامها يا طنط خللى سامية تجيب وباية عصير برتقال او لبن لو فيه ٤ نقطة
, سمية : بس انا ٣ نقطة
, آسر "مقاطعا بجدية " : مبسش ولا حاجة ٣ نقطةانتى متعرفيش مصلحة نفسك ٢ نقطة
, مها : و**** عندك حق يا آسر ٣ نقطةعن اذنكم
, عمرو"مازحا " : يا عينى علينا ٣ نقطةايه يا خالتو وقعنا من قعر القفة ؟؟؟
, الدلع لسمية وآسر .واحنا ناخد عى دماغنا ٣ نقطة
, ملك : عندك حق
, مها : ههههههههه انتو كلكم حبايبى ٣ نقطةبس انا عارفة انت وملك قرفة بالبن صح ولا انا غلطانة ٤ نقطةعن اذنكم يا اولاد
, "خرجت مها بينما ظل البقية ٥ نقطة"
, عمرو : اتحطينا فى خانة اليك ٣ نقطة
, ملك : ههههه البس يا معلم ٣ نقطة
, سمية : هههه **** يعينك عليها ٤ نقطةامال فين خالد ؟؟
, ملك : نايم فوق٣ نقطة
, سمية "باستغراب " : لوحده ؟؟؟٣ نقطةرهف قومى شوفى خالد٣ نقطة
, رهف : اوك ٣ نقطة
, سمية : مينفعش تسيبيه فوق لوحده افرض عيط ولا جاع ٢ نقطة؟؟
, ملك "بتلقائية " : ههههه يا بنتى بطلى قلق ٣ نقطة**** يكون فى عون عيالك منك ده انتى هتخنقيهم ٣ نقطةانتى المفروض تاخدى كام كورس فى تربية ******* قبل ما تنوى ٣ نقطةوالا كده مش هتنفعى ٣ نقطة
, "تغيرت ملامح وجه سمية ٣ نقطةلاحظ ذلك آسر فشد على كتفها الذى يحتضنه ٣ نقطةوقربها اليه أكثر ٤ نقطةانتابت سمية قشعريرة بجسدها واكتسى وجهها بالخجل ٢ نقطةلاحظ عمرو حساسية سمية من موضوع ******* خاصة انه يعرف حالتها جيدا٢ نقطة"
, عمرو : يا سلام ٣ نقطةبأى سمية هى اللى محتاجة كورسات ٢ نقطةبلاش اقول كنتى بتعملى فى الواد اول شهر ولا اخلينى ساكت ٣ نقطة
, ملك "برجاء" : لا ٣ نقطة
, سمية : ههههه خلاص يا عمرو٣ نقطة
, آسر "ينظر لساعته " : يااااه العشا خلاص هتادن ٣ نقطةيادوب اشوف عمو أحمد ٤ نقطةعن اذنكم٣ نقطة
, "نهض آسر ثم تبعته سمية لخارج الغرفة ٣ نقطةانتبه لها ثم التفت اليها باهتمام ٣ نقطة"
, آسر : خير فيه حاجة٣ نقطة؟؟
, سمية "بابتسامة " : لا٣ نقطةبوصلك بس
, آسر"بابتسامة ٣ نقطةيقبل رأسها" :**** ميحرمنيش منك٤ نقطة
, " طرق الباب عدة طرقات ثم دخل٣ نقطة"
, آسر :اتاخرت على حضرتك ؟؟؟
, أحمد :ابدا٣ نقطةانت امريكانى اصللى فى مواعيدك ٣ نقطةتعالى
, آسر "يجلس " :خير ٣ نقطةقلقت٣ نقطة
, أحمد : كل خير٤ نقطةبص يا آسر ٣ نقطةانت هتكون رئيس مجلس الادارة وبكامل الصلاحيات ٣ نقطة
, آسر :بس حضرتك كنت قولتلى هكون مساعد لحضرتك او مدير عام ٢ نقطة
, أحمد : انا خلاص صحتى يا بنى مبقأتش زى الاول٣ نقطةوده مالك يا بنى ومال مراتك٢ نقطةانت هتستلم المجموعة كلها اول ما ترجع ٢ نقطةواختار ليك مساعدين زى ما انت عايز وليك الحرية المطلقة فى ادارتها ٤ نقطةبس اتقى **** ٤ نقطةاهم حاجة تراعى **** ٣ نقطةالمهم انت فاضى تستلم امتى؟؟؟
, آسر : حضرتك قررت خلاص ٣ نقطة
, أحمد : ايوة ٣ نقطةانت اد المسؤلية دى ٣ نقطةالامر مننتهى ٢ نقطةها هتستلم امتى ٢ نقطة
, آسر : ممكن بعد العيد الكبير ٣ نقطة
, أحمد : لا ٢ نقطةده متأخرجدا ٣ نقطة
, آسر : انا وسمية مسافرين عمرة بعد الحج ان شاء **** ٢ نقطةمش عايز ابتدى شغل واعطله ٢ نقطة
, أحمد : **** يتقبل ٣ نقطةخلاص انت تستلم الشغل اول ما ترجعوا القاهرة ان شاء **** وبعد كده تروح العمرة بكتيرها اسبوعين وترجع ٤ نقطةمينفعش التأخير او التأجيل ٥ نقطة
, آسر : خلاص ماشى يا عمو ٤ نقطةهبلغ حضرتك القرار النهاردة ان شاء **** ٤ نقطة
, أحمد : ماشى ٣ نقطةيلا نلحق الصلاة ٤ نقطة
, " خرج احمد وآسرليجدوا عمرو يهم بالذهاب للمسجد٤ نقطةفيذهبوا جميعا ٥ نقطةكانت مها ترتب اغراض غرفة ابنتها وجدت الحقيبة التى اعدتها لها ٣ نقطةانتابها الفضول فتحتها لتجد ان جميع ما بها لم تمسه سمية انه بعلامته مازال٤ نقطةقلقت مها ٣ نقطةلكن طردت ما يقلقها سريعا متعللة حتما زوجها اشترى لها ولم تكن بحاجة لتلك ٤ نقطةولكنها مازالت قلقة ٣ نقطةرجعوا من صلاتهم ٢ نقطةكانت سمية تجلس مع اختها وامها ٣ نقطةكانت مها تنظر لابنتها بنظرات غريبة من نوعها ٤ نقطةلاحظتها سمية ٣ نقطة"
, سمية : خير يا ماما ٣ نقطة؟؟؟ فى حاجة ؟؟؟
, مها : لا ٣ نقطةانتى كويسة مع آسر ٣ نقطة؟؟؟
, سمية : الحمد لله يا ماما ٣ نقطةكويسين خير ؟؟؟
, مها : ولا حاجة بطمن ٣ نقطةكنت قلقانة عليكى خصوصا انكم اتجوزتم بسرعة
, ملك : اه و**** يا سمسمة ٣ نقطةده انا حتى بخاف منه لحد دلوقتى ٣ نقطةاصله جد كده ومبيتكلمش ولو اتكلم يبأى كلمة ونص ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : ههههه لا و**** ٣ نقطةمفيش حد زى آسر اساسا٣ نقطةاطمنى يا ماما لو لفيت الدنيا مش هلاقى زيه **** يبارك فيه يارب٣ نقطةعلى اى حال هو ابن عمى ٣ نقطةحتى لو حصلت خلافات بيننا ٣ نقطة
, مها "بارتياح " : **** يطمنك ٤ نقطة
, " استمع آسر-اثناء طريقه - لحديث سمية بينما لم ينتبه اليه الآخرون ٤ نقطةابتسم ٣ نقطةاحس بالنشوى ٣ نقطةباحساس غريب ٢ نقطةهى تمتدحه وتصرح بحبها له خفية ٣ نقطةنطقت اسمه اخيرا ٣ نقطةهى عادة لا تناديه باسمه اطلاقا ٣ نقطةالمرة الوحيدة هى تلك بأمريكا عنددما قام بضربهاا وتركها مظلومة ٣ نقطةتغيرت ملامحه وشرد ٢ نقطة"
, مها : ايه يا آسر واقف عندك ليه ٣ نقطةتعالى يا بنى اقعد ٣ نقطة
, آسر "بانتتباه": ها٣ نقطةابدا ولا حاجة ٣ نقطة
, "وجلس آسر بكرسى مقابل سمية ٣ نقطةناظرا لها بنظرات لم تفهمها هى ٣ نقطةتبادل الجميع اقطاب الحديث ٣ نقطة بينما كان هو صامتا يكتفى بالابتسامة فقط ٣ نقطةاتتى خليل و أميرة ٣ نقطة"
, خليل : يعنى فى الضحك تنسونا ٣ نقطةوفى النكد لا٣ نقطةماشى يا ست سمية
, سمية : لا و**** يا عمو ٢ نقطةبس سالت على حضرتك قالو هو وطنط خرجو ٣ نقطةفقولت بأى خلاص خليهم براحتهم
, أميرة : ازيك دوقتى يا سمية ٣ نقطةاحسن ؟؟؟
, سمية : الحمد لله ٣ نقطةتمام ٣ نقطة
, خليل : امال فين نغم ؟؟؟
, " تأتى نغم ٤ نقطة"
, نغم : انا سامعة حد بينادى عليا ٣ نقطةابى العزيز ليك وحشة و**** ٣ نقطة
, أميرة : كنتى نايمة صح ؟؟؟
, نغم : شووووور
, خليل : طيب اقعدى معاهم بأى واحنا نستأذن٣ نقطة
, ملك : متخليك قاعد شوية يا عمو ٣ نقطةالقعدة هتحلو ٣ نقطة
, خليلل "بارهاق " : و**** يا ملك كان نفسى بس بجد مرهق عن اذنكم ٣ نقطة
, ملك : طيب خليكى يا طنط أميرة
, أميرة "بتثاؤب " : حرام عليكى انا من الصبح مقعدتش ٢ نقطةعن اذنكم ٣ نقطة
, " ما هى الادقائق حتى استأذن أ؛مد وزوجته ٣ نقطةثم نزل مالك ورهف تحمل الصغير ٣ نقطةنهضت سمية ٣ نقطةوحملته بحنان شديد ٣ نقطة"
, سمية : حبيب خالتو ٤ نقطةماشاء **** **** اكبر ٣ نقطةانت اسمك ايه يا ولا ٤ نقطةها ٣ نقطةقول ٢ نقطةيلا ٣ نقطة
, ملك : هههههه البت اتجننت ٣ نقطةيا بنتى لسة مبيتكلمش ٢ نقطةهو عنده دادا٢ نقطةدادا بس ٢ نقطةقاموسه متعملوش ابدات لسة
, سمية "تحتضنه وتجلس " : ههههه٣ نقطةمتقوليش كده على خلود حبيب خالتو٣ نقطةولا اقولك يا خويلد٣ نقطةاختار انت٢ نقطة
, ملك "بخيبة أمل " : سمية ٣ نقطةهاتى الواد هتفسديه كده ٤ نقطة
, عمرو : هههههه هى اللى هتفسده بردو ٤ نقطة
, سمية : لا خليه شوية مشبعتش منه ٢ نقطةوبعدين يا عمرو انت نسيت كلامك ٣ نقطةلما نخلف انتى هتربيلنا عيالنا ٣ نقطة
, ملك : لا يا ختى ٣ نقطةانا مش ناقصة حد يعقدنى ٣ نقطةكفاية انتى عليا ٣ نقطة
, سمية : هههههه ماشى يا ستى ٣ نقطة
, " كانت سمية تحتضن الفل بحنان بالغ ٣ نقطةتحتويه بين حضنها الصغير الدافئ ٢ نقطةكان يراقبها مبتسما ٣ نقطةهى على سجيتها ٣ نقطةكان يراقب دلعها للطفل ٣ نقطةوحركاتها معه وضحكاتها ٣ نقطةواستكانة الطفل بين احضانها٣ نقطةكل شئ ٤ نقطةلماذا ستحرم امومتها من الطفل ٣ نقطةلماذا ٣ نقطةنهض آسر ٢ نقطةوجلس بوارها على الاريكة٢ نقطةخجلت كعادتها ٣ نقطةنظر لها بحب٣ نقطةثم لاعب الطفل ٣ نقطة"
, آسر "يلاعب يدى الطفل ": ماشاء **** عليه ٤ نقطةازيك يا خالد٤ نقطة؟
, سمية : بالراحة ٣ نقطةبهدوء كده وخللى صوتك حنين شوية مع ******* ٣ نقطةودلعه ٣ نقطة
, آسر : طيب ٣ نقطةهاتيه اشيله ٥ نقطة
, سمية " تناوله اياه " : افرد ايدك كويس ٣ نقطةوامسكه كويس ٢ نقطةاحضنه ٣ نقطة
, آسر "بصوت خافت " : زى ما بحضنك كده ٣ نقطة
, سمية "بوه خجل " : اااا٢ نقطةامسكه ٤ نقطةالولد بيعيط٢ نقطة
, ملك "مازحة ": هاتو حبيب مامى ٣ نقطةانتو عيطتوه٣ نقطةناس مبتعرفش تتعامل مع ملايكة
, مالك : سمسمة بتجرب فيه٣ نقطةتخيلى يا ملك٢ نقطةابنك فار تجارب ههههه
, ملك"تتناول طفلها من آسر ممازحة سمية " : لا يا حبيبى ٣ نقطةسمية هاتيلك عيل تجربى فيه ٣ نقطةابنى مش فار تجارب ٣ نقطةياختى عليا حبيب مامى
, رهف : بجد يا سمسمة ٢ نقطةهتجيبى بيبى ٥ نقطة
, "انزعجت سمية من الحديث مرة اخرى عنها وعن اولادها ٣ نقطةبدا على ملامحها وايضا نبرة صوتها ٣ نقطة"
, سمية "تحاول تغيير مجرى الحديث ": لا يا حبيبتى ٣ نقطةبس قوليلى هنا ٣ نقطةانتى روحتى الجامع النهاردة ٣ نقطة
, رهف : امممم٣ نقطةوكمان قالووا نشيد ٣ نقطةابلة هناء قالتلى انك قولتيه قبل كده ٣ نقطة
, آسر : ايه ده ٣ نقطةانتى تقولى اناشيد ؟؟
, عمرو : ايوة ٣ نقطة>ى مرةقالتلنا نشيد يا آسر هنا ٣ نقطةياااه عيطت ٣ نقطة
, آسر "بعتاب " : احرام على بلابله الدوح حلال للطير من كل جنس .
, سمية "باحراج " : لا و**** ابدا هما بيبالغوا٤ نقطةبس انا
, نغم "مقاطعة اياها " : لا و**** يا ابيه آسر صوتها حلو اوى ٤ نقطة
 
الفصل الثامن والخمسون


آسر "بخبث " : خلاص٤ نقطةانا اللى هحكم ٣ نقطة
, سمية "بعدم فهم " : يعنى ايه ٢ نقطة
, آسر : يعنى قولى نشيد ٣ نقطةوانا هحكم اذاكان وحش او كويس .
, سمية : لا٣ نقطةمعرفش ٢ نقطة
, عمرو : كلنا عليكى ٣ نقطةيلا قولى النشيد ٢ نقطة
, سمية : لا ٢ نقطةبجد مش هينفع ٢ نقطة
, ملك : ليه .؟؟؟؟ بصى قولى نشيد حبايبنا حوالينا عشان خاطرى ٢ نقطةيلا ٤ نقطة
, آسر "بنظرة حب " : عشان خاطرى انا ٣ نقطةمتكسفيش جوزك ٢ نقطة
, "توردت وجنتا سمية ٢ نقطةفضحك الجميع على خجلها ٣ نقطةلا مفر من القائها النشيد ٥ نقطة"
, سمية : طيب انا هقول النشيد وانتوا بصوا الناحية التانية
, عمرو "محاولا كتم ضحكته " : ها ٣ نقطةطيب ٣ نقطةاصل .ههههههههههههههههههه جديدة
, ملك : يلا بأى .
, سمية : يا ساتر ٢ نقطةطيب ٣ نقطةبس نفسى مش هيجيب النشيد كويس٣ نقطةفانتوا احرار٢ نقطة
,
, حبيبنا حولينا ٢ نقطة نسم يا نسيم علينا
,
, ودعنا الهوا عادروب الهوا بالهوا سوا اتلقينا
,
, حبيبنا من سفر بعيد لقونا من غير مواعيد
, والهوا يقرب كل بعيد
, ياخدنا بإيد ويجينا بإيد وطوينا الهنا بإدينا
, ونسم يا نسيم اااه يا نسيم علينا
,
, حبيبنا حولينا ٢ نقطة نسم يا نسم علينا
,
, ودعنا الهوا عادروب الهوا وبالهوا سوا اتلقينا
,
, حبيبنا من بعد سنين لقونا بـ شوق وحنين
, والهوا حنين يناجي حنين يهدي محبين علي محبين
, وضوينا الهنا بإيدينا ونسم يا نسيم اه يا نسيم علينا
,
, حبيبنا حولينا نسم يا نسيم علينا
, ودعنا الهوا عدروب الهوا وبالهوا سوا اتلقينا
, " انتهت سمية من كلمات انشودتها التى غنتها بنبرة صوتها الهادئ الحنون ٥ نقطةصفق لها الجميع بينما ٣ نقطةيوجد شخص آخر لم يبد اى رد فعل ٢ نقطةكان فقط ينظر لها ٤ نقطة"
, عمرو : ايه يا آسر ٣ نقطةرأيكك فى صوت مراتك ايه ؟؟ كروان ولا ٣ نقطة
, آسر"بجدية " : دى آخر مرة هتغنى فيها اساسا قدامكم ٣ نقطة
, مالك : ايه يا ابيه آسر ده احنا اخواتها مش حد غريب٢ نقطةولا الاغنية معجبتكش؟؟؟
, آسر : كلمة ورد غطاها ٣ نقطةمفيش انشاد تانى ٣ نقطة
, سمية "باستياء بسيط ": و**** انا قولتلكم لا٣ نقطةقولتلى لا قوليها ٢ نقطةمليش دعوة ٢ نقطة
, آسر "بصوت خافت " : حسابى معاكى بعدين ٣ نقطة
, ملك : و**** يا سمسمة كانت جميلة ٣ نقطة
, نغم : اه و**** مش صح يا ررهف ٣ نقطة
, رهف "بعفويةة ": اكيد طبعا ٣ نقطةاللى معجبوش مبيفهمش صراحة
, "نظر لها آسر بنصف عين ٥ نقطةبلعت رهف ريقها ٢ نقطةثم قال لها مبتسما ٣ نقطة"
, آسر "وهو ينهض " : عندك حق ٣ نقطةابس الصوت هو اللى محليها مش هى اللى حلوة ٣ نقطةعن اذنكم
, " مشى آسر دون ان ينطق هو او غيره بكلمة أخرى ٣ نقطةكان يبدو على سمية الضيق الشديد كانت تتمنى بينها وبين نفسها ان يعجب آسر بانشودتها ولكن خاب املها ٤ نقطةاستئذنت هى الاخرى ٤ نقطةبينما اكمل الباقى سهرتهم ٢ نقطةدخلت ورائه المنزل٣ نقطةكان يصعد السلم ٣ نقطة"
, سمية : احضرلك العشا ؟؟؟
, آسر " يلتفت اليها " : لا ٣ نقطة مليش نفس كملى السهرة معاهم لو حابة ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : انا مبسهرش اساسا ٤ نقطة
, آسر "وهو ينزل الدرج " : هتعملى ايه دلوقتى ٢ نقطة
, سمية : هدخل المطبخ اجيبل لبن بالجنزبيل ليك وآجى ٣ نقطة
, آسر : بس انا مطلبتش ٣ نقطة
, سمية : عارفة ٢ نقطةبس انت متعود قبل متنام تشرب اللبن بالزنجبيل ٢ نقطةصح ولا انا غلطانة ٢ نقطة
, آسر " بابتسامة " : لاصح٣ نقطةانا هاجى معاكى يلا ٢ نقطة
, سمية : مش مستاهلة ٢ نقطة
, آسر "بحزم " : يلا٣ نقطة
, " حضرت له كوب اللبن ٢ نقطةوناولته اياه ٢ نقطةثم صعدا ٤ نقطةدخل الغرفة أولا٣ نقطةاشعل الانوار٤ نقطةودخلت ورائه٣ نقطة"
, آسر "بابتسامة " : هنام فى اوضتك٣ نقطةشرف ليا٣ نقطة
, سمية"بخجل" : مش اوى يعنى ٣ نقطةهى صغنططة وحمامها صغنون كمان مش زى اللى تحت ٣ نقطةفانت هتضطر آسفا ٣ نقطة
, آسر "مقاطعا اياها " : انام على الارض٤ نقطة
, آسر "تنظر له بخجل " :الشازلونج مش هياخدك خالص يعنى ٢ نقطةخالص٣ نقطة
, آسر : ههههههه ليه الرجل الاخضر ٢ نقطة
, سمية : هههه لا ٢ نقطةبس انت ماشاء **** طويل ٣ نقطة
, آسر "بتنهيدة " : المهم٣ نقطةمامتك رصت هدومى فين ؟؟عايز اغير وانااااام
, سمية :فى الدولاب ده٤ نقطة
, آسر "يفتح احدى ضرف الخزانة ثمم يبتسم بخبث " : مامتك دى ست عسل و**** ٢ نقطةتعبت نفسها ٣ نقطةاشكريهالى
, سمية "وهى ترتب فرشة سريرها " : لقيتهم ٢ نقطة
, آسر "بمكر " : تعالى شوفيهم كده ٣ نقطة
, " قدمت سمية اليه لتجد ان امها قد رصت ملابس النوم التى كانت بالحقيبة شهقت سمية ٢ نقطةثم تبدل لون وجهها٣ نقطةوالتفتت بسرعة ٣ نقطة"
, آسر : يعنى كنتى رصيهم انتى ٣ نقطةبدل متتعبى طنط
, سمية "بارتباك " : انا مقولتلهاش ترصهم ٣ نقطةوبعدين ٢ نقطةيعنى ٣ نقطةيووه ٢ نقطةانا ماالى انا ٣ نقطةخد هدومك وروح غير اووف
, "وجلست سمية على السرير معطية اياهه ظهرها بينما ابتسم ٣ نقطةاخذ ثيابه بهدوء ثم توجه اليها ٣ نقطةهمس باذنها ٢ نقطة"
, آسر : و**** مليهم لازمة وهما فى الدولاب كده ٣ نقطة
, سمية "بخضة " : انت عايز منى ايه ٣ نقطة
, آسر "وهو يدخل الحمام ": لما اخرج هقولك ٣ نقطة
, " دخل آسر ليبدل ثيابه ٢ نقطةبينما هى ابدلت ثيابها وهى تحت غطاء سريرها مسرعة كالاطفال ارتدت بيجامة قطنية ٢ نقطةثم جلست تمشط شعرها ٤ نقطةخرج آسر من الحمام ٤ نقطةانتفض جسدها انتفاضة خفيفة ٣ نقطةقرب منها ٤ نقطةملس على شعرها ٢ نقطةابعدت يدداه عنها ٣ نقطة"
, آسر : عمرى ما شوفت شعر حلو كده ٣ نقطة
, سمية "بتوتر " :لا شوفت وكانن احلى كمان ٢ نقطةممكن بأى تسيبنى اسرحه ٢ نقطة
, آسر "بابتسامة " : ههههه حاضر ٣ نقطة
, "مشطته مسرعة ورفعته بمشبك لاعلى ٣ نقطةثم قامت لتنام ٣ نقطة"
, آسر : انتى مش عايزة تعرفى انا عايز منك ايه ؟؟؟
, سمية "بتنهيدة خائفة " : عايز ايه ٣ نقطة
, "قام آسر من محله ثم جلس بجوارها فتحركت مبتعدة عنه ٣ نقطة"
, آسر : صوتك حلو واى اياكى تنشدى قدام حد تانى ٣ نقطةسمعتى ٣ نقطة
, سمية "باستغراب " :لا و**** ؟؟٣ نقطةمتشكرة٢ نقطةحاضر
, آسر "ينهض من مكانه " :طيب هقوم انا اشوفلى حاجة انام عليها٤ نقطة
, سمية : فيه مفارش وبطاطين فى الدولاب من فوق على فكرة ٣ نقطة
, " افترش آسر الارض ونام بجوار سريرها٥ نقطةبينما هى لم يأتيها النوم٣ نقطةاشفقت عليه ٣ نقطةاقتربت اكثر من الجهة التى ينام بوارها ثم نظرت له بحب ٢ نقطةوعجز٢ نقطةتذكرت حب آسر للاطفال وحديثه المتكرر عن ذلك عندما كانو بامريكا٣ نقطة"
, سمية "تحدث نفسها " :ياااه ٢ نقطةيعنى لو كانت صحتى كويسة دلوقتى ٢ نقطةوزى الناس الطبيعية ٣ نقطةكان ممكن تكون الشخص اللى اكمل حياتى معاه٣ نقطةكان ممكن تكون اب لاولادى وناو انا ام لاولادك٣ نقطةكان ممكن تحبنى بجد مش تشفق عليا٣ نقطةكان ممكن حاجات كتير اوى٣ نقطةبس للاسف هى مستحيلة ٤ نقطة
, "اطلقت سمية تنهيدة ثمم استسلمت للنوم٢ نقطةاتى يوم جديد ٣ نقطةسافرت عائلة خليل٣ نقطةوكذلك عمرو٣ نقطةكان مالك يجلس على الارجوحة فى الحدديقة ٣ نقطةشاهدته سمية التى كانت تقف فى شرفتها ٣ نقطةيبدو انه بمشكلة او هم ٣ نقطةنزلت له سمية ٤ نقطة"
, سمية : ممكن اعرف الباشمهندس ماله ؟؟
, مالك : سمية ٣ نقطةتعالى اقعدى ٣ نقطةفاكرة لما كنا بنتمرجح عليهاا٢ نقطة
, سمية "بتنهيددة وتجلس بجواره " :ليت الشباب يعود يوما فاخبره بماا فعل المشيب ٣ نقطةمالك يا مالك ؟؟؟
, مالك "يشرد بوجهه بعيدا ": ولا حاجة ٢ نقطة
, سمية "تربت على كفيه ": لا فيه حاجة ٢ نقطةهتخبى عليا٣ نقطة
, مالك "ينظر اليها " : سمية هو ٢ نقطةاحنا بنتحكم فى مشاعرنا ازاى ؟؟
, سمية "بنظرة ذات معنى " : ليه ؟؟؟
, مالك "بارتباك " : مجرد سؤال ٢ نقطة
, سمية : مالها مشاعرك يا مالك ؟؟ انت ٢ نقطةيعنى معجب بحد ٣ نقطة؟؟
, مالك "بتنهيدة " : معرفش يا سمية ٢ نقطةانا ٣ نقطةخايف ٣ نقطةخايف اكون بغضب **** ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة " : نغم ؟؟؟
, مالك "متفاجئ " : عرفتى منين ٤ نقطة
, سمية " بحنان " : انت اخويا ٣ نقطةاعرفك من نظرة عينك يا مالك ٢ نقطة
, مالك : بس انا يا سمية و**** مبصش ليها ٣ نقطةمن اول محسيت كده من ناحيتها ٣ نقطةوانا بحاول اقلل معاها فى الكلام ده لو اتقابلنا ٣ نقطة
, سمية "بجدية ": هونا يا مالك ٣ نقطةعارفة ده كله ٢ نقطةبص يا مالك هقوولك حاجة افترض ان الانسان عنده 100 وحدة حب فى قلبه مفروض كلهاا تتوجه لحب **** بعدها بيتفرع منها اى حب تانى بس يكون حلال يا حبيبى ٣ نقطةلو حصل عنده خلل فى علاقته مع **** الوحداتت دى بتنحرف ع طريقها وتروح لحاجات ممكن تكون حرام٤ نقطةتفكيرنا لا نحاسب عليه يا حبيبى ٣ نقطةلكن تصرفاتنا بتكتب فى صحائفنا٣ نقطةحاول تبع غم عن تفكيرك وكل ما تفكر فيها اشغل نفسك بكبائر الامور خد كورسات احضر ندوات احفظ قرآن ٤ نقطةوادعى **** لو فيها ليك الخير **** يجمعكم بالحلال٢ نقطةولو ليك فيها نصيب هتاخدها هتاخدها لكن لو ملكش فيها نصيب هتاخد واحدة احسن منها وتحبها وتكون حب عمرك كله ٣ نقطةوبعدين لسة قدامك علىى الاقل فى كليتك 4 سنين غير السنة دى ٣ نقطةويا عالم هيحصل فيهم ايه ٣ نقطةصح ولا انا كلامى غلط ٢ نقطة
, مالك "يقبل رأسها " : صح ٣ نقطةيا بخت اولادك بيكى
, سمية "بابتسامة حزينة ": انتوا اخواتى واولادى ٣ نقطة
, مالك : امال ابيه آسر فين ؟؟
, سمية : تقريبا مع بابا فى المكتب ٣ نقطةالمهم انا نفسى اروح اشوف فلة ٣ نقطةتيجى معايا ٣ نقطة
, مالك : ماشى يلا ٢ نقطة
, سمية : طيب انا هقوم استئذن منه وآجى ٢ نقطة
, مالك "يغمز لها " : يا بخته علىى فكرة ٢ نقطة
, سمية " تنظر لهه بلوم " : وبعدين ؟؟؟
, مالك : ههههه خلاص خلاص ٢ نقطةانا هروح اغير لحد ما تستأذنى
, " كان آسر بغرفة المكتب مع أحمد وقد أخبره بالموافقة ولكن يجب أخذ رأى البقية اولا ٣ نقطةطرقت الباب عدة طرقات ٣ نقطةثم اذن لها والدها بالدخول٣ نقطةدخلت على حياها ابتسامة داعبت وجه آسر ليبتسم لها بحب٣ نقطة"
, أحمد : خير يا سمية ٣ نقطة
, سمية : انا كنت عايزة اروح للخيل٣ نقطةبعد اذن حضرتك؟؟
, أحمد "بابتسامة ": دلوقتى الاذن من جوزك ٣ نقطة
, سمية "بابتسامة خجلى " : ما انا جاية عشان استأذن ٣ نقطة
, آسر : يا ترى لوحدك ولا معاكى حد ؟؟
, سمية : لا مالك هيجى معايا٢ نقطة
, آسر : خلاص ماشى بس متتأخروش ٢ نقطة
, سمية : لو حابب تيجى معانا تعالى٣ نقطة
, آسر : يمكن عايزين تروحوا لوحدكم٣ نقطة
, سمية : خالص لى فكرة٣ نقطةها هتيججى ٢ نقطة
, أحمد : قوم ياآسر حتى تشوف الخيل اللى هنا وتشوف فُلة ٢ نقطة
, آسر "باستغراب " : مين فُلة ؟؟
, سمية : تعالى وانت تعرف ٢ نقطة
, آسر : خلاص يلا بينا ٢ نقطةبعد اذن حضرتك يا عمو٢ نقطة
, أحمد "بابتسامة " : اتفضل يا بنى٢ نقطةخللى بالك منهم٢ نقطة
, "كان يشعر آسر بالسعادة فهى من طلبت منه الذهاب برفقتها واصرت على ذلك ٤ نقطةممشى ثلاثتهم ٢ نقطةكان يمسك بيدها بشدة خشية ان يفقدها٤ نقطةكان هو ومالك يتحدثان طوال الطريق عن الدراسة خاصة ان مالك يدرس بنفس كلية آسر ٣ نقطةكانت سمية تستمع لا تفهم الا القليل لكنها مستمتعة بصوته٣ نقطةكانت تخاف كثيرا من الكللابب اثناء الطريق٢ نقطةكان هناك مجموعة منهم ٢ نقطةوقفت سمية ٢ نقطة"
, آسر : خير يا سمية فى ايه ٣ نقطة؟؟
, سمية " بخوف " :تعالى نمشى من طريق تانى٣ نقطة
, آسر "باستغراب " : ليه ؟؟
, مالك :ههههههههه اصلها بتخاف من الكللابب هههههه
, سمية : هههه خفة ٣ نقطة
, آسر : بجد ٣ نقطةانتى بتخافى منهم٢ نقطة
, سمية : يعنى بهزار٣ نقطةانا مش همشى من هنا٣ نقطة
, آسر "بتصميم " :لا هتمشى من هنا ٢ نقطةوانا معاكى متخافيش يلا ٣ نقطة
, سمية "وقد اوشت على البكاء " : مليش دعوة ٣ نقطةانا مش همشى من هنا ٣ نقطة
, مالك : يلا معندناش بنات تكسر كلمة جوزها٣ نقطة
, آسر : يلا بأ سبنا ايه للاطفال٣ نقطةمتخفيش ٢ نقطة
, " مشت سمية بجوارهم خائفة يرتعش بدنها ٣ نقطةاغمضت عينيها ثم تمسكت بيديها الاثنتين بكتف آسر ٢ نقطةسمعت نباح جلب بجانبها ٢ نقطةفاطلقت صرخة مكتومة ٢ نقطةربت على كتفها آسر هامسا لها(انا معاكى متخافيش٦ نقطة) ٢ نقطةوصلوا الى مزرعة الخيل٤ نقطة"
, آسر : ده انتى باللمس يا بنتى٢ نقطةايه بتخافى من كلب .؟؟؟ امال بتحبى الخيل ازاى ؟؟؟
, مالك : دى بتروضه كمان ٢ نقطة
, آسر "بتعجب " :سبحان **** ٣ نقطةايه التناقض ده٢ نقطةكل مرة بكتشف حاجة جديدة٢ نقطة
, مالك :ولسة٢ نقطة
, آسر : فين بأى فُلة دى ؟؟؟
, سمية :تعالى هوريهالك ٣ نقطة
, "اصطحبت سمية زوجها ٢ نقطةحيث توجد فُلة ٣ نقطةاقتربت منها سمية ٢ نقطةفاطلقت حمحمة بسيطة كانما ترحب بها ٢ نقطة"
, سمية "تملس على شعرها " :هى دى فُلة ٣ نقطةأيه {أيك ؟؟
, آسر "باعجاب " : ما شاء الله٢ نقطةفعلا ٣ نقطة"وما من دابة فى الارض ولا طائر يطير بجناحه الا امم امثالكم "٣ نقطة فُلة متليقش على حد غيرك٤ نقطة
 

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى أسفل
0%